Pris for polterabend ?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Luffegås » 12. maj 2017, 09:58

Vil også sige, der skal filme ske noget for de 500kr. for 11 :) Hvis man som gæst føler pengene bare er gået til mad og alkohol, så kunne man ligeså godt have haft sammenskud.
Var til et polterabend hvor vi betalte en håndlæser. Brudens andre veninder var total skuffede over de ikke også fik 5 minutters håndlæsning, men bruden havdekommet ud af rummet efter 1 time, stor tudende fordi det havde været så fantastisk for hende og som hun sagde "nu er jeg HELT klar mentalt til at blive gift", og det synes JEG var pengene værd at hun havde gode minder om den dag, mere vigtigt end at nogen skal føle det er deres polterabend.
Men 5.500 synes jeg er et stort budget, så hellere sætte et overslag over hvad tingene koster, og på den måde regne frem til en deltagerbetaling.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Kalimsofie » 12. maj 2017, 10:40

Luffegås skrev:Vil også sige, der skal filme ske noget for de 500kr. for 11 :) Hvis man som gæst føler pengene bare er gået til mad og alkohol, så kunne man ligeså godt have haft sammenskud.
Var til et polterabend hvor vi betalte en håndlæser. Brudens andre veninder var total skuffede over de ikke også fik 5 minutters håndlæsning, men bruden havdekommet ud af rummet efter 1 time, stor tudende fordi det havde været så fantastisk for hende og som hun sagde "nu er jeg HELT klar mentalt til at blive gift", og det synes JEG var pengene værd at hun havde gode minder om den dag, mere vigtigt end at nogen skal føle det er deres polterabend.
Men 5.500 synes jeg er et stort budget, så hellere sætte et overslag over hvad tingene koster, og på den måde regne frem til en deltagerbetaling.



Altså, sad I andre så bare uden for rummet i en time og ventede? Det ville jeg synes, var lidt... kedeligt...

Jeg ville helt klart selv foretrække, at alle var med i alle aktiviteter, og at det ikke bare var en dag, hvor jeg som brud skulle have en masse oplevelser gratis og alene. Men det lyder virkelig som om, at den omtalte brud havde en kæmpe oplevelse ud af det, og så var det jo pengene værd :)
2
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf missme » 12. maj 2017, 10:43

Hos os har det været ret standart at det koster 500 kr. Jeg har efterhånden været med til at arrangere nogle stykker, og jeg ville ikke have lyst til at gøre det til et mindre budget, ikke hvis det skal være et heldags-arrangement med 2 eller 3 aktiviteter i hvert fald. Omvendt så skal man også have respekt for at man bruger andre folks penge, når man planlægger.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Joe » 12. maj 2017, 11:23

Jeg er i gang med at arrangere min tredje polterabend, og de to seneste har ligget på 6-700 kroner pr person. Og der har vi prøvet at spare.
Det kom faktisk bag på mig, hvor dyrt rigtigt mange aktiviteter, man tager ud og laver med andres hjælp, er. Og så løber det lynhurtigt op, hvis man også skal i byen, selvom alle måltider er hjemmelavede, f.eks.
Jeg er helt sikker på, at man godt kan arrangere en sjov og meget billig polterabend. Men det kræver eddermanme planlægning og en arbejdsindsats nogen skal løbe med.

Og så forstår jeg ikke det der koncept med at indvi samtlige inviterede kvinder i alt. Når jeg har arrangeret har det været med 2-3 af brudens andre allertætteste (jævnaldrende) kvinder. Og der har vi sat rammerne og så meldt ud. Jeg gider overhovedet ikke sidde og diskutere frem og tilbage med 15 mere eller mindre ukendte kvinder.
Måske er der folk der melder fra på økonomi, men et eller andet sted, kan jeg ikke sige så meget andet end, at det jo er sådan det er. Ligesom at man aldrig finder en dato, alle kan. Og ligesom at det er svært at holde det i en by/landsdel alle hurtigt kan komme til, især hvis bruden og hele brudens omgangskreds ikke blev boende i samme by.
3
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Kalimsofie » 12. maj 2017, 12:04

Ekstrovert skrev:Og for være helt ærlig.
Så ville jeg som brud egentlig helst slippe for kærestens venners kæreste eller andre perifere bekendtskaber.
Jeg ville heller have en fed dag med de nærmest veninder og mine søstre.



Åh gud, ja! Og helst også mødre/svigermødre/tanter og den slags :shock:
1
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Soulme » 12. maj 2017, 16:53

Mange tak for jeres svar.
Vi har valgt at tag nogen af jeres anbefalinger til os. Så tre af os har taget styringen. Vi har lavet en doodle og taget den dato flest kan.
Så har vi valgt at folk kan betale de beløb de synes de vil giv. Også laver vi en fælles pulje vi planlægger ud fra.
Folk behøver ikke betale nu. Men de kan tilkendegiv hvad de vil indbetale så de har tid til at spare op. Det kun os der står for det der ved hvem der betaler hvor meget.
Det os tre der planlægger og de andre kan komme med ideer inden. Også bliver der uddelt opgaver efterfølgende.
Tænker det den meste fair måde at gøre det på.
Også skal vi ikke alle blive enige omkring alt.
Efter vi valgte en dato, har to andre der overhovedet ikke kunne den dag, alligevel lykkes med at få flytte deres aftaler så de kunne være med.
Og der allerede nogen der har indbetalt to har givet 500 en har givet 1000. Og en har givet 50 kr.....

Men er det ikke okay at vi har valgt at gøre det på den måde?
2
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Soulme » 12. maj 2017, 16:55

Og nej det ikke tanter og svigermor der med.
Det er hende tætteste veninder. Kun to af dem er nogen vi andre ikke har mødet før, da det er nogen nye veninder hun har fået via. Arbejdet.
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf HappyHippo » 12. maj 2017, 17:06

Soulme skrev:Mange tak for jeres svar.
Vi har valgt at tag nogen af jeres anbefalinger til os. Så tre af os har taget styringen. Vi har lavet en doodle og taget den dato flest kan.
Så har vi valgt at folk kan betale de beløb de synes de vil giv. Også laver vi en fælles pulje vi planlægger ud fra.
Folk behøver ikke betale nu. Men de kan tilkendegiv hvad de vil indbetale så de har tid til at spare op. Det kun os der står for det der ved hvem der betaler hvor meget.
Det os tre der planlægger og de andre kan komme med ideer inden. Også bliver der uddelt opgaver efterfølgende.
Tænker det den meste fair måde at gøre det på.
Også skal vi ikke alle blive enige omkring alt.
Efter vi valgte en dato, har to andre der overhovedet ikke kunne den dag, alligevel lykkes med at få flytte deres aftaler så de kunne være med.
Og der allerede nogen der har indbetalt to har givet 500 en har givet 1000. Og en har givet 50 kr.....

Men er det ikke okay at vi har valgt at gøre det på den måde?


Mht betaling synes jeg det er et stort spænd, hvis alle skal det samme. I kunne evt sætte minimumsbeløb på.
5
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10734

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf BlueBunny » 12. maj 2017, 17:24

Jeg har været med til polterabends som har været todelte. Første del lidt for alle. Sammenskudsbrunch hygge mv. Nogen er så gået efter det. Helt fint og naturligt. Nogle af de mere perifære, bekendte, påhæng osv. Og så har kernen taget til noget videre, event, middag, druk. Dermed er økonomien også todelt. Og børnepasning er løst.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Sangius » 12. maj 2017, 17:32

Jeg synes det er fint, at man ikke kan smide 500 kroner efter en polterabend, bare sådan uden videre. Men har man kun 50 kroner at give for en dag med mad og aktiviteter, så synes jeg til gengæld slet ikke, man burde deltage. Det er simpelthen for lidt.

Havde jeg kun så lidt til overs, havde jeg afinviteret mig selv - jeg ville da ikke forvente at andre skulle slæbe SÅ stort et læs.
24
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Joe » 12. maj 2017, 18:10

Sangius skrev:Jeg synes det er fint, at man ikke kan smide 500 kroner efter en polterabend, bare sådan uden videre. Men har man kun 50 kroner at give for en dag med mad og aktiviteter, så synes jeg til gengæld slet ikke, man burde deltage. Det er simpelthen for lidt.

Havde jeg kun så lidt til overs, havde jeg afinviteret mig selv - jeg ville da ikke forvente at andre skulle slæbe SÅ stort et læs.


Helt enig. Jeg ville føle mig lidt til grin hvis jeg havde planlagt og en havde givet 50 kr for en hel dag.
8
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Purple » 12. maj 2017, 18:20

Soulme skrev:Mange tak for jeres svar.
Vi har valgt at tag nogen af jeres anbefalinger til os. Så tre af os har taget styringen. Vi har lavet en doodle og taget den dato flest kan.
Så har vi valgt at folk kan betale de beløb de synes de vil giv. Også laver vi en fælles pulje vi planlægger ud fra.
Folk behøver ikke betale nu. Men de kan tilkendegiv hvad de vil indbetale så de har tid til at spare op. Det kun os der står for det der ved hvem der betaler hvor meget.
Det os tre der planlægger og de andre kan komme med ideer inden. Også bliver der uddelt opgaver efterfølgende.
Tænker det den meste fair måde at gøre det på.
Også skal vi ikke alle blive enige omkring alt.
Efter vi valgte en dato, har to andre der overhovedet ikke kunne den dag, alligevel lykkes med at få flytte deres aftaler så de kunne være med.
Og der allerede nogen der har indbetalt to har givet 500 en har givet 1000. Og en har givet 50 kr.....

Men er det ikke okay at vi har valgt at gøre det på den måde?


Overordnet syntes jeg det er fint det du skriver - men... og det kan være jeg er smålig.. men jeg syntes der bør være et vist minimumsbeløb for deltagelse... jeg ville syntes det var mærkeligt, at én betalte 1000,- og en anden 50,- :blush2:

Personligt, der er jeg dog mest til blot at få udstukket et beløb som er rimeligt i forhold til dagens planer (og 500,- syntes jeg kan være okay hvis det er en kær veninde etc. - og det er dét hvis jeg deltager i en polterabend) , også er det dét alle giver hvis de ønsker at deltage.. men der er vi så forskellige ;) Jeg hader "gættelege" med sådan noget :lol:

Jeg har endnu ikke oplevet at blive inviteret til en polterabend, hvor jeg ikke syntes det var rimeligt endnu :gogo:

Ved min storebrors tror jeg det endte med omkring 300,- pr mand i betaling, også gjorde vi alle lidt for at det lykkedes. Nogle lavede mad,- nogle handlede ind, - nogle lagde bil til, - nogle lagde hus til senere på aftenen til fest etc :D

Har dog godt hørt om nogle der "går over gevind" økonomisk, f.eks. 2000,- eller lignende - og det ville jeg selv personligt stå af på :panik:
2
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Kalimsofie » 12. maj 2017, 19:53

Ekstrovert skrev:
Kalimsofie skrev:
Ekstrovert skrev:Og for være helt ærlig.
Så ville jeg som brud egentlig helst slippe for kærestens venners kæreste eller andre perifere bekendtskaber.
Jeg ville heller have en fed dag med de nærmest veninder og mine søstre.



Åh gud, ja! Og helst også mødre/svigermødre/tanter og den slags :shock:

Mit indtryk er nu der primært er de jævnaldrende man inviterer med. Jeg skulle godt nok ikke har hverken min mor eller tante med.


Det tror jeg nu også, det er... Ikke desto mindre har der været hele tre polterabends i min omkreds de sidste par år, hvor mødre og svigermødre osv. var med. Jeg synes, det var virkelig mærkeligt, men de pågældende brude syntes vist, det var meget fint...
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Aquadorable » 12. maj 2017, 19:56

Kalimsofie skrev:
Ekstrovert skrev:
Kalimsofie skrev:
Ekstrovert skrev:Og for være helt ærlig.
Så ville jeg som brud egentlig helst slippe for kærestens venners kæreste eller andre perifere bekendtskaber.
Jeg ville heller have en fed dag med de nærmest veninder og mine søstre.



Åh gud, ja! Og helst også mødre/svigermødre/tanter og den slags :shock:

Mit indtryk er nu der primært er de jævnaldrende man inviterer med. Jeg skulle godt nok ikke har hverken min mor eller tante med.


Det tror jeg nu også, det er... Ikke desto mindre har der været hele tre polterabends i min omkreds de sidste par år, hvor mødre og svigermødre osv. var med. Jeg synes, det var virkelig mærkeligt, men de pågældende brude syntes vist, det var meget fint...


Forstår ikke, hvorfor det er mærkeligt, at de er med?
Jeg er ret sikker på, at både min mor og svigermor skal med til min polterabend :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46288

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf LadyFox » 12. maj 2017, 20:10

Aquadorable skrev:
Kalimsofie skrev:
Ekstrovert skrev:
Kalimsofie skrev:
Ekstrovert skrev:Og for være helt ærlig.
Så ville jeg som brud egentlig helst slippe for kærestens venners kæreste eller andre perifere bekendtskaber.
Jeg ville heller have en fed dag med de nærmest veninder og mine søstre.



Åh gud, ja! Og helst også mødre/svigermødre/tanter og den slags :shock:

Mit indtryk er nu der primært er de jævnaldrende man inviterer med. Jeg skulle godt nok ikke har hverken min mor eller tante med.


Det tror jeg nu også, det er... Ikke desto mindre har der været hele tre polterabends i min omkreds de sidste par år, hvor mødre og svigermødre osv. var med. Jeg synes, det var virkelig mærkeligt, men de pågældende brude syntes vist, det var meget fint...


Forstår ikke, hvorfor det er mærkeligt, at de er med?
Jeg er ret sikker på, at både min mor og svigermor skal med til min polterabend :)

Jeg ville være ked af at undværre min mor til en evt. polterabend. Og da også min svigermor i de tidlige timer, hun er så en ældre dame så det er måske ikke alt hvad vi unge laver hun ville kunne deltage aktivt i, men hun er ret frisk af sind, så jeg ville ikke kunne forestille mig at der var ting hun ikke kunne forstå, eller var for meget for hende.
1
...

Tilbage til "Fest og bryllup"