Brugen af røde kort

Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Delfin » 27. jun 2017, 21:51

Dirtylittledevil skrev:
Delfin skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Delfin skrev:Jeg har ikke sendt et eneste på denne debat og på den gamle sendte jeg vist et par stykker i løbet af 10 år. Altså bortset fra nogle få, der var en del af en 'leg'
:trist: :trist: :trist:
cry.jpg


Ej var det et af dem for sjov, eller har jeg kvajet mig?


Jeg tror det var en fejl :lol: men jeg har da svælget en del i selvmedlidenhed lige siden... snart to år Delfin!


Åh nej dog, det er jeg virkelig ked af. Stakkels, stakkels dig, hvordan skal jeg nogensinde kunne gøre det godt igen

Billede
1
14 11 14
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Slettet bruger » 27. jun 2017, 21:54

Delfin skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Delfin skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Delfin skrev:Jeg har ikke sendt et eneste på denne debat og på den gamle sendte jeg vist et par stykker i løbet af 10 år. Altså bortset fra nogle få, der var en del af en 'leg'
:trist: :trist: :trist:
cry.jpg


Ej var det et af dem for sjov, eller har jeg kvajet mig?


Jeg tror det var en fejl :lol: men jeg har da svælget en del i selvmedlidenhed lige siden... snart to år Delfin!


Åh nej dog, det er jeg virkelig ked af. Stakkels, stakkels dig, hvordan skal jeg nogensinde kunne gøre det godt igen

Billede


Prøver du at trixe DLD ved at give hende en øl der vender forkert, sådan at hun får øl ud over sin kjole når hun åbner den?
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Delfin » 27. jun 2017, 21:56

eks-Maupassant skrev:
Delfin skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Delfin skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Delfin skrev:Jeg har ikke sendt et eneste på denne debat og på den gamle sendte jeg vist et par stykker i løbet af 10 år. Altså bortset fra nogle få, der var en del af en 'leg'
:trist: :trist: :trist:
cry.jpg


Ej var det et af dem for sjov, eller har jeg kvajet mig?


Jeg tror det var en fejl :lol: men jeg har da svælget en del i selvmedlidenhed lige siden... snart to år Delfin!


Åh nej dog, det er jeg virkelig ked af. Stakkels, stakkels dig, hvordan skal jeg nogensinde kunne gøre det godt igen

Billede


Prøver du at trixe DLD ved at give hende en øl der vender forkert, sådan at hun får øl ud over sin kjole når hun åbner den?


Nøh de skal åbenbart stå på hovedet :D
https://www.google.dk/search?q=kvajebaj ... 36#imgrc=_
1
14 11 14
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Slettet bruger » 27. jun 2017, 21:58

OMG ja de er omvendt

Billede
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Slettet bruger » 27. jun 2017, 22:05

Mavis skrev:Jeg bruger ikke røde kort, og har heller ikke modtaget nogle. Jeg har dog modtaget et grønt kort, hvor jeg fik masser af negativ kritik, og det synes jeg også er sært. Og det er ikke for at have den der børnehave-mentalitet med "hvis du har ikke noget pænt at sige så lad være at sige noget", men... jeg synes ting som dislikes og især røde kort med beskeder er en dårlig ide. Kom da med noget konstruktiv kritik istedet for at give mig et rødt kort?


Se Mavis er kun 15, men hun trækker debattens modenheds-gennemsnit op :)
7
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Dirtylittledevil » 27. jun 2017, 22:13

eks-Maupassant skrev:
Mavis skrev:Jeg bruger ikke røde kort, og har heller ikke modtaget nogle. Jeg har dog modtaget et grønt kort, hvor jeg fik masser af negativ kritik, og det synes jeg også er sært. Og det er ikke for at have den der børnehave-mentalitet med "hvis du har ikke noget pænt at sige så lad være at sige noget", men... jeg synes ting som dislikes og især røde kort med beskeder er en dårlig ide. Kom da med noget konstruktiv kritik istedet for at give mig et rødt kort?


Se Mavis er kun 15, men hun trækker debattens modenheds-gennemsnit op :)


Ja, hende har vi været heldige med :) Mange har også gennem tiderne spurgt mig om jeg er i familie med hende. Til det må jeg jo bare svare at det ved jeg ikke. Men det er da meget muligt :)
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Aspargsen » 28. jun 2017, 06:36

Tanten skrev:
Aspargsen skrev:
landsbytossen skrev:
Aspargsen skrev:
landsbytossen skrev:Interessant emne, men er der nogen grund til at nævne en debattør ved navn i stedet for at tage det generelt.


umiddelbart vil jeg gætte på af det er fordi det ikke er et generalt problem

Stadig ingen grund til at sætte profilnavn på.


Jo, meget god grund, så ved man af det ikke er et generalt problem men kun vedrører denne ene bruger


Så kunne man jo bare skrive, at det drejer sig om én, konkret bruger? Jeg kan virkelig ikke se, hvad vi andre skal med vedkommendes navn - two wrongs don't make a right

Problemer er så meget nemmere at løse hvis man beskriver dem nøjagtigt
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Aspargsen » 28. jun 2017, 06:45

Falstria skrev:Indfør en farve kort mere, grå kort... (eller brune hvis man er mere til dét)

Så, hvem opretter afstemningen om hvilken farve det nye kort skal have?

Hvis folk syntes det er for anstrengende at trykke på navn og så på send besked, kunne man bare lave en send besked knap, ved siden at kort knapperne, så kan den også besvares og folk behøver ikke lave en "kortsamtale"
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Tanten » 28. jun 2017, 19:23

Aspargsen skrev:
Tanten skrev:
Aspargsen skrev:
landsbytossen skrev:
Aspargsen skrev:
landsbytossen skrev:Interessant emne, men er der nogen grund til at nævne en debattør ved navn i stedet for at tage det generelt.


umiddelbart vil jeg gætte på af det er fordi det ikke er et generalt problem

Stadig ingen grund til at sætte profilnavn på.


Jo, meget god grund, så ved man af det ikke er et generalt problem men kun vedrører denne ene bruger


Så kunne man jo bare skrive, at det drejer sig om én, konkret bruger? Jeg kan virkelig ikke se, hvad vi andre skal med vedkommendes navn - two wrongs don't make a right

Problemer er så meget nemmere at løse hvis man beskriver dem nøjagtigt


Hvis man vil løse det MED den konkrete person, kan man skrive direkte til vedkommende. Hvis man vil have input UDENOM den konkrete person, har det ingen som helst betydning for vi andres råd, om vi kender til, hvem der er tale om.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Aspargsen » 28. jun 2017, 21:50

Tanten skrev:
Aspargsen skrev:
Tanten skrev:
Aspargsen skrev:
landsbytossen skrev:
Aspargsen skrev:
landsbytossen skrev:Interessant emne, men er der nogen grund til at nævne en debattør ved navn i stedet for at tage det generelt.


umiddelbart vil jeg gætte på af det er fordi det ikke er et generalt problem

Stadig ingen grund til at sætte profilnavn på.


Jo, meget god grund, så ved man af det ikke er et generalt problem men kun vedrører denne ene bruger


Så kunne man jo bare skrive, at det drejer sig om én, konkret bruger? Jeg kan virkelig ikke se, hvad vi andre skal med vedkommendes navn - two wrongs don't make a right

Problemer er så meget nemmere at løse hvis man beskriver dem nøjagtigt


Hvis man vil løse det MED den konkrete person, kan man skrive direkte til vedkommende. Hvis man vil have input UDENOM den konkrete person, har det ingen som helst betydning for vi andres råd, om vi kender til, hvem der er tale om.


Problemer er så meget nemmere at løse hvis man beskriver dem nøjagtigt
Hvad har du imod at problemer bliver løst ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Pølsemix » 29. jun 2017, 06:51

Tanten skrev:Hvis man vil løse det MED den konkrete person, kan man skrive direkte til vedkommende. Hvis man vil have input UDENOM den konkrete person, har det ingen som helst betydning for vi andres råd, om vi kender til, hvem der er tale om.


Hvis en debattør forfølger andre med røde kort, må vedkommende da også kunne tåle at det bliver offentliggjort.
Ellers er det da mig for en indikation på at vedkommende helst vil holde det privat fordi h*n er klar over det er en uskik, og det vil jeg ikke bidrage til. Især når man tilsyneladende kan konstatere at det ikke er første gang at det sker.

På jubii gav Keller advarsler for at hetze med røde kort på den måde, og teknisk var det heller ikke muligt at sende en byge afsted på samme måde.
Så jeg ser ingen grund til at hemmeligholde hvem der er tale om.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Pølsemix » 29. jun 2017, 07:45

Nomine skrev:Jeg forfølger ikke nogen med røde kort, der har været tale om røde kort givet i forbindelse med en konkret 'samtale' på den dag. En enkelt debattør har jeg vist givet røde kort på to dage for to forskellige ting men ellers så har det altså været en samtale. Ligesom det var med dig Pølsemix. Jeg stoppede med at sende kort da samtalen stoppede og din tråd her har du jo fået svar på ikke følger reglerne og at mine kort gør - uden at mods har kunne tage stilling til tonen i kortene fordi de ikke har set kortene - men tonen i de kort har ikke overtrådt nogle regler.

Så du er blevet klogere på reglerne nu, og hvis det var det du ville med tråden så er det nu klaret. Det havde du også kunne få en debat omkring uden at nævne mine navne i tråden her - og jeg har ikke noget problem med at stå ved teksten i mine kort - det handler udelukkende om ikke at debattere herinde. Du nævnte mig også i den pågældende tråd og det er rimeligt nok - og nu kan man ikke se de kort man har afsendt men jeg kan umiddelbart se på kort jeg har fået at sidste gang jeg sendte røde kort bar i starten af april måned så mon ikke det går?

Du sendte fem røde kort, og jeg har sendt dig et. Så stop nu med at forsøge at give et indtryk af at der har været en "rødkort-samtale", hvor de har fløjet frem og tilbage.

Jeg må ikke bruge dit tidligere brugernavn og det har jeg taget til efterretning, derudover må man ikke tale negativt om andre brugere.
Det du kalder "en samtale" er reelt 5 røde kort, hvis du mener at de ting du rent faktuelt har gjort er negativ omtale, når jeg nævner det her, så anmelder du bare det.
Hvis du var interesseret i en samtale så har du taget den i tråden eller pr PB.

For mig er det bare en nøgtern konstatering at det er en hetz og en uhensigtsmæssig brug af systemet, og indrømmet det har jeg det fint med at det kommer frem.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Pølsemix » 29. jun 2017, 08:04

Nomine skrev:Jeg svarede retur i kort - det er korrekt at den samtale jeg refererer til forgik så jeg sendte kort, du sendte kort, jeg sendte kort, du skrev til mig i tråden og jeg svarede i kort. Jeg har sådan set ikke påstået andet. Det er for mig en samtale frem og tilbage. Jeg har ikke sendt fem kort i et go - du har mellem hvert kort været inde med en respons. Og du må så heller ikke bruge mit nuværende navn - de har ladet det stå fordi jeg selv har skrevet i tråden. Men nu kan der vel næsten ikke koges mere suppe på at jeg max en håndfuld gange på et halvt år har sendt nogle røde kort af sted - det gjorde jeg sådan set også da jeg var aktiv - der sendte jeg nok endnu flere faktisk. Og jeg har også indtryk af at du selv er aktiv bruger af de røde kort - hvilket jo står alle frit for - de er her jo. Og nu har du fået svar fra mods om at jeg ikke bryder reglerne ved at sende røde kort med en tekst der overholder reglerne.

Når det bliver brugt i negative vendinger :)
Du ved udmærket godt at jeg ikke har kommet med respons, for så at forvente at modtage et nyt rødt kort.
Så 5 kort i rap må kategoriseres som en hetz, det ændrer dine betragtninger ikke på.
Senest rettet af Pølsemix 29. jun 2017, 08:36, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Pølsemix » 29. jun 2017, 08:18

Nomine skrev:Jamen så anmeldt det da hvis du tror jeg har brudt nogle regler. Det er jo så nemt så nemt at få afklaret. Hvis du ikke vil anmelde, så må du altså fortsætte det her uden mig. Jeg synes jeg har forklaret mig. Og jeg har ikke brug for din forståelse eller accept af min debatstil - jeg lever fint med at de debattører jeg selv har det svært ved også har det svært ved mig.

Jeg får et lidt andet indtryk, men fair nok, det styrer du selv.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Aspargsen » 29. jun 2017, 09:15

Nomine skrev:Jeg forfølger ikke nogen med røde kort, der har været tale om røde kort givet i forbindelse med en konkret 'samtale'


Samtale ???

Hvis man vil Samtale hvorfor sender man så ikke en PB ???
der er meget nemt man klikker på brugernavnet, og derefter klikker man på send
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"