Pakkekalender tråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24912

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf sigge » 8. nov 2017, 08:55

Uh, inspireret af spørgsmålet om puslespil har jeg lige bestilt et wasgij-puslespil med julemotiv til min søsters adventskalender.

Vi lagde et wasgij sammen, da vi var på familieferie i september, og det var virkelig sjovt. Nu overvejer jeg så, om hun også skal have en puslespilsmåtte til det.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf musling » 8. nov 2017, 12:31

Persnikedy skrev:
musling skrev:Jeg er lige gået i stå med pakkekalenderen til min svigermor og ganske som jeg forudså i starten af denne tråd, er jeg efterhånden ude i panikkøb.

Mens jeg sad i bilvasken og ventede, fik jeg dog et par ideer.
Men jeg skal bruge jeres hjælp, for..

Kan man få almindelige spillekort med julemotiver? Jeg ved hun godt kan lide at lægge en kabale..
Og kan man i en fysisk butik købe et puslespil med julemotiv - til en rimelig penge? 200-300 brikker er fint.

Jeg mangler 4 gaver - men synes godt nok det er svært!


Har du kigget din lokale kvickly? det lyder som noget min ville have i deres julesektion

Og held og lykke med det. Jeg har selv før når frustrationen rammer lavet de 24 pakker om til 4 adventsgavekasser med diverse gaver. Ingen panik i december


Jeg har ikke nogen Kvickly i nærheden :-(
Men jeg skal nok finde 24 gaver - alternativt må de sidste blive snack-gaver, jeg er bare ked af at putte for mange søde sager i..
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf musling » 8. nov 2017, 12:32

Charly skrev:
musling skrev:Jeg er lige gået i stå med pakkekalenderen til min svigermor og ganske som jeg forudså i starten af denne tråd, er jeg efterhånden ude i panikkøb.

Mens jeg sad i bilvasken og ventede, fik jeg dog et par ideer.
Men jeg skal bruge jeres hjælp, for..

Kan man få almindelige spillekort med julemotiver? Jeg ved hun godt kan lide at lægge en kabale..
Og kan man i en fysisk butik købe et puslespil med julemotiv - til en rimelig penge?
200-300 brikker er fint.

Jeg mangler 4 gaver - men synes godt nok det er svært!

Måske i Tigerbutikken?


Tiger! Selvfølgelig. Der må jeg ud og kigge :D
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Skorstenen » 8. nov 2017, 16:30

musling skrev:Jeg er lige gået i stå med pakkekalenderen til min svigermor og ganske som jeg forudså i starten af denne tråd, er jeg efterhånden ude i panikkøb.

Mens jeg sad i bilvasken og ventede, fik jeg dog et par ideer.
Men jeg skal bruge jeres hjælp, for..

Kan man få almindelige spillekort med julemotiver? Jeg ved hun godt kan lide at lægge en kabale..
Og kan man i en fysisk butik købe et puslespil med julemotiv - til en rimelig penge? 200-300 brikker er fint.

Jeg mangler 4 gaver - men synes godt nok det er svært!


Jeg har set begge dele indenfor 2 dage. Det er enten i Fakta eller Netto.
1
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Muddi » 9. nov 2017, 13:08

Jeg overvejer at lave en pakkekalender til min mor. Hun er bare lidt træls at lave sådan noget til, for hun bliver altid sådan lidt “Arj nu igen? Set skal du altså ikke bruge penge på, jeg fik jo også sidste år” - agtig, sagt i bebrejdende tone. Hun bliver selvfølgelig også glad, men skal liiige fyre den der af først. Så ved ikke rigtig :genert:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36802

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Daine » 9. nov 2017, 14:31

Muddi skrev:Jeg overvejer at lave en pakkekalender til min mor. Hun er bare lidt træls at lave sådan noget til, for hun bliver altid sådan lidt “Arj nu igen? Set skal du altså ikke bruge penge på, jeg fik jo også sidste år” - agtig, sagt i bebrejdende tone. Hun bliver selvfølgelig også glad, men skal liiige fyre den der af først. Så ved ikke rigtig :genert:

Sådan er min mor også. Jeg forestillede mig at lave en gavekurv til hende og min far i år, som de skulle have den 1. December. En kurv med specialøl (mest til min far, han elsker dem), appelsiner, lækkert specialpålæg (gode oste, lækker spegepølse mv), div nødder, figner osv. Ting jeg ved de kan lide og med forskellig holdbarhed, så det kan vare længe.
Det bliver så nok ikke til noget, min mor skal igennem kræft-behandling og vil sandsynligvis ikke kunne spise ret meget, men måske du kan bruge ideen? Hvis ikke din mor er til den type kurve, kan du måske lave en forkælelseskurv? :)

Edit: Jeg synes fordelen ved sådan en kurv er, at det er én gave der varer længe. Fik hun/de gaver hver søndag, så ville hun ringe hver gang og fyre sådan noget af, nu er det trods alt kun én gang.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Muddi » 9. nov 2017, 14:57

Daine skrev:
Muddi skrev:Jeg overvejer at lave en pakkekalender til min mor. Hun er bare lidt træls at lave sådan noget til, for hun bliver altid sådan lidt “Arj nu igen? Set skal du altså ikke bruge penge på, jeg fik jo også sidste år” - agtig, sagt i bebrejdende tone. Hun bliver selvfølgelig også glad, men skal liiige fyre den der af først. Så ved ikke rigtig :genert:

Sådan er min mor også. Jeg forestillede mig at lave en gavekurv til hende og min far i år, som de skulle have den 1. December. En kurv med specialøl (mest til min far, han elsker dem), appelsiner, lækkert specialpålæg (gode oste, lækker spegepølse mv), div nødder, figner osv. Ting jeg ved de kan lide og med forskellig holdbarhed, så det kan vare længe.
Det bliver så nok ikke til noget, min mor skal igennem kræft-behandling og vil sandsynligvis ikke kunne spise ret meget, men måske du kan bruge ideen? Hvis ikke din mor er til den type kurve, kan du måske lave en forkælelseskurv? :)

Edit: Jeg synes fordelen ved sådan en kurv er, at det er én gave der varer længe. Fik hun/de gaver hver søndag, så ville hun ringe hver gang og fyre sådan noget af, nu er det trods alt kun én gang.



Det skøre er så, at når hun først én gang har fyret den remse af, når hun får kalendergaverne samlet, skriver hun søde, glædesstrålende sms’er hver dag, hvor hun takker for det hun har fået. Så den falder jo i god jord, hun SKAL bare lige fyre den remse af hver gang
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36802

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Daine » 9. nov 2017, 15:17

Muddi skrev:
Daine skrev:
Muddi skrev:Jeg overvejer at lave en pakkekalender til min mor. Hun er bare lidt træls at lave sådan noget til, for hun bliver altid sådan lidt “Arj nu igen? Set skal du altså ikke bruge penge på, jeg fik jo også sidste år” - agtig, sagt i bebrejdende tone. Hun bliver selvfølgelig også glad, men skal liiige fyre den der af først. Så ved ikke rigtig :genert:

Sådan er min mor også. Jeg forestillede mig at lave en gavekurv til hende og min far i år, som de skulle have den 1. December. En kurv med specialøl (mest til min far, han elsker dem), appelsiner, lækkert specialpålæg (gode oste, lækker spegepølse mv), div nødder, figner osv. Ting jeg ved de kan lide og med forskellig holdbarhed, så det kan vare længe.
Det bliver så nok ikke til noget, min mor skal igennem kræft-behandling og vil sandsynligvis ikke kunne spise ret meget, men måske du kan bruge ideen? Hvis ikke din mor er til den type kurve, kan du måske lave en forkælelseskurv? :)

Edit: Jeg synes fordelen ved sådan en kurv er, at det er én gave der varer længe. Fik hun/de gaver hver søndag, så ville hun ringe hver gang og fyre sådan noget af, nu er det trods alt kun én gang.



Det skøre er så, at når hun først én gang har fyret den remse af, når hun får kalendergaverne samlet, skriver hun søde, glædesstrålende sms’er hver dag, hvor hun takker for det hun har fået. Så den falder jo i god jord, hun SKAL bare lige fyre den remse af hver gang

Ja okay, sådan er min mor så ikke helt :D Så ville jeg, hvis jeg var dig, bare svare med et "jeg elsker dig også i år, og jeg synes du har fortjent det. Derfor får du dem" :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Undtagelsen » 10. nov 2017, 12:30

musling skrev:Jeg er lige gået i stå med pakkekalenderen til min svigermor og ganske som jeg forudså i starten af denne tråd, er jeg efterhånden ude i panikkøb.

Mens jeg sad i bilvasken og ventede, fik jeg dog et par ideer.
Men jeg skal bruge jeres hjælp, for..

Kan man få almindelige spillekort med julemotiver? Jeg ved hun godt kan lide at lægge en kabale..
Og kan man i en fysisk butik købe et puslespil med julemotiv - til en rimelig penge? 200-300 brikker er fint.

Jeg mangler 4 gaver - men synes godt nok det er svært!


Jeg har lige set julespillekort til 30kr i Salling.
Der var også forskellige spil, men så ikke om der var puslespil.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf musling » 10. nov 2017, 16:29

Undtagelsen skrev:
musling skrev:Jeg er lige gået i stå med pakkekalenderen til min svigermor og ganske som jeg forudså i starten af denne tråd, er jeg efterhånden ude i panikkøb.

Mens jeg sad i bilvasken og ventede, fik jeg dog et par ideer.
Men jeg skal bruge jeres hjælp, for..

Kan man få almindelige spillekort med julemotiver? Jeg ved hun godt kan lide at lægge en kabale..
Og kan man i en fysisk butik købe et puslespil med julemotiv - til en rimelig penge? 200-300 brikker er fint.

Jeg mangler 4 gaver - men synes godt nok det er svært!


Jeg har lige set julespillekort til 30kr i Salling.
Der var også forskellige spil, men så ikke om der var puslespil.


Åh tak :lun: Jeg har endda et gavekort til Salling, men bor ikke lige i nærheden, så kommer nok ikke til at bruge det på julespillekort :(
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf musling » 11. nov 2017, 21:13

Så er de sidste pakkekalendergaver i hus/planlagte.

Jeg har været i adskillige Netto'er og Fakta'er og har hverken fundet spillekort eller puslespil (jo - til små børn). Men nu har jeg da et helt år til at finde det til pakkekalender anno 2018! :lol2:

Jeg manglede 4 pakker og har nu købt et par virkeligt fine glimmerstrømper og en æske god julethe.
Til de sidste to køber jeg en special-juleøl og et par julehjemmesko - sidstnævnte bliver gaven den 24.

Nu kan jeg komme i gang med planlægningen af, hvornår de forskellige gaver skal gives og skrive passende sedler til. Det med sedler til pakken har jeg altid gjort. Det tager lang tid, men det lyder til, at der bliver hygget om sedlen, når gaven pakkes op. :)
Nåh ja, og så venter indpakningen. Det er den bedste del :love2:
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Hunkat » 14. nov 2017, 16:02

Jeg er gået på jagt efter adventsgaver til manden (jeg kan ikke lige overskue at købe 24 gaver :blush: ). Foreløbig har jeg fundet en te i flot æske.

Udover teen tænker jeg en skægolie (jeg tager GERNE imod anbefalinger), måske noget krydderi eller noget der er lige skægt. Måske noget chokolade. Jeg er lidt tom for ideer :lol:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24912

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf sigge » 22. nov 2017, 20:33

Jeg blev færdig med min søsters adventsgaver i dag, så de kan afleveres i morgen, hvor jeg skal se hende. De fylder så meget, at jeg må bruge en af de store, blå IKEA-poser til at transportere dem i. :jule:
2
You can't spell awesome without me.
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf superboa » 22. nov 2017, 22:14

Så er min venindes pakkekalender pakket ind og klar til aflevering :jule:

I pakkerne er bl.a. fine magneter, strømper med juleprint, sports-footies, sokker med glimmer, en drikkedunk, en badesvamp/puf, stearinlys, øjenmakeupfjerner, håndsæbe, showergel, bodylotion, en fodfil, vatrondeller, et klippekort til "kage til kaffen", to-do-lister, sukkerstokke, guf til kattene, en bambustandbørste, juleklistermærker og postkort.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Pakkekalender tråden 2017

Indlægaf Wizzze » 24. nov 2017, 06:04

Er på jagt efter 4 adventsgaver til en mand midt i 60´erne der har alt, incl. en veludbygget vinkælder, så ingen alkohol.

HJÆLP !
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Fest og bryllup"