Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24483

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf Moxy-lady » 20. apr 2021, 19:01

Altså i min verden svarer det der debatteres nu jo lidt til de evige "jeg hader/elsker sommer/vinter"-trådene. Jeg er elsker sommer og hader vinter, og er derfor ikke rigtig kandidat til trådene for modsatte tendenser og det er jo ikke engang noget hvor nogen (nødvendigvis) har en masse på spil. Det er bare præferencer (med undtagelse af feks vinterdepression mv - debatdisclaimer)

Men det er jo så åbenlyst stupidt for mig at gå ind i "jeg elsker vinter/hader sommer" trådene og begynde at diskutere med dem der skriver i de tråde. Alle argumenterne er jo hørt før, og mit perspektiv får jo ikke lige pludselig folk til at ændre mening. Jeg har da ret til at give mit perspektiv, men hvorfor? Det svarer lidt til folk der svarer på fb når man skriver "er der nogen der har set xxx film der kan svare om den kan ses af en 10 årig?" og man så får et væld af svar fra tante Gerda og moster Henning der mener at det er væsentligt at dele at nej, de har ikke set filmen. Nogle gange er ens perspektiv altså bare ligegyldigt. Og især hvis man ikke har reel erfaring med det skrevne. Jeg kan ikke udtale mig om at blive sparket i nødderne for eksempel. Mit perspektiv i en debat om at blive sparket i nødderne er uvæsentligt, men det er da min ret at deltage. I en debat om forskellige typer af smerte kan jeg da sagtens fortælle at det gør åndssvagt ondt at føde en kommode... Undskyld et barn i sædefødsel :D ligeledes kan jeg fortælle at det gør ret nuller at få en skabslåge ned over håndleddet.

Jeg forstår ikke folk der hader sommer og foretrækker vinter, og når jeg tænker på hvor træt jeg kan være af mørket og kulden i vinterhalvåret, så synes jeg sgu det er ok at bruge de ord om det de vil. Der går ingen skår af mig og jeg har ingen andel i debatten. Derudover kan jeg bare holde mig væk fra tråden hvis jeg bliver irriteret over tonen.
4
My world 12-10-18 :lun:
Sofakartoflen
Indlæg: 3832
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 430
Likede indlæg: 9102

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf Sofakartoflen » 21. apr 2021, 08:54

fisken80 skrev:
Men det er så der, hvor jeg vil fastholde, at hvis man véd, at en tråd handler om et emne, hvor der kan blive skrevet ting der kan ramme én så kan man blive ude af den. En debat, hvor man ikke må skrive ting, der af andre kan opfattes som en hård tone og det endda i en speciel tråd til formålet bliver godt nok en virkelig røvsyg debat.
Og altså, hvis man føler sig forkert, fordi man ikke har et problem med et whatever emne i en tråd, hvorfor så overhovedet bevæge sig derind? Hvorfor opsøge det?
Desuden er der temmelig stor forskel på, hvad folk opfatter som en hård tone, det viser den her tråd jo med al tydelighed.


Men jeg skriver ikke om at gå ind i tråde, hvor man kan blive ramt af noget. Eller om at føle sig forkert, fordi man ikke har et problem med et eller andet. Jeg skriver om, at man går ind i en tråd, hvor man ikke selv har det konkrete problem, men man har et input alligevel (det kan være, fordi man kender problemet fra andre på forskellige måder) og man med gode intentioner skriver sit input og får at vide, at man ikke hører til i tråden.

Jeg kan ikke se, at det er relevant, hvilken type tråd man skriver i, når vi taler om hård tone. Man kan jo godt være uenige uden at blive personlig eksempelvis.
2
Sofakartoflen
Indlæg: 3832
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 430
Likede indlæg: 9102

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf Sofakartoflen » 21. apr 2021, 09:07

Moxy-lady skrev:Altså i min verden svarer det der debatteres nu jo lidt til de evige "jeg hader/elsker sommer/vinter"-trådene. Jeg er elsker sommer og hader vinter, og er derfor ikke rigtig kandidat til trådene for modsatte tendenser og det er jo ikke engang noget hvor nogen (nødvendigvis) har en masse på spil. Det er bare præferencer (med undtagelse af feks vinterdepression mv - debatdisclaimer)

Men det er jo så åbenlyst stupidt for mig at gå ind i "jeg elsker vinter/hader sommer" trådene og begynde at diskutere med dem der skriver i de tråde. Alle argumenterne er jo hørt før, og mit perspektiv får jo ikke lige pludselig folk til at ændre mening. Jeg har da ret til at give mit perspektiv, men hvorfor? Det svarer lidt til folk der svarer på fb når man skriver "er der nogen der har set xxx film der kan svare om den kan ses af en 10 årig?" og man så får et væld af svar fra tante Gerda og moster Henning der mener at det er væsentligt at dele at nej, de har ikke set filmen. Nogle gange er ens perspektiv altså bare ligegyldigt. Og især hvis man ikke har reel erfaring med det skrevne. Jeg kan ikke udtale mig om at blive sparket i nødderne for eksempel. Mit perspektiv i en debat om at blive sparket i nødderne er uvæsentligt, men det er da min ret at deltage. I en debat om forskellige typer af smerte kan jeg da sagtens fortælle at det gør åndssvagt ondt at føde en kommode... Undskyld et barn i sædefødsel :D ligeledes kan jeg fortælle at det gør ret nuller at få en skabslåge ned over håndleddet.

Jeg forstår ikke folk der hader sommer og foretrækker vinter, og når jeg tænker på hvor træt jeg kan være af mørket og kulden i vinterhalvåret, så synes jeg sgu det er ok at bruge de ord om det de vil. Der går ingen skår af mig og jeg har ingen andel i debatten. Derudover kan jeg bare holde mig væk fra tråden hvis jeg bliver irriteret over tonen.


Det du nævner, er ikke relevant for indholdet i det, jeg har diskuteret til hudløshed. Man kan sige, at selve diskussionen er; fordi jeg synes, der skal være plads til, at man går ind i tråde, hvor man ikke "hører til", hvis man har relevant input, og man holder en respektfuld tone, og andre ikke synes det, - på den måde er det en ja- nej diskussion.

Men selve indholdet i diskussionen er ikke. For jeg skriver ikke om, at en debattør går ind i tråden og skriver, at h*n hader vinter i elsker vinter-tråden og vil diskutere det. I de eksempler jeg tænker på, hvor jeg finder det ærgerligt, ville det handle om, at en debattør har læst et indlæg i hader vinter tråden, hvor der bliver skrevet "jeg hader vinter, fordi jeg altid fryser mine tæer så meget" og vinterelskeren skriver et indlæg om, at h*n har købt nogle virkelig varme hjemmesko i HogM, så det gør bare vinteren endnu bedre. Hvor reaktionen så ville være; du skal ikke skrive i denne tråd, når du elsker vinter, - i stedet for at fokusere på, at man kan købe gode hjemmesko i HogM. (og for en sikkerheds skyld; det er et eksempel jeg har opfundet til lejligheden)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19661
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46343

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf LadyFox » 21. apr 2021, 11:46

Sofakartoflen skrev:
Moxy-lady skrev:Altså i min verden svarer det der debatteres nu jo lidt til de evige "jeg hader/elsker sommer/vinter"-trådene. Jeg er elsker sommer og hader vinter, og er derfor ikke rigtig kandidat til trådene for modsatte tendenser og det er jo ikke engang noget hvor nogen (nødvendigvis) har en masse på spil. Det er bare præferencer (med undtagelse af feks vinterdepression mv - debatdisclaimer)

Men det er jo så åbenlyst stupidt for mig at gå ind i "jeg elsker vinter/hader sommer" trådene og begynde at diskutere med dem der skriver i de tråde. Alle argumenterne er jo hørt før, og mit perspektiv får jo ikke lige pludselig folk til at ændre mening. Jeg har da ret til at give mit perspektiv, men hvorfor? Det svarer lidt til folk der svarer på fb når man skriver "er der nogen der har set xxx film der kan svare om den kan ses af en 10 årig?" og man så får et væld af svar fra tante Gerda og moster Henning der mener at det er væsentligt at dele at nej, de har ikke set filmen. Nogle gange er ens perspektiv altså bare ligegyldigt. Og især hvis man ikke har reel erfaring med det skrevne. Jeg kan ikke udtale mig om at blive sparket i nødderne for eksempel. Mit perspektiv i en debat om at blive sparket i nødderne er uvæsentligt, men det er da min ret at deltage. I en debat om forskellige typer af smerte kan jeg da sagtens fortælle at det gør åndssvagt ondt at føde en kommode... Undskyld et barn i sædefødsel :D ligeledes kan jeg fortælle at det gør ret nuller at få en skabslåge ned over håndleddet.

Jeg forstår ikke folk der hader sommer og foretrækker vinter, og når jeg tænker på hvor træt jeg kan være af mørket og kulden i vinterhalvåret, så synes jeg sgu det er ok at bruge de ord om det de vil. Der går ingen skår af mig og jeg har ingen andel i debatten. Derudover kan jeg bare holde mig væk fra tråden hvis jeg bliver irriteret over tonen.


Det du nævner, er ikke relevant for indholdet i det, jeg har diskuteret til hudløshed. Man kan sige, at selve diskussionen er; fordi jeg synes, der skal være plads til, at man går ind i tråde, hvor man ikke "hører til", hvis man har relevant input, og man holder en respektfuld tone, og andre ikke synes det, - på den måde er det en ja- nej diskussion.

Men selve indholdet i diskussionen er ikke. For jeg skriver ikke om, at en debattør går ind i tråden og skriver, at h*n hader vinter i elsker vinter-tråden og vil diskutere det. I de eksempler jeg tænker på, hvor jeg finder det ærgerligt, ville det handle om, at en debattør har læst et indlæg i hader vinter tråden, hvor der bliver skrevet "jeg hader vinter, fordi jeg altid fryser mine tæer så meget" og vinterelskeren skriver et indlæg om, at h*n har købt nogle virkelig varme hjemmesko i HogM, så det gør bare vinteren endnu bedre. Hvor reaktionen så ville være; du skal ikke skrive i denne tråd, når du elsker vinter, - i stedet for at fokusere på, at man kan købe gode hjemmesko i HogM. (og for en sikkerheds skyld; det er et eksempel jeg har opfundet til lejligheden)


I dit eksempel ville jeg nok undre mig over behovet for at skrive "endnu bedre" i stedet for bare at anbefale skoen. Ikke at jeg lige i vinter-hade-tråden ville gide at kommentere på det, da jeg på trods af vinterhad og depressioner ikke har en følsomhed der, men jeg ville godt kunne komme i tanker om steder og områder jeg kunne pjevse hvor at det godt kunne få mig til at reagere.
4
...
fisken80
Indlæg: 22414
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52725

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf fisken80 » 21. apr 2021, 13:39

Sofakartoflen skrev:
Moxy-lady skrev:Altså i min verden svarer det der debatteres nu jo lidt til de evige "jeg hader/elsker sommer/vinter"-trådene. Jeg er elsker sommer og hader vinter, og er derfor ikke rigtig kandidat til trådene for modsatte tendenser og det er jo ikke engang noget hvor nogen (nødvendigvis) har en masse på spil. Det er bare præferencer (med undtagelse af feks vinterdepression mv - debatdisclaimer)

Men det er jo så åbenlyst stupidt for mig at gå ind i "jeg elsker vinter/hader sommer" trådene og begynde at diskutere med dem der skriver i de tråde. Alle argumenterne er jo hørt før, og mit perspektiv får jo ikke lige pludselig folk til at ændre mening. Jeg har da ret til at give mit perspektiv, men hvorfor? Det svarer lidt til folk der svarer på fb når man skriver "er der nogen der har set xxx film der kan svare om den kan ses af en 10 årig?" og man så får et væld af svar fra tante Gerda og moster Henning der mener at det er væsentligt at dele at nej, de har ikke set filmen. Nogle gange er ens perspektiv altså bare ligegyldigt. Og især hvis man ikke har reel erfaring med det skrevne. Jeg kan ikke udtale mig om at blive sparket i nødderne for eksempel. Mit perspektiv i en debat om at blive sparket i nødderne er uvæsentligt, men det er da min ret at deltage. I en debat om forskellige typer af smerte kan jeg da sagtens fortælle at det gør åndssvagt ondt at føde en kommode... Undskyld et barn i sædefødsel :D ligeledes kan jeg fortælle at det gør ret nuller at få en skabslåge ned over håndleddet.

Jeg forstår ikke folk der hader sommer og foretrækker vinter, og når jeg tænker på hvor træt jeg kan være af mørket og kulden i vinterhalvåret, så synes jeg sgu det er ok at bruge de ord om det de vil. Der går ingen skår af mig og jeg har ingen andel i debatten. Derudover kan jeg bare holde mig væk fra tråden hvis jeg bliver irriteret over tonen.


Det du nævner, er ikke relevant for indholdet i det, jeg har diskuteret til hudløshed. Man kan sige, at selve diskussionen er; fordi jeg synes, der skal være plads til, at man går ind i tråde, hvor man ikke "hører til", hvis man har relevant input, og man holder en respektfuld tone, og andre ikke synes det, - på den måde er det en ja- nej diskussion.

Men selve indholdet i diskussionen er ikke. For jeg skriver ikke om, at en debattør går ind i tråden og skriver, at h*n hader vinter i elsker vinter-tråden og vil diskutere det. I de eksempler jeg tænker på, hvor jeg finder det ærgerligt, ville det handle om, at en debattør har læst et indlæg i hader vinter tråden, hvor der bliver skrevet "jeg hader vinter, fordi jeg altid fryser mine tæer så meget" og vinterelskeren skriver et indlæg om, at h*n har købt nogle virkelig varme hjemmesko i HogM, så det gør bare vinteren endnu bedre. Hvor reaktionen så ville være; du skal ikke skrive i denne tråd, når du elsker vinter, - i stedet for at fokusere på, at man kan købe gode hjemmesko i HogM. (og for en sikkerheds skyld; det er et eksempel jeg har opfundet til lejligheden)


Jeg er uenig. Jeg har selv været elefanten i glasbutikken, der valsede ind i sommerhader-tråden og var pisseirriterende og det fik jeg fuldt fortjent hug for. Hvis en tråd er dedikeret til vinterhadere eller sommerhadere så mener jeg at man må leve med, at man får hug, hvis man går ind og er den positive, der tror man skal løse problemerne.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4918

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf Kaffe » 23. apr 2021, 13:21

Man kan ikke bestemme, hvilke input der kommer i tråde. Man kan anmelde, hvis man mener, at et indlæg går imod retningslinjerne. Man kan også sige det, hvis man synes, at et indlæg er malplaceret, og det kan gøres på rigtig rigtig mange ordentlige og konstruktive måder uden at gå på kompromis med præciseringen af budskabet. Det giver desuden en langt bedre stemning.
2
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf PepsiMagt » 25. aug 2021, 22:33

Tonen er aldrig hård nok. Her burde helt klart være mere drama.
2
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4093
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3706

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 10. sep 2021, 05:34

PepsiMagt skrev:Tonen er aldrig hård nok. Her burde helt klart være mere drama.
Jeg har gjort min del! Jeg kan berette at indlæg om fede damer og manglende jomfruelighed i danske piger kan sætte trusser i kog.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9572
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 788
Likede indlæg: 7864

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf Sophies-mor » 10. sep 2021, 05:46

Jeg synes, det er meget forskelligt.
Fx forlod jeg en tråd om, ja, vist nok bedsteforældre, hvor jeg ytrede mig om, hvor svært det var for farfar og "X" at se sine børnebørn, fordi søn & måske især svigerdatter kun ser "mormor".
Jeg fik tildelt titlen som bedstemor, da de ventede børnene, fordi mormor, morfar, farfar og farmor var til de biologiske og "påhæng" til dem blev bedsteforældre.
Men, den ældste er 4,5 og jeg har aldrig fået lov til at holde børnene. Og jeg er altså ikke børnemishandler, ude at stand til at holde et barn uden at kaste det på gulvet osv, så den titel kan de lukke op og sk**e i. Vi har aldrig set børnene nær så tit som mormor, og det gør ondt.
Men da jeg nævnte dét i bedsteforældretråden fik jeg mere eller mindre ordret at vide, at som "kæreste" til farfar, kunne jeg bare tie stille.
Så den udvandrede jeg simpelthen fra.
Der var ikke meget debat dér.

Der har også været andre tråde, hvor jeg simpelthen ikke gider fluekn*ppe. Så når jeg har forklaret mig én gang, tilføjet måske 2-3 gange og folk stadig går efter "manden og ikke bolden", så kan det være lige meget.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9572
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 788
Likede indlæg: 7864

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf Sophies-mor » 10. sep 2021, 05:49

JumboJette skrev:Når TS bliver mast af folkedomstolen for ikke at have alle tænkelige disclaimere klarlagt i forhold til et emne, som tydeligvis trækker store personlige veksler.

Det sker i øvrigt typisk ved, at en - måske toneangivende - debattør sætter en grundstemning i et af de første indlæg efter startoplægget. Typisk blæser vinden så den vej, og det virker umuligt for TS at få vendt denne stemning, selv om h*n undervejs selv smider flere perspektiver på tingene.

Det synes jeg virkelig er nederen medløben, når det sker. Og jeg har selv været ude for det også som TS fra tid til anden.

Lige præcis.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7662
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 763
Likede indlæg: 21453

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf Nesnay » 10. sep 2021, 11:23

Sophies-mor skrev:Jeg synes, det er meget forskelligt.
Fx forlod jeg en tråd om, ja, vist nok bedsteforældre, hvor jeg ytrede mig om, hvor svært det var for farfar og "X" at se sine børnebørn, fordi søn & måske især svigerdatter kun ser "mormor".
Jeg fik tildelt titlen som bedstemor, da de ventede børnene, fordi mormor, morfar, farfar og farmor var til de biologiske og "påhæng" til dem blev bedsteforældre.
Men, den ældste er 4,5 og jeg har aldrig fået lov til at holde børnene. Og jeg er altså ikke børnemishandler, ude at stand til at holde et barn uden at kaste det på gulvet osv, så den titel kan de lukke op og sk**e i. Vi har aldrig set børnene nær så tit som mormor, og det gør ondt.
Men da jeg nævnte dét i bedsteforældretråden fik jeg mere eller mindre ordret at vide, at som "kæreste" til farfar, kunne jeg bare tie stille.
Så den udvandrede jeg simpelthen fra.
Der var ikke meget debat dér.

Der har også været andre tråde, hvor jeg simpelthen ikke gider fluekn*ppe. Så når jeg har forklaret mig én gang, tilføjet måske 2-3 gange og folk stadig går efter "manden og ikke bolden", så kan det være lige meget.
Jeg har lige genlæst bedsteforældretråden, og jeg kan slet ikke genkende din beskrivelse. Jeg synes netop, folk gør sig umage for at formulere sig diplomatisk. Der er ét enkelt indlæg, der er temmelig direkte, men ingen nævner noget om, at du som kæreste skal tie stille. Omvendt læser jeg din egen tone i tråden som temmelig konfrontatorisk og fuldstændig uinteresseret i folks input/debat.

Jeg tænker, at det siger meget om, at hvis et emne er følsomt for én, er man mere ømskindet, hvilket jo giver fin mening - vi er jo kun mennesker. Men for mig som udenforstående er det svært at se, at du skulle have været udsat for en hård tone i den tråd.
5
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9572
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 788
Likede indlæg: 7864

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf Sophies-mor » 10. sep 2021, 14:07

Nesnay skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg synes, det er meget forskelligt.
Fx forlod jeg en tråd om, ja, vist nok bedsteforældre, hvor jeg ytrede mig om, hvor svært det var for farfar og "X" at se sine børnebørn, fordi søn & måske især svigerdatter kun ser "mormor".
Jeg fik tildelt titlen som bedstemor, da de ventede børnene, fordi mormor, morfar, farfar og farmor var til de biologiske og "påhæng" til dem blev bedsteforældre.
Men, den ældste er 4,5 og jeg har aldrig fået lov til at holde børnene. Og jeg er altså ikke børnemishandler, ude at stand til at holde et barn uden at kaste det på gulvet osv, så den titel kan de lukke op og sk**e i. Vi har aldrig set børnene nær så tit som mormor, og det gør ondt.
Men da jeg nævnte dét i bedsteforældretråden fik jeg mere eller mindre ordret at vide, at som "kæreste" til farfar, kunne jeg bare tie stille.
Så den udvandrede jeg simpelthen fra.
Der var ikke meget debat dér.

Der har også været andre tråde, hvor jeg simpelthen ikke gider fluekn*ppe. Så når jeg har forklaret mig én gang, tilføjet måske 2-3 gange og folk stadig går efter "manden og ikke bolden", så kan det være lige meget.
Jeg har lige genlæst bedsteforældretråden, og jeg kan slet ikke genkende din beskrivelse. Jeg synes netop, folk gør sig umage for at formulere sig diplomatisk. Der er ét enkelt indlæg, der er temmelig direkte, men ingen nævner noget om, at du som kæreste skal tie stille. Omvendt læser jeg din egen tone i tråden som temmelig konfrontatorisk og fuldstændig uinteresseret i folks input/debat.

Jeg tænker, at det siger meget om, at hvis et emne er følsomt for én, er man mere ømskindet, hvilket jo giver fin mening - vi er jo kun mennesker. Men for mig som udenforstående er det svært at se, at du skulle have været udsat for en hård tone i den tråd.

Sjovt, det synes jeg så slet ikke.
Jeg så kun "forældrenes valg". Ingen, ikke den mindste, forståelse for, at fædrene side kan ekskluderes.
Men mere "mødre har altid ret" ...
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23474

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf Mani » 10. sep 2021, 14:40

Sophies-mor skrev:
Nesnay skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg synes, det er meget forskelligt.
Fx forlod jeg en tråd om, ja, vist nok bedsteforældre, hvor jeg ytrede mig om, hvor svært det var for farfar og "X" at se sine børnebørn, fordi søn & måske især svigerdatter kun ser "mormor".
Jeg fik tildelt titlen som bedstemor, da de ventede børnene, fordi mormor, morfar, farfar og farmor var til de biologiske og "påhæng" til dem blev bedsteforældre.
Men, den ældste er 4,5 og jeg har aldrig fået lov til at holde børnene. Og jeg er altså ikke børnemishandler, ude at stand til at holde et barn uden at kaste det på gulvet osv, så den titel kan de lukke op og sk**e i. Vi har aldrig set børnene nær så tit som mormor, og det gør ondt.
Men da jeg nævnte dét i bedsteforældretråden fik jeg mere eller mindre ordret at vide, at som "kæreste" til farfar, kunne jeg bare tie stille.
Så den udvandrede jeg simpelthen fra.
Der var ikke meget debat dér.

Der har også været andre tråde, hvor jeg simpelthen ikke gider fluekn*ppe. Så når jeg har forklaret mig én gang, tilføjet måske 2-3 gange og folk stadig går efter "manden og ikke bolden", så kan det være lige meget.
Jeg har lige genlæst bedsteforældretråden, og jeg kan slet ikke genkende din beskrivelse. Jeg synes netop, folk gør sig umage for at formulere sig diplomatisk. Der er ét enkelt indlæg, der er temmelig direkte, men ingen nævner noget om, at du som kæreste skal tie stille. Omvendt læser jeg din egen tone i tråden som temmelig konfrontatorisk og fuldstændig uinteresseret i folks input/debat.

Jeg tænker, at det siger meget om, at hvis et emne er følsomt for én, er man mere ømskindet, hvilket jo giver fin mening - vi er jo kun mennesker. Men for mig som udenforstående er det svært at se, at du skulle have været udsat for en hård tone i den tråd.

Sjovt, det synes jeg så slet ikke.
Jeg så kun "forældrenes valg". Ingen, ikke den mindste, forståelse for, at fædrene side kan ekskluderes.
Men mere "mødre har altid ret" ...

Jeg bakker 100% op om at der skal være plads til begge sider i familien. Men jeg mener det er fædrenes ansvar, at der er plads til deres del af familien og ikke mødrenes.
Og jf tråden om fravalg af familie kan der jo være grunde til man fravælger nogle. Der er også mænd der går mindre op i familie og for hvem det bare ikke betyder så meget. Og mødre der er nogle koste og kun vil se deres egen. Jeg aner ikke hvad der er tilfældet her.

Det sagt synes jeg tit du skriver i en hård tone, men jeg tror ikke nødvendigvis du mener det så hårdt.
Min svigerinde gør det samme, men udtrykker sig slet ikke sådan når vi er sammen eller ringer sammen. Men på skrift duer vi slet ikke fordi jeg misforstår hende. Måske jeg også misforstår din ‘tone’ og så er det jo svært på et skriftligt medie som debatten.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9090
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21959

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf Purple Haze » 19. okt 2021, 05:17

Flyttet fra anden tråd (om blowjobs), da det her ikke har noget med trådens emne at gøre, tænker den passer bedre ind her.

FormerlyKnownAs skrev:Jer der synes jeg mobber vedkommende ved at forslå at finde et forum hvor der er større mulighed for at finde ligesindede end der formegentlig er her, gider i ikke godt anmelde mit indlæg til istedet for at give mig røde kort og svinere på pb?

Det er fanme for kujonagtigt at udadtil lade som ingenting, men svine til bagom. Hvis man mener at der finder mobining sted, så skal det stoppes og det er jo det mods er til for.


Hvorfor tror du vi lader som ingenting?
Jeg har selvfølgelig anmeldt de indlæg jeg mener går efter manden og er mobbende.

Og dit “venlige” råd om at Lib. nok bør smutte (for hans egen skyld), fordi han skriver anderledes end “os andre”. Det kan bestemt opfattes alt andet end venligt.
Og det har i øvrigt ikke noget med blowjobs at gøre, som tråden handler om, så du kunne jo have skrevet det til ham i en pb, i stedet for i tråden.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13022
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2861
Likede indlæg: 28074

Re: Hvornår synes du, tonen er for hård, og hvad er god debatstil for dig?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. okt 2021, 05:38

Purple Haze skrev:Flyttet fra anden tråd (om blowjobs), da det her ikke har noget med trådens emne at gøre, tænker den passer bedre ind her.

FormerlyKnownAs skrev:Jer der synes jeg mobber vedkommende ved at forslå at finde et forum hvor der er større mulighed for at finde ligesindede end der formegentlig er her, gider i ikke godt anmelde mit indlæg til istedet for at give mig røde kort og svinere på pb?

Det er fanme for kujonagtigt at udadtil lade som ingenting, men svine til bagom. Hvis man mener at der finder mobining sted, så skal det stoppes og det er jo det mods er til for.


Hvorfor tror du vi lader som ingenting?
Jeg har selvfølgelig anmeldt de indlæg jeg mener går efter manden og er mobbende.

Og dit “venlige” råd om at Lib. nok bør smutte (for hans egen skyld), fordi han skriver anderledes end “os andre”. Det kan bestemt opfattes alt andet end venligt.
Og det har i øvrigt ikke noget med blowjobs at gøre, som tråden handler om, så du kunne jo have skrevet det til ham i en pb, i stedet for i tråden.


Mine indlæg er ikke anmeldt. Så bare fyr den af. Jeg gider ikke have svinere i pb eller røde kort. Hvis man mener at jeg mobber må man anmelde mig.

Jeg har ikke skrevet at han skal smutte og har heller ikke den holdning. Jeg uddybede videre mit råd og intention videre overfor TS.
6

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"