Hvordan har du det med “like” funktionen på debatten?

Brugeravatar
Santa
Kort karma: 339
Likede indlæg: 9975

Re: Hvordan har du det med “like” funktionen på debatten?

Indlægaf Santa » 11. aug 2019, 12:37

Jeg bruger den når jeg er enig i indlægget, og ikke har behov for at tilføje noget. Eller hvis det er sjovt skrevet, eller som et lille klap på skulderen, hvis nogen er kede af noget.
Jeg kan godt lide funktionen, og synes at vi skal beholde den.

Alternativet er flere intetsigende indlæg som "enig!" eller "hep", hvilket er irriterende når man læser. Eller osse så vil det blive i grønne kort.

Selvfølgelig er det nedslående når man ikke får likes eller modparten får mange. Men vi er jo voksne, og det er bare en debat på nettet. Så man behøver jo ikke at lade det fylde så meget.
Hvis man ved at man vil blive ked af likefunktionen, så synes jeg at man skal holde sig fra debatten og i hvert fald fra emner, som kan gøre en ked af det.
9
Jedi
Kort karma: 70
Likede indlæg: 2490

Indlægaf Jedi » 12. aug 2019, 21:56

Jeg kan meget godt lide funktionen.
Jeg liker, når der 1) er noget, jeg er enig i, 2) hvis jeg synes, indlægget en god forklaring eller er godt argumenteret, selvom jeg ikke nødvendigvis er enig og 3) når nogen skriver noget gakket og ude af trit med virkeligheden.
For min skyld kunne man sagtens have en "do not like" funktion også, men det giver nok for meget drama
0
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 353
Likede indlæg: 6140

Indlægaf Mangoness » 13. aug 2019, 23:39

Jeg kan ikke lide like-funktionen i de tilfælde, hvor der bliver liket indlæg, som bedst kan betegnes som at 'gå efter manden og ikke bolden'.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 976
Likede indlæg: 14309

Indlægaf dgd2007 » 17. aug 2019, 11:33

Jeg synes det er hyggeligt at nogen har "liket" ens indlæg - og jeg er endda altid på fra pc, så jeg kan endda se hvem det er.

Det er da også dejligt at man selv lige kan trykke "Like", hvis man synes et eller andet indlæg er særlig sjovt eller godt tænkt.

Jeg synes det er lidt dumt, hvis det drejer sig om en diskussion med to "partier", og alle der mener det ene, giver hinanden likes for alle indlæg, så det kommer til at virke som en slags gallup om hvor mange der mener det eller det andet.

Jeg bruger det kun når der er noget særligt ved indlægget. "Like = enig" bruger jeg kun, hvis der har været 20 indlæg der alle sammen mener ca. det samme, og der så endelig kommer én og skriver det samme som jeg selv mener. Men så er der jo også noget lidt særligt ved det af den grund.

Jeg sidder ikke i en diskussionstråd og giver likes til alle indlæg jeg er enig i, kun hvis der er et eller andet alement af "Godt du sagde det!"
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 1060
Likede indlæg: 8636

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. aug 2019, 12:23

Mangoness skrev:Jeg kan ikke lide like-funktionen i de tilfælde, hvor der bliver liket indlæg, som bedst kan betegnes som at 'gå efter manden og ikke bolden'.

Enig. Jeg har selv lavet et som går efter manden og selvom at jeg står ved det og mener det jeg skrev, så kan det ikke være ret for en modpart at se en masse tilkendegivelser på en personlig, oftest negativ, ting.

Dét er bl.a. årsag til at jeg ikke bryder mig om like funktion. For selvom at det ikke er et udenomsindlæg som går efter mand, så er det bare ikke rart at være den i skolegården de andre peger fingre af
0
HelseDullen

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"