Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 1. nov 2017, 05:00

godtnavn skrev:
Ulla Fenger skrev:
LaMariposa skrev:Min søde kæreste overraskede mig med et ret romantisk frieri i foråret :lun: Det kom faktisk noget bag på mig, men det var helt fantastisk :love:

Lave gaveposer til gæsterne


Du kunne også tage den nemme løsning med gaveposerne og købe nogle Smoking gaveæsker eller måske nogle Organza poser https://festbyen.dk/da/198-organza-poser

Ulla


I så fald køb dem på ebay, der koster de en tiendedel :)


Tak for tip :)

Organza er lidt for "fint" til mig, så tænker, at det bliver små papirsposer i stedet. Men det er eBay helt sikkert et godt bud :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 28. jan 2018, 14:41

Vi er nu ved at have styr på det hele. Har kontaktet to forskellige fotografer, der begge er ledige, så nu er det bare at vælge.

Vi har sadlet lidt om i forhold til receptionen, så folk nu får en lille picnicpose med en bolle og noget at drikke, som de kan hygge sig med, mens vi bliver fotograferet. Der er masser af skønne, grønne områder, hvor de kan være de par timer, inden vi mødes til velkomstdrink på hotellet senere på dagen. Det andet blev simpelthen alt for dyrt, da vi fik regnet det hele igennem. Planen er at lægge et lille kort over de grønne områder i posen sammen med små spil eller opgaver eller noget i den stil, så folk kan hygge sig med det.

I dag har vi været nede og snakke med køkkenchefen der, hvor vi skal holde det, og det hele lyder bare så fint. De er super fleksible, så det hele lover rigtig godt. I sidste uge var jeg i kirke der, hvor vi skal giftes, og det gav et sug i maven at vide, at vi snart skal sige ja til hinanden der.

Det bliver SÅ godt. Glæder mig helt vildt :lun:
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 28. jan 2018, 14:45

I øvrigt har jeg lige et spørgsmål... Vi har besluttet, at vores fest skal være uden børn, da vi ikke har lyst til al den uro, som det kan give, hvis der er en masse børn. Men hvordan formulerer vi det i indbydelsen? Er det nok bare at skrive forældrenes navne? Eller bør vi adressere det på anden vis? Og hvis vi skal skrive noget, hvad skal vi så skrive?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 28. jan 2018, 15:04

Sidder lige og bøvler med gæstelisterne igen... Min familie er over dobbelt så stor som min kærestes :shock:
0
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf godtnavn » 28. jan 2018, 15:13

Jeg tænker det er nok bare at skrive navnene på de voksne :) Her gør vi det omvendt og skriver navnene på børnene og så en ps om at de meget gerne må tage deres forældre med :lol: Men fik jeg en invitation uden min datters navn på ville jeg gå udfra hun ikke var inviteret med :)

Jeg ville ønske min familie hvor dobbelt så stor som kærestens, desværre har han en lige så latterlig stor familie, så vi tager ikke længere ud i familiene end søskende med dertilhørende mænd/koner og niecer/nevøer, og bliver stadig alt for mange...
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 28. jan 2018, 15:17

godtnavn skrev:Jeg tænker det er nok bare at skrive navnene på de voksne :) Her gør vi det omvendt og skriver navnene på børnene og så en ps om at de meget gerne må tage deres forældre med :lol: Men fik jeg en invitation uden min datters navn på ville jeg gå udfra hun ikke var inviteret med :)

Jeg ville ønske min familie hvor dobbelt så stor som kærestens, desværre har han en lige så latterlig stor familie, så vi tager ikke længere ud i familiene end søskende med dertilhørende mænd/koner og niecer/nevøer, og bliver stadig alt for mange...


Tak for input :)

Jeg bliver seriøst helt træt, når jeg ser, hvor stor min familie er. Ville ønske, at jeg havde mod til at sortere nogle af dem fra, men det ville formentlig skabe en hel del drama, og det orker jeg ikke rigtigt. :genert:
0
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf godtnavn » 28. jan 2018, 15:53

LaMariposa skrev:
godtnavn skrev:Jeg tænker det er nok bare at skrive navnene på de voksne :) Her gør vi det omvendt og skriver navnene på børnene og så en ps om at de meget gerne må tage deres forældre med :lol: Men fik jeg en invitation uden min datters navn på ville jeg gå udfra hun ikke var inviteret med :)

Jeg ville ønske min familie hvor dobbelt så stor som kærestens, desværre har han en lige så latterlig stor familie, så vi tager ikke længere ud i familiene end søskende med dertilhørende mænd/koner og niecer/nevøer, og bliver stadig alt for mange...


Tak for input :)

Jeg bliver seriøst helt træt, når jeg ser, hvor stor min familie er. Ville ønske, at jeg havde mod til at sortere nogle af dem fra, men det ville formentlig skabe en hel del drama, og det orker jeg ikke rigtigt. :genert:


Hvor stor er din familie da? Jeg tænker så længe du ikke sorterer dine forældre eller søskende fra så er det vel forståeligt hvis du ikke inviterer alle? Jeg gider ikke pligtinvtationer, omvendt er det så nemt at sige men svært at udfører, jeg overvejer stadig at inviterer en jeg ikke rigtig gider at have med til festen...
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 28. jan 2018, 16:10

godtnavn skrev:
LaMariposa skrev:
godtnavn skrev:Jeg tænker det er nok bare at skrive navnene på de voksne :) Her gør vi det omvendt og skriver navnene på børnene og så en ps om at de meget gerne må tage deres forældre med :lol: Men fik jeg en invitation uden min datters navn på ville jeg gå udfra hun ikke var inviteret med :)

Jeg ville ønske min familie hvor dobbelt så stor som kærestens, desværre har han en lige så latterlig stor familie, så vi tager ikke længere ud i familiene end søskende med dertilhørende mænd/koner og niecer/nevøer, og bliver stadig alt for mange...


Tak for input :)

Jeg bliver seriøst helt træt, når jeg ser, hvor stor min familie er. Ville ønske, at jeg havde mod til at sortere nogle af dem fra, men det ville formentlig skabe en hel del drama, og det orker jeg ikke rigtigt. :genert:


Hvor stor er din familie da? Jeg tænker så længe du ikke sorterer dine forældre eller søskende fra så er det vel forståeligt hvis du ikke inviterer alle? Jeg gider ikke pligtinvtationer, omvendt er det så nemt at sige men svært at udfører, jeg overvejer stadig at inviterer en jeg ikke rigtig gider at have med til festen...


35 personer :gruble: Det, der gør det svært, er, at jeg ville være ked af at afskære en del af min fars familie, mens der er nogle på min mors side, som vi godt kunne springe over. Men vi er lidt sådan en familie, hvor alle er med til alt, så det ville blive set på som underligt.

Men du har jo helt ret... Det giver ikke rigtigt nogen mening at invitere af pligt. Eller, pligt er et forkert ord. For jeg kan jo godt lide dem. Det løber bare virkelig op med hovedstadens kuvertpriser...
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf Daine » 28. jan 2018, 16:29

LaMariposa skrev:Vi er nu ved at have styr på det hele. Har kontaktet to forskellige fotografer, der begge er ledige, så nu er det bare at vælge.

Vi har sadlet lidt om i forhold til receptionen, så folk nu får en lille picnicpose med en bolle og noget at drikke, som de kan hygge sig med, mens vi bliver fotograferet. Der er masser af skønne, grønne områder, hvor de kan være de par timer, inden vi mødes til velkomstdrink på hotellet senere på dagen. Det andet blev simpelthen alt for dyrt, da vi fik regnet det hele igennem. Planen er at lægge et lille kort over de grønne områder i posen sammen med små spil eller opgaver eller noget i den stil, så folk kan hygge sig med det.

I dag har vi været nede og snakke med køkkenchefen der, hvor vi skal holde det, og det hele lyder bare så fint. De er super fleksible, så det hele lover rigtig godt. I sidste uge var jeg i kirke der, hvor vi skal giftes, og det gav et sug i maven at vide, at vi snart skal sige ja til hinanden der.

Det bliver SÅ godt. Glæder mig helt vildt :lun:

Bare lige et forsigtigt pip. Hvis nu (det gør det jo ikke, men HVIS!) vejret bliver noget rigtig møg - har I så et sted gæsterne kan være? Tænker det ikke er så sjovt at gå rundt i et grønt område, hvis det blæser og regner :)
Skriver I i invitationen/giver besked om, at der vil være et par timers “fri leg”? Her tænker jeg mest på damernes sko - nogle vil måske synes det er træls at trippe rundt i højhælede/fine sko og vil sætte pris på at vide det, så der kan tages skiftesko med.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf girl_beat » 28. jan 2018, 16:33

LaMariposa skrev:I øvrigt har jeg lige et spørgsmål... Vi har besluttet, at vores fest skal være uden børn, da vi ikke har lyst til al den uro, som det kan give, hvis der er en masse børn. Men hvordan formulerer vi det i indbydelsen? Er det nok bare at skrive forældrenes navne? Eller bør vi adressere det på anden vis? Og hvis vi skal skrive noget, hvad skal vi så skrive?

I kan sagtens bare skrive forældrenes navne på, så er der vist ingen, der er i tvivl om at det er en voksenfest. De fleste skriver nok også tak for invitationen - eller I snakker med dem i andre sammenhænge - og så kan I jo lade en bemærkning falde om, at I glæder jer til at feste igennem med dem :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 28. jan 2018, 17:09

Daine skrev:
LaMariposa skrev:Vi er nu ved at have styr på det hele. Har kontaktet to forskellige fotografer, der begge er ledige, så nu er det bare at vælge.

Vi har sadlet lidt om i forhold til receptionen, så folk nu får en lille picnicpose med en bolle og noget at drikke, som de kan hygge sig med, mens vi bliver fotograferet. Der er masser af skønne, grønne områder, hvor de kan være de par timer, inden vi mødes til velkomstdrink på hotellet senere på dagen. Det andet blev simpelthen alt for dyrt, da vi fik regnet det hele igennem. Planen er at lægge et lille kort over de grønne områder i posen sammen med små spil eller opgaver eller noget i den stil, så folk kan hygge sig med det.

I dag har vi været nede og snakke med køkkenchefen der, hvor vi skal holde det, og det hele lyder bare så fint. De er super fleksible, så det hele lover rigtig godt. I sidste uge var jeg i kirke der, hvor vi skal giftes, og det gav et sug i maven at vide, at vi snart skal sige ja til hinanden der.

Det bliver SÅ godt. Glæder mig helt vildt :lun:

Bare lige et forsigtigt pip. Hvis nu (det gør det jo ikke, men HVIS!) vejret bliver noget rigtig møg - har I så et sted gæsterne kan være? Tænker det ikke er så sjovt at gå rundt i et grønt område, hvis det blæser og regner :)
Skriver I i invitationen/giver besked om, at der vil være et par timers “fri leg”? Her tænker jeg mest på damernes sko - nogle vil måske synes det er træls at trippe rundt i højhælede/fine sko og vil sætte pris på at vide det, så der kan tages skiftesko med.


Tak for input :)

Vi skriver det i invitationen, at det kan være smart med flade sko til de par timer. Og hvis vejret er helt skørt, så kan de være på hotellet, hvor vi skal holde festen :)
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 28. jan 2018, 19:49

kartoffelpizza skrev:
godtnavn skrev:Jeg tænker det er nok bare at skrive navnene på de voksne :) Her gør vi det omvendt og skriver navnene på børnene og så en ps om at de meget gerne må tage deres forældre med :lol: Men fik jeg en invitation uden min datters navn på ville jeg gå udfra hun ikke var inviteret med :)

Jeg ville ønske min familie hvor dobbelt så stor som kærestens, desværre har han en lige så latterlig stor familie, så vi tager ikke længere ud i familiene end søskende med dertilhørende mænd/koner og niecer/nevøer, og bliver stadig alt for mange...

Og jeg kan så fortælle, at er halvt/halvt om folk fatter det :lol:
Vi inviterer hjemmeboende børn og skriver “kære Ulla, Bent og Louise-jeanette” og på uden børn står der så “kære Lone og jan”. Og alligevel spørger flere om deres udeboende voksne børn er inviteret :lol:


Haha :lol: Så kan det godt være, at vi alligevel skal nævne det under praktisk info.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf Mi55y » 29. jan 2018, 07:45

LaMariposa skrev:
Haha :lol: Så kan det godt være, at vi alligevel skal nævne det under praktisk info.


Det har jeg ofte set på invitationer netop under praktiske oplysninger; a la 'Vi glæder os til at feste igennem med jer, så hiv fat i babysitteren og lad børnene blive derhjemme.'
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf bluetof1 » 29. jan 2018, 21:51

Men altså... kjole...?

:genert:
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Mariposas bryllupstråd...får vi mon styr på det hele?

Indlægaf LaMariposa » 30. jan 2018, 05:10

bluetof1 skrev:Men altså... kjole...?

:genert:


Den er der for længst styr på (eller, den er i hvert fald købt - fandt en meget smuk brugt brudekjole :love:) Vi er bare lige ved at finde ud af, om det er mig, der skal lægges ind eller den, der skal lægges ud, før vi matcher 100 % :slem: Den var nemlig kun i en størrelse, og det skulle bare være den :D
Senest rettet af LaMariposa 24. mar 2018, 15:27, rettet i alt 2 gange.
4
:lun: Be brave

Tilbage til "Fest og bryllup"