Afskaf likes

Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Afskaf likes

Indlægaf Kommodedyret » 5. maj 2022, 10:48

Hvordan kan I være sikre på at katte er virkelige? Fugle er for eksempel ikke virkelige, de er bare overvågningsdroner. (Birds aren't real)
9
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4669
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21390

Re: Afskaf likes

Indlægaf catnip » 5. maj 2022, 11:01

Kommodedyret skrev:Hvordan kan I være sikre på at katte er virkelige? Fugle er for eksempel ikke virkelige, de er bare overvågningsdroner. (Birds aren't real)


Just sayin... (det forklarer SÅ meget!)

Billede
14
- Nevertheless she persisted -
Akehurst2
Indlæg: 14206
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40875

Re: Afskaf likes

Indlægaf Akehurst2 » 5. maj 2022, 11:09

Fyrst Eberhard skrev:Køn er en myte. Vi er allesammen kvinder.


Ikke-mænd.
10
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24483

Re: Afskaf likes

Indlægaf Moxy-lady » 5. maj 2022, 12:12

Jeg er principielt modstander af offentlige likes. Jeg kan godt lide at modtage dem, men der er ingen tvivl om at det godt kan virke ret sårende når to debattører ryger i totterne på hinanden og så se liketallet og antallet af grønne stige hos den ene debattør. Jeg synes godt indimellem det kan virke lidt mobbe-agtigt.

Det sagt, så er det sgu bare lidt skørt at bede et internet sted afskaffe noget fordi man har en debatstil der sætter røven i klaskehøjde og man derfor ikke høster så mange likes. Hvis likes er så vigtigt så kan man jo starte med at prøve ikke at skabe splid og hvis man ikke ønsker det, så kan man jo bare beslutte sig for at være ligeglad med likes. Easy-peasy. Nogle gange kan man bare ikke blæse og have mel i munden på én gang.
5
My world 12-10-18 :lun:
fisken80
Indlæg: 22414
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52725

Re: Afskaf likes

Indlægaf fisken80 » 5. maj 2022, 14:34

Flora skrev:
catnip skrev:
Flora skrev:
Nesnay skrev:
Hunkat skrev:
Dirtylittledevil skrev:Som inkarneret og mangeårig likehunter vil jeg anbefale tråden "Statusopdateringer" som et givende sted at høste likes.
Nuvel, det kræver selvfølgelig lidt forarbejde i diverse boomergrupper på facebook, men når først man har ramt en guldåre dér, så har man en evig kilde til de eftertragtede 20+likede indlæg vi alle drømmer om.


Hjælpegruppe-tråden var også et overflødighedshorn af likes :fløjt:
Og "Vis os det nyeste billede af din kat..." :lun:

Men hvis man ikke har en kat i forvejen, er det måske lige i overkanten at anskaffe sig en bare for at få likes :gruble:


Man kan jo bare google sig frem til et billede af en tilfældig kat i ny og næ. Så kan det godt være, at det ikke er den samme kat hver gang, men ingen kan jo bevise, at man ikke har 30 katte derhjemme. Og hvis bare man får 15 likes pr. billede, så er man godt i gang med at opbygge sin likes-pulje :afro:


Hvem siger i øvrigt at det ikke allerede sker....?!! Måske er alle de der vis din hverdag/mad/barn/kæledyrs-tråde bare...en stor fed løgn... :gisp:


Det kan sagtens tænkes. Folk sidder sikkert bare derhjemme i deres grå liv, hvor der aldrig sker en skid, og så skaber de simpelthen et spændende virtuelt liv herinde :D


Der er da ikke nogen, der kan finde på at opfinde en fake person for at narre folk på en debatside. Come on…
















:D
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14740
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19105

Re: Afskaf likes

Indlægaf Flora » 5. maj 2022, 14:53

fisken80 skrev:
Flora skrev:
catnip skrev:
Flora skrev:
Nesnay skrev:
Hunkat skrev:
Dirtylittledevil skrev:Som inkarneret og mangeårig likehunter vil jeg anbefale tråden "Statusopdateringer" som et givende sted at høste likes.
Nuvel, det kræver selvfølgelig lidt forarbejde i diverse boomergrupper på facebook, men når først man har ramt en guldåre dér, så har man en evig kilde til de eftertragtede 20+likede indlæg vi alle drømmer om.


Hjælpegruppe-tråden var også et overflødighedshorn af likes :fløjt:
Og "Vis os det nyeste billede af din kat..." :lun:

Men hvis man ikke har en kat i forvejen, er det måske lige i overkanten at anskaffe sig en bare for at få likes :gruble:


Man kan jo bare google sig frem til et billede af en tilfældig kat i ny og næ. Så kan det godt være, at det ikke er den samme kat hver gang, men ingen kan jo bevise, at man ikke har 30 katte derhjemme. Og hvis bare man får 15 likes pr. billede, så er man godt i gang med at opbygge sin likes-pulje :afro:


Hvem siger i øvrigt at det ikke allerede sker....?!! Måske er alle de der vis din hverdag/mad/barn/kæledyrs-tråde bare...en stor fed løgn... :gisp:


Det kan sagtens tænkes. Folk sidder sikkert bare derhjemme i deres grå liv, hvor der aldrig sker en skid, og så skaber de simpelthen et spændende virtuelt liv herinde :D


Der er da ikke nogen, der kan finde på at opfinde en fake person for at narre folk på en debatside. Come on…
















:D


Nej, det har du ret i. Det er aldrig sket. Silly me :P
0
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Afskaf likes

Indlægaf tron » 6. maj 2022, 04:47

gro71 skrev:Altså, lige om lidt, når vores kat omsider får taget sig sammen til at føde de der killinger, har jeg tænkt mig at spamme kæledyrstråden med kvalmende nuttede billeder af nyfødte kattekillinger. Bare så I sidder klar med "like"-knappen, når det sker.

Det er bare i orden, kattekillinger er noget af det mest nuttede der findes :)
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23522

Re: Afskaf likes

Indlægaf Aragorn » 6. maj 2022, 07:48

Moxy-lady skrev:Jeg er principielt modstander af offentlige likes. Jeg kan godt lide at modtage dem, men der er ingen tvivl om at det godt kan virke ret sårende når to debattører ryger i totterne på hinanden og så se liketallet og antallet af grønne stige hos den ene debattør. Jeg synes godt indimellem det kan virke lidt mobbe-agtigt.

Det sagt, så er det sgu bare lidt skørt at bede et internet sted afskaffe noget fordi man har en debatstil der sætter røven i klaskehøjde og man derfor ikke høster så mange likes. Hvis likes er så vigtigt så kan man jo starte med at prøve ikke at skabe splid og hvis man ikke ønsker det, så kan man jo bare beslutte sig for at være ligeglad med likes. Easy-peasy. Nogle gange kan man bare ikke blæse og have mel i munden på én gang.


Jeg synes det er fair nok at 20 mennesker fortæller én at man tager fejl gennem likes. Det er altid godt at få at vide når man tager fejl, det er en tjeneste fællesskabet gør for én.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2072
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6142

Re: Afskaf likes

Indlægaf Contrast » 6. maj 2022, 11:05

Alternativt kunne man have en funktion der skjuler likes, som den enkelte bruger kan slå til og fra. Men ved ikke om det bliver for kompliceret til phpBB fora :D
1
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24483

Re: Afskaf likes

Indlægaf Moxy-lady » 6. maj 2022, 12:13

Aragorn skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg er principielt modstander af offentlige likes. Jeg kan godt lide at modtage dem, men der er ingen tvivl om at det godt kan virke ret sårende når to debattører ryger i totterne på hinanden og så se liketallet og antallet af grønne stige hos den ene debattør. Jeg synes godt indimellem det kan virke lidt mobbe-agtigt.

Det sagt, så er det sgu bare lidt skørt at bede et internet sted afskaffe noget fordi man har en debatstil der sætter røven i klaskehøjde og man derfor ikke høster så mange likes. Hvis likes er så vigtigt så kan man jo starte med at prøve ikke at skabe splid og hvis man ikke ønsker det, så kan man jo bare beslutte sig for at være ligeglad med likes. Easy-peasy. Nogle gange kan man bare ikke blæse og have mel i munden på én gang.


Jeg synes det er fair nok at 20 mennesker fortæller én at man tager fejl gennem likes. Det er altid godt at få at vide når man tager fejl, det er en tjeneste fællesskabet gør for én.


I nærværende situation har du en fin pointe. Men hvis vi nu siger at én debattør kalder en anden for en idiot så er det ret nederen hvis dét indlæg pludselig får 20 likes.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13032
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3544
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56028
Kontakt:

Re: Afskaf likes

Indlægaf Ado » 6. maj 2022, 15:30

Jeg kan sagtens følge Moxy. Jeg har det dog okay afslappet med like-funktionen, men er ikke blind for, at den kan fungere på samme måde, som da man i folkeskolen stod i gymnastiksalen og der skulle vælges hold, og det var den samme der stod tilbage, som ingen af de to holdvælgere faktisk gad at have på holdet. Jeg siger ikke at det gør sig gældende generelt for like-situationen herinde. Overhovedet ikke. Men der er flere gange set i tråde, hvor to diskuterer, og hvor antallet af likes hos den ene ligesom sætter en fed understregning under for hvem der er "den populære" og hvem der deler den ene debattørs meninger om den anden debattør i diskussionen. Og oftest lyser den grønne korttællerknap også op, og der er vel omtrent 92% sandsynlighed for, at de grønne kort handler om modparten.

Jeg har flere gange oplevet at være den, der ikke var modtageren af hjerter og grønnerter. Og jeg har selv benyttet mig af ovenstående med at like i flok og sende en grøn kommentar. Det tror jeg der er en del herinde der har.
3
Donna Martin Graduates!
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4918

Re: Afskaf likes

Indlægaf Kaffe » 6. maj 2022, 21:12

Jeg synes, TS har en pointe, som ikke er helt ordentlig at bare affeje.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10132
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18209

Re: Afskaf likes

Indlægaf .Magic. » 6. maj 2022, 21:30

Kaffe skrev:Jeg synes, TS har en pointe, som ikke er helt ordentlig at bare affeje.

Hvad er pointen?
1
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3322

Re: Afskaf likes

Indlægaf Rullegardinia » 7. maj 2022, 05:27

Kaffe skrev:Jeg synes, TS har en pointe, som ikke er helt ordentlig at bare affeje.


Ordentligt eller ej, så tror jeg nu, at TS er ramlet ind i et tilfælde af: ‘Som man råber i skoven får man svar’.

Og der er faktisk også folk herinde, der netop trækker pointen med ‘offentlige like’s er trælse’ ud.
2
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23522

Re: Afskaf likes

Indlægaf Aragorn » 7. maj 2022, 06:54

Moxy-lady skrev:
Aragorn skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg er principielt modstander af offentlige likes. Jeg kan godt lide at modtage dem, men der er ingen tvivl om at det godt kan virke ret sårende når to debattører ryger i totterne på hinanden og så se liketallet og antallet af grønne stige hos den ene debattør. Jeg synes godt indimellem det kan virke lidt mobbe-agtigt.

Det sagt, så er det sgu bare lidt skørt at bede et internet sted afskaffe noget fordi man har en debatstil der sætter røven i klaskehøjde og man derfor ikke høster så mange likes. Hvis likes er så vigtigt så kan man jo starte med at prøve ikke at skabe splid og hvis man ikke ønsker det, så kan man jo bare beslutte sig for at være ligeglad med likes. Easy-peasy. Nogle gange kan man bare ikke blæse og have mel i munden på én gang.


Jeg synes det er fair nok at 20 mennesker fortæller én at man tager fejl gennem likes. Det er altid godt at få at vide når man tager fejl, det er en tjeneste fællesskabet gør for én.


I nærværende situation har du en fin pointe. Men hvis vi nu siger at én debattør kalder en anden for en idiot så er det ret nederen hvis dét indlæg pludselig får 20 likes.


Nu har jeg ikke lige set det formuleret som du skriver det her, men igen vil jeg jo mene at hvis 20 mennesker mener man er en idiot, at der så muligvis er noget om snakken....

Jeg ved godt det er let at finde 20 ikke-mænd der er enige om at jeg er idiot herinde, men jeg er så til gengæld totalt ligeglad. Måske modsiger jeg mig selv lidt i den forstand at jeg ikke tager vurderingen af mit omdømme til mig.

Jeg synes faktisk likes fungerer rigtigt godt her på debatten, men det har også noget at gøre med stedets gennemsnitlige IQ og den relativt beskedne mængde af brugere. At 25.000 mongoler har liket noget på Facebook er jo ubrugeligt.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"