Bryllup 23.06.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 14. nov 2017, 11:24

Akehurst2 skrev:Jeg ville hellere invitere for bredt end for smalt - så undgår man lettere at fortryde og at skuffe nogen.

Hvis plads og økonomi er et issue, så er man selvfølgelig nødt til at vælge fra, men hvis det er muligt, ville jeg tage så mange som muligt på måske-listen med. En invitation til skøn fest kommer ikke skidt tilbage.


Pladsen er intet problem, faktisk er vores lokale næsten for stort. Økonomien er som sådan heller ikke et problem, men det siger jeg kun fordi vi ikke har bestilt mad osv. endnu, for mange mennesker betyder jo færre penge per person, så vi har jo naturligt råd til mere luksus hvis der kommer færre.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 16. nov 2017, 17:59

Gæstelisten er klaret, vi valgte at invitere et par folk med vi vildt godt kan lide selvom vi pt ikke er vildt tætte venner, men tænker ikke vi fortryder :) Så vi ender på 76 inkl os :panik: Dog er der nogle vi regner med melder afbud, f.eks. en der ikke bor i Danmark, kærestens søster regner vi kun med tager hendes biologiske børn med, men de 3 papbørn er også inviteret, de bor i Luxembourg og plejer ikke at tage alle børnene med når de tager til Danmark :) Men altså, selvfølgelig håber vi alle kommer ellers var de ikke inviteret! Ud af de 76 er 13 børn, det bliver så hyggeligt :lun:

I dag har jeg siddet og kigget på invitationer og ender med at lave dem meget enkle, har fundet en hjemmeside hvor man gratis kan vælge diverse designs og selv tilføje tekst. Synes mit udkast blev rigtig godt :) Vælger vi dem bliver de kvadratiske og små, meget enkle og meget lidt hvad jeg havde troet vi ville ende med, kaster mig altid ud i lidt for vilde projekter, så det er helt uvant :lol:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Zonta » 19. nov 2017, 19:54

godtnavn skrev:Gæstelisten er klaret, vi valgte at invitere et par folk med vi vildt godt kan lide selvom vi pt ikke er vildt tætte venner, men tænker ikke vi fortryder :) Så vi ender på 76 inkl os :panik: Dog er der nogle vi regner med melder afbud, f.eks. en der ikke bor i Danmark, kærestens søster regner vi kun med tager hendes biologiske børn med, men de 3 papbørn er også inviteret, de bor i Luxembourg og plejer ikke at tage alle børnene med når de tager til Danmark :) Men altså, selvfølgelig håber vi alle kommer ellers var de ikke inviteret! Ud af de 76 er 13 børn, det bliver så hyggeligt :lun:

I dag har jeg siddet og kigget på invitationer og ender med at lave dem meget enkle, har fundet en hjemmeside hvor man gratis kan vælge diverse designs og selv tilføje tekst. Synes mit udkast blev rigtig godt :) Vælger vi dem bliver de kvadratiske og små, meget enkle og meget lidt hvad jeg havde troet vi ville ende med, kaster mig altid ud i lidt for vilde projekter, så det er helt uvant :lol:


Vi ender på 77 inkl. os :genert:
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 19. nov 2017, 20:14

Zonta skrev:
godtnavn skrev:Gæstelisten er klaret, vi valgte at invitere et par folk med vi vildt godt kan lide selvom vi pt ikke er vildt tætte venner, men tænker ikke vi fortryder :) Så vi ender på 76 inkl os :panik: Dog er der nogle vi regner med melder afbud, f.eks. en der ikke bor i Danmark, kærestens søster regner vi kun med tager hendes biologiske børn med, men de 3 papbørn er også inviteret, de bor i Luxembourg og plejer ikke at tage alle børnene med når de tager til Danmark :) Men altså, selvfølgelig håber vi alle kommer ellers var de ikke inviteret! Ud af de 76 er 13 børn, det bliver så hyggeligt :lun:

I dag har jeg siddet og kigget på invitationer og ender med at lave dem meget enkle, har fundet en hjemmeside hvor man gratis kan vælge diverse designs og selv tilføje tekst. Synes mit udkast blev rigtig godt :) Vælger vi dem bliver de kvadratiske og små, meget enkle og meget lidt hvad jeg havde troet vi ville ende med, kaster mig altid ud i lidt for vilde projekter, så det er helt uvant :lol:


Vi ender på 77 inkl. os :genert:


Men jeg har jo altid godt ville have et lille og intimt bryllup :lol:

Ej det bliver godt :) Svigermor har lige sagt hun vil give 5.000 kr i tilskud/bryllupsgave, det tænker vi skal gå til at få opgraderet fotografen så han er der i flere timer :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 5. jan 2018, 21:42

Vi er ikke nået længere, overhovedet :genert:

Jeg er virkelig i tvivl med kjole, jeg vil gerne tabe mig 10 kg før jeg skal være gravid igen, og vi regner med at starte sommer/tidlig efterår med at prøve, ergo vil jeg nok have smidt en god del af det inden brylluppet, forhåbentlig det hele. Men en brudekjole skal jo købes ala nu, men taber jeg mig 10 kg vil den jo umuligt sidde godt, omvendt kan jeg heller ikke rigtig vente, for så står jeg pludselig uden mulighed for at få en kjole :gruble:

Invitationerne skal vi have færdige denne måned, men synes det er røvsvært! Jeg har lavet en masse udkast, men synes ingen er rigtige, problemet er jeg ikke rigtig ved hvad jeg gerne vil have, men kan ikke få dn der "det er vores bryllup"-følelse, så det er sgu svært!

Ringe er jeg også begyndt at kigge på, jeg har pejlet mig meget godt ind på hvad jeg vil have, tror jeg, for har kun kigget online, må ud og se dem i virkeligheden snart og er den type min stil irl så skal jeg have fundet den helt rigtige, det bliver svært!

Og så skal vi have fundet kok, hvilket også bliver svært.

I kan godt fornemme jeg synes det hele er svært lige nu? :lol:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Neenah » 5. jan 2018, 21:46

Måske er en kjole med snøre en god ide? Hvis du køber den, så den ikke er strammet så meget ind, så kan det godt lade sig gøre. Jeg købte i øvrigt kjole på en uge, og fik den med det samme - det kan godt lade sig gøre på lagersalg eller outlet, f.eks.. Den blev tilrettet på et par uger.

Vi blev meget mere oplyste omkring ringe, da vi var ude og se på dem i virkeligheden - vi skiftede totalt stil fra det vi havde troet.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 5. jan 2018, 23:11

Neenah skrev:Måske er en kjole med snøre en god ide? Hvis du køber den, så den ikke er strammet så meget ind, så kan det godt lade sig gøre. Jeg købte i øvrigt kjole på en uge, og fik den med det samme - det kan godt lade sig gøre på lagersalg eller outlet, f.eks.. Den blev tilrettet på et par uger.

Vi blev meget mere oplyste omkring ringe, da vi var ude og se på dem i virkeligheden - vi skiftede totalt stil fra det vi havde troet.


Jeg synes bare ikke kjoler med snøre er nær så pæne, men måske jeg skifter mening når jeg prøver :) Ellers må den bare blive tilrettet meget til sommer. Ej jeg ved det ikke, synes det er lidt svært, men må høre i butikken når jeg tager ud og prøver :)

Åh jeg håber ikke jeg ombestemmer mig med ringe, synes endelig jeg har fundet en type jeg kan lide som ikke koster en bondegård...
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2018, 15:38

kartoffelpizza skrev:Vi skal godt nok giftes to måneder senere, men jeg er nødt til at vente 2-3-4 måneder med kjolen. Jeg skulle have den syet, men hun er blevet alvorligt syg, og kan ikke. Nu køber Jeg en hos lindybop, asos, chi chi London, monsoon eller lignende med wedding-linjer og får den tilpasset. Og udnytter tidsrummet til vægttab..


Jeg har også overvejet at kigge efter en brugt kjole :) Men jeg tror planen bliver jeg tager ud og prøver, finder jeg den rette må jeg snakke med dem om tilpasning, om jeg evt kan vente nogle måneder med at bestille osv.. Og finder jeg ikke den rette finder jeg måske den rette stil og kan nemmere kigge på brugte. Dem jeg synes er flottest er jeg bange for om jeg vil føle jeg er "klædt ud" hvis jeg har på...
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 7. jan 2018, 19:12

Har siddet og kigget på brudekjoler, og den der pt tiltaler mig mest pt er denne, den er dog for kort, vil gerne have kort, men ikke SÅ kort, dette er så slet heller ikke en brudekjole, og ikke en gang hvid, men det er jo lige meget, havde den mere længden ville jeg købe den uden at blinke:

Billede

Jeg er også ret vild med denne, men den er næsten for brugt:

Billede

Og sidst men ikke mindst er denne, faktisk en Lilly, også ganske fin, dog ville jeg lave udskæringen om hvis det var, synes den kunne blive rigtig fin med hjerteudskæring (hedder det ikke det?) og et par andre små ændringer :) Til prisen ville der også nemt være penge til at få ændret lidt :)

Billede
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf avdotja » 7. jan 2018, 20:17

Jeg synes nummer 2 er virkelig flot :) Og medmindre alle dine gæster er blevet gift indenfor de sidste par år, tvivler jeg på at der er nogen der opdager at den har været populær. Det er vist kun noget man ligger mærke til, hvis man sidder intenst og googler bryllupskjoler :)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 7. jan 2018, 20:20

avdotja skrev:Jeg synes nummer 2 er virkelig flot :) Og medmindre alle dine gæster er blevet gift indenfor de sidste par år, tvivler jeg på at der er nogen der opdager at den har været populær. Det er vist kun noget man ligger mærke til, hvis man sidder intenst og googler bryllupskjoler :)


Nummer to er aaaalt for dyr medmindre jeg finder den brugt. Men ja, den er fantastisk! Den sidste ser jeg mere potentiale i end jeg ser den som en perfekt kjole, men kan se at med en masse små ændringer kunne den blive ret god, og den er billig og dermed ville der være penge til at gøre den mere "mig", men som den er på billedet ville jeg ikke selv vælge den. Egentlig er jeg nok mest til den første, hvis den var lang og med større skørt.

Men jeg har endnu ikke prøvet kjoler, så aner ikke hvad der sidder godt på mig, bare fordi det er den type jeg kan lide på billeder er det ikke sikkert det er pænt på mig, er også bange for at føle mig "klædt ud", nummer 1 er virkelig meget mig, bare for kort og nok ikke brudekjoleagtig nok :gruble: Ej jeg håber jeg bliver afklaret når jeg får prøvet nogle på :)
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf Aquadorable » 7. jan 2018, 20:24

Husk at der kan være lang leveringstid på brudekjoler. Jeg ventede næsten fire måneder på min :tie:
0
K - 12.06.18 :love:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 7. jan 2018, 20:31

Aquadorable skrev:Husk at der kan være lang leveringstid på brudekjoler. Jeg ventede næsten fire måneder på min :tie:


Hvilket er grunden til jeg er nødt til at prøve snart selvom jeg hellere ville vente nogle måneder, er ved at tabe mig (vil gerne tabe 10-15 kg før jeg skal være gravid igen forhåbentlig sensommer/efterår) og er derfor bange for at ende med en kjole der sidder af lort når dagen så kommer.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf avdotja » 7. jan 2018, 20:42

godtnavn skrev:
avdotja skrev:Jeg synes nummer 2 er virkelig flot :) Og medmindre alle dine gæster er blevet gift indenfor de sidste par år, tvivler jeg på at der er nogen der opdager at den har været populær. Det er vist kun noget man ligger mærke til, hvis man sidder intenst og googler bryllupskjoler :)


Nummer to er aaaalt for dyr medmindre jeg finder den brugt. Men ja, den er fantastisk! Den sidste ser jeg mere potentiale i end jeg ser den som en perfekt kjole, men kan se at med en masse små ændringer kunne den blive ret god, og den er billig og dermed ville der være penge til at gøre den mere "mig", men som den er på billedet ville jeg ikke selv vælge den. Egentlig er jeg nok mest til den første, hvis den var lang og med større skørt.

Men jeg har endnu ikke prøvet kjoler, så aner ikke hvad der sidder godt på mig, bare fordi det er den type jeg kan lide på billeder er det ikke sikkert det er pænt på mig, er også bange for at føle mig "klædt ud", nummer 1 er virkelig meget mig, bare for kort og nok ikke brudekjoleagtig nok :gruble: Ej jeg håber jeg bliver afklaret når jeg får prøvet nogle på :)

Okay ja, det er så et andet problem :lol:

Hvis jeg var dig, ville jeg alligevel prøve nr 1. Hvis den også sidder fantastisk, kan det være du kan se bort fra længden. Det kan have sine fordele med en lidt mindre "brudet" brudekjole; f.eks. kan du tage den på til alle jeres fremtidige bryllupsdage uden at folk synes du er mærkelig :D
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 7. jan 2018, 21:05

avdotja skrev:
godtnavn skrev:
avdotja skrev:Jeg synes nummer 2 er virkelig flot :) Og medmindre alle dine gæster er blevet gift indenfor de sidste par år, tvivler jeg på at der er nogen der opdager at den har været populær. Det er vist kun noget man ligger mærke til, hvis man sidder intenst og googler bryllupskjoler :)


Nummer to er aaaalt for dyr medmindre jeg finder den brugt. Men ja, den er fantastisk! Den sidste ser jeg mere potentiale i end jeg ser den som en perfekt kjole, men kan se at med en masse små ændringer kunne den blive ret god, og den er billig og dermed ville der være penge til at gøre den mere "mig", men som den er på billedet ville jeg ikke selv vælge den. Egentlig er jeg nok mest til den første, hvis den var lang og med større skørt.

Men jeg har endnu ikke prøvet kjoler, så aner ikke hvad der sidder godt på mig, bare fordi det er den type jeg kan lide på billeder er det ikke sikkert det er pænt på mig, er også bange for at føle mig "klædt ud", nummer 1 er virkelig meget mig, bare for kort og nok ikke brudekjoleagtig nok :gruble: Ej jeg håber jeg bliver afklaret når jeg får prøvet nogle på :)

Okay ja, det er så et andet problem :lol:

Hvis jeg var dig, ville jeg alligevel prøve nr 1. Hvis den også sidder fantastisk, kan det være du kan se bort fra længden. Det kan have sine fordele med en lidt mindre "brudet" brudekjole; f.eks. kan du tage den på til alle jeres fremtidige bryllupsdage uden at folk synes du er mærkelig :D


Jeg fik en åreknude lige over knæet da jeg var gravid, og selvom min kæreste nærmest ikke mener det kan ses så kan jeg selv se det, så ville ikke føle mig tilpas i den længde, desværre. De har dog en anden kjole der umiddelbart ligner samme skørt, bare længere, så overvejer at købe begge og så få en syerske til at lave en kombination :lol: Prismæssigt ville kjolerne ligge på under 1500 kr tilsammen, så der ville være penge til at få dem kombineret...
0

Tilbage til "Fest og bryllup"