Bryllup 23.06.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Akehurst2 » 8. apr 2018, 07:27

Hvis du ikke skal have en frisure, hvor der skal sættes slør/kamme/andet brudeagtigt i, så prøv at bestille en tid til håropsætning uden at fortælle, du skal giftes. Det giver anderledes rimelige priser.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2018, 08:14

Akehurst2 skrev:Hvis du ikke skal have en frisure, hvor der skal sættes slør/kamme/andet brudeagtigt i, så prøv at bestille en tid til håropsætning uden at fortælle, du skal giftes. Det giver anderledes rimelige priser.


Jeg skal have slør, men det er en kam jeg sagtens selv kan sætte i ;) Har dog fundet et sted tæt på hvor prisen er fra 1200 kr, inkl prøve opsætning, så da jeg alligevel skal klippes nu her tænker jeg at gøre det der og se hvad jeg synes om dem og så booke dem hvis de er gode :) 1200 er okay synes jeg :)
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Zonta » 8. apr 2018, 19:07

godtnavn skrev:Zonta: Jeg har det glatteste hår og intet holder i mit hår normalt.Dog har mit hår ændret sig meget efter jeg har fået barn, f.eks. har jeg nu bølger i håret (okay, kun hvis jeg har sovet med vådt hår, men det er stadig vildt!) og det er blevet tykkere. Så måske vil det holde :)
Har skrevet til en frisør jeg umiddelbart synes så god ud, 4.500 kr :lol: Det bliver et pænt nej tak herfra ;)

Anlewi: Har netop rykket for svar, håber svaret er godt.

Det er altså også mange penge!! Skal give lidt over halvdelen for hår og makeup.
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2018, 19:52

Zonta skrev:
godtnavn skrev:Zonta: Jeg har det glatteste hår og intet holder i mit hår normalt.Dog har mit hår ændret sig meget efter jeg har fået barn, f.eks. har jeg nu bølger i håret (okay, kun hvis jeg har sovet med vådt hår, men det er stadig vildt!) og det er blevet tykkere. Så måske vil det holde :)
Har skrevet til en frisør jeg umiddelbart synes så god ud, 4.500 kr :lol: Det bliver et pænt nej tak herfra ;)

Anlewi: Har netop rykket for svar, håber svaret er godt.

Det er altså også mange penge!! Skal give lidt over halvdelen for hår og makeup.


Det lyder også megetmere fair! Jeg vil også hellere finde en i det prisleje, jeg sætter hellere håret selv end at bruge 4.500 kr ;) Men kigger på nogle forskellige og skal lige finde hvem jeg føler mest for :)
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Aquadorable » 10. apr 2018, 07:24

Jeg havde en krøl i mit ellers meget glatte hår til brylluppet, og det gled ud efter nogle timer i den del, der bare "hang". Jeg havde også noget af det krøllede sat op, og det holdt fint. Så ja, det er virkelig svært med krøller i løst hår, når man normalt har glat hår.
1
K - 12.06.18 :love:
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 10. apr 2018, 09:21

Aquadorable skrev:Jeg havde en krøl i mit ellers meget glatte hår til brylluppet, og det gled ud efter nogle timer i den del, der bare "hang". Jeg havde også noget af det krøllede sat op, og det holdt fint. Så ja, det er virkelig svært med krøller i løst hår, når man normalt har glat hår.


Det er også det jeg er bange for, ville være trist hvis de var væk hurtigt, holder det kun nogle timer når jeg jo ikke en gang til vielsen før de er væk :P Og får slet ikke taget billeder emd krøller. Det ville være synd. Jeg er bare virkelig ikke til for opsat hår, føler slet ikke jeg er mig, omvendt vil jeg heller ikke have deter for hverdagsagtigt. Det er sgu svært!
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 10. apr 2018, 17:01

Vi har sådan en bordplan hvor folk tvinges til at blande sig, men selv skal vælge plads, ved ikke lige hvordan jeg nemmest forklarer det og det er også ligegyldigt for spørgsmålet.

Men altså, vores bordplan gør altså at alle bordkortene er samlet samme sted til start, jeg kunne godt tænke mig at lave en form for "stamtræ" så med billeder og så bordkortet hængene under billedet af folk, og man så kan se relationen ud fra "træet". Jeg har en fin idé til hvordan og tror det bliver rigtig fedt! Men problemet er så, hvad gør man med venner? Ville så skulle lave en tavle til venner også, men skal de bare stå hulter til bulter og hvordan sætter jeg det pænest op? :gruble:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 10. apr 2018, 18:24

Det der madsted skal fandme være glad for at det er dem vi allerhelst vil ahve til at lave maden, var det ikke det ville jeg have opgivet dem og fundet noget andet. Det er over en uge siden nu de skrev de ville vende tilbage om et par dage, og jeg har rykket og stadig intet hørt. I morgen ringer kæresten til dem, så får vi forhåbentlig snart et svar...
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 11. apr 2018, 18:06

Hvad sker der for madsteder og priser... Vi har netop fået svar fra madstedet vi overvejede skulle leverer frokost, deres svar er 135 kr/per person. Det er et sted vi nogle gange køber, og vi har spurgt om pris på netop det vi normalt køber da vi jo ved det er godt ;) Altså ved vi at vi forleden gav 160 kr for det samme og blev mætte 2 voksne og en baby, samt der var en lille rest til dagen efter. Og det var til aftensmad, til frokost spiser de fleste jo en del mindre. Hvordan filan kan det blive så meget dyrere fordi man køber til mange :stoned:

Vi må vel bare bestille en masse bokse til brylluppet og så selv arrangerer det på fade, så er det til at betale :P
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 17. apr 2018, 18:41

Får styr på en masse småting disse dage og ignorere så at en masse store og vigtige ting stadig mangler... Men jeg har købt 2½ kg ler til bordkort, fandt det i søstrene grenes så slap med 122 kr :banan: Men får dem først lavet i starten af juni, skal lige forbi eksamnerne først, og til den tid har jeg også den endelige gæsteliste, så det er nok meget smart ;)

Har fået afprøvet chokoladefontænerne og de virker, samt prøvesmagt de to slags chokolade vi har indkøbt til dem, og de er rigtig gode! Så den del glæder jeg mig rigtig meget til nu. Her til aften skal jeg have bestilt skumfiduser fra herbs.com, så bliver de også veganervenlige så de veganere der kommer kan være med på dem :)

I morgen skal jeg snakke med brudekjolebutikken for at høre om de har en dato på hvornår min kjole kommer, skrædderen vil gerne vide det. Og tirsdag skal vi til møde med præsten og vælge salmer. Har I nogle gode er vi stadig meget i tvivl! Eneste vi ved vi vil have er "jeg ved en blomst så favr og fin". Derudover skal præsten lige godkende at vi vil gå ud til "Perfect day".
Men det betyder at vi kan begynde på salmehæfterne snart :banan: Skal dog have hørt kærestens brors enke som skal spille til festen om hun kan skaffe et par sangere, hun kan skaffe et kirkekor, det ville være rigtig fedt, men der er jo begrænsning på hvor mange der må være på taget (brandsikkerhed) så det kan vi desværre ikke få, men en 3-5 personer der kunne synge for til salmerne ville nok være en god idé :)

Vi ahr også købt 4 store drinksdispensere i Jysk, de var møgbillige så vi kunne ikke lade vær. Vi ved pt kun at der skal være saft (hjemmekogt hindbær) i den ene, iste i den anden, de to sidste modtager jeg gerne forslag til. Det skal være alkoholfrit og til om dagen :) Den ene skal måske bruges på en velkomstdrink som bliver med alkohol (men som vi heller ikke ved hvad skal være endnu, her er forslag også velkomne).

Jeg får lidt stress når jeg tænker på at der kun er 2 måneder til... Men lige nu skal jeg fokuserer på eksamen mandag og ikek bryllup ;)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Zonta » 17. apr 2018, 18:48

godtnavn skrev:Får styr på en masse småting disse dage og ignorere så at en masse store og vigtige ting stadig mangler... Men jeg har købt 2½ kg ler til bordkort, fandt det i søstrene grenes så slap med 122 kr :banan: Men får dem først lavet i starten af juni, skal lige forbi eksamnerne først, og til den tid har jeg også den endelige gæsteliste, så det er nok meget smart ;)

Har fået afprøvet chokoladefontænerne og de virker, samt prøvesmagt de to slags chokolade vi har indkøbt til dem, og de er rigtig gode! Så den del glæder jeg mig rigtig meget til nu. Her til aften skal jeg have bestilt skumfiduser fra herbs.com, så bliver de også veganervenlige så de veganere der kommer kan være med på dem :)

I morgen skal jeg snakke med brudekjolebutikken for at høre om de har en dato på hvornår min kjole kommer, skrædderen vil gerne vide det. Og tirsdag skal vi til møde med præsten og vælge salmer. Har I nogle gode er vi stadig meget i tvivl! Eneste vi ved vi vil have er "jeg ved en blomst så favr og fin". Derudover skal præsten lige godkende at vi vil gå ud til "Perfect day".
Men det betyder at vi kan begynde på salmehæfterne snart :banan: Skal dog have hørt kærestens brors enke som skal spille til festen om hun kan skaffe et par sangere, hun kan skaffe et kirkekor, det ville være rigtig fedt, men der er jo begrænsning på hvor mange der må være på taget (brandsikkerhed) så det kan vi desværre ikke få, men en 3-5 personer der kunne synge for til salmerne ville nok være en god idé :)

Vi ahr også købt 4 store drinksdispensere i Jysk, de var møgbillige så vi kunne ikke lade vær. Vi ved pt kun at der skal være saft (hjemmekogt hindbær) i den ene, iste i den anden, de to sidste modtager jeg gerne forslag til. Det skal være alkoholfrit og til om dagen :) Den ene skal måske bruges på en velkomstdrink som bliver med alkohol (men som vi heller ikke ved hvad skal være endnu, her er forslag også velkomne).

Jeg får lidt stress når jeg tænker på at der kun er 2 måneder til... Men lige nu skal jeg fokuserer på eksamen mandag og ikek bryllup ;)

Hyldeblomstsaft med dansk vand :love:
1
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 17. apr 2018, 18:53

Zonta skrev:
godtnavn skrev:Får styr på en masse småting disse dage og ignorere så at en masse store og vigtige ting stadig mangler... Men jeg har købt 2½ kg ler til bordkort, fandt det i søstrene grenes så slap med 122 kr :banan: Men får dem først lavet i starten af juni, skal lige forbi eksamnerne først, og til den tid har jeg også den endelige gæsteliste, så det er nok meget smart ;)

Har fået afprøvet chokoladefontænerne og de virker, samt prøvesmagt de to slags chokolade vi har indkøbt til dem, og de er rigtig gode! Så den del glæder jeg mig rigtig meget til nu. Her til aften skal jeg have bestilt skumfiduser fra herbs.com, så bliver de også veganervenlige så de veganere der kommer kan være med på dem :)

I morgen skal jeg snakke med brudekjolebutikken for at høre om de har en dato på hvornår min kjole kommer, skrædderen vil gerne vide det. Og tirsdag skal vi til møde med præsten og vælge salmer. Har I nogle gode er vi stadig meget i tvivl! Eneste vi ved vi vil have er "jeg ved en blomst så favr og fin". Derudover skal præsten lige godkende at vi vil gå ud til "Perfect day".
Men det betyder at vi kan begynde på salmehæfterne snart :banan: Skal dog have hørt kærestens brors enke som skal spille til festen om hun kan skaffe et par sangere, hun kan skaffe et kirkekor, det ville være rigtig fedt, men der er jo begrænsning på hvor mange der må være på taget (brandsikkerhed) så det kan vi desværre ikke få, men en 3-5 personer der kunne synge for til salmerne ville nok være en god idé :)

Vi ahr også købt 4 store drinksdispensere i Jysk, de var møgbillige så vi kunne ikke lade vær. Vi ved pt kun at der skal være saft (hjemmekogt hindbær) i den ene, iste i den anden, de to sidste modtager jeg gerne forslag til. Det skal være alkoholfrit og til om dagen :) Den ene skal måske bruges på en velkomstdrink som bliver med alkohol (men som vi heller ikke ved hvad skal være endnu, her er forslag også velkomne).

Jeg får lidt stress når jeg tænker på at der kun er 2 måneder til... Men lige nu skal jeg fokuserer på eksamen mandag og ikke bryllup ;)

Hyldeblomstsaft med dansk vand :love:


God idé :banan: Jeg har helt selv afskrevet alle idéer med hyldeblomstsaft da kæresten ikke kan tåle det, men det gør jo ikke noget at der er en enkelt af drikkevarerne han ikke kan drikke, så den bliver da helt sikkert skrevet på idélisten!
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Æble » 17. apr 2018, 19:33

Mht maden så kunne i bestille fra stedet til ca halvdelen af gæsteantallet og så supplere op med noget grønt eller brød eller lign.

Til den fjerde drikkedunk kunne det være isvand med basilikum eller agurk eller lime.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 18. apr 2018, 00:19

Æble skrev:Mht maden så kunne i bestille fra stedet til ca halvdelen af gæsteantallet og så supplere op med noget grønt eller brød eller lign.

Til den fjerde drikkedunk kunne det være isvand med basilikum eller agurk eller lime.


Bestiller vi fra dem bliver det med selv at lave nogle forskellige tærter (sådan ugen før som så bliver frosset og smidt i ovnen af serveringspigerne på dagen) og så bare få deres sindssyg lækre salater. Men så holder vi os langt under budget, og det kan jeg ret godt lide :D Dog vil jeg allerhelst have et sted der kan leverer det hele til en pris vi kan lide.

Hvis der ikke kommer flere afbud (stadig 27 festdeltager og 6 der kun er inviteret til reception der mangler at svare) så er vores budget 65 kr/per person til frokosten, men er der nogen der vil lave det for lidt mere så er vi også villige til at give mere, omvendt vil vi ikke op og give 135, slet ikke når vi kan se det er overpris i forhold til hvad det sted normalt tager for maden.

VI regner med at lave en trillebør fyldt med is og vandflasker i, så koldt vand er der rigeligt af på taget :) VI skal dog netop have en med vand, is og appelsinskiver (det er overraskende godt) til om aftenen :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 18. apr 2018, 09:06

Min kjole kommer start/midt maj, så har fået rykket skræddertiden til d. 22. maj. Det er lidt rart da det så er kortere tid min vægt helst ikke må rykke sig hverken op eller ned. Omvendt stresser det mig lidt da jeg har haft mareridt om at kjolen overhovedet ikke var god når jeg prøvede den i den rette størrelse. Sådan at jeg fik hængebryster og rygdeller, skal vi ikke aftale at kjolen ikke er så skidt at den gør det? :P
0

Tilbage til "Fest og bryllup"