Hvad koster det at blive gift?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hvad koster det at blive gift?

Indlægaf godtnavn » 20. aug 2017, 11:04

Code71 skrev:
godtnavn skrev:
Code71 skrev:Shit mand. Jeg har budgetteret med MAX 75.000. Er det helt hen i vejret?


Hvor mange bliver I? Vi har sat maks på 70.000 så jeg håber da at dit lader sig gøre...


Vi bliver 18 foruden os.

Vi har valgt at vi gifter os i en lille hyggelig kirke på Kreta. Derfor inviterer vi de nærmeste (2 sæt forældre + venner. I alt 14 + 2 børn)

Vi betaler rejsen og børnene betaler de selv for. Inkl tøj og bryllupsmiddag havde jeg regnet mig frem til godt 65.000 og med det løse tænker jeg 75.000. Jeg synes bare det er for dumt at bruge mere på det. Ikke at andre gør det, men hvis vi gjorde det ville jeg nok ikke ha det særligt godt med det


18 er jo ingenting, vi har flere gæster bare i vores forældre og vores søskende (og deres mænd/koner) :lol:

Talte lige op, vores forældre, vores søskende og vores søskendes mænd/koner og børn udgør de første 39 på gæstelisten :tie:
0
Vendela
Indlæg: 130
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:57
Kort karma: 15
Likede indlæg: 177

Re: Hvad koster det at blive gift?

Indlægaf Vendela » 20. aug 2017, 11:06

Vores bryllup kostede mellem 45-50.000 kr alt inklusiv. Heraf fik vi ca. 20.000 kr i tilskud af vores forældre.
Vi var ca 42 personer, blev gift om formiddagen med efterfølgende brunch og sluttede af omkring kl 17-18 med brudevals og bryllupskage. Vi havde en rigtig dygtig amatørfotograf, der får udgivet billeder i diverse fotomagasiner, med hele dagen og om aftenen, hvor vi havde vores fotografering.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvad koster det at blive gift?

Indlægaf Sophies-mor » 20. aug 2017, 13:53

I princippet koster det ikke noget at blive gift.
Det er alt det udenoms, der koster.
Tøj, gæster, feststed, mad, drikke, fotograf, musik mm.
Så...
Find ud af, hvad I ønsker - læg et max beløb og overvej hvad der evt vil kunne accepteres som overskridelse af dét beløb.
Selv ville jeg på ingen måde låne til en fest, og dermed heller ikke giftes med én, der synes, at vi "lige låner 200.000" - som fx Anja Henne Rønn eller hvad hun hed/ modellen, der KUN kunne blive gift i Århus domkirke i en skræddersyet Scarlett O'Hara inspireret kjole. Og blev skilt, inden lånet var tilbagebetalt, så vidt jeg ved.
Jeg nævner hende kun, fordi det for mig er skrækscenariet.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad koster det at blive gift?

Indlægaf Bimmerdyret » 20. aug 2017, 19:40

krausing skrev:Jeg vil dog gerne begynde med at kigge lidt på, hvad et dejligt drømmebryllup ville koste.

Hvad du har råd til.
Et drømmebryllup har intet med penge at gøre - i så fald er det blot et spørgsmål om forfængelighed.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"