Pakkekalender tråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Daine » 20. aug 2017, 07:32

Persnikedy skrev:
Daine skrev:
Persnikedy skrev:
Daine skrev:
Persnikedy skrev:
Daine skrev:Jeg har fået fat i et par ruller bølgepap og en rulle julepapir. Så nu kan jeg så småt begyndte at pakke nogle af tingene ind :D


Hvor fandt du bølgepap?

Hos Bauhaus, en rulle med 10 m x 50 cm, og hos Harald Nyborg, en rulle med 5 m x 70 cm. Det er rullet stramt, så det fylder ikke ret meget og kunne nemt transporteres i bussen :)


Fedt. Så må jeg vist på tur
Hvad måtte du af med for sådan en?

Den i Bauhaus var på tilbud til ca 34 kr, normal vist 45 kr. HN kan jeg ikke helt huske, for købte mere derude ... men omkring de 30-40 kr, mener jeg.


Det er sgu billigt. Jeg frygtede 100-150kr

Jeg troede også det var meget dyrere, men søgte efter det på Bauhaus hjemmeside og kunne se prisen var yderst rimelig :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Nuttegris » 20. aug 2017, 20:53

Så mangler jeg kun 1 adventsgave til min datter og 2 til sønnike. Det er da fantastisk at være i så god tid.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf musling » 21. aug 2017, 20:18

Jeg har de sidste par år lavet pakkekalender til min svigermor. En lille ting hver dag - og oftest en lidt større ting om søndagen.

Min svigermor ønsker sig ikke ting. Ikke genstande, der står og fylder. Men hun er meget glad for praktiske gaver og generelt er hun meget taknemmelig.
Faktisk startede traditionen med hende med en kalender fyldt med 24 gratis ting, som man kan finde rundt omkring. Således fik hun papirspakker med sukker, salt/peber, karameller, kuglepenne, kaffemælk (de der trekanter) m.v.
Det der startede som en joke viste sig at gøre hende himmelhenrykt, så året efter fik hun en rigtig pakkekalender.

Men jeg synes det er svært. For jeg vil gerne give hende noget, som hun reelt kan bruge og som er spændende at pakke ud og samtidigt vil jeg helst ikke lave for mange gengangere fra de tidligere år.

Indtil videre har jeg blandt andet købt:
fyrfadslys i hendes yndlingsfarve
en pakke med blandede post-it i forskellig størrelse og farve (hun bruger mange små notat-sedler)
en håndvarmer - sådan en gele-ting, som man knækker og som i løbet af et par sekunder bliver rygende varm
lommetørklæder med nisser
karklude og støvklude med julemotiv
skuresvampe formet som juletræer
badesalt - hun er den heldige ejer af et badekar

Er indtil videre oppe på 8-9 ting og startede i december sidste år. Frygter lidt, om jeg kommer ud i panikkøb til sidst. Så er vildt begejstret for denne inspirationstråd.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Skralde » 21. aug 2017, 21:25

musling skrev:Jeg har de sidste par år lavet pakkekalender til min svigermor. En lille ting hver dag - og oftest en lidt større ting om søndagen.

Min svigermor ønsker sig ikke ting. Ikke genstande, der står og fylder. Men hun er meget glad for praktiske gaver og generelt er hun meget taknemmelig.
Faktisk startede traditionen med hende med en kalender fyldt med 24 gratis ting, som man kan finde rundt omkring. Således fik hun papirspakker med sukker, salt/peber, karameller, kuglepenne, kaffemælk (de der trekanter) m.v.
Det der startede som en joke viste sig at gøre hende himmelhenrykt, så året efter fik hun en rigtig pakkekalender.

Men jeg synes det er svært. For jeg vil gerne give hende noget, som hun reelt kan bruge og som er spændende at pakke ud og samtidigt vil jeg helst ikke lave for mange gengangere fra de tidligere år.

Indtil videre har jeg blandt andet købt:
fyrfadslys i hendes yndlingsfarve
en pakke med blandede post-it i forskellig størrelse og farve (hun bruger mange små notat-sedler)
en håndvarmer - sådan en gele-ting, som man knækker og som i løbet af et par sekunder bliver rygende varm
lommetørklæder med nisser
karklude og støvklude med julemotiv
skuresvampe formet som juletræer
badesalt - hun er den heldige ejer af et badekar

Er indtil videre oppe på 8-9 ting og startede i december sidste år. Frygter lidt, om jeg kommer ud i panikkøb til sidst. Så er vildt begejstret for denne inspirationstråd.


Te/kaffe kunne måske være en mulighed? :)
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf musling » 22. aug 2017, 18:59

Endnu en pakke til samlingen: farvede nylonstrømper. Hun har et par, som hun bruger vanvittigt meget - 2 par mere må da kunne gøre et eller andet for fusserne :lol2:

Skralde: Kaffe fik hun i 2016, men det er helt sikkert brugbart og noget hun gerne vil have :klap:

Smiling Goat: Jeg har været forbi både ebay, wish og aliexpress og vil somend også gerne bestille noget derinde - jeg er bare blank over, hvad jeg skal søge efter. Men jeg har da heldigvis lidt tid endnu og måske finder jeg noget inspiration i den her tråd :savl:
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 2. sep 2017, 19:29

Så blev jeg færdig med at finde IPA øl. Der er nu 24 af dem gemt i mit tøjskab
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Charly » 6. sep 2017, 12:59

Jeg vil gerne lave en adventskalender til mine forældre fordi de altid er så søde og hjælpsomme. Men det er godt nok svært at finde på noget godt til dem. De er 68 og 71, raske og mangler ikke rigtigt noget.

Nå, men jeg kunne godt tænke mig at den ene gave var en invitation tikl en julehyggedag hos os, men derefter er jeg blank.... Tænkte lidt på biobilletter...
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 6. sep 2017, 13:15

Charly skrev:Jeg vil gerne lave en adventskalender til mine forældre fordi de altid er så søde og hjælpsomme. Men det er godt nok svært at finde på noget godt til dem. De er 68 og 71, raske og mangler ikke rigtigt noget.

Nå, men jeg kunne godt tænke mig at den ene gave var en invitation tikl en julehyggedag hos os, men derefter er jeg blank.... Tænkte lidt på biobilletter...


Tænker du på oplevelses gaver?

I kunne jo lave hjemmelavet gavekort til diverse hele året. Fx Vaffelis på stranden, rådyrs fodring i efteråret, julehyggedag hos jer, forårs blomster et eller andet.

Eller så er ting der kan bruges i julen som regl kærkommen, fx ny nisse, pynt til træet, julemusik cd, eller biletter til en af de mange julekonceretr der er i kirkerne på den tid af året
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Charly » 6. sep 2017, 13:24

Persnikedy skrev:
Charly skrev:Jeg vil gerne lave en adventskalender til mine forældre fordi de altid er så søde og hjælpsomme. Men det er godt nok svært at finde på noget godt til dem. De er 68 og 71, raske og mangler ikke rigtigt noget.

Nå, men jeg kunne godt tænke mig at den ene gave var en invitation tikl en julehyggedag hos os, men derefter er jeg blank.... Tænkte lidt på biobilletter...


Tænker du på oplevelses gaver?

I kunne jo lave hjemmelavet gavekort til diverse hele året. Fx Vaffelis på stranden, rådyrs fodring i efteråret, julehyggedag hos jer, forårs blomster et eller andet.

Eller så er ting der kan bruges i julen som regl kærkommen, fx ny nisse, pynt til træet, julemusik cd, eller biletter til en af de mange julekonceretr der er i kirkerne på den tid af året

Sikke en masse gode idéer :) Et rigtig fint stykke julepynt kunne sagtens være noget.

Det behøver ikke kun at være oplevelsesgaver, så hvis du har mere på lager, så sig endelig til :)
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 6. sep 2017, 14:26

Charly skrev:Sikke en masse gode idéer :) Et rigtig fint stykke julepynt kunne sagtens være noget.

Det behøver ikke kun at være oplevelsesgaver, så hvis du har mere på lager, så sig endelig til :)



Siden det er vinter hvad så med vanter? elller de der metal kroge man kan købe til at sætte fast på skoen så man ikke vælter?
En god kaffe eventuelt parret med en bette flaske baileys så der er til at varme sig med aftenhygge.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. sep 2017, 06:10

Jeg så lige denne deal til tre gode bagerier på Amager. Den koster 50 kr. og giver en lov til at købe for det dobbelte.
Oplagt adventsgave til min far, der er Cookie Monsters ukendte danske slægtning.
http://tipster.dk/team.php?id=13422
1
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4583

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Undtagelsen » 8. sep 2017, 06:17

Charly skrev:Jeg vil gerne lave en adventskalender til mine forældre fordi de altid er så søde og hjælpsomme. Men det er godt nok svært at finde på noget godt til dem. De er 68 og 71, raske og mangler ikke rigtigt noget.

Nå, men jeg kunne godt tænke mig at den ene gave var en invitation tikl en julehyggedag hos os, men derefter er jeg blank.... Tænkte lidt på biobilletter...



Specialøl, lækker (jule)te og måske en kvalitetskalender den første søndag i advent. Peter Beiers har 2 stykker chokolade per dag :)
1
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf superboa » 11. sep 2017, 20:21

musling skrev:Endnu en pakke til samlingen: farvede nylonstrømper. Hun har et par, som hun bruger vanvittigt meget - 2 par mere må da kunne gøre et eller andet for fusserne :lol2:

Skralde: Kaffe fik hun i 2016, men det er helt sikkert brugbart og noget hun gerne vil have :klap:

Smiling Goat: Jeg har været forbi både ebay, wish og aliexpress og vil somend også gerne bestille noget derinde - jeg er bare blank over, hvad jeg skal søge efter. Men jeg har da heldigvis lidt tid endnu og måske finder jeg noget inspiration i den her tråd :savl:


Hvad med et fint indkøbsnet, hun kan have med i tasken når hun skal handle? Håndcreme/håndsæbe? Køkkenrulle med julemotiv? :)
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf musling » 11. sep 2017, 20:35

superboa skrev:
musling skrev:Endnu en pakke til samlingen: farvede nylonstrømper. Hun har et par, som hun bruger vanvittigt meget - 2 par mere må da kunne gøre et eller andet for fusserne :lol2:

Skralde: Kaffe fik hun i 2016, men det er helt sikkert brugbart og noget hun gerne vil have :klap:

Smiling Goat: Jeg har været forbi både ebay, wish og aliexpress og vil somend også gerne bestille noget derinde - jeg er bare blank over, hvad jeg skal søge efter. Men jeg har da heldigvis lidt tid endnu og måske finder jeg noget inspiration i den her tråd :savl:


Hvad med et fint indkøbsnet, hun kan have med i tasken når hun skal handle? Håndcreme/håndsæbe? Køkkenrulle med julemotiv? :)


Hun er rygsæk-fan :lol: Alt kan være i den - ellers har hun købt for meget :lol2:
Håndsæbe er en fiiin ide :klap:
Køkkenrulle er købt! Købt i Lidl sidste år, bare for at være sikker på at få fat i det i tide, da det kom for sent i butikkerne sidste år. Det er så ikke vildt julet, eftersom det er med pingviner på is, men det er sødt og så er det vel fint nok? :)
2
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 797
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Skinkehunden » 11. sep 2017, 22:54

Jeg har allerede for en måned siden købt de første to kalendergaver til min pige på 18 mdr :D Hun fik en Småfolk kalender sidste år og det tænker jeg hun skal igen i år, så det er bare i tilfælde af at nogen af gaverne skal skiftes ud. Sidste år var én af gaverne bl.a. en af deres papbøjler :forvirret:

Storebror på snart 13 fik adventsgaver sidste år og det får han igen :) Det hittede ret meget, han fik bl.a gavekort til bio så han kunne tage en ven med, det brugte han her for nyligt til at se Emojifilmen :gogo:

Her er de to jeg har købt indtil nu:

Første 2 kalendergaver.jpg
1
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Fest og bryllup"