De små spørgsmål til det tekniske.

Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Spjaerten » 12. apr 2017, 16:44

Tiger skrev:Er det muligt at vi brugere hver især kan få lov at indstille, hvilke forums vi vil se, når vi bruger "nye indlæg"? Altså at kunne selektere i hvilke forums, der kan ses og dermed kunne fravælge de forums, som man ikke er interesserede i, når man bruger funktionen?

Jeg er ved at brække mig over specielt et forum (politik, kultur og samfund) og selvom jeg efterhånden har blokeret virkeligt mange af de personer, der spammer dette forum, så kan jeg stadig se alle de tråde, der dagligt bliver oprettet af dem i denne funktion.



Ja tak! Har så tit tænkt på det!
Bruger en evighed på at trykke alle læst i fora jeg ikke gider
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf dgd2007 » 12. apr 2017, 19:56

Tiger skrev:Er det muligt at vi brugere hver især kan få lov at indstille, hvilke forums vi vil se, når vi bruger "nye indlæg"? Altså at kunne selektere i hvilke forums, der kan ses og dermed kunne fravælge de forums, som man ikke er interesserede i, når man bruger funktionen?
[...]

Det tror jeg ikke. Men det kan være, man opnå noget lignende ved at konfigurere "Overvågede fora og emner" og så gå ind den vej i stedet. :gruble:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Studsgaard » 12. apr 2017, 20:51

Tiger skrev:Er det muligt at vi brugere hver især kan få lov at indstille, hvilke forums vi vil se, når vi bruger "nye indlæg"? Altså at kunne selektere i hvilke forums, der kan ses og dermed kunne fravælge de forums, som man ikke er interesserede i, når man bruger funktionen?

Jeg er ved at brække mig over specielt et forum (politik, kultur og samfund) og selvom jeg efterhånden har blokeret virkeligt mange af de personer, der spammer dette forum, så kan jeg stadig se alle de tråde, der dagligt bliver oprettet af dem i denne funktion.


Ja eller at de tråde der er oprettet af de blokerede personer ikke kom op i "nye indlæg"
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf icelady » 12. apr 2017, 22:18

Tiger skrev:Er det muligt at vi brugere hver især kan få lov at indstille, hvilke forums vi vil se, når vi bruger "nye indlæg"? Altså at kunne selektere i hvilke forums, der kan ses og dermed kunne fravælge de forums, som man ikke er interesserede i, når man bruger funktionen?

Jeg er ved at brække mig over specielt et forum (politik, kultur og samfund) og selvom jeg efterhånden har blokeret virkeligt mange af de personer, der spammer dette forum, så kan jeg stadig se alle de tråde, der dagligt bliver oprettet af dem i denne funktion.


Vi har bedt Patrick kigge på om det kan lade sig gøre. :)
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Tiger » 13. apr 2017, 07:01

icelady skrev:
Tiger skrev:Er det muligt at vi brugere hver især kan få lov at indstille, hvilke forums vi vil se, når vi bruger "nye indlæg"? Altså at kunne selektere i hvilke forums, der kan ses og dermed kunne fravælge de forums, som man ikke er interesserede i, når man bruger funktionen?

Jeg er ved at brække mig over specielt et forum (politik, kultur og samfund) og selvom jeg efterhånden har blokeret virkeligt mange af de personer, der spammer dette forum, så kan jeg stadig se alle de tråde, der dagligt bliver oprettet af dem i denne funktion.


Vi har bedt Patrick kigge på om det kan lade sig gøre. :)


Tak for det :)
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Joe » 1. maj 2017, 16:40

Er vi ikke snart der, hvor der skal arbejdes på muligheden for bedre billedupload?
Jeg vil gerne repræsentere den dovne mediebruger og sige, at jeg ikke gider hente diverse apps, hvis ophavsmænd m/k jeg ikke er helt sikker på, bare for at kunne resize et billede til debatten (for billedernes størrelse er jo ikke længere et problem på alle andre steder, jeg kunne finde på at lægge det op.) Og jeg er i det hele taget ikke interesseret i at lave alle mulige krumspring for at uploade et billede, når det i dag generelt er meget simpelt at gøre. Og så lader jeg i stedet være med at lægge billeder op. Og man kan jo ikke vide, hvad jeg i virkeligheden ville have lagt op! (Dagens bedste argument cirka...)

Jeg ved godt min ugidelighed ifht det er lidt irriterende. Men jeg er stensikkert ikke den eneste der har det sådan.
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf 2SHY » 1. maj 2017, 16:52

Joe skrev:Er vi ikke snart der, hvor der skal arbejdes på muligheden for bedre billedupload?
Jeg vil gerne repræsentere den dovne mediebruger og sige, at jeg ikke gider hente diverse apps, hvis ophavsmænd m/k jeg ikke er helt sikker på, bare for at kunne resize et billede til debatten (for billedernes størrelse er jo ikke længere et problem på alle andre steder, jeg kunne finde på at lægge det op.) Og jeg er i det hele taget ikke interesseret i at lave alle mulige krumspring for at uploade et billede, når det i dag generelt er meget simpelt at gøre. Og så lader jeg i stedet være med at lægge billeder op. Og man kan jo ikke vide, hvad jeg i virkeligheden ville have lagt op! (Dagens bedste argument cirka...)

Jeg ved godt min ugidelighed ifht det er lidt irriterende. Men jeg er stensikkert ikke den eneste der har det sådan.

Yes please! Jeg uploader nok kun halvdelen af det jeg ellers ville fordi det er så bøvlet. Først tages billedet, så skal jeg ind og gøre det mindre, så skal det laves om til JPEG og SÅ kan jeg endelig få lov at poste billedet

Skal der postes flere billeder er det ikke sjældent at jeg udsætter det til senere og i mange tilfælde bare dropper det
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf decibell » 1. maj 2017, 17:34

2SHY skrev:
Joe skrev:Er vi ikke snart der, hvor der skal arbejdes på muligheden for bedre billedupload?
Jeg vil gerne repræsentere den dovne mediebruger og sige, at jeg ikke gider hente diverse apps, hvis ophavsmænd m/k jeg ikke er helt sikker på, bare for at kunne resize et billede til debatten (for billedernes størrelse er jo ikke længere et problem på alle andre steder, jeg kunne finde på at lægge det op.) Og jeg er i det hele taget ikke interesseret i at lave alle mulige krumspring for at uploade et billede, når det i dag generelt er meget simpelt at gøre. Og så lader jeg i stedet være med at lægge billeder op. Og man kan jo ikke vide, hvad jeg i virkeligheden ville have lagt op! (Dagens bedste argument cirka...)

Jeg ved godt min ugidelighed ifht det er lidt irriterende. Men jeg er stensikkert ikke den eneste der har det sådan.

Yes please! Jeg uploader nok kun halvdelen af det jeg ellers ville fordi det er så bøvlet. Først tages billedet, så skal jeg ind og gøre det mindre, så skal det laves om til JPEG og SÅ kan jeg endelig få lov at poste billedet

Skal der postes flere billeder er det ikke sjældent at jeg udsætter det til senere og i mange tilfælde bare dropper det
Joe skrev:Er vi ikke snart der, hvor der skal arbejdes på muligheden for bedre billedupload?
Jeg vil gerne repræsentere den dovne mediebruger og sige, at jeg ikke gider hente diverse apps, hvis ophavsmænd m/k jeg ikke er helt sikker på, bare for at kunne resize et billede til debatten (for billedernes størrelse er jo ikke længere et problem på alle andre steder, jeg kunne finde på at lægge det op.) Og jeg er i det hele taget ikke interesseret i at lave alle mulige krumspring for at uploade et billede, når det i dag generelt er meget simpelt at gøre. Og så lader jeg i stedet være med at lægge billeder op. Og man kan jo ikke vide, hvad jeg i virkeligheden ville have lagt op! (Dagens bedste argument cirka...)

Jeg ved godt min ugidelighed ifht det er lidt irriterende. Men jeg er stensikkert ikke den eneste der har det sådan.


Det lyder som Patricks bord.

Patrick skrev:Tag
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Anne Droid » 2. maj 2017, 05:32

Emma The Mermaid skrev:Øh... Jeg kom til at give et like ved en fejl og troede at jeg som på Facebook kunne fjerne det ved at klikke på hjertet igen.
Nej så gav jeg bare endnu et like på samme indlæg. Prøvede igen og gav endnu et like. Så nu har jeg givet tre likes til et indkæg jeg egentlig slet ikke ville give et like.

Det er ikke så godt :gruble:
Det må være en teknisk fejl at man kan give flere likes til samme indlæg.


Det må det være, for sådan plejer det ikke at være. Jeg har givet dit indlæg 3 likes, så kan du se om de står som 3 likes.
0
Klimatosse
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf dgd2007 » 2. maj 2017, 09:31

Emma The Mermaid skrev:Øh... Jeg kom til at give et like ved en fejl og troede at jeg som på Facebook kunne fjerne det ved at klikke på hjertet igen.
Nej så gav jeg bare endnu et like på samme indlæg. Prøvede igen og gav endnu et like. Så nu har jeg givet tre likes til et indkæg jeg egentlig slet ikke ville give et like.

Det er ikke så godt :gruble:
Det må være en teknisk fejl at man kan give flere likes til samme indlæg.

Hmm ... jeg prøvede lige at klikke flere gange på dit indlæg. Jeg synes, det tidligere har været sådan, at man ophævede det tidligere "like", men det gør man åbenbart ikke mere. Til gengæld er det ikke rigtigt, at du derved giver flere likes. Den tæller godt nok antallet 1 op, men hvis du reloader siden, har du stadigvæk kun givet 1 like.
Men det er rigtigt nok, at man åbenbart ikke kan aflyse et fejl-like ved trykke en gang til.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf dgd2007 » 2. maj 2017, 09:33

Så vidt jeg kan se, står indlæg nu med 2 likes - 1 fra hvert af Anne Droid og mig - åbenbart uanset hvor mange gange vi har trykket. :)
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Delfin » 2. maj 2017, 09:52

dgd2007 skrev:Så vidt jeg kan se, står indlæg nu med 2 likes - 1 fra hvert af Anne Droid og mig - åbenbart uanset hvor mange gange vi har trykket. :)


Du blev testperson, og jeg kan heller ikke fjerne et like igen
1
14 11 14
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf dgd2007 » 2. maj 2017, 10:23

Delfin skrev:Du blev testperson, og jeg kan heller ikke fjerne et like igen

Jeg synes, man har kunnet før. Men altså, det er jo ikke verdens største problem. Så må man jo bare være påpasselig med, hvem man liker. Man kan jo heller ikke tage et kort tilbage. Og der kommer ikke flere likes fra samme person, hvis denne trykker flere gange. Det ser bare sådan ud lige bagefter.

Kan i huske den gamle debat? Der var nogle gange, den blev forvirret mht. personlige beskeder og hævdede, at man havde "65535 ulæste beskeder" :)
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Flora » 2. maj 2017, 11:01

Emma The Mermaid skrev:Jeg har prøvet at kigge under det indlæg jeg kom til at like. Der er 3 likes og det ene er i hvert fald mit for hjertet er hvidt. Jeg kan ikke fjerne det uden at få ajax fejlen.

På mit indlæg her i tråden har jeg et fra hver af jer.


Sært. Jeg prøvede lige at like og un-like dit indlæg. Da jeg unlikede fik jeg ajax-fejlen, men da jeg så opdaterede siden var liket væk :gruble:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Flora » 2. maj 2017, 11:02

^Jeg er i øvrigt på fra PC. Ved ikke om det gør en forskel.
0

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"