Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Juletråden 2017

Indlægaf FrøkenM » 6. aug 2017, 12:02

Jeg satser på min julepynt bliver ca. som sidste år. Har ikke ret meget plads så det må ikke være for proppet men samtidig har jeg lidt svært ved at styre det :fløjt:

Sådan her så hhv. adventskrans og reol ud sidste år

advent 2016.jpg





Jeg har relativt meget forskellig julepynt, men det jeg er gladest for er klart mine Trip Trap Nisser, min Kay Bojesen julemand og min relativt beskedne samling af julestel fra RC :love:
advent 2016.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Wizzze » 6. aug 2017, 12:03

Daine skrev:Jeg er også så småt gået i tænkeboks over julepynt. Sidste år var den første jul i mit hus og jeg opdagede at jeg følte det blev enormt 'presset' med den pynt jeg har. Jeg har mest rødt og guld pynt, og det blev simpelthen for voldsomt selvom min stue her er dobbelt så stor som den i lejligheden. Men rumfornemmelsen er anderledes, fordi jeg her har normal lofthøjde - i lejligheden havde jeg op til 3.5 meter til loftet (skråloft, der fulgte taghældningen).

Så jeg skal rydde godt op i pynten og ikke bruge så meget. Og så er jeg nok nødt til at skifte fra rød/guld til hvid/sølv, de farver er ikke så tunge. Jeg indså det allerede sidste år og jeg fik købt bla flotte snoede sølvlys på tilbud efter jul, så jeg har til dekorationsbrug :)
Min pynt-filosofi i år bliver dermed lyst, enkelt og med masser af lys. Jeg har købt LED fyrfadslys der kommer til at erstatte stort set alle fyrfadslys og så skal jeg bare have købt hvide stearinlys til stagerne. Og så skal jeg se, om jeg kan få lavet en fin natur-dekoration.
Det eneste overdådige bliver dermed mit juletræ, det SKAL være overlæsset med alle de mærkelige julefigurer jeg har købt i tidens løb :lol: Overvejer dog at investere i et kunstigt træ, de kan efterhånden fås i nogle meget flotte modeller.
Og mit bibliotek bliver pyntet op også, men der skejer jeg lidt mere ud. Rummet indbyder til at det gerne må være lidt 'tæt' så derinde skal mine julefigurer op - de kan pynte fint på hylderne :)


Grønt, er også pænt til rød/guld.
Hvad med udendørs? Jeg forventer at man vil kunne se dit hus fra rummet? :deer: :santa2:
:D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Daine » 6. aug 2017, 14:07

Wizzze skrev:
Daine skrev:Jeg er også så småt gået i tænkeboks over julepynt. Sidste år var den første jul i mit hus og jeg opdagede at jeg følte det blev enormt 'presset' med den pynt jeg har. Jeg har mest rødt og guld pynt, og det blev simpelthen for voldsomt selvom min stue her er dobbelt så stor som den i lejligheden. Men rumfornemmelsen er anderledes, fordi jeg her har normal lofthøjde - i lejligheden havde jeg op til 3.5 meter til loftet (skråloft, der fulgte taghældningen).

Så jeg skal rydde godt op i pynten og ikke bruge så meget. Og så er jeg nok nødt til at skifte fra rød/guld til hvid/sølv, de farver er ikke så tunge. Jeg indså det allerede sidste år og jeg fik købt bla flotte snoede sølvlys på tilbud efter jul, så jeg har til dekorationsbrug :)
Min pynt-filosofi i år bliver dermed lyst, enkelt og med masser af lys. Jeg har købt LED fyrfadslys der kommer til at erstatte stort set alle fyrfadslys og så skal jeg bare have købt hvide stearinlys til stagerne. Og så skal jeg se, om jeg kan få lavet en fin natur-dekoration.
Det eneste overdådige bliver dermed mit juletræ, det SKAL være overlæsset med alle de mærkelige julefigurer jeg har købt i tidens løb :lol: Overvejer dog at investere i et kunstigt træ, de kan efterhånden fås i nogle meget flotte modeller.
Og mit bibliotek bliver pyntet op også, men der skejer jeg lidt mere ud. Rummet indbyder til at det gerne må være lidt 'tæt' så derinde skal mine julefigurer op - de kan pynte fint på hylderne :)


Grønt, er også pænt til rød/guld.
Hvad med udendørs? Jeg forventer at man vil kunne se dit hus fra rummet? :deer: :santa2:
:D

Dét har du ret i, det må blive træet der kommer til at rende med det grønne i år :D Jeg endte faktisk med at pille noget af julepynten ned midt i december sidste år, jeg følte det blev for overfyldt ellers. Dét er ikke ligefrem noget jeg går og praler med :ninja:

Jeg har ikke så meget udendørsbelysning, det er jeg ikke vildt stor fan af - tro det eller lad være ;) Jeg har en lyskæde ind til carporten og et LEDlystræ i haven. Og så vil jeg prøve at få en lyskæde i mit gigantiske troldtræ i år. Har kæden, jeg skal bare lige have fat i en udendørs forlængerledning til den :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Juletråden 2017

Indlægaf JoyNips » 6. aug 2017, 14:15

Daine skrev:Jeg er også så småt gået i tænkeboks over julepynt. Sidste år var den første jul i mit hus og jeg opdagede at jeg følte det blev enormt 'presset' med den pynt jeg har. Jeg har mest rødt og guld pynt, og det blev simpelthen for voldsomt selvom min stue her er dobbelt så stor som den i lejligheden. Men rumfornemmelsen er anderledes, fordi jeg her har normal lofthøjde - i lejligheden havde jeg op til 3.5 meter til loftet (skråloft, der fulgte taghældningen).

Så jeg skal rydde godt op i pynten og ikke bruge så meget. Og så er jeg nok nødt til at skifte fra rød/guld til hvid/sølv, de farver er ikke så tunge. Jeg indså det allerede sidste år og jeg fik købt bla flotte snoede sølvlys på tilbud efter jul, så jeg har til dekorationsbrug :)
Min pynt-filosofi i år bliver dermed lyst, enkelt og med masser af lys. Jeg har købt LED fyrfadslys der kommer til at erstatte stort set alle fyrfadslys og så skal jeg bare have købt hvide stearinlys til stagerne. Og så skal jeg se, om jeg kan få lavet en fin natur-dekoration.
Det eneste overdådige bliver dermed mit juletræ, det SKAL være overlæsset med alle de mærkelige julefigurer jeg har købt i tidens løb :lol: Overvejer dog at investere i et kunstigt træ, de kan efterhånden fås i nogle meget flotte modeller.
Og mit bibliotek bliver pyntet op også, men der skejer jeg lidt mere ud. Rummet indbyder til at det gerne må være lidt 'tæt' så derinde skal mine julefigurer op - de kan pynte fint på hylderne :)


Hvor har du købt LED-fyrfadslys og er de pæne/ligner rigtige fyrfadslys? Jeg leder med lys og lygte efter de helt rigtige. Har læst at Magasins skulle være pæne...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Daine » 6. aug 2017, 14:26

JoyNips skrev:
Daine skrev:Jeg er også så småt gået i tænkeboks over julepynt. Sidste år var den første jul i mit hus og jeg opdagede at jeg følte det blev enormt 'presset' med den pynt jeg har. Jeg har mest rødt og guld pynt, og det blev simpelthen for voldsomt selvom min stue her er dobbelt så stor som den i lejligheden. Men rumfornemmelsen er anderledes, fordi jeg her har normal lofthøjde - i lejligheden havde jeg op til 3.5 meter til loftet (skråloft, der fulgte taghældningen).

Så jeg skal rydde godt op i pynten og ikke bruge så meget. Og så er jeg nok nødt til at skifte fra rød/guld til hvid/sølv, de farver er ikke så tunge. Jeg indså det allerede sidste år og jeg fik købt bla flotte snoede sølvlys på tilbud efter jul, så jeg har til dekorationsbrug :)
Min pynt-filosofi i år bliver dermed lyst, enkelt og med masser af lys. Jeg har købt LED fyrfadslys der kommer til at erstatte stort set alle fyrfadslys og så skal jeg bare have købt hvide stearinlys til stagerne. Og så skal jeg se, om jeg kan få lavet en fin natur-dekoration.
Det eneste overdådige bliver dermed mit juletræ, det SKAL være overlæsset med alle de mærkelige julefigurer jeg har købt i tidens løb :lol: Overvejer dog at investere i et kunstigt træ, de kan efterhånden fås i nogle meget flotte modeller.
Og mit bibliotek bliver pyntet op også, men der skejer jeg lidt mere ud. Rummet indbyder til at det gerne må være lidt 'tæt' så derinde skal mine julefigurer op - de kan pynte fint på hylderne :)


Hvor har du købt LED-fyrfadslys og er de pæne/ligner rigtige fyrfadslys? Jeg leder med lys og lygte efter de helt rigtige. Har læst at Magasins skulle være pæne...

Det er faktisk fra Magasin jeg har fået mine :D Det er disse https://www.magasin.dk/lone-batterilys- ... 1_061.html Jeg har dem til at stå i bla. Kählers 'snebolde' og de kan fint lyse dem op og sprede mønsteret fra dem på bordet/karmen, det har jeg ikke oplevet at andre LEDlys kan (jeg har købt billige i fakta. De røg ud igen).
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Juletråden 2017

Indlægaf JoyNips » 6. aug 2017, 14:32

Daine skrev:
JoyNips skrev:
Hvor har du købt LED-fyrfadslys og er de pæne/ligner rigtige fyrfadslys? Jeg leder med lys og lygte efter de helt rigtige. Har læst at Magasins skulle være pæne...


Det er faktisk fra Magasin jeg har fået mine :D Det er disse https://www.magasin.dk/lone-batterilys- ... 1_061.html Jeg har dem til at stå i bla. Kählers 'snebolde' og de kan fint lyse dem op og sprede mønsteret fra dem på bordet/karmen, det har jeg ikke oplevet at andre LEDlys kan (jeg har købt billige i fakta. De røg ud igen).


Det lyder godt! Vi har også kun fyrfadsstager hvor lysene er gemt lidt væk, så det er netop det der med at kunne sprede lys på samme måde som en rigtig flamme, der er det problematiske punkt...
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Spjaerten » 6. aug 2017, 14:51

Havde aldrig troet jeg skulle deltage i denne tråd.
Men det er de samme LED fyrfads nogle jeg har. Mit største problem var at finde nogen, der kunne komme ind i de små huller, der er i mine lyshus.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Sevii » 6. aug 2017, 15:10

Ej, jeg elsker juletråden. Det er godt at se den er tilbage :lun:
2
:banan: :banan:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 7. aug 2017, 08:44

Der var lige en reklame (et kredit firma) på 3puls med "højt fra træets grønne top" som baggrundsmusik, en talende julemand og til sidst et rensdyr som stikker hoved frem og snakker om noget rabat til nye kunder helt frem til jul..

Så nærmer julen sig virkelig når selv reklamerne køre med juletema :lol:
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Daphne » 7. aug 2017, 14:50

Persnikedy skrev:Der var lige en reklame (et kredit firma) på 3puls med "højt fra træets grønne top" som baggrundsmusik, en talende julemand og til sidst et rensdyr som stikker hoved frem og snakker om noget rabat til nye kunder helt frem til jul..

Så nærmer julen sig virkelig når selv reklamerne køre med juletema :lol:


Haha - jeg kom lige herind for at skrive præcis det samme :santa2:

Det var i øvrigt med stor glæde, at jeg så juletråden allerede var startet op - det er bare så hyggeligt! :dåne:
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Wizzze » 8. aug 2017, 16:52

Vi har lige taget hul på julen, eller ihvertfald juleslikket :genert:
Mine forældre har været i Tyskland, og har lige været forbi og aflevere bl.a. en tønde Quality Street og en æske lakridskonfekt :love:
OK, jeg ved godt man kan få det året rundt, men det er slik jeg primært forbinder med julen :santa2:

Så i aften skal der "jules" :deer: :jule:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Badesandalen » 9. aug 2017, 08:20

^Sjovt, sådan har jeg det med nogle bestemte cookies; de kan selvfølgelig bages året rundt og der er intet julet over dem, men af en eller anden grund bager jeg dem kun op til jul.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Pandesteg » 9. aug 2017, 08:40

Min søster og jeg har allerede planlagt juletur til Tyskland med overnatning i Lübeck og besøg i Flensborg og selvfølgelig grænsehandel på vej hjem. Jeg skal handle mega meget marcipan, chokolade og nødder og så skal jeg have en kasse snebolde (Toms - de ægte!!!) med hjem. Glæder mig mega meget. Hvad skal man ellers julehandle i Tyskland? :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 9. aug 2017, 12:14

Seeee hvad jeg spiser lige nu :-D
Resterne fra jul i juli

IMG_20170809_1410111.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Daphne » 9. aug 2017, 14:09

Vi fik flæskesteg med brunede kartofler, sovs, rødkål og chips i går :jule:
3

Tilbage til "Fest og bryllup"