De små spørgsmål til det tekniske.

Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Aima » 25. aug 2015, 20:24

Jeg tænkte, at det måske ville være praktisk nok med en lidt generel tråd til de mindre, tekniske spørgsmål. Nogle ting er der givetvis svaret på i andre tråde, men som ny kan det måske være lidt svært at overskue at finde svar på alt, fordi de ligger sådan lidt spredt i flere tråde. Det synes jeg i hvert fald. Så, jeg tænkte, at man kunne spørge her, og så kunne folk jo hjælpe. hvis de lige sidder med svaret.

Spørgsmål:
Når man citerer et indlæg, der allerede er et svar på noget andet, som så måske også er et svar på noget som, ja, you got it, findes der så en måde, hvorpå man nemt kan fravælge at hive hele korrespondancen med i sit nye indlæg men istedet nøjes med dét, man oprindeligt citerer? Man kan godt slette manuelt, men fra telefon er det en lille smule omfattende, særligt, hvis korrespondancen er lang. :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Fru Sunshine » 25. aug 2015, 20:26

Det er noget af det Patrick har arbejdet en del med. Det er vist ret bøvlet at ændre.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
egernunge
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:01
Kort karma: 58
Likede indlæg: 418

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf egernunge » 25. aug 2015, 20:28

Aima skrev:Spørgsmål:
Når man citerer et indlæg, der allerede er et svar på noget andet, som så måske også er et svar på noget som, ja, you got it, findes der så en måde, hvorpå man nemt kan fravælge at hive hele korrespondancen med i sit nye indlæg men istedet nøjes med dét, man oprindeligt citerer? Man kan godt slette manuelt, men fra telefon er det en lille smule omfattende, særligt, hvis korrespondancen er lang. :)


Nej, eneste mulighed er vist at slette manuelt pt. Der blev på indført, at det kun var sidste indlæg, der blev citeret, men der gik et eller andet galt med det (kan ikke huske hvad), så lige nu er det det hele, der bliver citeret. Men det er på @Patricks uden tvivl alenlange liste :)
1
Brugeravatar
Patrick
Admin
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 10. aug 2015, 15:35
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1781

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Patrick » 25. aug 2015, 20:29

Aima skrev:Spørgsmål:
Når man citerer et indlæg, der allerede er et svar på noget andet, som så måske også er et svar på noget som, ja, you got it, findes der så en måde, hvorpå man nemt kan fravælge at hive hele korrespondancen med i sit nye indlæg men istedet nøjes med dét, man oprindeligt citerer? Man kan godt slette manuelt, men fra telefon er det en lille smule omfattende, særligt, hvis korrespondancen er lang. :)


Det er på listen over ting der skal rettes. Den indbyggede begrænsning på citatdybde i forummets kontrolpanel, retter ikke selv indlæggene, men smider bare en fejl tilbage til brugeren, som så selv skal rette citaterne manuelt (og altså ikke får lov til at poste indlægget, før det er rettet).

Det skulle forhåbentligt gerne blive sådan så citatknappen kun medtager indlægsteksten, og ikke de citater der er i indlægget.
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Aima » 25. aug 2015, 20:36

Smukt. Tak!
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Aima » 29. aug 2015, 02:05

Jeg kom lige til at tænke på noget. Kan moderatorer se tekst og afsender på vores kort? Altså ikke at jeg har tænkt mig at sende statshemmeligheder rundt, men hvis jeg nu fx. skulle få lyst til at være pletvis kort-kinky rundtomkring, er det meget rart at vide.

Jeg mener nemlig, jeg engang hørte, at moderatorerne på Jubii kunne læse kort, men om det passer ved jeg ikke.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Elvispop » 29. aug 2015, 04:13

Aima skrev:Jeg kom lige til at tænke på noget. Kan moderatorer se tekst og afsender på vores kort? Altså ikke at jeg har tænkt mig at sende statshemmeligheder rundt, men hvis jeg nu fx. skulle få lyst til at være pletvis kort-kinky rundtomkring, er det meget rart at vide.

Jeg mener nemlig, jeg engang hørte, at moderatorerne på Jubii kunne læse kort, men om det passer ved jeg ikke.


Nej, moderatorer kan ikke se jeres kort. Uanset farve og kinky indhold.
Vi kan kun se antal.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Patrick
Admin
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 10. aug 2015, 15:35
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1781

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Patrick » 29. aug 2015, 08:37

Aima skrev:Jeg kom lige til at tænke på noget. Kan moderatorer se tekst og afsender på vores kort? Altså ikke at jeg har tænkt mig at sende statshemmeligheder rundt, men hvis jeg nu fx. skulle få lyst til at være pletvis kort-kinky rundtomkring, er det meget rart at vide.

Jeg mener nemlig, jeg engang hørte, at moderatorerne på Jubii kunne læse kort, men om det passer ved jeg ikke.


Jeg skulle gerne være den eneste der har adgang til kort, hvilket jeg er nødt til i tilfælde af chikane, tilfældige mordtrusler eller spionage. Dog har jeg ikke tid til at læse alle sammen, så jeg holder mig generelt væk, med mindre jeg bliver gjort opmærksom på noget skummelt.
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf sigge » 7. okt 2015, 08:59

Vedr. afsendte privatbeskeder: Bliver de liggende i "Udbakke" indtil modtager har læst dem, og bliver de først derefter overført til "sendte beskeder"? Eller hvordan hænger det sammen?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Fru Sunshine » 7. okt 2015, 09:00

sigge skrev:Vedr. afsendte privatbeskeder: Bliver de liggende i "Udbakke" indtil modtager har læst dem, og bliver de først derefter overført til "sendte beskeder"? Eller hvordan hænger det sammen?

Ja :)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf sigge » 7. okt 2015, 09:01

Fru Sunshine skrev:
sigge skrev:Vedr. afsendte privatbeskeder: Bliver de liggende i "Udbakke" indtil modtager har læst dem, og bliver de først derefter overført til "sendte beskeder"? Eller hvordan hænger det sammen?

Ja :)


Tak.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Badesandalen » 14. okt 2015, 14:12

Jeg har ledt, men synes altså ikke at jeg kunne finde et svar på dette, så...

Nu har jeg ikke skrevet så mange indlæg endnu, men når jeg gør, sætter den mig automatisk på emneovervågning, og så får jeg en notifikation hver gang andre svarer i tråden jeg har skrevet i. Er der en måde at stoppe det på? :forvirret:
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Thestral » 14. okt 2015, 16:34

Gå ind i pågældende tråd og afmeld overvågning

Der er også en helt teknisk måde at gøre det på jeg ikke kan huske men ovenstående virker ihf.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Elvispop » 14. okt 2015, 16:40

Brugerkontrolpanel
Boardindstillinger
Skriveindstilinger

"Giv mig besked ved besvarelse:" kryds i ja eller nej (Hvis nej, følger man ikke tråde man har skrevet i automatisk.)
2
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Flora » 14. okt 2015, 16:42

Badesandalen skrev:Jeg har ledt, men synes altså ikke at jeg kunne finde et svar på dette, så...

Nu har jeg ikke skrevet så mange indlæg endnu, men når jeg gør, sætter den mig automatisk på emneovervågning, og så får jeg en notifikation hver gang andre svarer i tråden jeg har skrevet i. Er der en måde at stoppe det på? :forvirret:


Hvis du trykker på klokken er der øverst en knap der hedder opsætning. Derinde kan du f.eks fjerne fluebenet ud fra "giv besked ved nye indlæg i emner jeg følger" (eller hvad den nu hedder). Det kræver selvfølgelig at der ikke samtidig er tråde du gerne vil følge, for dem vil du jo så heller ikke få notifikation på.

Hvorfor du overhovedet automatisk bliver tilmeldt overvågning kan jeg dog ikke lige gennemskue :gruble:
1

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"