Pakkekalender tråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 5. aug 2017, 10:25

Nu er Juletråden jo kommet, også skal der da også være en pakkekalender tråd til i år :banan:

Er i igang med jeres? er i færdige med nogle? har i nogle tema til jeres kalender eller er det diverse glædeligheder?

Jeg har selv gang i flere.
Til 2 venner har jeg fundet diverse igennem året ind til vider (tema er ipa øl til den ene, og den anden bliver diverse spiselige forkælelser og særheder) men mangler stadig lidt ekstra forkælelse.
I år får et par veninder i udlandet en pakkekalender som dog er købt færdig i H&M. Det er smykker så man hver dag får et nyt smykke med juletema. Jeg købte faktisk 3 da det nu var januarudsalg og glæder mig til selv at åbne den ene :genert:

Jeg har nu så mange random ting i mit skab at det begynder at fylde for tøj og sådan noget så jeg glæder mig også til november hvor jeg kan få mit skab tilbage :-D

Sidste års tråd til inspiration: viewtopic.php?f=29&t=4740&hilit=pakkekalender
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf FrøkenM » 5. aug 2017, 10:36

Jeg regner med at jeg skal lave adventskalder til min mor + evt. en pakke/adventskalender til en god ven. Håber det er tilladt at lure herinde :santa2:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 5. aug 2017, 11:06

FrøkenM skrev:Jeg regner med at jeg skal lave adventskalder til min mor + evt. en pakke/adventskalender til en god ven. Håber det er tilladt at lure herinde :santa2:


At lure er da den bedste måde at finde på ideer :-D
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 5. aug 2017, 11:16

Til den ene kalender (den med øl tema) har jeg

P for pale ale IPA
Ærø IPA
Øl 5 pak med pale ale (special øl diverse - bliver nok delt op så der er til 5 dage)
Omission IPA
Rebel IPA
Don't worry IPA
Eastern IPA
Phuk it IPA
Løgismose pale ale
Thy IPA
IPA øl
Jack and Beer (Jack daniels blandet med øl)
Madagascar vanilje øl
The bitter end IPA
Øl krus x 2
Chokoladekiks notesbog (de var bare for kære til ikke at købe dem)

(jeg mangler lige et par øl. Det er meningen at de skal pakkes ind som juletrær)


Til den anden med spiselig forkælelses tema (han er pænt glad for bl.a oliven)

Jack and beer
Oliven i glas med sten
Oliven i pose
Sorte oliven
Grønne oliven
Sorte oliven
Oliven tang
Meget mørk Thoms pålægschokolade
Kage rulle
Plastflasker til køkken
Estragon sennep
Gaveæske ASOS med juleseler og julebutterfly

(Jeg mangler nogle ting til den endnu. Blandt andet cocio som er en lægervarende kærlighedshistorie for os begge)
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Wizzze » 5. aug 2017, 11:48

Ikke for at prale, men jeg fandt noget til kærestens pakkekalender her under udsalget, så jeg er for første gang EVER i god tid :engel:
:D

Heldigvis har jeg god plads på arbejdet, hvor frk. nysgerrig ikke kommer, ellers var det aldrig gået :lol:
Senest rettet af Wizzze 5. aug 2017, 20:38, rettet i alt 1 gang.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf sigge » 5. aug 2017, 14:34

Jeg er som sædvanligt megamisundelig på folk, der kan finde ud af at være i god tid men den slags. Men nu kan jeg da forsøge at lade denne tråd inspirere mig til at gå i gang med at lede efter adventsgaver til min søster allerede nu. Jeg skal bare lige finde inspirationen. Jeg kan godt lide, at der er en form for gennemgående tema.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Daine » 5. aug 2017, 15:48

Jeg er så småt i gang med min egen julekalender og har fundet flere ting allerede. Et par lækre cremer, et sjovt krus mv. Og jeg har en hel liste med ideer til ting, som jeg skal have købt de næste par måneder - i år vil jeg have fat en rulle julepapir og noget bølgepap, så jeg kan pakke ind løbende og så først til sidst sætte vilkårlige datoer på pakkerne :)
Papiret kan jeg købe på arbejde, vi har haft status nu og jeg må derfor godt tage fra vores julenedpakning og bølgepappet skal jeg vist omkring Bauhaus og købe.

Jeg har lige oprettet mig på 'Wish' og de har jo sindsygt mange sjove billige ting! Er der nogen af jer der har handlet der - er det et okay sted? Og hvad med told, kommer der det på pakkerne? Jeg forsøgte at se, om der var en fast transportleverandør ... men det kunne jeg ikke rigtig. GLS og PN kan jeg arbejde med, men de andre kan blive et problem fordi jeg sjældent er hjemme til at modtage varer.


NB: Ja, det er underligt at lave sin egen kalender og ja, jeg er totalt ligeglad :D Jeg elsker at få en gave hver dag, men vil også helst have noget brugbart, så dette er en win-win for mig (og en pissegod undskyldning for at shoppe til sig selv) :ninja:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Hunkat » 5. aug 2017, 17:01

Daine skrev:Jeg er så småt i gang med min egen julekalender og har fundet flere ting allerede. Et par lækre cremer, et sjovt krus mv. Og jeg har en hel liste med ideer til ting, som jeg skal have købt de næste par måneder - i år vil jeg have fat en rulle julepapir og noget bølgepap, så jeg kan pakke ind løbende og så først til sidst sætte vilkårlige datoer på pakkerne :)
Papiret kan jeg købe på arbejde, vi har haft status nu og jeg må derfor godt tage fra vores julenedpakning og bølgepappet skal jeg vist omkring Bauhaus og købe.

Jeg har lige oprettet mig på 'Wish' og de har jo sindsygt mange sjove billige ting! Er der nogen af jer der har handlet der - er det et okay sted? Og hvad med told, kommer der det på pakkerne? Jeg forsøgte at se, om der var en fast transportleverandør ... men det kunne jeg ikke rigtig. GLS og PN kan jeg arbejde med, men de andre kan blive et problem fordi jeg sjældent er hjemme til at modtage varer.


NB: Ja, det er underligt at lave sin egen kalender og ja, jeg er totalt ligeglad :D Jeg elsker at få en gave hver dag, men vil også helst have noget brugbart, så dette er en win-win for mig (og en pissegod undskyldning for at shoppe til sig selv) :ninja:


Jeg har handlet der en del og generelt synes jeg kvaliteten er ok i forhold til prisen. Det er lidt hit and miss nogle gange men jeg vil nok sige at... 70% af gangene her det været helt fint, 15% har været ok men er gået i stykker hurtigt f.eks. og 15% røg ud uden at jeg gjorde meget mere ved det.
Der kommer told på hvis det er over de der 81 kr mener jeg det er, ja. Og de sender med de nationale postselskaber så det er PN der overtager når det kommer til Danmark. Nu har jeg kun handlet små ting som kunne være i postkassen, jeg ved ikke hvad der sket hvis man købte en ny sofa der (i teorien).
Vær obs på at det sagtens kan tage 2 måneder at nå frem så man skal altså være i god tid.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. aug 2017, 18:39

Jeg har på fornemmelsen, at jeg er færdig med mine to pakkekalenderen, der som altid er til henholdsvis min veninde og Julehjælpen.
Jeg har lige ryddet op i min store gavekasse, og der lader til at være pænt med ting til begge kalendere. Jeg plejer at holde status i starten af november, men det kan godt være, at jeg skal gøre det tidligere, så jeg ikke risikerer at få købt alt for meget. Det skete sidste år, og en hel del gaver er faktisk derfra.

Mine forældres adventsgaver er jeg ikke gået i gang med endnu, mens jeg har cirka halvdelen til en anden venindes adventskalender.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 5. aug 2017, 19:31

Daine skrev:NB: Ja, det er underligt at lave sin egen kalender og ja, jeg er totalt ligeglad :D Jeg elsker at få en gave hver dag, men vil også helst have noget brugbart, så dette er en win-win for mig (og en pissegod undskyldning for at shoppe til sig selv) :ninja:


Jeg syndes edenligt det er en skide sød ide :lun:
måske jeg skal lade mig inspirrer :gruble:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Daine » 5. aug 2017, 19:34

Persnikedy skrev:
Daine skrev:NB: Ja, det er underligt at lave sin egen kalender og ja, jeg er totalt ligeglad :D Jeg elsker at få en gave hver dag, men vil også helst have noget brugbart, så dette er en win-win for mig (og en pissegod undskyldning for at shoppe til sig selv) :ninja:


Jeg syndes edenligt det er en skide sød ide :lun:
måske jeg skal lade mig inspirrer :gruble:

Det synes jeg du skulle, det er faktisk rigtig hyggeligt. Og så kan jeg få lov til at pakke ind efter alle kunstens regler OG nyde at pakke dem op :lol: Min familie er fuldstændig ligeglade med indpakning, så der har jeg droppet at gøre noget ekstra ud af det :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 6. aug 2017, 07:35

Jeg faldt lige over denne her super kære måde at lave en adventskalender som jeg lige ville dele med jer.
Men hvad kan man dog komme i når det er så småt :gruble: Måske en te-pose kalender?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Daine » 6. aug 2017, 07:42

Persnikedy skrev:Jeg faldt lige over denne her super kære måde at lave en adventskalender som jeg lige ville dele med jer.
Men hvad kan man dog komme i når det er så småt :gruble: Måske en te-pose kalender?

Smykker :fløjt:


Men ellers - som du skriver - teposer, små stykker indpakket slik, hjemmelavede gavekort (noget i retning af "Dette kort giver ret til en burgerdate med mig på XX" eller hvad der nu kan passe ind).
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. aug 2017, 09:04

Jeg tror, jeg ville bruge sådan en kalender til en, jeg boede sammen med, så jeg bl.a. kunne lave små gavekort, der kunne gælde samme dag (kakao med skumfiduser, se julefilm sammen, småkagbagning, osv.).
2
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Skralde » 6. aug 2017, 09:19

Jeg har kun købt én (Ja EN) pakkegave til min datter på 6 indtil nu. Verden er virkelig af lave!
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Fest og bryllup"