Afskaf likes

ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Afskaf likes

Indlægaf ajnaM » 7. maj 2022, 07:47

Moxy-lady skrev:
Aragorn skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg er principielt modstander af offentlige likes. Jeg kan godt lide at modtage dem, men der er ingen tvivl om at det godt kan virke ret sårende når to debattører ryger i totterne på hinanden og så se liketallet og antallet af grønne stige hos den ene debattør. Jeg synes godt indimellem det kan virke lidt mobbe-agtigt.

Det sagt, så er det sgu bare lidt skørt at bede et internet sted afskaffe noget fordi man har en debatstil der sætter røven i klaskehøjde og man derfor ikke høster så mange likes. Hvis likes er så vigtigt så kan man jo starte med at prøve ikke at skabe splid og hvis man ikke ønsker det, så kan man jo bare beslutte sig for at være ligeglad med likes. Easy-peasy. Nogle gange kan man bare ikke blæse og have mel i munden på én gang.


Jeg synes det er fair nok at 20 mennesker fortæller én at man tager fejl gennem likes. Det er altid godt at få at vide når man tager fejl, det er en tjeneste fællesskabet gør for én.


I nærværende situation har du en fin pointe. Men hvis vi nu siger at én debattør kalder en anden for en idiot så er det ret nederen hvis dét indlæg pludselig får 20 likes.


Somme tider sker det, fordi personen vitterligt er en idiot. Og så er det måske okay at få det at vide?

Det er nu yderst sjældent, jeg ser nogen herinde kalde andre idiot eller den slags. Som regel foregår den slags ‘mobning’ kun i tråde som denne, hvor nogle morer sig på andres bekostning - det kan man så mene er forkert, men det er jo ikke at kalde nogen en idiot. Og det forekommer, som jeg oplever det, også mest i de her ‘meta-fora’, hvor vi diskuterer debatten, og ikke nede i indholds-trådene.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Afskaf likes

Indlægaf Moxy-lady » 7. maj 2022, 19:42

ajnaM skrev:
Moxy-lady skrev:
Aragorn skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg er principielt modstander af offentlige likes. Jeg kan godt lide at modtage dem, men der er ingen tvivl om at det godt kan virke ret sårende når to debattører ryger i totterne på hinanden og så se liketallet og antallet af grønne stige hos den ene debattør. Jeg synes godt indimellem det kan virke lidt mobbe-agtigt.

Det sagt, så er det sgu bare lidt skørt at bede et internet sted afskaffe noget fordi man har en debatstil der sætter røven i klaskehøjde og man derfor ikke høster så mange likes. Hvis likes er så vigtigt så kan man jo starte med at prøve ikke at skabe splid og hvis man ikke ønsker det, så kan man jo bare beslutte sig for at være ligeglad med likes. Easy-peasy. Nogle gange kan man bare ikke blæse og have mel i munden på én gang.


Jeg synes det er fair nok at 20 mennesker fortæller én at man tager fejl gennem likes. Det er altid godt at få at vide når man tager fejl, det er en tjeneste fællesskabet gør for én.


I nærværende situation har du en fin pointe. Men hvis vi nu siger at én debattør kalder en anden for en idiot så er det ret nederen hvis dét indlæg pludselig får 20 likes.


Somme tider sker det, fordi personen vitterligt er en idiot. Og så er det måske okay at få det at vide?

Det er nu yderst sjældent, jeg ser nogen herinde kalde andre idiot eller den slags. Som regel foregår den slags ‘mobning’ kun i tråde som denne, hvor nogle morer sig på andres bekostning - det kan man så mene er forkert, men det er jo ikke at kalde nogen en idiot. Og det forekommer, som jeg oplever det, også mest i de her ‘meta-fora’, hvor vi diskuterer debatten, og ikke nede i indholds-trådene.


Men nu var "idiot" eksemplet måske også for sort hvidt, men jeg kan godt komme med et konkret eksempel. For noget tid siden blev jeg misforstået i børneforaet, og vedkommende der misforstod mig kom med et svar der gjorde mig ret ked af det - noget med at vedkommende mente at vi bare skulle ignorere hinandens indlæg fremover. Først det at blive misforstået og så se vedkommende få flere likes og grønne på dét indlæg var fandme ikke særlig sjovt. Og ja, jeg burde da være ligeglad, men det er jeg så åbenbart ikke. Det var ikke mobning, og det var ikke i sjov. Det var bare "jeg synes egentlig du er nederen" og det var der så åbenbart flere andre der synes. Det synes jeg ikke er et fænomen der er henvist til metatråde. Jeg har set det ske flere gange, også i sårbare tråde, hvor folk kommer ind med deres tough love eller perfide kommentarer og så høster spandevis af likes. Det er sgu da nederen?
2
My world 12-10-18 :lun:
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Afskaf likes

Indlægaf Kaffe » 8. maj 2022, 11:19

Rullegardinia skrev:
Kaffe skrev:Jeg synes, TS har en pointe, som ikke er helt ordentlig at bare affeje.


Ordentligt eller ej, så tror jeg nu, at TS er ramlet ind i et tilfælde af: ‘Som man råber i skoven får man svar’.

Og der er faktisk også folk herinde, der netop trækker pointen med ‘offentlige like’s er trælse’ ud.


Jeg synes bare, det virker til, at der gøres lidt grin med TS, men jeg kan tage fejl. Og det mener jeg er lidt ærgerligt, fordi han/hun udtrykker jo egentlig bare en oplevelse.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Afskaf likes

Indlægaf Kaffe » 8. maj 2022, 11:31

Man kunne vel godt sætte på formel, hvordan man får likes, hvis man gerne vil have det. Man skriver noget, som flest mulige vil være enig i som f.eks 'Pædofili er ikke okay', ''Der bør være ligestilling', 'Man skal holde fartgrænsen', 'Det er ikke okay, at en kæreste er kontrollerende'. Eller man kan følge den vej, vinden blæser i en tråd. Det virker også til at være godt at bruge bandeord for at understrege en holdning eller formulere sig meget skarpt omkring noget. Det viser mod, tænker jeg. Jeg mener dog grunslæggende ikke, at det, som flertallet synes er mest rigtigt, behøver at være det rigtige. Verden har mange mange flere nuancer. Men der er en stor tryghed i meningsfællesskaber, og det binder folk sammen. Det er der også behov for på samfundsplan. Der er bare ikke så megen læring eller udvikling i det.

Jeg kigger på det udefra og overordnet. Der er ingen kritik af enkeltpersoner. Det er meget naturligt, hvordan tingene udfolder sig på en debat. Jeg er selv del af debatter og dermed del af dynamikkerne.
2
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Afskaf likes

Indlægaf PepsiMagt » 18. maj 2022, 14:15

Jeg synes, at der bør være en månedlig afstemning om hvem der er mest upopulær.
4
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Afskaf likes

Indlægaf Akehurst2 » 18. maj 2022, 14:17

PepsiMagt skrev:Jeg synes, at der bør være en månedlig afstemning om hvem der er mest upopulær.


Strikker du ikke lige den første sammen? Så laver jeg den for juni.
0
K.toldam
Indlæg: 3995
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1738

Re: Afskaf likes

Indlægaf K.toldam » 18. maj 2022, 14:22

PepsiMagt skrev:Jeg synes, at der bør være en månedlig afstemning om hvem der er mest upopulær.


Den mest upopulære burde have en rød ring om ens atavar
1
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Afskaf likes

Indlægaf libertá » 8. sep 2022, 11:36

Likes bruges af de fleste herinde til at agere heppekor for deres veninder og for at kanøfle mænd som jeg, der ikke ubetinget er vilde med feministernes korstog mod hver og én mand. Man kan som mand være stensikker på, at skriver man et velformuleret og sagligt indlæg, hvor man argumenterer imod én af de populære kvinder herinde, så får man NUL likes. Og når så en indigneret kvinde giver et mavesurt modsvar, så går der ikke to dage, så har hun 10-12 likes. Hermed bruges likes som en form for gruppemobning, hvor feministerne herinde rotter sig sammen med deres veninder om at kanøfle enhver mand, der er lidt kritisk.

Ofte har jeg også indryk af, at mange kvinder (feminister) ikke nødvendigvis skriver, hvad de mener inderst inde, men skriver det, de fornemmer vil give dem flest likes. Den slags kaldes like-hunters. Og dette fænomen ses især blandt kvinder, da kvinder har sværere ved at stå udenfor flokken end vi mænd har. Derfor er kvinder mere forbeholdne med hensyn til at gå imod strømmen/flokken. Jeg husker det fra Folkeskolen, hvor pigerne altid rottede sig sammen og det var sjældent at en pige turde stå alene med sine synspunkter. Hvor drenge i højere grad havde tendens til at turde gå imod flokken. Så disse tendenser ses allerede fra barnsben.

Dette indlæg får NUL likes. Og om lidt kommer der en indigneret feminist og siger mig imod og hun får 10-12 likes fra sine medsøstre. :lol2:
5
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Afskaf likes

Indlægaf Mani » 8. sep 2022, 11:39

libertá skrev:Dette indlæg får NUL likes. Og om lidt kommer der en indigneret feminist og siger mig imod og hun får 10-12 likes fra sine medsøstre. :lol2:

Hvis du siger mine fordomme imod så caller jeg bare at det i virkeligheden opfylder alle mine fordomme...
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Afskaf likes

Indlægaf Misantropen » 8. sep 2022, 11:47

libertá skrev:Likes bruges af de fleste herinde til at agere heppekor for deres veninder og for at kanøfle mænd som jeg, der ikke ubetinget er vilde med feministernes korstog mod hver og én mand. Man kan som mand være stensikker på, at skriver man et velformuleret og sagligt indlæg, hvor man argumenterer imod én af de populære kvinder herinde, så får man NUL likes. Og når så en indigneret kvinde giver et mavesurt modsvar, så går der ikke to dage, så har hun 10-12 likes. Hermed bruges likes som en form for gruppemobning, hvor feministerne herinde rotter sig sammen med deres veninder om at kanøfle enhver mand, der er lidt kritisk.

Ofte har jeg også indryk af, at mange kvinder (feminister) ikke nødvendigvis skriver, hvad de mener inderst inde, men skriver det, de fornemmer vil give dem flest likes. Den slags kaldes like-hunters. Og dette fænomen ses især blandt kvinder, da kvinder har sværere ved at stå udenfor flokken end vi mænd har. Derfor er kvinder mere forbeholdne med hensyn til at gå imod strømmen/flokken. Jeg husker det fra Folkeskolen, hvor pigerne altid rottede sig sammen og det var sjældent at en pige turde stå alene med sine synspunkter. Hvor drenge i højere grad havde tendens til at turde gå imod flokken. Så disse tendenser ses allerede fra barnsben.

Dette indlæg får NUL likes. Og om lidt kommer der en indigneret feminist og siger mig imod og hun får 10-12 likes fra sine medsøstre. :lol2:

Du har fået et like af mig. Jeg håber dit indlæg ender med at blive det mest likede på Debatten :banan:
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Afskaf likes

Indlægaf differentdaydifferentperson » 8. sep 2022, 13:14

Misantropen skrev:
libertá skrev:Likes bruges af de fleste herinde til at agere heppekor for deres veninder og for at kanøfle mænd som jeg, der ikke ubetinget er vilde med feministernes korstog mod hver og én mand. Man kan som mand være stensikker på, at skriver man et velformuleret og sagligt indlæg, hvor man argumenterer imod én af de populære kvinder herinde, så får man NUL likes. Og når så en indigneret kvinde giver et mavesurt modsvar, så går der ikke to dage, så har hun 10-12 likes. Hermed bruges likes som en form for gruppemobning, hvor feministerne herinde rotter sig sammen med deres veninder om at kanøfle enhver mand, der er lidt kritisk.

Ofte har jeg også indryk af, at mange kvinder (feminister) ikke nødvendigvis skriver, hvad de mener inderst inde, men skriver det, de fornemmer vil give dem flest likes. Den slags kaldes like-hunters. Og dette fænomen ses især blandt kvinder, da kvinder har sværere ved at stå udenfor flokken end vi mænd har. Derfor er kvinder mere forbeholdne med hensyn til at gå imod strømmen/flokken. Jeg husker det fra Folkeskolen, hvor pigerne altid rottede sig sammen og det var sjældent at en pige turde stå alene med sine synspunkter. Hvor drenge i højere grad havde tendens til at turde gå imod flokken. Så disse tendenser ses allerede fra barnsben.

Dette indlæg får NUL likes. Og om lidt kommer der en indigneret feminist og siger mig imod og hun får 10-12 likes fra sine medsøstre. :lol2:

Du har fået et like af mig. Jeg håber dit indlæg ender med at blive det mest likede på Debatten :banan:



jeg er med her :-D
1
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Afskaf likes

Indlægaf differentdaydifferentperson » 8. sep 2022, 13:16

libertá skrev:Likes bruges af de fleste herinde til at agere heppekor for deres veninder og for at kanøfle mænd som jeg, der ikke ubetinget er vilde med feministernes korstog mod hver og én mand. Man kan som mand være stensikker på, at skriver man et velformuleret og sagligt indlæg, hvor man argumenterer imod én af de populære kvinder herinde, så får man NUL likes. Og når så en indigneret kvinde giver et mavesurt modsvar, så går der ikke to dage, så har hun 10-12 likes. Hermed bruges likes som en form for gruppemobning, hvor feministerne herinde rotter sig sammen med deres veninder om at kanøfle enhver mand, der er lidt kritisk.

Ofte har jeg også indryk af, at mange kvinder (feminister) ikke nødvendigvis skriver, hvad de mener inderst inde, men skriver det, de fornemmer vil give dem flest likes. Den slags kaldes like-hunters. Og dette fænomen ses især blandt kvinder, da kvinder har sværere ved at stå udenfor flokken end vi mænd har. Derfor er kvinder mere forbeholdne med hensyn til at gå imod strømmen/flokken. Jeg husker det fra Folkeskolen, hvor pigerne altid rottede sig sammen og det var sjældent at en pige turde stå alene med sine synspunkter. Hvor drenge i højere grad havde tendens til at turde gå imod flokken. Så disse tendenser ses allerede fra barnsben.

Dette indlæg får NUL likes. Og om lidt kommer der en indigneret feminist og siger mig imod og hun får 10-12 likes fra sine medsøstre. :lol2:



er man så også en mavesur likehuntende lemming kvinde hvis man er uenig i dit indlæg? og hvad hvis man er en mand og er en uenig, hvad er man så? :-D
3
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4534

Re: Afskaf likes

Indlægaf PerXX » 8. sep 2022, 13:39

Mand her; grunden til at du ikke får mange til at være enige i dine indlæg er at langt de fleste ting du skriver er så langt væk fra virkeligheden at det er svært at tro at du ikke en en trold..
18
Brugeravatar
PAX II
Indlæg: 898
Tilmeldt: 2. mar 2022, 11:34
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2580

Re: Afskaf likes

Indlægaf PAX II » 8. sep 2022, 13:42

Må man godt melde sig under fanerne hos feministerne, selvom man er udstyret med en snabel?
6
Brugeravatar
NoLady
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 13. jan 2020, 13:48
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2665

Re: Afskaf likes

Indlægaf NoLady » 8. sep 2022, 13:45

PAX II skrev:Må man godt melde sig under fanerne hos feministerne, selvom man er udstyret med en snabel?
En snabel ligefrem? Arh! Nu praler du vist. ;)
0
Det er umuligt, sagde tvivlen
Det er farligt, sagde frygten
Det er unødigt, sagde fornuften
Gør det alligevel, sagde hjertet

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"