hvordan gør man billeder mindre?

Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21129

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf 2SHY » 13. aug 2023, 22:35

2SHY skrev:
Anilara skrev:
2SHY skrev:
Anilara skrev:Men når jeg har valgt et billede, siger den bare med det samme at filen er for stor. Jeg får ikke engang mulighed for at klikke på "vis valgte". Så jeg kan ikke poste et eneste billede længere :s De skal resizes så meget af det udelukkende er pixels og ikke et meningsgivende billede.
(Via Android)

Jeg ved ikke hvordan det fungerer med Android da jeg selv bruger iPhone, så det kan godt tænkes at det er anderledes der. Men har du prøvet at tage et billede af billedet og trimme det? Det var jeg også nødt til en overgang. Altså hvor man roterer mobilen så billedet bliver mindre og så tage et screenshot

Tak for dit tip, jeg prøvede lige med et billede fra i dag.
Vendte billedet, tog screenshot og det er reduceret fra 3,18Mb til 3,11mb.
Det er desværre stadig langt fra nok. Jeg har forsøgt at resize i andre apps, men billederne ender med at være helt grumsede af pixels før de er små nok. Øv.

Nogle gange skal man gøre det over mange gange før det bliver småt nok. Og så er det bare at man mister motivationen til at poste billeder :(

Forresten… kan du mon ændre i dit kameras indstillinger så det ikke bliver så store billeder? Jeg ved ikke om man kan men måske der er noget at komme efter der?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3784
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8237

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf Anilara » 13. aug 2023, 22:40

2SHY skrev:
2SHY skrev:
Anilara skrev:
2SHY skrev:
Anilara skrev:Men når jeg har valgt et billede, siger den bare med det samme at filen er for stor. Jeg får ikke engang mulighed for at klikke på "vis valgte". Så jeg kan ikke poste et eneste billede længere :s De skal resizes så meget af det udelukkende er pixels og ikke et meningsgivende billede.
(Via Android)

Jeg ved ikke hvordan det fungerer med Android da jeg selv bruger iPhone, så det kan godt tænkes at det er anderledes der. Men har du prøvet at tage et billede af billedet og trimme det? Det var jeg også nødt til en overgang. Altså hvor man roterer mobilen så billedet bliver mindre og så tage et screenshot

Tak for dit tip, jeg prøvede lige med et billede fra i dag.
Vendte billedet, tog screenshot og det er reduceret fra 3,18Mb til 3,11mb.
Det er desværre stadig langt fra nok. Jeg har forsøgt at resize i andre apps, men billederne ender med at være helt grumsede af pixels før de er små nok. Øv.

Nogle gange skal man gøre det over mange gange før det bliver småt nok. Og så er det bare at man mister motivationen til at poste billeder :(

Forresten… kan du mon ændre i dit kameras indstillinger så det ikke bliver så store billeder? Jeg ved ikke om man kan men måske der er noget at komme efter der?

Ja, altså jeg kan godt tage fremtidige billeder i en dårligere opløsning, men det har jeg trods alt ikke lyst til udelukkende for debattens skyld (selvom I sgu går glip af flotte billeder! Lol)
Jeg kan sagtens uploade til andre platforme.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 599
Likede indlæg: 11582

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf Kerrigan » 14. aug 2023, 19:13

Anilara skrev:...

Jeg bruger denne. Jeg har også en Android. :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7496
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23698

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2023, 19:31

Anilara skrev:
2SHY skrev:
2SHY skrev:
Anilara skrev:
2SHY skrev:
Anilara skrev:Men når jeg har valgt et billede, siger den bare med det samme at filen er for stor. Jeg får ikke engang mulighed for at klikke på "vis valgte". Så jeg kan ikke poste et eneste billede længere :s De skal resizes så meget af det udelukkende er pixels og ikke et meningsgivende billede.
(Via Android)

Jeg ved ikke hvordan det fungerer med Android da jeg selv bruger iPhone, så det kan godt tænkes at det er anderledes der. Men har du prøvet at tage et billede af billedet og trimme det? Det var jeg også nødt til en overgang. Altså hvor man roterer mobilen så billedet bliver mindre og så tage et screenshot

Tak for dit tip, jeg prøvede lige med et billede fra i dag.
Vendte billedet, tog screenshot og det er reduceret fra 3,18Mb til 3,11mb.
Det er desværre stadig langt fra nok. Jeg har forsøgt at resize i andre apps, men billederne ender med at være helt grumsede af pixels før de er små nok. Øv.

Nogle gange skal man gøre det over mange gange før det bliver småt nok. Og så er det bare at man mister motivationen til at poste billeder :(

Forresten… kan du mon ændre i dit kameras indstillinger så det ikke bliver så store billeder? Jeg ved ikke om man kan men måske der er noget at komme efter der?

Ja, altså jeg kan godt tage fremtidige billeder i en dårligere opløsning, men det har jeg trods alt ikke lyst til udelukkende for debattens skyld (selvom I sgu går glip af flotte billeder! Lol)
Jeg kan sagtens uploade til andre platforme.



Du skal bare finde noget der kan konvertere/komprimere. Det er fuldt ud muligt. Du kan også uploade til imgur og linke derind. Med IMG tag vises billedet i indlægget som om det lå på debatten.

Debatten kommer aldrig til at kunne hoste som Facebook eller Instagram eller hvad det hedder, det koster penge at have lagerplads på en server som jeg ikke regner med at debattens ejer har på samme måde som Meta og X og Google og Apple. Jeg vil ikke engang kalde debatten en platform.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"