Bryllup i det grønne 12.08.2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Kalimsofie » 21. apr 2017, 20:52

Så blev jeg nødt til at oprette en tråd, om ikke andet så for at få lidt overblik for mig selv - og håber I andre vil give mig gode inputs undervejs i planlægningen :danse:

Vi blev forlovet lige efter fødslen af vores datter i september 2015, og det har egentlig hele tiden været planen med et bryllup i '17 eller '18, men altså, jeg er ikke altid den, der rykker hurtigst :genert: Så 1. januar i år proklamerede kæresten, at vores nytårsforsæt for i år måtte være at blive gift. Og så var der jo ligesom ingen vej udenom, vel? :lol:

Vi har fundet dato - 12.08.17 - og efter en del baks med Gentofte Kommune (hvor vi bor), som ikke er de nemmeste at booke en vielse hos (kirkebryllup er ikke rigtig aktuelt), har vi gennem min mor fået et byrådsmedlem i Farum til at vie os ved Farum Sø. Det er mit barndomshood og med efterfølgende fest i mine forældres have 1,5 km derfra, er det det perfekte bryllupsscenarium for mig :lun:
Det store issue har været størrelsen på arrangementet, da især jeg har en meget stor udvidet familie, så hvis vi tog udvidet familie med, ramte vi de 80 gæster. Det var alt alt for mange, så vi har simpelthen fravalgt alt onkel/tante/fætter/kusine, og inviterer derfor nærmeste familie og venner. Det er lidt ærgerligt, for der er da nogle, jeg gerne ville se, men jeg vil ikke skabe en masse drama i familien ved at invitere nogen og ikke andre. Til gengæld bliver det et dejligt intimt arrangement med 30-35 gæster, hvilket er helt i vores ånd.

Jeg har fundet sådan en huskeliste, og hold da op, vi er bagud på mange punkter :lol: Men da det ikke bliver helt så traditionelt et bryllup (og temmelig meget et budgetbryllup), så når vi det nok. Siger jeg nu...

Et år inden brylluppet
Bestil tid i kirken eller på rådhuset - tjek, vi har byrådsmedlem (fra Enhedslisten, min svigerfar får et hjerteslag ;) )
Lav en gæsteliste - tjek
Læg et budget - tjek, 15.000 kr. (uden ringe som vi stadig ikke har besluttet om vi vil have med det samme)
Beslut om I skal have et tema til brylluppet - æææh, billigt er godt? Nej, måske nærmere genbrug er godt :D
Bestil fotograf til billeder og evt. også video
Vægttab, så skal du i gang nu! - jaja, jeg er i fuld gang :lol2:
Booke et feststed - tjek, mors og fars have. Vi har lejet et festtelt til 40 pers. inkl. gulv, borde og stole.
Overnatning til bryllupsnatten - mine forældre har spenderet en overnatning på en B&B ude i skoven :dåne:
Sørg for service mm. - vi skal have en god blanding af retrotallerkner og bestik fra genbrugsforretninger, så det er jeg i fuldt sving med at indsamle
Søg inspiration til blomster og buket - svoger og svigerinde har en blomsterbutik og vil gerne give blomster mod at min kæreste laver en hjemmeside til deres butik. De får lov at bestemme det meste, det skal bare være low-key, simpelt og i orange/gule/røde nuancer.

6 måneder før Shiit, vi er fire måneder før nu og jeg har nærmest intet done af dette! :panik:
Bestil bryllupskage - min mor giver, det er alt, jeg ved...
Bestil kjolen - åh gud...
Kig efter ringe
Find alle adresser til invitationerne
Lav/bestil invitationer - vi er næsten færdige, de skal trykkes i næste uge. Kæresten er heldigvis grafisk uddannet, og jeg kan lide at tegne :dance:
Book serveringspersonale - yes! Den er klaret, to unge spejderpiger...

3 måneder før
Lav en ønskeseddel
Udfyld og send ægteskabserklæring via borger.dk
Send invitationer ud
Forbered navneskifte - tjek! Mit mellemnavn og kærestens mellemnavn som efternavn. Så hedder vi det samme som barnet.
Læg en tidsplan for dagen - vi har lagt en overordnet plan ifm. invitationen. Må vel snart i gang med noget detaljeret planlægning...
Planlæg vielsen
Øv brudevalsen
Køb tøj og sko til brudgom - han fik lavet jakkesæt i Thailand forrige år og har helt nye sko, så han skal blot have en ny skjorte.
Køb vielsesringe og bestil evt. indgraveringer
Uddelegér opgaver til venner og familie
Køb accessories til bruden
Lav en playliste til under middagen og til dans senere
Bestil mad og kok - vi har bestilt en mellemøstlig buffet hos De Etniske Rødstrømper (svigerfar får endnu et hjerteslag :lol: )

2 måneder før
Invitationer bør være udsendt
Find location for Jeres bryllupsbillede efter kirken - samme sted som vielsen, vi har fundet et dejligt sted med masser af grønt og smuk udsigt
Andre tryksager: Menukort, program for dagen mm.
Find evt. barnepige
Køb drikkevarer, hvis de ikke skal købes på feststedet - den anden svoger har en vinforretning, han giver vin og sprut, mod at kæresten laver en hjemmeside for ham. Deja vu?

Måneden før
Gå dine brudesko til; husk skiftesko til dagen!
Hent vielsesringe hos guldsmeden
Send prøvelsesattest til kirkekontoret
Køb en gæstebog og skriveredskaber
Skriv talen færdig
Tjek op med alle, der har fået uddelegeret opgaver
Hæv penge til leverandører, der skal afregnes kontant
Forbered velkomsttale samt takketale til Jeres gæster
Print og øv Jeres taler
Find en person, der skriver alle gaver op på dagen

Dagen før
Aflevere festprogram til festlokalet og personalet
Pak en taske med skiftetøj til dagen derpå
Pak praktiske ting: Hårlak, hårnåle, panodiler mm.
Dæk borde og placer bordkortene
Sørg for at blomsterpynten er klar til festlokalet
Hæng tøjet parat og pak hårpynt, der skal med

Bryllupsdagen
Tjek op på om kagen er klar
Hav det sjovt

Efter brylluppet
Aflever gaver til hjælpere
Betal alle leverandører
Takkekort?
Senest rettet af Kalimsofie 30. maj 2017, 15:49, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Kalimsofie » 21. apr 2017, 20:58

Det som er mest presserende nu, er at få de der invitationer ud ad døren. Dernæst at beslutte, om vi vil have fotograf, om vi vil have barnepige, og hvor vi skal sove på bryllupsnatten. Vi gider ikke tage hjem fra Farum til Gentofte midt om natten, men heller ikke rigtig sove hos mine forældre... Der er et hotel i nærheden, men det er pænt pebret, og hvis nu festen varer til den lyse morgen, virker det lidt tosset kun at have hotelværelset i et par timer, gør det ikke? :gruble:

I dag endte jeg af flere årsager med at skulle vente på en bus herrelænge, og så var der lige en guldsmed, og så kom jeg til at gå ind og få skudt huller i ørerne :8: De gamle var vokset sammen, så manden skød dem bare oven i de gamle huller. Men nu kan jeg i hvert fald have de fine guldøreringe fra min mormor i.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Aquadorable » 22. apr 2017, 07:05

Stort tillykke med brylluppet - vi skal også giftes 12/8-17 :D Det lyder som et rigtig dejligt bryllup, I er i gang med at planlægge :lun:
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Kalimsofie » 23. apr 2017, 14:35

Aquadorable skrev:Stort tillykke med brylluppet - vi skal også giftes 12/8-17 :D Det lyder som et rigtig dejligt bryllup, I er i gang med at planlægge :lun:


Tak - og i lige måde. Jeg har lige læst din tråd også :lun:
Det er så fedt med alle forskellige typer bryllupper - jeg bliver totalt inspireret :D
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Kalimsofie » 23. apr 2017, 14:41

Nå, vi var ude i går for at besøge stedet, vi udvalgte til vielse i sidste uge. Og det var nok meget godt, for det blæste meget mere i går end sidst, hvilket afslørede at det første sted var alt for åbent. Så nu har vi rykket det. Godt, vi er så sløve, at invitationerne stadig ikke er færdige :lol:

Det nye sted er rigtig fint. Helt nede i vandkanten næsten med træer rundt om, og en stor betonklods i midten med en låge i - den kan vi bruge til at servere champagne på :D
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Kalimsofie » 23. apr 2017, 17:03

Angelina skrev:
Kalimsofie skrev:Nå, vi var ude i går for at besøge stedet, vi udvalgte til vielse i sidste uge. Og det var nok meget godt, for det blæste meget mere i går end sidst, hvilket afslørede at det første sted var alt for åbent. Så nu har vi rykket det. Godt, vi er så sløve, at invitationerne stadig ikke er færdige :lol:

Det nye sted er rigtig fint. Helt nede i vandkanten næsten med træer rundt om, og en stor betonklods i midten med en låge i - den kan vi bruge til at servere champagne på :D


Hvis blot gæsterne ved datoen, så går det nok at invitationerne ikke er sendt ud endnu ;)


Du har ret. De vigtigste kender datoen, så der har allerede reserveret :)
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Neenah » 23. apr 2017, 19:41

Ih, tillykke altså :kys:
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Filipai » 23. apr 2017, 19:43

kæmpe kæmpe stort tillykke. Godt at se dig herinde igen :kys:
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Kalimsofie » 24. apr 2017, 11:27

Ih, tak de damer :lun: Det er simpelthen også så fedt at være tilbage!

Åh, jeg synes sgu, det er svært at koncentrere sig om specialeskrivningen for tiden. Det er totalt et problem med alt det her bryllupshejs, at der er indbygget SÅÅ mange overspringshandlinger i det :lol:

Invitationerne blev færdige i går aftes, så nu skal jeg lige prøveprinte en på arbejdet i morgen - og så går turen ellers til Vester Kopi på torsdag, hvis ellers alt er ok. Derudover har vi fundet nogle ringe, der er til at betale lige nu (tak til en sød debattør for et grønt kort med link), og lovet hinanden, at hvis de bliver grimme, kan vi købe nye om nogle år, når vi har flere penge. Så jeg tror, det ender med disse:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Neenah » 24. apr 2017, 13:19

Kalimsofie skrev:Ih, tak de damer :lun: Det er simpelthen også så fedt at være tilbage!

Åh, jeg synes sgu, det er svært at koncentrere sig om specialeskrivningen for tiden. Det er totalt et problem med alt det her bryllupshejs, at der er indbygget SÅÅ mange overspringshandlinger i det :lol:

Invitationerne blev færdige i går aftes, så nu skal jeg lige prøveprinte en på arbejdet i morgen - og så går turen ellers til Vester Kopi på torsdag, hvis ellers alt er ok. Derudover har vi fundet nogle ringe, der er til at betale lige nu (tak til en sød debattør for et grønt kort med link), og lovet hinanden, at hvis de bliver grimme, kan vi købe nye om nogle år, når vi har flere penge. Så jeg tror, det ender med disse:


Har I overvejet hvordan det kommer til at se ud med sådan en smal ring på din kærestes finger? Vi overvejede nemlig også nogle ret smalle ringe, men det så helt tosset ud med så smal en ring til min kærestes forholdsvist store hånd.

De er ellers fine :lun:
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Kalimsofie » 24. apr 2017, 14:47

Neenah skrev:
Kalimsofie skrev:Ih, tak de damer :lun: Det er simpelthen også så fedt at være tilbage!

Åh, jeg synes sgu, det er svært at koncentrere sig om specialeskrivningen for tiden. Det er totalt et problem med alt det her bryllupshejs, at der er indbygget SÅÅ mange overspringshandlinger i det :lol:

Invitationerne blev færdige i går aftes, så nu skal jeg lige prøveprinte en på arbejdet i morgen - og så går turen ellers til Vester Kopi på torsdag, hvis ellers alt er ok. Derudover har vi fundet nogle ringe, der er til at betale lige nu (tak til en sød debattør for et grønt kort med link), og lovet hinanden, at hvis de bliver grimme, kan vi købe nye om nogle år, når vi har flere penge. Så jeg tror, det ender med disse:


Har I overvejet hvordan det kommer til at se ud med sådan en smal ring på din kærestes finger? Vi overvejede nemlig også nogle ret smalle ringe, men det så helt tosset ud med så smal en ring til min kærestes forholdsvist store hånd.

De er ellers fine :lun:


Det har vi faktisk ikke tænkt over, nej. Min kæreste har dog ret små hænder af en mand at være, så måske er det ikke helt tosset. Han må prøve en af mine ringe herhjemme for se se, om smal er noget for ham :lol:
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Kalimsofie » 27. apr 2017, 15:36

Invitationerne er færdige, men vi kan ikke sende dem ud, før vi er helt sikre på programmet. Jeg har prøvet at få fat i ham, der skal vie os, men han er jo en travl herre, så vi går bare og venter på, at han ringer tilbage :/

Er der nogen, der ved, hvor længe (ca.) sådan en borgerlig vielse tager? Vi er lidt i tvivl om, om vi skal vies kl. 14.30 eller kl. 15.00. Vi skal have lidt champagne og snacks bagefter og derefter gå samlet til feststedet 1,5 km derfra. Middagen er sat til kl. 18.00. Er det mon fint nok med tid fra 15.00-18.00? Hvis vejret er godt, vil man jo gerne sidde lidt længere og nyde sin champagne måske, men hvis det øser ned, vil man nok bare gerne hjem i tørvejr :lol:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Filipai » 27. apr 2017, 15:56

Kalimsofie skrev:Invitationerne er færdige, men vi kan ikke sende dem ud, før vi er helt sikre på programmet. Jeg har prøvet at få fat i ham, der skal vie os, men han er jo en travl herre, så vi går bare og venter på, at han ringer tilbage :/

Er der nogen, der ved, hvor længe (ca.) sådan en borgerlig vielse tager? Vi er lidt i tvivl om, om vi skal vies kl. 14.30 eller kl. 15.00. Vi skal have lidt champagne og snacks bagefter og derefter gå samlet til feststedet 1,5 km derfra. Middagen er sat til kl. 18.00. Er det mon fint nok med tid fra 15.00-18.00? Hvis vejret er godt, vil man jo gerne sidde lidt længere og nyde sin champagne måske, men hvis det øser ned, vil man nok bare gerne hjem i tørvejr :lol:


10-15 minutter så er det klaret :D

Du kan da ikke bare sige at der er invitationer, uden at de bliver flashet.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Kalimsofie » 27. apr 2017, 16:00

Filipai skrev:
Kalimsofie skrev:Invitationerne er færdige, men vi kan ikke sende dem ud, før vi er helt sikre på programmet. Jeg har prøvet at få fat i ham, der skal vie os, men han er jo en travl herre, så vi går bare og venter på, at han ringer tilbage :/

Er der nogen, der ved, hvor længe (ca.) sådan en borgerlig vielse tager? Vi er lidt i tvivl om, om vi skal vies kl. 14.30 eller kl. 15.00. Vi skal have lidt champagne og snacks bagefter og derefter gå samlet til feststedet 1,5 km derfra. Middagen er sat til kl. 18.00. Er det mon fint nok med tid fra 15.00-18.00? Hvis vejret er godt, vil man jo gerne sidde lidt længere og nyde sin champagne måske, men hvis det øser ned, vil man nok bare gerne hjem i tørvejr :lol:


10-15 minutter så er det klaret :D

Du kan da ikke bare sige at der er invitationer, uden at de bliver flashet.


Du har ret! De bliver flashet efter aftensmaden (og putning af genstridig unge :rulle: ).

Fedt med tiden! Vi havde håber på max. 30 min, så 15 er jo endnu bedre :D
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Bryllup i det grønne 12.08.2017

Indlægaf Kalimsofie » 30. apr 2017, 19:22

Så fik jeg computertid igen ;) Invitationerne er blevet så gode, og lige som vi ville have dem. Vi ville egentlig køre noget print-selv hos Vester Kopi, men så fik vi lige et anfald af hvor-er-de-altså-pæne-de-fortjener-at-blive-trykt-rigtigt. Så nu skal jeg hente dem fra tryk på tirsdag. Og SÅ skal de bare ud.

De er i A3 med for- og bagside, og så skal de foldes, så det danner 9 felter, som skal foldes ud et efter et-agtigt. Jeg har købt brune kuverter fra Søstrene Grene (ville have haft orange eller gule, men det kunne ikke opdrives) og små oblater fra Notre Dame til at lukke om invitationerne, når de er foldet sammen. Så er der der med at få dem ud... for med de portopriser, der køres med nu om dage, kan det jo ruinere! :gisp:

I må lige bære over med den meget krøllede prøve-version - den har ligget på bunden af min rygsæk :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10

Tilbage til "Fest og bryllup"