Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf libertá » 15. okt 2021, 19:03

To dage i træk har folk brokket sig over, at jeg har sat liv i gamle tråde. De var ikke tudsegamle, men måske 1-2 år gamle.

Jeg ser selv sådan her på det:

Hvis en tråd ikke er lukket, tager jeg det som en indikation på, at man godt må svare. Ellers ville jeg forvente, at mods lukkede tråden.

Og hvis et emne stadig er aktuelt, mener jeg ikke, at det bør være et problem at genoplive en tråd.

Alternativet er at åbne en ny tråd om samme emne, men risikerer man da ikke også, at nogen er utilfreds og vil sige "hvorfor åbner du en tråd om et emne, der allerede er en tråd om?"

Så hvad er I andres holdninger til at genoplive inaktive tråde?

Hvad er tidshorisonten? Skal der være gået 3 måneder, 6 måneder eller 1-2 år, før en tråd ikke bør genoplives?

Og hvad med emnet? Hvis emnet stadig er aktuelt, hvorfor er det så et problem? F.eks. en tråd som (tænkt eksempel) "Hvornår var du sidst på ferie?" er jo en tråd, der altid vil være aktuel. Hvorimod? "Hvordan kommer det til at gå Danmark ved VM i fodbold i 2018?" ikke længere er aktuel. ;)

Min holdning er, at det hurtigt bliver kedeligt, hvis vi f.eks. kun må debattere emner på side 1, men ikke emner på side 2, 3, 4 eller for den sags skyld side 10.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf kidkomb » 15. okt 2021, 19:12

Jeg har ikke rigtig nogen holdning. Hvis man lige gør opmærksom på at "Jeg ved godt at det her er en gammel tråd, men...." så synes jeg det er ok tror jeg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9937
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17865

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf .Magic. » 15. okt 2021, 19:14

Er emnet relevant og kommer der et svar der giver mening så synes jeg det er fint. Er det en tråd der lægger op til debat og vedkommende der hiver tråden op igen bare svarer ja eller nej så giver det ikke mening at hive tråden op.
Men jeg har ikke noget egentligt forhold til det så jeg læser det og det var så dét :-)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. okt 2021, 19:21

Jeg synes, det kommer an på trådens karakter.
Er det en meget generel tråd, fx. en evighedstråd, er det helt fint.
Er det en personligt tråd, synes jeg kun, at det hører sig til, hvis man ønsker at spørge til TS. Det er efter min mening dårlig stil fx. at fortælle om sin egen random oplevelse med samme tema. Ønsker man at komme med et råd eller en kommentar til TSs problematik, er det, synes jeg, almindelig pli lige at skimme lidt og forsøge at tjekke, om det stadig kan formodes at være ønsket og relevant, at man giver sit besyv med.
Jeg ville fx. aldrig gå ind i en gammel personlig tråd, nøjes med at læse startindlægget og så bare skrive løs.
11
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf Flora » 15. okt 2021, 19:37

Hvis det er en generel tråd om et emne, der stadig er relevant, synes jeg ikke, der er en grænse for, hvor længe efter sidste indlæg, man må skrive i den.

Hvis det er en personlig tråd, synes jeg ikke man skal hive den op. Det kan være ubehageligt for den person, der startede den, og som måske er kommet på afstand af problemet for længst.

Hvis det er en tråd, hvor trådstarten har et problem med et eller andet praktisk (et problem med sin computer for eksempel) og beder om hjælp og har fået det, synes jeg ikke, man skal hive den op. Det virker bare meningsløst.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf Delfin » 15. okt 2021, 19:57

Der ingen tråde, der bliver lukket af mods her på forum, medmindre ts beder om det, eller tråden er løbet helt af sporet, og jeg ser ingen grund til at ændre på det. Det er bare at give mods mere arbejde, og hvilke kriterier skulle de gå efter, når de lukker en tråd?

Jeg tror ikke, der er et simpelt svar på det. Hvis det er evighedstråde, kan jeg ikke se problemet, men hvis det er en længere diskussionstråd, kan det være en fordel at starte forfra med en ny vinkel. Jeg gider i hvert fald ikke læse 20+ sider for at læse op på emnet, før jeg svarer.
0
14 11 14
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf JoyNips » 15. okt 2021, 20:02

Jeg synes det er fint nok at hive en gammel tråd op i ny og næ hvis man rent faktisk bringer noget til tråden der gør den aktuel. Men ellers er den nok død af en årsag hvis ingen har svaret i over halvandet år.

Men at hive mange tråde der er døet ud i starten af 2020 op i oktober 2021 blot for at svare at man har haft sex for et par dage siden, ikke kender så meget til Backstreet Boys men godt gad knalde Ricky Martin eller fortælle hvor høj man er, synes jeg er irrelevant og tangerer obstruktion af debatten.
12
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9937
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17865

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf .Magic. » 15. okt 2021, 21:03

.Magic. skrev:Er emnet relevant og kommer der et svar der giver mening så synes jeg det er fint. Er det en tråd der lægger op til debat og vedkommende der hiver tråden op igen bare svarer ja eller nej så giver det ikke mening at hive tråden op.
Men jeg har ikke noget egentligt forhold til det så jeg læser det og det var så dét :-)

Jeg vil faktisk gerne skifte mening.

Den måde du hiver gamle tråde op på forstår jeg ikke. For mig virker det sært og meningsløst at hive en tråd fra 2016 op fordi du gerne vil fortælle at du godt kan lide at kønsdele er behåret.
4
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf Anne Droid » 15. okt 2021, 21:15

Når man finder så mange gamle tråde frem, bare for at skrive ligegyldigheder, så er det ikke okay.
2
Klimatosse
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf libertá » 15. okt 2021, 21:52

JoyNips skrev:Jeg synes det er fint nok at hive en gammel tråd op i ny og næ hvis man rent faktisk bringer noget til tråden der gør den aktuel. Men ellers er den nok død af en årsag hvis ingen har svaret i over halvandet år.

Men at hive mange tråde der er døet ud i starten af 2020 op i oktober 2021 blot for at svare at man har haft sex for et par dage siden, ikke kender så meget til Backstreet Boys men godt gad knalde Ricky Martin eller fortælle hvor høj man er, synes jeg er irrelevant og tangerer obstruktion af debatten.


Men så længe trådene ikke er lukket, mener jeg jo godt, at man kan besvare dem - når vi taler om evighedstråde eller tråde, der stadig er aktuelle.

De tråde du henviser til:

Backstreet Boys og hvem er der mest lækker: Den tråd er lige så aktuel i dag som for 1-2 år siden. Jeg kan ikke se problemet i at svare i den, selvom det er nogle måneder siden sidst.

Om man har haft sex indenfor den sidste måned: Den tråd er ligeså præcist så aktuel nu som den var sidste år og året før. Igen er jeg uenig med dig og kan overhovedet - som i overhovedet slet ikke - se problemet i at sætte liv i tråden igen.
0
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf libertá » 15. okt 2021, 21:53

Anne Droid skrev:Når man finder så mange gamle tråde frem, bare for at skrive ligegyldigheder, så er det ikke okay.


Det er din subjektive mening og hvad, der er ligegyldigt for dig, behøver ikke være det for mig eller andre.

Du ophøjer dig jo bare til smagsdommer her.
0
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf libertá » 15. okt 2021, 21:56

.Magic. skrev:
.Magic. skrev:Er emnet relevant og kommer der et svar der giver mening så synes jeg det er fint. Er det en tråd der lægger op til debat og vedkommende der hiver tråden op igen bare svarer ja eller nej så giver det ikke mening at hive tråden op.
Men jeg har ikke noget egentligt forhold til det så jeg læser det og det var så dét :-)

Jeg vil faktisk gerne skifte mening.

Den måde du hiver gamle tråde op på forstår jeg ikke. For mig virker det sært og meningsløst at hive en tråd fra 2016 op fordi du gerne vil fortælle at du godt kan lide at kønsdele er behåret.


Tråden er jo lige så aktuel nu som den var i 2016.

Folk barberer stadig deres kønsdele. Og det er lige så relevant at diskutere det nu, som det var for fem år siden.

Det, vi kan diskutere, er om, man i stedet burde oprette en ny tråd om emnet.

Her er min holdning, at jeg synes det bliver mere forvirrende, hvis vi skal til at have flere tråde om samme emne.

Så kan du sige, at jeg kan holde kæft og slet ikke bør udtale mig om et uddødt emne. Men så er vi ude i, at bare fordi, jeg først opdager tråden i 2021, så har jeg ikke lov at udtale mig om emnet. Det er jo heller ikke fair. ;)
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21041

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf catnip » 15. okt 2021, 21:56

libertá skrev:
Anne Droid skrev:Når man finder så mange gamle tråde frem, bare for at skrive ligegyldigheder, så er det ikke okay.


Det er din subjektive mening og hvad, der er ligegyldigt for dig, behøver ikke være det for mig eller andre.

Du ophøjer dig jo bare til smagsdommer her.


Men nu spurgte du jo om folks mening.
15
- Nevertheless she persisted -
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf libertá » 15. okt 2021, 22:00

catnip skrev:
libertá skrev:
Anne Droid skrev:Når man finder så mange gamle tråde frem, bare for at skrive ligegyldigheder, så er det ikke okay.


Det er din subjektive mening og hvad, der er ligegyldigt for dig, behøver ikke være det for mig eller andre.

Du ophøjer dig jo bare til smagsdommer her.


Men nu spurgte du jo om folks mening.


Ja. Og det er også okay at folk siger deres mening.

Jeg synes dog stadig, at det er lidt smagsdommeri, når man vil bestemme, hvad der er ligegyldigt. Det, der er ligegyldigt for du eller en anden, behøver ikke være det for mig.

F.eks. er tråde om katte og heste ligegyldige for mig. Men jeg anerkender, at der er mennesker, som interesserer sig meget for katte og heste. Så jeg kunne ikke finde på at gøre mig til dommer over, om folk må have lov at hyggesnakke om katte og heste. Men det ændre ikke på, at jeg synes emnerne er uinteressante.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9937
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17865

Re: Hvornår er det okay at sætte liv i gamle tråde?

Indlægaf .Magic. » 15. okt 2021, 22:01

libertá skrev:
.Magic. skrev:
.Magic. skrev:Er emnet relevant og kommer der et svar der giver mening så synes jeg det er fint. Er det en tråd der lægger op til debat og vedkommende der hiver tråden op igen bare svarer ja eller nej så giver det ikke mening at hive tråden op.
Men jeg har ikke noget egentligt forhold til det så jeg læser det og det var så dét :-)

Jeg vil faktisk gerne skifte mening.

Den måde du hiver gamle tråde op på forstår jeg ikke. For mig virker det sært og meningsløst at hive en tråd fra 2016 op fordi du gerne vil fortælle at du godt kan lide at kønsdele er behåret.


Tråden er jo lige så aktuel nu som den var i 2016.

Folk barberer stadig deres kønsdele. Og det er lige så relevant at diskutere det nu, som det var for fem år siden.

Det, vi kan diskutere, er om, man i stedet burde oprette en ny tråd om emnet.

Her er min holdning, at jeg synes det bliver mere forvirrende, hvis vi skal til at have flere tråde om samme emne.

Så kan du sige, at jeg kan holde kæft og slet ikke bør udtale mig om et uddødt emne. Men så er vi ude i, at bare fordi, jeg først opdager tråden i 2021, så har jeg ikke lov at udtale mig om emnet. Det er jo heller ikke fair. ;)

Du virker ikke til at være ny herinde så jeg tænker at du godt ved hvad folk opfatter som okay og hvad folk synes er pjat. Nu oprettede du denne tråd og derfor svarer jeg på det du spørger om.
Jeg har ingen planer om at blande mig i dine svar i de pågældende tråde.
2

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"