Smart reklame eller lokalt problem?

Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2268

Smart reklame eller lokalt problem?

Indlægaf Elverpigen » 14. dec 2019, 16:46

Jeg har i dag flere gange fået følgende side vist, når jeg i "Komplet skrivefelt" trykker "Vis prøve"

Er det noget utøj, som jeg har raget til mig, eller er det reklame fra debatten?

I en tilstand af nysgerrig mistænkelighed har jeg prøvet at klikke videre, men når de pludselig vil have et forsendelsesgebyr på 9 kr og vil have ens kreditkortinfo + at der længere nede på siden står noget om en abonnementsudgift, så slog jeg bremserne i.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Smart reklame eller lokalt problem?

Indlægaf PerXX » 14. dec 2019, 16:59

Det er 100% en falsk side du er endt på, og du skal ikke give dem nogen som helst form for information!

Hvis du kigger på selve adresselinjen "eu.gretailorman.top/enmassetilfældigetalogbogstaver", så tænker jeg det er ret tydeligt at det ikke har noget med TDC at gøre.
1
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2268

Re: Smart reklame eller lokalt problem?

Indlægaf Elverpigen » 14. dec 2019, 17:03

PerXX skrev:Det er 100% en falsk side du er endt på, og du skal ikke give dem nogen som helst form for information!

Hvis du kigger på selve adresselinjen "eu.gretailorman.top/enmassetilfældigetalogbogstaver", så tænker jeg det er ret tydeligt at det ikke har noget med TDC at gøre.



Men er det noget utøj, som jeg har raget til mig, eller er det en "ond" reklame, der har sneget sig ind på debatten?
(Kaspersky har ikke reageret hos mig)
0
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Smart reklame eller lokalt problem?

Indlægaf vandmelon » 17. dec 2019, 02:05

Elverpigen skrev:
PerXX skrev:Det er 100% en falsk side du er endt på, og du skal ikke give dem nogen som helst form for information!

Hvis du kigger på selve adresselinjen "eu.gretailorman.top/enmassetilfældigetalogbogstaver", så tænker jeg det er ret tydeligt at det ikke har noget med TDC at gøre.



Men er det noget utøj, som jeg har raget til mig, eller er det en "ond" reklame, der har sneget sig ind på debatten?
(Kaspersky har ikke reageret hos mig)


Jeg får sådan nogle konstant når jeg ikke har filter på og kaspersky kan ikke fange den, da det ikke er en virus men reklame. Med mindre din kaspersky naturligvis har et eller andet filter indbygget i din webbrowser så det giver noget "safe search" men det tror jeg ikke at du har.

Nå, det lød nok for kompliceret. Den korte udgave: 1) Der sidder ikke noget i din pc/mac. 2) Installer brave browser, der er filter på automatisk, og brug den til at surfe på sider som du ved er hårdt ramt af den slags reklame ting, så er problemet løst. Eller en endnu kortere udgave: Det vil gå væk af sig selv, uden at du skal installere noget. (Se der blev du glad, folk elsker løsninger hvor de ikke skal gøre noget :D ) Tidshorisont: En måned. Debatten skal nok fjerne den reklame om en måneds tid når de ved hvordan de gør, så er der en måned hvor der ikke kommer noget men så kommer der noget om en måned igen... det er en evig kamp hos alle sider at få sådan noget fjernet.
1
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Smart reklame eller er lokalt problem?

Indlægaf Delfin » 17. dec 2019, 07:39

Alene det, at der står december. 14 til december. 15 er en alarmklokke
1
14 11 14

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"