Bryllup 23.06.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 27. jun 2017, 10:25

Jeg vil også have en tråd til at holde styr på det hele!

Sankt hans aften friede kæresten med verdens fineste ring, og præcis et år efter har vi tænkt os at gifte os :lun:

Vi ved ikke hvor, hvordan osv. endnu. Vi har en masse drømme som vi håber kan lade sig gøre, men vi har lige så meget vi ikke aner hvordan skal være. Så denne tråd vil blive brugt til at samle en masse tanker og idéer og jeg håber nogen af jer vil være med til at komme med idéer :)

Her kommer en huskeliste ind når jeg lige har lidt mere overblik :)
3
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Lokation

Indlægaf godtnavn » 27. jun 2017, 10:32

I morgen får vi måske allerede styr på hvor vi skal være! Vi skal forhører os ved vores drømme vielsessted i morgen eftermiddag om vi kan få lov at leje det (her er brug for krydsede fingre, jeg kommer til at græde i et hjørne hvis vi får nej) får vi et ja spammer jeg med billeder i morgen aften :) Og kryds lige fingre for at stedet ikke bliver alt for dyrt at leje en eftermiddag.

Derudover skal vi kl 08.30 se på lokale til festen. Jeg kender lokalet, kæresten gør ikke. Han er nok mere positiv end mig. Der er en masse plusser og minusser, så prøver lige at liste, jeg tager også nogle billeder i morgen så I kan hjælpe mig med beslutningen:

- Meget stort lokale, bange for det kommer til at virke tomt (nok det største problem for mig)
- Bange for om vi kan gøre det til vores
- Bange for familien vil blande sig for meget hvis vi holder det der

+ Kanon god pris (3000 kr for stort lækkert lokale på Østerbro)
+ En stor hems vi evt kan lave til børneområde med madrasser og brætspil
+ Stort lækkert køkken

Det koster 500 kr at booke, dvs. hvis vi finder noget andet koster det "kun" 500 kr at ombestemme sig. Den del gør at vi nok booker lokalet, men må lige se på mavefornemmelsen i morgen, for det er dumme penge hvis jeg er afklaret med at det ikke skal være der.

Nå men spammer med billeder i morgen :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf girl_beat » 27. jun 2017, 12:06

Stort tillykke :blomst:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 27. jun 2017, 12:28

Tak begge to, det er mega surrealistisk!

Og jeg kan mærke som dagen er gået at jeg er blevet mere positiv om lokalet, altså det frigør jo en masse penge til pynt, så jeg må lige se om det er så enormt som jeg husker, men vi kan jo gå lidt mere amok med alt muligt hyggeligt hvis lokalet er billigt :) (+det frigør flere penge til vielsesstedet, hvis nu det er dyrt)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2017, 10:42

Festlokalet :)

IMG_1687.JPG


Billedet er taget oppe fra repoen hvor vi tænker at lave børne-hygge område med madrasser og brætspil :) Den ser sådan her ud:

IMG_1683.JPG


Jeg overvejer at bruge 1200 kr på at leje runde borde, ved min mor vil synes jeg er skør, men det vil gøre det hele så meget finere i min verden, så hvis kæresten er med på det bliver det sådan :)

Og selv med leje af borde bliver det et rigtig billigt og lækkert festlokale. Der er stort køkken til, garderobe og toiletter. Og så har vi fået lov til at sætte et bålfad op udenfor så der kan laves snobrød, det er vel sankt hans festen bliver holdt :D Åhå det bliver godt!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Skralde » 28. jun 2017, 11:17

Orh det er altså et virkeligt fint lokale :lun:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Joe » 28. jun 2017, 11:19

Jeg synes det ret fint.
Hvordan I alverden kommer man i nærheden af sådan et lokale til den pris i København? Altså jeg har selv booket, og er godt tilfreds, så det er for sent for mig. Havde bare bildt mig ind at sådan noget der var umuligt. Så hvis du er sød ikke at sende det videre til min kæreste... :fløjt:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2017, 11:24

Prisen på lokalet er kun så lav fordi vi kender nogen der bor der, det koster 7-8.000 at leje for alle andre :)

Jeg kender lokalet godt og har været til mange fester der, så var ikke vildt positiv i går, men må sige jeg kan se mulighede ri dag, det er noget andet at se det tomt og kunne se ens drømme i det end når jeg tænker på den sidste fest jeg var til der. Så tror det bliver rigtig godt! Nørj hvor er det virkeligt lige pludselig!

Kryds virkelig fingre for vores vielsessted også bare falder i hak i aften, det er den vigtigste del for mig, og den del der er størst risiko for ikke lykkes.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2017, 16:27

Jeg kunne tude :whine: :whine: :whine: :whine: :whine: Af glæde heldigvis! Vi har sgu et vielsessted! :love: :love: :love:

Der er dog et lille men, vi kan kun have det til kl 15, men så må vi bare starte allerede kl 12, det er fint for mig! For vi har STEDET!

Ej men prøv lige at se :lun:

tag lille.jpg


Og her skal jeg gå op af :lun:

gang lille.jpg


Gæsterne kommer så til at stå mellem rækkerne i bedene, og vi bliver viet foran drivhuset :lun: Nørj jeg er lykkelig! Der hvor billedet er taget er der en bil elevator så jeg kommer til at komme op med min far, lillesøster og datter (brudepiger) efter alle gæsterne er der :) Ej men det er perfekt! Og regner det må vi skaffe et godt tilbud på paraplyer :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Juki » 28. jun 2017, 16:29

Tillykke! :blomst:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2017, 16:42

Tak! Er mega happy! Og så var det ovenikøbet billigere end vi havde budgetteret med :banan:

...og lige nu skal jeg huske at der lige er en barnedåb om en måned vi skal arrangerer først...
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Mad

Indlægaf godtnavn » 29. jun 2017, 16:37

Uh vi er i tvivl om mad! VI er ikke til fin tallerkenservering, vil gerne have noget buffet af en art (især fordi der kommer rigitg mange med diverse allergier), men aner ikke hvad. Det vi mest har lyst til vil folk nok mene ikke er fin mad, det burde vi jo være ligeglade med, men jeg har heller ikke lyst til at folk bliver skuffede. Og det er måske total fjollet for hvorfor skulle folk blive skuffede hvis det smager godt og de bliver mætte?

Når vi tager ud og spiser er der to steder (udover Halifax som vi dog ikke vil vælge) som vi elsker, det ene mexicansk og det andet indisk/pakistansk (seriøst det bedste indiske jeg har fået i Danmark, blev helt sendt tilbage til Indien). Jeg ville elske en stor indisk buffet, og kæresten synes den mexicanske ville være god da de laver buffet med byg selv wraps til fester, og det er altså virkelig godt deres mad! Dog tror han ikke børnene i hans familie vil kunne lide det, så han mener vi skal lave noget specielt til dem, men det gider jeg ikke, jeg mener ikke børn skal have special mad, og især når det er saml-selv mener jeg de burde kunne finde noget de kan lide.

Spørgsmålet er bare om det bliver for uformelt i forhold til resten af festen. Jeg er meget i tvivl, kæresten mener bare vi skal gøre det.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Filipai » 29. jun 2017, 17:31

Super fint lokale!
Min far synes også jeg er skør fordi vi lige har brugt 800 kr på at leje stole, fordi de er grimme dem der er i forvejen.

Hvor er det også bare et helt igennem fantastisk vielsessted!

Mad har jeg ikke nogle gode ideer til, vi mangler selv at få styr på vores del. Men vil herre gerne høre hvilket sted der er det bedste indiske sted?
Vi skal dog have byg selv tortillas til natmad, og tror det bliver skide godt. Jeg har før serveret til en 50 års hvor der var mexicansk buffet, der blev lavet en knap så krydret udgave af kødet, og børnene elskede det.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 29. jun 2017, 17:59

Filipai skrev:Super fint lokale!
Min far synes også jeg er skør fordi vi lige har brugt 800 kr på at leje stole, fordi de er grimme dem der er i forvejen.

Hvor er det også bare et helt igennem fantastisk vielsessted!

Mad har jeg ikke nogle gode ideer til, vi mangler selv at få styr på vores del. Men vil herre gerne høre hvilket sted der er det bedste indiske sted?
Vi skal dog have byg selv tortillas til natmad, og tror det bliver skide godt. Jeg har før serveret til en 50 års hvor der var mexicansk buffet, der blev lavet en knap så krydret udgave af kødet, og børnene elskede det.


Jeg er også ret glad for både vielsessted og lokale :D Især når der kommer runde borde og ustyrlig mængde lyskæder i lokalet :D

Shezan det er pakistansk/indisk, men vi skal lige prøve det igen hvsi vi ender på det, for det er 1½ år siden vi var der sidst så ved naturligvis ikke hvordan det er nu, forhåbentlig har det ikke ændret sig :) Men de der børn i kærestens familie er røvkræsne, det er ikke uset at de f.eks. kun spiser pasta til festerne. Synes det er helt fint at ikke alle børn kan lide meget krydret mad osv. så jeg ville ikke have noget imod der blev lavet noget mindre krydret, men jeg gider altså ikke koge pasta og pølser til dem.
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Æble » 29. jun 2017, 18:09

Helt ærlig så ville jeg ikke tage hensyn til så kræsne børn til mit bryllup. Mexicansk byg selv, der er vel noget de fleste (bør) kunne lide. Kylling, oksekød, ris, diverse grønt. Og indisk kan de vel lave et par af retterne milde, og ellers er der ris. Hvis man er så kræsen at man ikke kan lide helt almindelig mad, må man spise hjemmefra.

Jeg ville elske begge dele som gæst (og mine børn også). Jeg synes indisk buffet er lidt "finere" end mexicansk.
5

Tilbage til "Fest og bryllup"