Ide til rund fødselsdag

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Ide til rund fødselsdag

Indlægaf musling » 23. apr 2017, 16:39

Svigerfar fylder rund i starten af næste måned og så melder det store gavespørgsmål sig. :panik:

Der bliver ingen stor fest - bare en lille uformel sammenkomst og hygge. :popkorn:
Svigerfar har alt. :gammel:
En oplevelse er lidt svær, da vi ikke ved, hvad han vil bryde sig om og egentlig ikke gør det store i den slags.
En kurv med alt mulig blandet synes jeg normalt godt om, men i denne sammenhæng er den for ideforladt.
Vi vil gerne give ham en god brugbar gave. Det er jo ikke hvert år man fylder rund.
Men vi er lidt - nej meget - tomme for ideer.

Gavebudgettet ligger omkring 1.000,-

Nogen forslag? :dance:
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Ide til rund fødselsdag

Indlægaf Luffegås » 23. apr 2017, 16:47

Min papsvigerfar har ogås lige fyldt rundt, og vi gik 6 sammen om denne gave:
Han fik et stort beløb til Silvan, en god whiskey, et gammelt kort over sin fødeby han kan hænge op, og så lavede en svigerinde en flot lille bog med data og oversigt hvad der skete i det fødselsår, hvem der blev født, både med info fra DK, verden, men også bare byen han er fra. Det var meningen hun ville have haft fundet en avis fra fødselsdatoen men det kunne hun ikke nå at skaffe. Så altså blandingen var både en almindelig traditionel gavekort men også lidt personligt.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Ide til rund fødselsdag

Indlægaf superboa » 23. apr 2017, 18:07

Hvad med en tur til en fotograf og få taget et billede? :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Ide til rund fødselsdag

Indlægaf Rapfisk » 23. apr 2017, 18:11

Jeg har lige giver min far nye glas. Han havde en masse, der var slidte, og disse kan han bruge både til vand og til drinks. Med jeres budget kan I evt. smide en god flaske whisky eller rom oven i.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Ide til rund fødselsdag

Indlægaf musling » 23. apr 2017, 21:01

Tak for ideer - kom endelig med flere :banan:

Han fik en særlig whisky til jul, men sidst vi besøgte den havde han endnu ikke åbnet den pga noget sygdom i kroppen. Så jeg vil synes det er lidt underligt at komme med endnu en flaske. :genert:
Og nye glas.. de har SÅ mange, så tror ikke.......
En fotograf-ting vil han ikke sætte pris på :( men kan godt lide ideen :D
Et gavekort til Silvan eller lignende. Tjoh, men..

Kan dog vildt godt lide ideen med 'ting der skete den dag du blev født' - eller 'ting der skete den dag du fyldte 7, 23, 57 osv'. Men det kan jo evt laves til et lille kort og er jo ikke en egentlig gave. Men synes det kunne være en sjov ide.

Åh for pokker, hvor er det svært!
Det er i forvejen svært at finde på, men til mænd og så især i den højere alder = umuligt! :gruble:
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Ide til rund fødselsdag

Indlægaf Muspel » 24. apr 2017, 20:38

Noget til haven? En stor ny plante? En god skovl? En trillebør?

Et avisabbonoment - eller på et blad- fx illustreret videnskab.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Ide til rund fødselsdag

Indlægaf Purple Haze » 24. apr 2017, 20:50

Hvad med noget teater koncert, eller "rigtig" koncert sammen med jer, alt efter hvilken slags musik han er til.

Blad abonnement kan jeg godt lide, alternativt bøger hvis han læser.

Noget kunst til hjemmet, selvom det er begrænset hvad man kan få for 1.000kr så ville et "ægte" billede også være noget særligt.

En stor plante til hjemmet, en stor stuebirk eller ligende.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Ide til rund fødselsdag

Indlægaf musling » 24. apr 2017, 21:14

Problemet er løst - og gaven er købt! :-D

Vi er gået sammen med hans kone om at købe et sæt havemøbler. Det har han længe snakket om, at han godt kunne tænke sig og hun havde fundet et godt tilbud som kunne matche ønsket og deres behov. Så hun kontaktede mig i dag og spurgte, om vi eventuelt ville være med til at slå os sammen og give ham én stor gave.
Vi synes det er en vildt god ide og en fin gave - og bedst er, at hun har klaret det praktiske. :banan:
Så vil vi nøjes med at købe lidt lækkerier (øl, chokolade, snoller og sådan) og lave en lille hyggekurv, som han forhåbentlig kan hygge sig med i de nye havemøbler.

Men tak for jeres gode input og ideer mens panikken var stor. Mon ikke andre kan få glæde af ideerne i andre sammenhænge, eller at jeg selv kan få brug for dem senere? :)

Er dog stadig ret vild med ideen om at gå tilbage i tiden og lave et kort med ting, der er sket på hans fødselsdato gennem tiden :D
1

Tilbage til "Fest og bryllup"