Hvordan bruger I smile-smileyen?

Hvad mener du, når du bruger den almindelige smile-smiley?

Afstemning sluttede 3. apr 2020, 17:51

Jeg er en kende sarkatisk/nedladende, men ikke i blinke-smiley-grad.
5
6%
Jeg smiler helt uforbeholdent og mener det pænt.
69
84%
Jeg bruger den når jeg synes den anden er en kæmpe spade (a la sådan de fleste bruger blinke-smiley).
1
1%
Ingen af delene (Uddyb gerne).
4
5%
Det skifter (uddyb gerne hvorfor. Det er da forvirrende :lol: ).
3
4%
 
Afgivne stemmer: 82
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Hvordan bruger I smile-smileyen?

Indlægaf Liou » 17. mar 2020, 14:21

Blinke smilyen menes nedladende? Det er nyt for mig. Jeg er ikke sikker på, at jeg nogensinde har stået i en situation, hvor meningen med at bruge den ikke har været positiv.

Den almindelige smilende smiley er bare en slags "jeg smiler" stemningsrapport. I det hele taget, er det slet ikke de emojis jeg gør brug af, hvis jeg fører en negativ dialog med nogen. Faktisk er jeg langt mere tilbøjelig til overhovedet ikke at bruge nogen, hvis jeg er vred, såret, irriteret eller noget i den dur.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Hvordan bruger I smile-smileyen?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 17. mar 2020, 14:34

Jeg bruger den som en venlig smiley - altså hvor jeg gerne vil virke lidt "blødere" end jeg måske fremstår, men ikke lige kan regne ud hvad ellers passer.

Oftest går det slet ikke op for mig at andre finder den nedladende. Jeg ville mere bruge ;) eller :gogo: som nedladende alt efter konteksten.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Hvordan bruger I smile-smileyen?

Indlægaf Ado » 23. mar 2020, 17:46

Jeg bruger den sjældent, men har ikke noget anstrengt forhold til den. Denne her derimod ... :wink3: Den er forfærdelig, og blev voldbrugt på Jubii med formålet: Bedrevidenhed. Specielt i børnerummene.
0
Donna Martin Graduates!
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Hvordan bruger I smile-smileyen?

Indlægaf JoyNips » 24. mar 2020, 13:32

Det afhænger af sammenhængen. Nogen gang bruger keg den klart næsvist, andre gange oprigtigt.

Edit: jeg læser den i øvrigt også forskelligt ud fra sammenhængen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2922

Re: Hvordan bruger I smile-smileyen?

Indlægaf Kilix » 24. mar 2020, 15:10

Jeg bruger bruger smileys aaaalt for meget. Det er yderst sjaeldent at jeg skriver en saetning uden at afslutte med en smiley. Naar jeg skriver emails paa arbejde, er jeg noedt til at gaa igennem dem for at fjerne de overfloedige.
Jeg bruger ogsaa kun smileys med deres egentlige hensigt. Hvis jeg er glad naar jeg skriver noget, kommer der en glad smiley efter det skrevne (igen... for mange......). Hvis jeg skriver noget der er ment som sarkastisk, bliver der smidt et blinke smiley ind.

Jeg tror faktisk at det at debattere bliver lidt nemmere hvis man bruger smileys som et 'bevis' paa en foelelse. :)
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Hvordan bruger I smile-smileyen?

Indlægaf Purple Haze » 24. mar 2020, 15:35

Jedi skrev:Jeg er nok helt galt afmarcheret, for jeg bruger blinkeren oprigtigt dvs. ikke sarkastisk eller du er en røv-agtigt :-D Jeg bruger den almindelige smiley, når jeg forsøger at være venlig/signalerer at det er positivt, det jeg skriver.


This.
Synes det virker helt sort at læse noget negativt ind i dem.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"