Annoncer

Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 107
Likede indlæg: 999

Re: Annoncer

Indlægaf Tiger » 20. jun 2019, 14:44

Er der nogen, der kan tagge admin? Jeg ved ikke hvordan man tagger.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 846
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 19963

Indlægaf icelady » 20. jun 2019, 15:53

Tiger skrev:Er der nogen, der kan tagge admin? Jeg ved ikke hvordan man tagger.

Har netop smidt et link til Patrick. :)
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
JoyNips
Kort karma: 803
Likede indlæg: 16743

Indlægaf JoyNips » 21. jun 2019, 13:27

Hver fucking eftermiddag!!!
0
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 159
Likede indlæg: 1549

Indlægaf malou_43 » 21. jun 2019, 14:45

Jeg er måske lidt nervøs for noget virus - den gjorde det igen da jeg var på DMI :/
Det kan det ikke være, vel?
0
Aragorn
Kort karma: 676
Likede indlæg: 7402

Indlægaf Aragorn » 21. jun 2019, 15:24

malou_43 skrev:Jeg er måske lidt nervøs for noget virus - den gjorde det igen da jeg var på DMI :/

Det kan være en browser hi-jacker, eller at du har slået notifikationer til for et website i din browser. Det sidste er noget jeg ofte ser som folk absolut ikke husker de har gjort, fordi det er kommet med noget andet og så har de bare klikket ja.

Virus er egentlig ikke så almindeligt for slutbrugere i sådan totalt skadelig form. Det er mest adware der viser reklamer og laver en masse sporing der er problemet, og så selvfølgelig fra tid til anden en svær omgang ransomware - men man er nu ikke i tvivl om når man er ramt af ransomware.
0

You have to take control of the life you're given
They call me übermensch because I'm so driven
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 21. jun 2019, 15:25

vandmelon skrev:Prøv chrome og så adblock plus som plugin oveni: https://chrome.google.com/webstore/deta ... fddb?hl=da

Eller adguard: https://chrome.google.com/webstore/deta ... kllg?hl=da

Det kan være de er blevet fjernet hos dig/jer ^^

Min er ren :)

Wow, Windows 7.
0

Aragorn

Indlægaf Aragorn » 21. jun 2019, 17:01

Tiger skrev:Jeg ryger konsekvent ind på annoncer, der gør at jeg ikke kan gå væk fra dem uden at starte debatten forfra ved hvert besøg.

Hvad sker der?

Der sker det, at debatten benytter Google Ad Services. Det betyder at de reklamer der vises på debatten er vist af Google. Google har en lang liste af reklamer, og nogen med ondsindede hensigter har lagt en reklame ind, der re-directer din telefon til en anden side - den URL der er på dit screen shot viser at du er på en anden side end debatten.

Der er ikke nogen på debatten der ønsker dette. Der er ikke nogen hos Google der ønsker dette. Men for hver gang der er én side af den slags der bliver blokeret, har deres bagmænd skabt 10 nye. Google forsøger at fange dem inden de kommer i rotation, men det lykkes ikke altid. Årsagen til at du ser nogle reklamer og andre ser nogle andre, er i Googles profilering af dig. Hver bruger ser reklamer målrettet ham eller hende.

Det er ikke debatten der viser disse reklamer.
1

Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 331
Likede indlæg: 6233

Indlægaf Tilly » 21. jun 2019, 17:52

Aragorn skrev:
Tiger skrev:Jeg ryger konsekvent ind på annoncer, der gør at jeg ikke kan gå væk fra dem uden at starte debatten forfra ved hvert besøg.

Hvad sker der?

Der sker det, at debatten benytter Google Ad Services. Det betyder at de reklamer der vises på debatten er vist af Google. Google har en lang liste af reklamer, og nogen med ondsindede hensigter har lagt en reklame ind, der re-directer din telefon til en anden side - den URL der er på dit screen shot viser at du er på en anden side end debatten.

Der er ikke nogen på debatten der ønsker dette. Der er ikke nogen hos Google der ønsker dette. Men for hver gang der er én side af den slags der bliver blokeret, har deres bagmænd skabt 10 nye. Google forsøger at fange dem inden de kommer i rotation, men det lykkes ikke altid. Årsagen til at du ser nogle reklamer og andre ser nogle andre, er i Googles profilering af dig. Hver bruger ser reklamer målrettet ham eller hende.

Men kan Patrick/debatten så gøre noget for at stoppe det eller er det op til hver enkel bruger selv at forhindre det ved at bruge eks. adblocker?
0
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 21. jun 2019, 18:20

Tilly skrev:
Aragorn skrev:

Hvad sker der?

Men kan Patrick/debatten så gøre noget for at stoppe det eller er det op til hver enkel bruger selv at forhindre det ved at bruge eks. adblocker?

Nu har det jo ikke været et problem i lang tid, så vidt jeg har forstået, så når Google har fået renset ud kan det jo være der går et godt stykke tid inden det sker igen.

Men ellers er de eneste muligheder Patrick har, enten selv at udvælge specifikke reklamer eller stoppe med at benytte Ad Services. Der er bare ikke rigtigt nogen alternativer til Google, så det er en træls situation for Patrick, det er klart.
1

Brugeravatar
vandmelon
Kort karma: 7
Likede indlæg: 100

Indlægaf vandmelon » 22. jun 2019, 02:15

malou_43 skrev:Jeg er måske lidt nervøs for noget virus - den gjorde det igen da jeg var på DMI :/

Du har jo scannet den med flere programmer. Dvs. denne "Google Ad Services redirect problem" skyldes noget andet.

Dem der har en adblocker på og siden virker som den skal: Lad den stå. "Don't fix it if it is not broken." Jeres adblocker har gjort arbejdet godt nok.
Dem der ikke har en adblocker på, men siden virker som den skal. Lad alt være. Dont fix it if it aint broken.

Dem der har en adblocker på, men siden virker ikke som den skal, fjern adblockeren og prøv og se om siden vil virke nu. Reklamerne vil ikke føle sig tvunget til at overgå adblockeren og derfor være lidt mere stille. Virker det, lad den køre uden adblocker.

Virker det stadig ikke, selvom man lige har afinstalleret sin adblocker, så er det valgfrit om man vil prøve denne løsning, hvis man har pc:
(Løsningen er risikofri, da vi ikke ændrer noget men blot tjekker:)

Tryk på windows knappen, skriv ordet kør i søgefeltet hvis man har windows 7. Bare søg direkte nederst i venstre hjørne efter "kør" hvis windows 10. Åben den kør dims, det er et blåt ikon der ligner et brev der er ved at flyve af sted. Kør åbnet, så langt så godt, der dukker nu en linje op man kan skrive i.

I den linje der dukker op, skriv:
notepad C:\Windows\System32\Drivers\Etc\Hosts

Tryk enter.

Så kommer der sådan et billede frem:
https://ibb.co/RYsf5S0

Står der noget på jeres billede der ikke er som på mit, fx at der står noget med adservices.com har vi fundet hvor monsteret gemmer sig, er jeres billede som på mit, gemmer monsteret sig slet ikke her :) Men hvis der pludselig kommer 5 indlæg nu, hvor alle har fundet "monsteret" ved hjælp af denne metode, så har vi fundet pandoras æske :)
0
Sommer året rundt :)
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 22. jun 2019, 03:25

vandmelon skrev:

Du har jo scannet den med flere programmer. Dvs. denne "Google Ad Services redirect problem" skyldes noget andet.

Dem der har en adblocker på og siden virker som den skal: Lad den stå. "Don't fix it if it is not broken." Jeres adblocker har gjort arbejdet godt nok.
Dem der ikke har en adblocker på, men siden virker som den skal. Lad alt være. Dont fix it if it aint broken.

Dem der har en adblocker på, men siden virker ikke som den skal, fjern adblockeren og prøv og se om siden vil virke nu. Reklamerne vil ikke føle sig tvunget til at overgå adblockeren og derfor være lidt mere stille. Virker det, lad den køre uden adblocker.

Virker det stadig ikke, selvom man lige har afinstalleret sin adblocker, så er det valgfrit om man vil prøve denne løsning, hvis man har pc:
(Løsningen er risikofri, da vi ikke ændrer noget men blot tjekker:)

Tryk på windows knappen, skriv ordet kør i søgefeltet hvis man har windows 7. Bare søg direkte nederst i venstre hjørne efter "kør" hvis windows 10. Åben den kør dims, det er et blåt ikon der ligner et brev der er ved at flyve af sted. Kør åbnet, så langt så godt, der dukker nu en linje op man kan skrive i.

I den linje der dukker op, skriv:
notepad C:\Windows\System32\Drivers\Etc\Hosts

Tryk enter.

Så kommer der sådan et billede frem:
https://ibb.co/RYsf5S0

Står der noget på jeres billede der ikke er som på mit, fx at der står noget med adservices.com har vi fundet hvor monsteret gemmer sig, er jeres billede som på mit, gemmer monsteret sig slet ikke her :) Men hvis der pludselig kommer 5 indlæg nu, hvor alle har fundet "monsteret" ved hjælp af denne metode, så har vi fundet pandoras æske :)

Det er et virkeligt dårligt råd at lade utrænede brugere vurdere hvad der skal og ikke skal stå i deres hosts fil.

Hvis filen skulle afvige fra dit billede kunne der være en masse andre årsager der ikke har det fjerneste med debatten at gøre, men hvis brugeren sletter de entries er der givetvis noget der pludseligt virker på en anden måde, eller slet ikke virker.

Derudover løser det i hvert fald ikke problemet for dem der har det på ihpone/iPad/Android.

Og hvis du gerne vil have run boksen frem, så tryk Windows Key + R, det er temmeligt meget hurtigere.
1

Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 159
Likede indlæg: 1549

Indlægaf malou_43 » 22. jun 2019, 07:00

Altså her er det fra min mobil? Jeg er ikke på computeren
2
Brugeravatar
vandmelon
Kort karma: 7
Likede indlæg: 100

Indlægaf vandmelon » 22. jun 2019, 08:38

"Det er et virkeligt dårligt råd at lade utrænede brugere vurdere hvad der skal og ikke skal stå i deres hosts fil."

Læs nu hvad jeg skriver:

"Løsningen er risikofri, da vi ikke ændrer noget men blot tjekker"

Står der reelt noget i deres billede om adservices.com kan vi tage den derfra. Jeg har på ingen måde sagt, at det er en gryde suppe som de kan røre rundt i som de vil. De kan KIGGE I, hvad der er i denne gryde, altså åbne låget og og lukke igen. Ikke selv finde på, hvad der skal stå i den tekst. Så rooo på!

"Og hvis du gerne vil have run boksen frem, så tryk Windows Key + R, det er temmeligt meget hurtigere"
Prøv at danne dig et overblik over, hvor mange pc'er der har "windows + r not working" problemet først, inden du skriver. Det kan godt være den genvej altid virker fejlfrit på din, men der er mennesker derude, hvor den genvej IKKE virker. Søger man efter kør i stedet, finder man den 100%. Hellere den 100% sikre og helt stille og rolige vej, end den hurtigste.

"Derudover løser det i hvert fald ikke problemet for dem der har det på ihpone/iPad/Android."
En ting af gangen. Først pc. Er det reelt der problemet er, så er det lettere at overføre diagnosteseringsmetoden over på ihpone/iPad/Android bagefter, selvom JA det vil blive gjort på en helt anden måde, men tanken bag det, er den samme. "Indkodningen" på den enkelte persons enhed.
Senest rettet af vandmelon 22. jun 2019, 09:05, rettet i alt 2 gange.
0
Sommer året rundt :)
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 642
Likede indlæg: 6213

Indlægaf Mani » 22. jun 2019, 08:51

malou_43 skrev:Altså her er det fra min mobil? Jeg er ikke på computeren

Min mand får dem også på sin mobil (ikke debatten.net). Jeg har ikke oplevet dem endnu.
0
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
Patrick
Admin
Kort karma: 126
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Patrick » 22. jun 2019, 16:56

Der er ikke ændret i hvordan reklamer bliver vist fra min side - så det kunne godt lyde som et problem fra Googles side lige pt., som Aragorn siger.

I må meget gerne smide nogle screenshots op af de reklamer i ser, andre steder end banneret i toppen, eller ting der popper op. Umiddelbart bør det ikke kunne lade sig gøre, med den klump reklamekode der ligger, med mindre der er gået et eller andet galt med det kode google smider ind.
1

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"