Sjove lege til nytårsaften

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Sangius » 28. nov 2017, 20:44

Viskelæder skrev:
Sangius skrev:I kunne spille Det Dårlige Selskab. Der er vist også en ny version med memes, tror den er ret sjov! :)


Den kender jeg ikke?


Det er et kortspil hvor man sidder med nogle kort på hånden, som indeholder et ord eller en kort sætning. Så bliver der trukket et kort med en kort historie/længere sætning med 1-3 blanke områder. Hver person skal så komme med deres bud på hvilke af deres kort der passer ind i sætningen. Man giver sine kort anonymt, og den der trak sætningskortet læser op, og vælger en vinder.
Det giver nogle hylende morsomme sammensætninger, specielt med lidt rødvin til.
Det kan anbefales! :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Viskelæder » 28. nov 2017, 20:45

Sangius skrev:
Viskelæder skrev:
Sangius skrev:I kunne spille Det Dårlige Selskab. Der er vist også en ny version med memes, tror den er ret sjov! :)


Den kender jeg ikke?


Det er et kortspil hvor man sidder med nogle kort på hånden, som indeholder et ord eller en kort sætning. Så bliver der trukket et kort med en kort historie/længere sætning med 1-3 blanke områder. Hver person skal så komme med deres bud på hvilke af deres kort der passer ind i sætningen. Man giver sine kort anonymt, og den der trak sætningskortet læser op, og vælger en vinder.
Det giver nogle hylende morsomme sammensætninger, specielt med lidt rødvin til.
Det kan anbefales! :)



Okay, det lyder pisse sjovt :lol2:
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Miss_no_More » 28. nov 2017, 20:46

Viskelæder skrev:

Haha :D Det er bare svært at opstøve citater faktisk. Altså fra 2017. Pånær fra Trump :-D


Ja, jeg prøvede luge en hurtig søgning, men det gav ikke så meget. Måske man skal søge på hver enkelt, man tænker, kunne have sagt noget skørt og så give 3 valgmuligheder :gruble:
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Viskelæder » 28. nov 2017, 20:47

Miss_no_More skrev:
Viskelæder skrev:

Haha :D Det er bare svært at opstøve citater faktisk. Altså fra 2017. Pånær fra Trump :-D


Ja, jeg prøvede luge en hurtig søgning, men det gav ikke så meget. Måske man skal søge på hver enkelt, man tænker, kunne have sagt noget skørt og så give 3 valgmuligheder :gruble:


Ja nemlig, og så tror jeg også, at Twitter kan være en god mulighed :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Sangius » 28. nov 2017, 20:49

Viskelæder skrev:
Sangius skrev:
Viskelæder skrev:
Sangius skrev:I kunne spille Det Dårlige Selskab. Der er vist også en ny version med memes, tror den er ret sjov! :)


Den kender jeg ikke?


Det er et kortspil hvor man sidder med nogle kort på hånden, som indeholder et ord eller en kort sætning. Så bliver der trukket et kort med en kort historie/længere sætning med 1-3 blanke områder. Hver person skal så komme med deres bud på hvilke af deres kort der passer ind i sætningen. Man giver sine kort anonymt, og den der trak sætningskortet læser op, og vælger en vinder.
Det giver nogle hylende morsomme sammensætninger, specielt med lidt rødvin til.
Det kan anbefales! :)



Okay, det lyder pisse sjovt :lol2:


Det er fedt at have liggende til fester, da det er nemt at gå til og man kan altid lige spille en runde.
Der er en del udvidelser som man kan spæde op med med tiden, for at få nogle nye ord og sætninger med.

Det hedder Cards Against Humanity på engelsk. Både den danske og engelske er sjov, men jeg ville nok fortrække den danske til drukfest :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Viskelæder » 28. nov 2017, 20:56

Sangius skrev:
Viskelæder skrev:
Sangius skrev:
Viskelæder skrev:
Sangius skrev:I kunne spille Det Dårlige Selskab. Der er vist også en ny version med memes, tror den er ret sjov! :)


Den kender jeg ikke?


Det er et kortspil hvor man sidder med nogle kort på hånden, som indeholder et ord eller en kort sætning. Så bliver der trukket et kort med en kort historie/længere sætning med 1-3 blanke områder. Hver person skal så komme med deres bud på hvilke af deres kort der passer ind i sætningen. Man giver sine kort anonymt, og den der trak sætningskortet læser op, og vælger en vinder.
Det giver nogle hylende morsomme sammensætninger, specielt med lidt rødvin til.
Det kan anbefales! :)



Okay, det lyder pisse sjovt :lol2:


Det er fedt at have liggende til fester, da det er nemt at gå til og man kan altid lige spille en runde.
Der er en del udvidelser som man kan spæde op med med tiden, for at få nogle nye ord og sætninger med.

Det hedder Cards Against Humanity på engelsk. Både den danske og engelske er sjov, men jeg ville nok fortrække den danske til drukfest :D


Har lige googlet det og set eksempler, og det er vildt sjovt. Det kunne jeg godt finde på. Tror du ikke godt, jeg ville kunne hjemmelave min egen udgave? Jeg er LUDfattig efter min 6,5 mdrs rejse, og jeg skal i forvejen betale transport, gave osv. :)
0
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Flix » 28. nov 2017, 21:45

Hvis du er facebookvenner med alle deltagere, kan du finde en bunke statusopdateringer fra alle, og så skal folk gætte på, hvem der har skrevet den. Den blev brugt til en fest, jeg var til, og den var et hit! Især de helt gamle opdateringer fra de første fb-år, som folk lykkeligt har glemt, at de skrev.
4
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Viskelæder » 28. nov 2017, 22:04

Flix skrev:Hvis du er facebookvenner med alle deltagere, kan du finde en bunke statusopdateringer fra alle, og så skal folk gætte på, hvem der har skrevet den. Den blev brugt til en fest, jeg var til, og den var et hit! Især de helt gamle opdateringer fra de første fb-år, som folk lykkeligt har glemt, at de skrev.


Den er nemlig SÅ sjov, den har jeg leget engang før. Men jeg er kun venner med meget få af dem, og der er også et par stykker, der ikke er på Facebook. Ellers havde den været genial :)
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Hewlett » 28. nov 2017, 22:59

Margretheskål :)

Man skal bruge en skål ( behøver ikke lige være en Margretheskål :P ), papir og noget at skrive med.

Alle i selskabet skriver så f.eks. 3 navne på kendte mennesker/figurer, alle på hver deres papirlap, som foldes sammen. Derefter lægges de alle i skålen.

Nu skal deltagerne så deles op i hold med to personer på hvert hold. Den ene tager en tilfældig lap fra skålen og har så f.eks. 15 sekunder til at få medspilleren til at gætte hvad der står på lappen.

Lad os sige at nogen trækker Fedtmule.

I første runde må den der trækker ikke bruge hverken ordet Fedtmule, Fedt eller Mule, eller ord hvor en del af navnet indgår i (f.eks. "han er lidt mulet") men må ellers beskrive hele Andeby og f.eks. at han er Mickeys bedste ven.

Når Fedtmule er gættet, vinder holdet papirlappen. Gættes det ikke, ryger den tilbage til skålen. Det gælder selvfølgelig om, at have flest papirlapper til slut i hver runde.

Det går så på tur, indtil der ikke er flere lapper i skålen. Lapperne tælles op og der føres evt. score.

Alle lapper samles igen og lægges tilbage i skålen.

Så starter runde 2.

Her må der ikke fortælles med ord, hvilken person der skal gættes. Nu skal der mimes i stedet. Samme regler med gæt og lapper som i runde 2.

Sidste og 3. runde starter.

Her må der siges ét ord. Det er selvfølgelig meningen at holdkammeraten skal gætte hvilken person der er tale om, ud fra dette ord. Med Fedtmule kunne det f.eks. være "Andeby" eller "Mickey".

Det sjove ved sidste runde er, at det faktisk er enormt svært, når man kun har x antal sekunder, både at finde på et ord men også for holdkammeraten at gætte præcis hvilken person der er tale om ud af måske 30 lapper.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Nesnay » 29. nov 2017, 08:13

Viskelæder skrev:
Sangius skrev:
Viskelæder skrev:
Sangius skrev:
Viskelæder skrev:
Sangius skrev:I kunne spille Det Dårlige Selskab. Der er vist også en ny version med memes, tror den er ret sjov! :)


Den kender jeg ikke?


Det er et kortspil hvor man sidder med nogle kort på hånden, som indeholder et ord eller en kort sætning. Så bliver der trukket et kort med en kort historie/længere sætning med 1-3 blanke områder. Hver person skal så komme med deres bud på hvilke af deres kort der passer ind i sætningen. Man giver sine kort anonymt, og den der trak sætningskortet læser op, og vælger en vinder.
Det giver nogle hylende morsomme sammensætninger, specielt med lidt rødvin til.
Det kan anbefales! :)



Okay, det lyder pisse sjovt :lol2:


Det er fedt at have liggende til fester, da det er nemt at gå til og man kan altid lige spille en runde.
Der er en del udvidelser som man kan spæde op med med tiden, for at få nogle nye ord og sætninger med.

Det hedder Cards Against Humanity på engelsk. Både den danske og engelske er sjov, men jeg ville nok fortrække den danske til drukfest :D


Har lige googlet det og set eksempler, og det er vildt sjovt. Det kunne jeg godt finde på. Tror du ikke godt, jeg ville kunne hjemmelave min egen udgave? Jeg er LUDfattig efter min 6,5 mdrs rejse, og jeg skal i forvejen betale transport, gave osv. :)


Hvis du kan leve med den amerikanske udgave, har Cards Against Humanity faktisk lagt et sæt kort ud til fri afbenyttelse, man kan printe :)

https://www.cardsagainsthumanity.com/pdf/CAH_MainGame.pdf
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Æble » 29. nov 2017, 09:39

Ego spillene er også ret sjove, også ift til at lære hinanden at kende og især når man er halvfuld :-p
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf vibbsen » 29. nov 2017, 09:45

Viskelæder skrev:Hej folkens,

jeg er inviteret til en nytårsfest i København, hvor vi hver især skal stå for et eller andet sjovt indslag. En tale, en leg, et eller andet.

Det er en flok mennesker omkring de 30 år, hovedsageligt par (udover evighedssinglen - mig :-D ), alle kender hinanden, men flere af os er på sådan mere bekendt-stadie. Alle kan dog tage noget gas.

Har I gode idéer til en sjov leg eller et indslag? Jeg orker ikke rigtigt at holde en tale :)

Jeg overvejer fx at lave nogle sjove skilte mv., som man kan bruge til at tages selfies med, beer pong eller en eller anden quiz. Jeg er åben for alle sjove ideer!


Shot Roulette....Det er dælme en sjov leg.....Altså med mindre man som min mand spiller det med en flok 20 årige om en flaske nordsø olie....Altså det var sjovt nok mens det stod....Men dagen efter ?? Not so fun any more :-D :-D

Ellers så er der den gode gamle : "Hvem kan samle mest tøj ind fra de andre i selskabet"...3 personer får hver en pose som de så skal indsamle tøj fra de andre i selskabet i. Man får så point alt efter hvad det er....Jo tættere på kroppen tøjet kommer fra, jo højere point :-D

Men hvis ikke det lige skal være lege der involverer sprut eller nøgenhed, så er jeg faktisk lidt tom for ideer...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf RavenClaw » 29. nov 2017, 14:16

Viskelæder skrev:
Sangius skrev:
Viskelæder skrev:
Sangius skrev:I kunne spille Det Dårlige Selskab. Der er vist også en ny version med memes, tror den er ret sjov! :)


Den kender jeg ikke?


Det er et kortspil hvor man sidder med nogle kort på hånden, som indeholder et ord eller en kort sætning. Så bliver der trukket et kort med en kort historie/længere sætning med 1-3 blanke områder. Hver person skal så komme med deres bud på hvilke af deres kort der passer ind i sætningen. Man giver sine kort anonymt, og den der trak sætningskortet læser op, og vælger en vinder.
Det giver nogle hylende morsomme sammensætninger, specielt med lidt rødvin til.
Det kan anbefales! :)



Okay, det lyder pisse sjovt :lol2:


Og den version med memes hedder Joking Hazard. Den er med cyanide and happiness :)
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Anilara » 30. nov 2017, 19:32

Hvis du tager forbi mig inden, kan du låne mit 'Hint' spil. Det er sjovt og alle kan være med.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"