Om Røde Kort

Brugeravatar
HansPeter
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20. nov 2015, 00:22
Kort karma: 4
Geografisk sted: Skive
Likede indlæg: 114

Om Røde Kort

Indlægaf HansPeter » 3. jul 2022, 11:40

Hej så mit spørgsmål er, hvornår må man gi Røde kort og ka man anmelde folk for, at bruge dem forkert???

Jeg spørger fordi der i forår 2021 var jeg på rand til Selv mord fordi jeg led så meget, under Corona Restriktioner og det skrev jeg et indlæg om inde i Corona Tråden. Så var der en person herinde på Debat der, i stedet for at ha forståelse bare svarede på indlæg ved at skrive nogen grimme ting til mig ( altså offentlig, ik i en privat besked ). Jeg læste først personens indlæg i går og jeg var så vred over at den person fornærmed mig at, jeg gav personen et rød kort. Og i stedet for at sige undskyld gav personen mig et rødt kort tilbage for et af mine indlæg der slet ik havde noget med Corona tråden at gøre.

Er det forkert at jeg gav et rød Kort til personens fornærmende inlæg, eller sku, jeg ha anmeldt inlægget i stedet?

Og jeg nævner ik person ved navn for jeg vil helst ik hænge den person ud offentligt men ka godt gi bruger navn til Moderator i en privat besked.
0
Med Venlig Hilsen Rasmus Carlsen

Jeg er Infantil Autist det er, derfor jeg nogen gange skriver på en, lidt Mærkelig måde men jeg er flink fyr. :wink3: :lol2:

det er ik mig på Profil Billed men manden på Billedet, hedder os Rasmus Carlsen.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13032
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3544
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56028
Kontakt:

Re: Om Røde Kort

Indlægaf Ado » 3. jul 2022, 11:42

Hvis nogen blev personlig på en ondskabsfuld måde opverfor mig, ville jeg sende et rødt kort og samtidig anmelde indlægget. Du har ikke gjort noget galt. Man må altid forsvare sig selv og sige fra.
At vedkommende giver dig et rødt kort retur, synes jeg egentlig bare er barnligt - omend det er meget brugt at gøre det på debatten.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
HansPeter
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20. nov 2015, 00:22
Kort karma: 4
Geografisk sted: Skive
Likede indlæg: 114

Re: Om Røde Kort

Indlægaf HansPeter » 3. jul 2022, 11:47

Ok Tak for svar, ja du har ret i at jeg nok sku ha anmeldt indlæg, nu ved jeg ik lige om jeg ka finde det inlæg igen for jeg ka ik se hvilke indlæg, jeg har givet, Røde kort til.
0
Med Venlig Hilsen Rasmus Carlsen

Jeg er Infantil Autist det er, derfor jeg nogen gange skriver på en, lidt Mærkelig måde men jeg er flink fyr. :wink3: :lol2:

det er ik mig på Profil Billed men manden på Billedet, hedder os Rasmus Carlsen.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9090
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21959

Re: Om Røde Kort

Indlægaf Purple Haze » 4. jul 2022, 20:56

Det nemmeste er at lade det fare. Du har fået gjort personen opmærksom på at du ikke synes den måde de skrev på var OK.
Og ud over at anmelde det, så er der ikke så meget at gøre.

Slet ikke når de ikke tager det til sig, men giver hævn-rødt kort.

Du kan selvfølgelig anmelde det, men når det nu er så længe siden, så er det måske også værd at lade fare.

Det sker indimellem herinde man får grimme beskeder, eller bare negative beskeder der gør indtryk.
Og det kan være RIGTIG svært ikke at forsvare sig, men der kommer som regel ikke noget godt ud af det (udover underholdning til de andre herinde).
Så plejer jeg at tage en lille debat-pause og ikke komme tilbage før jeg er blevet ligeglad.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
HansPeter
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20. nov 2015, 00:22
Kort karma: 4
Geografisk sted: Skive
Likede indlæg: 114

Re: Om Røde Kort

Indlægaf HansPeter » 29. jul 2022, 15:51

Purple Haze skrev:Det nemmeste er at lade det fare. Du har fået gjort personen opmærksom på at du ikke synes den måde de skrev på var OK.
Og ud over at anmelde det, så er der ikke så meget at gøre.

Slet ikke når de ikke tager det til sig, men giver hævn-rødt kort.

Du kan selvfølgelig anmelde det, men når det nu er så længe siden, så er det måske også værd at lade fare.

Det sker indimellem herinde man får grimme beskeder, eller bare negative beskeder der gør indtryk.
Og det kan være RIGTIG svært ikke at forsvare sig, men der kommer som regel ikke noget godt ud af det (udover underholdning til de andre herinde).
Så plejer jeg at tage en lille debat-pause og ikke komme tilbage før jeg er blevet ligeglad.


Har anmeldt det allivel for har fundet inlæg nu. Kan godt se din Pointer er rigtig, i lidt milder tilfælde men jeg syns bare ik det er i orden at skrive til person der er Selvmord truet at den person ik har empati og er ligeglad med andre mennesker, hvis jeg havde læst det inlæg mens jeg havde selvmord Tanker, tør jeg slet ik tænke på hva jeg havde gjort!
1
Med Venlig Hilsen Rasmus Carlsen

Jeg er Infantil Autist det er, derfor jeg nogen gange skriver på en, lidt Mærkelig måde men jeg er flink fyr. :wink3: :lol2:

det er ik mig på Profil Billed men manden på Billedet, hedder os Rasmus Carlsen.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9090
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21959

Re: Om Røde Kort

Indlægaf Purple Haze » 30. jul 2022, 06:37

HansPeter skrev:
Purple Haze skrev:Det nemmeste er at lade det fare. Du har fået gjort personen opmærksom på at du ikke synes den måde de skrev på var OK.
Og ud over at anmelde det, så er der ikke så meget at gøre.

Slet ikke når de ikke tager det til sig, men giver hævn-rødt kort.

Du kan selvfølgelig anmelde det, men når det nu er så længe siden, så er det måske også værd at lade fare.

Det sker indimellem herinde man får grimme beskeder, eller bare negative beskeder der gør indtryk.
Og det kan være RIGTIG svært ikke at forsvare sig, men der kommer som regel ikke noget godt ud af det (udover underholdning til de andre herinde).
Så plejer jeg at tage en lille debat-pause og ikke komme tilbage før jeg er blevet ligeglad.


Har anmeldt det allivel for har fundet inlæg nu. Kan godt se din Pointer er rigtig, i lidt milder tilfælde men jeg syns bare ik det er i orden at skrive til person der er Selvmord truet at den person ik har empati og er ligeglad med andre mennesker, hvis jeg havde læst det inlæg mens jeg havde selvmord Tanker, tør jeg slet ik tænke på hva jeg havde gjort!


Men med mindre du direkte skriver:
Jeg overvejer selvmord!

Så kan personen ikke vide det et sådan du har det.
(Det ved jeg ikke om du gjorde).

Bare så du husker, at fordi du tænker og føler noget - så ved andre det ikke (med mindre du direkte har sagt det).
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
HansPeter
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20. nov 2015, 00:22
Kort karma: 4
Geografisk sted: Skive
Likede indlæg: 114

Re: Om Røde Kort

Indlægaf HansPeter » 30. jul 2022, 12:54

Purple Haze skrev:
HansPeter skrev:
Purple Haze skrev:Det nemmeste er at lade det fare. Du har fået gjort personen opmærksom på at du ikke synes den måde de skrev på var OK.
Og ud over at anmelde det, så er der ikke så meget at gøre.

Slet ikke når de ikke tager det til sig, men giver hævn-rødt kort.

Du kan selvfølgelig anmelde det, men når det nu er så længe siden, så er det måske også værd at lade fare.

Det sker indimellem herinde man får grimme beskeder, eller bare negative beskeder der gør indtryk.
Og det kan være RIGTIG svært ikke at forsvare sig, men der kommer som regel ikke noget godt ud af det (udover underholdning til de andre herinde).
Så plejer jeg at tage en lille debat-pause og ikke komme tilbage før jeg er blevet ligeglad.


Har anmeldt det allivel for har fundet inlæg nu. Kan godt se din Pointer er rigtig, i lidt milder tilfælde men jeg syns bare ik det er i orden at skrive til person der er Selvmord truet at den person ik har empati og er ligeglad med andre mennesker, hvis jeg havde læst det inlæg mens jeg havde selvmord Tanker, tør jeg slet ik tænke på hva jeg havde gjort!


Men med mindre du direkte skriver:
Jeg overvejer selvmord!

Så kan personen ikke vide det et sådan du har det.
(Det ved jeg ikke om du gjorde).

Bare så du husker, at fordi du tænker og føler noget - så ved andre det ikke (med mindre du direkte har sagt det).


Det skrev jeg ik Direkte men skrev om hvor, forfærdelig jeg havde det på grund af Restriktioner og folk der ik overholder dem og sån og så, skrev person at jeg ik havde empati og var ligeglad med andre folk og sån. Så det burde ihverfald ha være tydelig at jeg havde det elendig og, derfor synes jeg at, personen burde ku regne ud at han/hun Sparkede til en person der allerede ligger ned!
0
Med Venlig Hilsen Rasmus Carlsen

Jeg er Infantil Autist det er, derfor jeg nogen gange skriver på en, lidt Mærkelig måde men jeg er flink fyr. :wink3: :lol2:

det er ik mig på Profil Billed men manden på Billedet, hedder os Rasmus Carlsen.

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"