Hvor anonyme er I?

Brugeravatar
Maija
Indlæg: 111
Tilmeldt: 29. sep 2020, 08:20
Kort karma: 7
Likede indlæg: 98

Hvor anonyme er I?

Indlægaf Maija » 11. dec 2021, 19:51

Jeg har søgt efter bedste evne, men har ikke kunne finde en tråd om dette emne. I min søgen fandt jeg også tråden omkring debattens anmeldelser på Trustpilot, som jeg var inde at læse. Jeg håber ikke, at de er sande - i så fald finder jeg bare selv ud :lol:

Nå, men jeg er, som jeg efterhånden nævner i alle mine indlæg, stadig ret ny herinde. Jeg prøver at finde hoved og hale i stedet her og i den forbindelse kom jeg til at tænke på, hvor anonym jeg burde være. Mit mest aktive emne er tråden "små spørgsmål og sniksnak om kæledyr", og det er altså ikke, fordi min eneste interesse er mine hunde, men jeg kan godt mærke, at jeg ikke helt kan finde ud af, hvor meget man skal kaste sig ud i det som ny.

Et eksempel er, at jeg en dag overvejede at uploade et billede af mine hunde (okay, måske har jeg ikke andre interesser), men så blev jeg ramt af tanken om, at det jo ville eliminere min anonymitet ret meget, hvis der skulle side nogle mennesker fra mit "virkelige" liv og læse med.

Ja, så jeg kunne egentlig godt tænke mig at spørge:
Hvordan besluttede I, hvor anonyme I skulle være herinde - og spiller dét ind i, hvor private ting I deler?
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf Artem » 11. dec 2021, 20:03

Jeg er blevet mere privat med årene hvor jeg på tidligere forum, gladeligt delte foto og rimelig private ting om mig selv.

Ændringen skyldes nok mest mit job i dag. Uden at det er specielt vigtigt så tænker jeg bare mere over det, og har det faktisk lidt dårligt med at det nok er for nemt at regne ud hvor jeg arbejder.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf sansera » 11. dec 2021, 20:06

Jeg ved ikke om jeg var lige så fokuseret på det, som du er. Men jeg tænker over ikke at udlevere andre. Så jeg har fx fået slettet tråde, hvis jeg på nogen måde føler, at jeg har fået skrevet nok til, at andre kan genkende sig selv.
Med hensyn til mig selv … tja; jeg deler ikke noget, som jeg ikke potentielt ville være ok med at folk omkring mig vidste. Men jeg har som sådan ikke behov for at sikre mig anonymitet.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf Purple Haze » 11. dec 2021, 20:25

Jeg er meget lidt anonym.

Gik rimelig meget op i det i starten, for knap 20 år siden :8:
Men efterhånden som jeg har lært rigtig mange herindefra IRL er jeg blevet mindre og mindre anonym.
Tror man rimelig nemt kunne finde ud af hvem jeg er, hvis man ikke kender mig - men pyt med det, jeg er ikke så super interessant :P
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf TomKah » 11. dec 2021, 20:34

Jeg hat haft det samme brugernavn siden 2005 så det er begrænset hvor anonym jeg er.
Jeg har delt mange ting om mig selv og billeder fra mit liv igennem de sidste 16 år. 3 børn, 2 flytninger, 3 jobs. Jeg har delt mange op og nedture med debatten.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf Myresluger » 11. dec 2021, 20:44

Jeg er ret anonym, så jeg deler ikke billeder og deltager ikke i adventsgave rulette, fordi jeg gerne vil være anonym. Men det er klart at hvis der er nogen herinde der kender mig godt, vil de nok kunne identificere mig. Jeg er ikke særlig spændende, men jeg vil gerne bevare min anonymitet.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf RavenClaw » 11. dec 2021, 21:26

Hvis man læste mine indlæg igennem, ville man godt kunne finde ud af, hvem jeg er i virkeligheden. Jeg har også delt billeder af mig selv og mine dyr. Jeg deler private ting herinde, men det er også rart at have et sted at lette stenen fra hjertet.

Om folk genkender mig, gør mig egentlig ikke det store. Jeg har endnu ikke fået at vide, at nogen har genkendt mig. Skulle det ske, at jeg havner i en position, hvor det ikke er fedt, at mine personlige skriverier kan findes, så kan jeg jo heldigvis få slettet det hele igen.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf LadyFox » 11. dec 2021, 21:26

Nu har jeg været på lidt forskellige debatsider, så mit bidrag dækker over hele min periode på onlinedebatter.

Men helt i starten var jeg ret anonym, men det er vist rimelig mange år siden jeg er holdt op med det. I starten var jeg så også en stor teenager og var mine holdninger måske også lidt "farligere" end de er nu, sådan lidt mere uden nuancer og jeg var nok godt lidt mere direkte og havde det nok også lidt sværere med at andre mente noget andet - jeg var nok også lidt mere dramatisk anlagt, så der kunne det være meget rart at kunne gemme sig lidt bag ved et brugernavn.
Men med tiden har jeg delt en hel del af mit liv, billeder, medvirken i dokumentar-program, sociale medier, mødtes med folk osv. For på trods af at internettet har fået lov til at følge mig på eventyret fra ung utilpasset autonom til kedelig enlig mor med alt hvad det har indebåret af op og nedture og mere eller mindre heldige beslutninger så er der egentlig ikke noget ved det som jeg ikke kan stå ved, heller ikke selvom min mor eller arbejdsgiver skulle falde over min profil og genkende mig.

I virkeligheden "kender" debatten mig nok bedre end mine tætteste relationer. Og altså, der har flere gange stået debattører klar med støtte og opbakning hvis tingene har været svært og alene det synes jeg gør det værd at være lidt ligeglad med anonymiteten.
5
...
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf FrkFauna » 11. dec 2021, 21:57

Har været på mange forskellige debatsider (under andre navne), deltog sådan semi, men delte ikke private ting om mig selv, det er kun herinde jeg har åbnet lidt op, men er stadig ret anonym. På nuværende har jeg det fint med det! - Og det er sgu ikke fordi jeg er noget særligt! - eller har noget at skjule.

- Jeg har lidt opfattelsen af, at nogle (især dem som måske ikke er på debatsider) er af den mening, hvis man ønsker at være anonym så er det fordi man har noget at skjule som ikke tåler dagens lys! :gruble:


Grunden til jeg har valgt at være anonym, er fordi jeg har skrevet lidt om noget som er hændt mig, og da jeg ikke har delt det med nogen overhovedet, har jeg haft et behov for at få lidt luft og muligheden for at kunne ''dele'' det, uden nogen ved hvem jeg er.
0
They say time heals all wounds.
- Broken hearts aren't that simple.


The only creatures that are evolved enough to convey pure love are animals and infants.
Brugeravatar
Maija
Indlæg: 111
Tilmeldt: 29. sep 2020, 08:20
Kort karma: 7
Likede indlæg: 98

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf Maija » 11. dec 2021, 22:27

Tak for alle jeres svar og perspektiver.

Jeg tror i bund og grund ikke mine tanker omkring anonymitet handler om, at jeg ikke kan stå på mål for de ting, jeg kunne finde på at dele herinde, men som flere af jer også nævner, kan det agere lidt et sted, hvor man kan få lettet stenen fra hjertet.

Jeg tror også, at de af jer som nævner, I tænkte mere over det i starten, har fat i noget. Det handler nok også om trygheden i dét at dele ud.

Men jeg var ikke klar over, at man kunne få slettet sine indlæg igen, så den information var god at have, tak.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf Ado » 12. dec 2021, 07:19

Anonym kan man ikke kalde mig, da jeg har flashet billeder af mig selv, min hund, vores hus osv. Men mht indlæg herinde er jeg blevet meget mere privat. Debatten er skøn på mange måder, men der sidder også møgdyr imellem, som kan blive skræmmende perfide og modbydelige. Så derfor deler jeg ikke private ting på samme måde længere.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf Æble » 14. dec 2021, 15:06

Jeg tror faktisk godt man kunne finde frem til mig ved at lege detektiv i mine indlæg. Og jeg har mange indlæg hvor hvis man kender mig irl så vil man kunne regne ud at det er mig. Jeg foretrækker at ingen irl genkender mig her da jeg hr skrevet nogle personlige ting ind imellem, men jeg har vurderet at risikoen er lav og skulle det ske, så er intet jeg skriver hemmeligt hemmeligt, det er mere privat og ikke ting jeg går og taler højt om.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19607

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf Animi » 14. dec 2021, 15:09

Æble skrev:Jeg tror faktisk godt man kunne finde frem til mig ved at lege detektiv i mine indlæg. Og jeg har mange indlæg hvor hvis man kender mig irl så vil man kunne regne ud at det er mig. Jeg foretrækker at ingen irl genkender mig her da jeg hr skrevet nogle personlige ting ind imellem, men jeg har vurderet at risikoen er lav og skulle det ske, så er intet jeg skriver hemmeligt hemmeligt, det er mere privat og ikke ting jeg går og taler højt om.


Samme med mig
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf JoyNips » 14. dec 2021, 16:15

Semi. Der er flere herinde, der kender mig irl eller ved hvem jeg er. Men jeg poster ikke billeder af mig selv eller mine børn, jeg skriver ikke specifikt hvilken by jeg bor i selvom jeg har vist billeder af vores hus, og jeg kunne ikke finde på at udlevere min partner/mit forhold herinde - når jeg brokker mig over ham i irriteret-tråden er det godhjertet brok som jeg (selvfølgelig) også lufter for ham. Jeg ville aldrig skrive private ting om vores forhold, sexliv eller andet.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Esme
Indlæg: 452
Tilmeldt: 29. sep 2020, 12:37
Kort karma: 30
Likede indlæg: 426

Re: Hvor anonyme er I?

Indlægaf Esme » 14. dec 2021, 16:37

Æble skrev:Jeg tror faktisk godt man kunne finde frem til mig ved at lege detektiv i mine indlæg. Og jeg har mange indlæg hvor hvis man kender mig irl så vil man kunne regne ud at det er mig. Jeg foretrækker at ingen irl genkender mig her da jeg hr skrevet nogle personlige ting ind imellem, men jeg har vurderet at risikoen er lav og skulle det ske, så er intet jeg skriver hemmeligt hemmeligt, det er mere privat og ikke ting jeg går og taler højt om.

This. Selvom jeg ved, at nogle debattører har nogle crazy detektiv skills. Men tror da jeg er mere anonym end gennemsnittet, udover den håndfuld jeg har købt/solgt ting til. Men jeg poster aldrig billeder af noget fra mit liv.
0

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"