Afskaf likes

K.toldam
Indlæg: 3995
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1738

Re: Afskaf likes

Indlægaf K.toldam » 4. maj 2022, 18:47

Nesnay skrev:
Ado skrev:
Santa skrev:
Ha, jeg vidste det!!!
Ados have er total løgn, og vi er bare hoppet på den som de tankeløse have-får vi er! Det hænger jo slet ikke sammen! Hun skriver om en masse frøer og gamle damer der spiser frokost der, men der er jo ingen frøer eller gamle damer på billederne?! :ninja: :ninja: :ninja:
Skamløs undergravende virksomhed!


:sur:
Nu vil jeg jo nødigt antage noget om folks køn, men d'herrer på billederne plejer vist ikke at identificere sig som damer :gruble:


Jeg forslår at mænd får blå likes så ved man om det er en mand eller kvinde man giver likes.
(Der skal så være en gul mulighed som vises indtil man i indstillingerne har valgt om man er mand eller kvinde)
1
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Afskaf likes

Indlægaf Akehurst2 » 4. maj 2022, 18:53

Nesnay skrev:
Ado skrev:
Santa skrev:
Ha, jeg vidste det!!!
Ados have er total løgn, og vi er bare hoppet på den som de tankeløse have-får vi er! Det hænger jo slet ikke sammen! Hun skriver om en masse frøer og gamle damer der spiser frokost der, men der er jo ingen frøer eller gamle damer på billederne?! :ninja: :ninja: :ninja:
Skamløs undergravende virksomhed!


:sur:
Nu vil jeg jo nødigt antage noget om folks køn, men d'herrer på billederne plejer vist ikke at identificere sig som damer :gruble:


Transfob :shock:
4
K.toldam
Indlæg: 3995
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1738

Re: Afskaf likes

Indlægaf K.toldam » 4. maj 2022, 18:57

Akehurst2 skrev:
Nesnay skrev:
Ado skrev:
Santa skrev:
Ha, jeg vidste det!!!
Ados have er total løgn, og vi er bare hoppet på den som de tankeløse have-får vi er! Det hænger jo slet ikke sammen! Hun skriver om en masse frøer og gamle damer der spiser frokost der, men der er jo ingen frøer eller gamle damer på billederne?! :ninja: :ninja: :ninja:
Skamløs undergravende virksomhed!


:sur:
Nu vil jeg jo nødigt antage noget om folks køn, men d'herrer på billederne plejer vist ikke at identificere sig som damer :gruble:


Transfob :shock:


:wacko:
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Afskaf likes

Indlægaf Mani » 4. maj 2022, 18:59

Nesnay skrev:
Hunkat skrev:
Dirtylittledevil skrev:Som inkarneret og mangeårig likehunter vil jeg anbefale tråden "Statusopdateringer" som et givende sted at høste likes.
Nuvel, det kræver selvfølgelig lidt forarbejde i diverse boomergrupper på facebook, men når først man har ramt en guldåre dér, så har man en evig kilde til de eftertragtede 20+likede indlæg vi alle drømmer om.


Hjælpegruppe-tråden var også et overflødighedshorn af likes :fløjt:
Og "Vis os det nyeste billede af din kat..." :lun:

Men hvis man ikke har en kat i forvejen, er det måske lige i overkanten at anskaffe sig en bare for at få likes :gruble:

Måske du kan 'låne' en? Min knægts ene veninde fra efterskolen samler billeder af vores kat til at dele med oprindeligt hendes flirt nu hendes kæreste :lol: :-D
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Afskaf likes

Indlægaf Mani » 4. maj 2022, 19:04

Akehurst2 skrev:
Nesnay skrev:
Ado skrev:
Santa skrev:
Ha, jeg vidste det!!!
Ados have er total løgn, og vi er bare hoppet på den som de tankeløse have-får vi er! Det hænger jo slet ikke sammen! Hun skriver om en masse frøer og gamle damer der spiser frokost der, men der er jo ingen frøer eller gamle damer på billederne?! :ninja: :ninja: :ninja:
Skamløs undergravende virksomhed!


:sur:
Nu vil jeg jo nødigt antage noget om folks køn, men d'herrer på billederne plejer vist ikke at identificere sig som damer :gruble:


Transfob :shock:

Billede
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Afskaf likes

Indlægaf dgd2007 » 4. maj 2022, 21:51

tron skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Pjeps skrev:[...] Så jeg undrer mig over hvordan du kan se hvem der liker hvad.
Det kan man fra en computer, hvis man fører pilen henover like-hjertet på et opslag.
Ikke fra min mac!!!

Det er tallet på likes du skal holde musen over, ikke hjertet.
Sådan nogle browserting plejer trods alt at virke rimelig ens uanset styresystem.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2090
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1191

Re: Afskaf likes

Indlægaf Dawwty » 4. maj 2022, 21:59

Som så mange herinde har sagt, likes er gode til at sige jeg er enig, uden en masse overflødige kommentar med "enig"
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Afskaf likes

Indlægaf dgd2007 » 4. maj 2022, 22:11

Dawwty skrev:Som så mange herinde har sagt, likes er gode til at sige jeg er enig, uden en masse overflødige kommentar med "enig"

Jeg giver ikke likes bare pga. enighed - det er lidt af svagheden ved det, så ved en længere diskussion kommer det nemt til at virke som en gallup: 4 støtter den ene part, og 7 støtter den anden. ;)

Det er mere når noget er i kategorien: "Godt det blev sagt!" eller hvis det i øvrigt er sjovt, tankevækkende eller rammende formuleret.

Og så synes jeg personligt det er skægt med likes for noget man har skrevet - i særdeleshed hvis det er noget man har skrevet for lang tid siden og ellers havde glemt.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2090
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1191

Re: Afskaf likes

Indlægaf Dawwty » 4. maj 2022, 22:18

dgd2007 skrev:
Dawwty skrev:Som så mange herinde har sagt, likes er gode til at sige jeg er enig, uden en masse overflødige kommentar med "enig"

Jeg giver ikke likes bare pga. enighed - det er lidt af svagheden ved det, så ved en længere diskussion kommer det nemt til at virke som en gallup: 4 støtter den ene part, og 7 støtter den anden. ;)

Det er mere når noget er i kategorien: "Godt det blev sagt!" eller hvis det i ævrigt er sjovt, tankevækkende eller rammende formuleret.

Ja svagheden er selvfølgelig at det kan have mange betydning er. Men for størstedelen er det nok en slags, jeg er enig med dig og ikke med den du skrev til...artigt.

Men heller positivt støtte i form af likes, kontra ingenting ,end de negative røde kort som for mit vedkommende, næsten altid har indeholdt spydigheder som måtte anmeldels.

Likes er fint, røde kort derimod er en invitation til konflikt.
0
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Afskaf likes

Indlægaf tron » 5. maj 2022, 06:17

Purple Haze skrev:
tron skrev:
Purple Haze skrev:
tron skrev:
Allmost_Famous skrev:... Forventer du, at folk liker indlæg, der handler om, at du er direkte imod lighed mellem mennesker? For det er det, feminisme handler om....

Det er så ikke det feminisme handler om i praksis.

Feminisme er en betegnelse for en række politiske bevægelser, ideologier og sociale bevægelser, som har det fælles mål at opnå politiske, økonomiske, personlige og sociale rettigheder for kvinder, der er ligestillet med mænds.

Der er IKKE at skaffe rettigheder for mænd der er ligestillet med kvinder, det er ikke lighed mellem mennesker. Det er politik, ideologi og en række sociale bevægelser, det ensidigst fokusrer på rettigheder for kvinder (på samme måde som fagforeninger fokusrer på deres medlemmer og ikke alt muligt andet).


Som jeg også skrev til A.
Når du selv finder på en definition, så gør det det ret svært at indgå en meningsfyldt samtale/debat om emnet.

Du skulle måske forholde dig til fakta.

"Feminisme er en betegnelse for en række politiske bevægelser, ideologier og sociale bevægelser, som har det fælles mål at opnå politiske, økonomiske, personlige og sociale rettigheder for kvinder, der er ligestillet med mænds" kilde : https://da.wikipedia.org/wiki/Feminisme

Mht. min kommentar Der er IKKE at skaffe rettigheder for mænd der er ligestillet med kvinder, det er ikke lighed mellem mennesker, så er du velkommen til at bevise det ikke er tilfælde i praksis. Hvor har eksempelvis Dansk Kvindesamfund, gjort noget for mænd eller mænds rettigheder?

Hvilke politiske feminister kender du som kommer med politiske forslag, som ikke er for kvinder og dermed i praksis enten neutrale eller til skade for mænd?

Påstande som ikke har noget med virkeligheden er gøre er akademisk snak. Vi må forholde os til virkeligheden, og den er at feminister ikke overholder definitionen som står i ordbøgerne, ligesom nazismen og kommunismen heller ikke gør eller gjorde det.

Et er teori fra en ordbog, nogen andet virkelighed. Virkeligheden er den, at der er mange typer at feminister med mange forskellige dagsordner og holdninger. Nogle er reelt egalitarister andre er mande hader som feminister og går aktivt ind for kønsdiskrimination af mænd. Det er et bredt spekter, men de er alle feminister fordi de selv definerer sig som feminister.


Jeg er ikke interesseret i at diskutere med dig, slet ikke i en tråd der handler om noget andet.

Jeg gør dig blot opmærksom på at du ikke får en meningsfyldt diskussion med nogen - hvis ikke i er enige om hvad det er i diskutere.

Man får ikke meningsfyldt debatter med mennesker som ikke ønsker en debat. Og når mennesker har en helt anden verdensanskuelse og som forholder sig til målbare fata, på en radikal anderledes måde, så bliver det også svært at få noget meningsfyldt ud af en debat.

Så bliver det nemlig bare en diskussion, hvor både den ene og den anden sig bla bla bla ingen lytter eller rykker sig på nogen måde. Og det er uanset hvilket emne eller hvilken tråd.
0
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Afskaf likes

Indlægaf tron » 5. maj 2022, 06:34

dgd2007 skrev:
tron skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Pjeps skrev:[...] Så jeg undrer mig over hvordan du kan se hvem der liker hvad.
Det kan man fra en computer, hvis man fører pilen henover like-hjertet på et opslag.
Ikke fra min mac!!!

Det er tallet på likes du skal holde musen over, ikke hjertet.
Sådan nogle browserting plejer trods alt at virke rimelig ens uanset styresystem.

Ahh ja, nu kan jeg se det, musen over tallet og så lige vente et eller to sekunder så kommer navnene op på en liste :D
1
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Afskaf likes

Indlægaf gro71 » 5. maj 2022, 08:25

Altså, lige om lidt, når vores kat omsider får taget sig sammen til at føde de der killinger, har jeg tænkt mig at spamme kæledyrstråden med kvalmende nuttede billeder af nyfødte kattekillinger. Bare så I sidder klar med "like"-knappen, når det sker.
8
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Afskaf likes

Indlægaf catnip » 5. maj 2022, 08:45

gro71 skrev:Altså, lige om lidt, når vores kat omsider får taget sig sammen til at føde de der killinger, har jeg tænkt mig at spamme kæledyrstråden med kvalmende nuttede billeder af nyfødte kattekillinger. Bare så I sidder klar med "like"-knappen, når det sker.


Men hvordan kan vi være sikre på at det er din kat og dine killinger. Hva'?
3
- Nevertheless she persisted -
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Afskaf likes

Indlægaf gro71 » 5. maj 2022, 08:56

catnip skrev:
gro71 skrev:Altså, lige om lidt, når vores kat omsider får taget sig sammen til at føde de der killinger, har jeg tænkt mig at spamme kæledyrstråden med kvalmende nuttede billeder af nyfødte kattekillinger. Bare så I sidder klar med "like"-knappen, når det sker.


Men hvordan kan vi være sikre på at det er din kat og dine killinger. Hva'?


Øhm... :panik: :tie: :lol:
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Afskaf likes

Indlægaf JoyNips » 5. maj 2022, 10:00

Det er jo bare internettet. Lad være med at tage det så seriøst.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"