Hvordan motivere man til "mingling"??

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Luffegås » 10. maj 2017, 18:34

Vi skal giftes næste år, men vi er lige ved at se på tidsplan. Vores plan er at have en udvidet reception på en 2-3 timer med alt det traditonelle og pindemadder/tapas i et standard forsamlingshus, og derefter tager de nærmeste og os på restaurent.

Jeg er af den holdning at folk er voksne mennesker der fint kan underholde sig selv, men vi har nu været til 2 fødselsdage i forsamlingshus som var om eftermiddagen, som mildest talt bare var "sæt ned og spis" fester, hvor man nærmest løb med rygerne ud bare for at få motion og for at der skulle ske noget. Min kæreste vil meget gerne have at folk står så længe som det er muligt, og hans bud er at vi simpelthen sætter færrer borde op end der skal bruges, og jeg kan til nøds lige finde på at man da rykker buffetten og drikkevare ind på midten, i stedet for ud i siden.

Men hvad så ellers? Vi er bange for vi bliver de eneste der står op alle timerne.

Vi kunne selvfølgelig gøre plads til et lille dansegulv, evt. hyre en DJ/klaverbokser der kan styre sin lyd så man også kan snakke sammen.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Sangius » 10. maj 2017, 18:39

Vi rykkede bordene ud til siden efter middagen, hvilket gav et stort flot dansegulv, og begrænset med siddepladser. Det fungerede rigtig godt, folk dansede, gik rundt og snakkede med hinanden. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Daine » 11. maj 2017, 05:35

Hvad med at erstatte en del af de almindelige borde og stole med de runde bar-borde som man tit ser ved udendørsservering? Så er folk tvunget til at stå op, men har stadig mulighed for at kunne sætte glas fra sig når der skal spises. Og dem der ikke kan holde ud til at stå op i længere tid kan så sidde.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Luffegås » 11. maj 2017, 05:37

Har lige fået en idé, der er projektor i rummet, og jeg elsker når der sker noget til en fest. Man kan lave sådan en quiz online, hvor folk så deltager i quizzen med deres mobil-tlf, og så kan man lave spørgsmål om os, og om byen, eller om vores forældre eller whatever. Så kunne gæsterne starte i nogle grupper, og så derefter er isen ligesom brudt måske
3
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Sophies-mor » 11. maj 2017, 09:07

Jeg tænker dog stadig... at fint nok I gerne vil have at folk står op.
Jeres valg. Men nogle af de bedste fester, jeg har været til... der har folk minglet.
Blandet sig godt rundt og talt med alle/ mange, ved at skifte fra bord til bord
Jeg er sund og rask, men ville godt nok være ked af at komme til fest, hvor der kun er barborde og meget få.muligheder for at sidde ned.

Men det er naturligvis jeres valg. Jeg indrømmer, at det minder mig mest om salgsmesser.
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Luffegås » 12. maj 2017, 20:54

:) Ville aldrig fjerne stole! :) kender alt for godt til selv om man er ung, så er ens ben altså også dumme indimellem,
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Novella » 13. maj 2017, 00:14

Din kæreste - har han prøvet at stå i højhælede festsko i længere tid? :D Det ville ikke ligefrem motivere mig til at mingle, men snarere at kigge desperat efter en vindueskarm at sætte mig i.
7
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Skorstenen » 13. maj 2017, 05:20

Novella skrev:Din kæreste - har han prøvet at stå i højhælede festsko i længere tid? :D Det ville ikke ligefrem motivere mig til at mingle, men snarere at kigge desperat efter en vindueskarm at sætte mig i.


Det skulle jeg lige til at skrive. Var til bryllup sidste år, hvor vi stod og stod og stod mens parret var ude at blive fotograferet.

Jeg var ved at ringe 112 til sidst så ondt gjorde fødderne. :genert:
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Neenah » 13. maj 2017, 06:24

Vi skal have brætspil til vores bryllup. Vi hader begge to selv at mingle og at smalltalke, så vi vil gerne give folk mulighed for at de kan mødes over noget.
6
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Annione » 13. maj 2017, 07:52

Jeg synes det er ærgerligt at opfordre folk til at bruge deres mobiltelefoner. Intet ødelægger hygge og fest som mobiltelefoner.

Men så igen - jeg har endnu ikke arrangeret en fest, hvor folk ikke mingler. Der kommer jo oftest 2xpolterarbend før et bryllup, så jeg synes det er meget naturligt, at man siger tak for sidst og hygger med folk. Hvis man er bange for at alle ikke kommer med til polterarbend kan man jo sende en gæsteliste til dem, som man tænker ville deltage i en polterarbend.

Hvor mange bliver I?
2
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Muspel » 13. maj 2017, 16:02

I kan også lave 'bingo'

I laver nogle Bingo-plader med forskellige oplysninger. Fx- en kollega til gommen, en, der kender bruden siden barndommen, en, der kører motorcykel, en der er venstre-håndet osv osv ud fra det, I ved om jeres gæster.
10 på hver. Ikke helt ens.
Så får hver gæst en plade. Og skal finde den gæst, der passer til oplysningen. (Måske er der flere- det gør ikke noget) og få en underskrift på deres Bingo-plade.

Den første gæst, der får pladen fuld vinder en præmie.
2
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Luffegås » 13. maj 2017, 18:01

Annione skrev:Jeg synes det er ærgerligt at opfordre folk til at bruge deres mobiltelefoner. Intet ødelægger hygge og fest som mobiltelefoner.

Men så igen - jeg har endnu ikke arrangeret en fest, hvor folk ikke mingler. Der kommer jo oftest 2xpolterarbend før et bryllup, så jeg synes det er meget naturligt, at man siger tak for sidst og hygger med folk. Hvis man er bange for at alle ikke kommer med til polterarbend kan man jo sende en gæsteliste til dem, som man tænker ville deltage i en polterarbend.

Hvor mange bliver I?

Har prøvet quizzen før til en velgørenhedsaften hvor vi nok var 50, og det gik super, vinderholdet var et dameholdt på 60+ de elskede det :D

Vi bliver nok også i omegnen af 50, og lokalet er ikke gigastort.
Muspel skrev:I kan også lave 'bingo'

I laver nogle Bingo-plader med forskellige oplysninger. Fx- en kollega til gommen, en, der kender bruden siden barndommen, en, der kører motorcykel, en der er venstre-håndet osv osv ud fra det, I ved om jeres gæster.
10 på hver. Ikke helt ens.
Så får hver gæst en plade. Og skal finde den gæst, der passer til oplysningen. (Måske er der flere- det gør ikke noget) og få en underskrift på deres Bingo-plade.

Den første gæst, der får pladen fuld vinder en præmie.

Det lyder interresant :D

En anden ting som jeg også synes har fungeret til 2 fester jeg har været til: Almindelig præsentation af gæster. Var til et bryllup hvor brudeparret i deres velkomst introducerede og havde en lille historie om hver gæst, det var super nært og hyggeligt, og gav faktisk mulighed for at snakke sammen bagefter, det var i altfald spøjst den følelse man fik indeni at man pludselig kendte alle, selvom man aldrig skulle se dem igen. Det tog 15 minutter, men ingen kedede sig.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. maj 2017, 19:24

Kahoot er virkeligt sjovt og oplagt, til quiz om jer, og diverse...
Og så nemt at alle kan være med, og går så tilpas hurtigt at man ikke lige kan tjekke Facebook o.a. Imens.
Og med sjove udfordrende spørgsmål, så får man folk til at snakke sammen, grine, spørge dem ved siden af, diskutere svar muligheder "havde du gætter rigtigt?" Osv.

Jeg var til konfirmation igår hvor det blev brugt, og sidste år hvor gæsterne blev quizzet i cityboiis og div. Ungdomslang - så sjovt!


Alternativt tænk i noget underholdning. På en fælles tema dag for en stor gruppe kollegaer, der havde ledelsen været i den kreative tænkeboks. De havde fået en rigtig dygtig og energisk gospelsangerinde ud, som skulle lære os 2 sange.
Folk var lidt overraskede og tøvende, men der kom hurtigt en kæmpe stor og virkelig god energi i forsamlingen, det var virkeligt sjovt og fedt.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Nyc
Indlæg: 125
Tilmeldt: 8. jan 2017, 21:59
Kort karma: 6
Likede indlæg: 46

Re: Hvordan motivere man til "mingling"??

Indlægaf Nyc » 14. maj 2017, 20:55

Vil også anbefale dig at bruge kahoot -og sæt svar tiden på det højeste :-)
2

Tilbage til "Fest og bryllup"