Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf Shmartiesh » 8. mar 2017, 19:06

Vi har fået svar fra en restaurant som vil give os en pris 165 kr pr kuvert hvor kokkken bestemmer menu, og 185 hvis vi selv skal bestemme.

Jeg ved sgu ikke. Jeg er ved at blive lidt varm på ideen om at holde det hjemme, eller nærtliggende selskabslokale, også lave simpel sommer mad og spørge familie om hjælp.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf Sangius » 8. mar 2017, 19:22

Den her lille kaffebar kan lejes for 2500 kr
http://www.kalles-kaffe.dk/fest/

Så kunne man måske også leje en pandekagebil, hvis pengene er der til det:

http://www.pandekagebilen.dk/:

Jeg tænker det kunne være mega hygge :D
Senest rettet af Sangius 8. mar 2017, 19:34, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf Hunkat » 8. mar 2017, 19:25

Jeg vil bare lige indskyde at der også er en værdi i at du ikke selv skal bakse med f.eks. opvask og oprydning osv. som man jo skal i f.eks. et forsamlingshus.

Jeg siger ikke at det ene eller andet er bedre, det er bare værd at tage med også. Din tid har også værdi.


Edit: selvom pandekagebil lyder meganice :D
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf Shmartiesh » 12. mar 2017, 18:35

Hunkat skrev:Jeg vil bare lige indskyde at der også er en værdi i at du ikke selv skal bakse med f.eks. opvask og oprydning osv. som man jo skal i f.eks. et forsamlingshus.

Jeg siger ikke at det ene eller andet er bedre, det er bare værd at tage med også. Din tid har også værdi.


Edit: selvom pandekagebil lyder meganice :D

Det er også derfor vi startede med at finde tilbud fra to restauranter, fordi jeg ved at jeg som 7 mdr gravid ikke vil stå med en masse og jeg er virkelig ikke god til at spørge andre om hjælp. :genert:

Pandekagebilen lyder faktisk ret lækker!!
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf Shmartiesh » 12. mar 2017, 18:39

Nå, pandekagebilen er min. 30 kuverter. Vi bliver 17.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf Shmartiesh » 26. mar 2017, 19:09

Vi har nu fået tid på rådhuset til d. 17.06.17. Kl. 11.10. Vi har sendt invitationer ud. Vi bliver åbenbart 18 og ikke 17... Godt talt sammen af mig...

Vi har inviteret herhjem til havefest. Simpelt og billigt.

Vi fik et tilbud fra sjette Frederiks kro på 12000 til 18 mennesker. Det er jo rocker dyrt........ Så vi valgte at holde det hjemme med nem sommermad. Min mor vil lave kage og min svigermor har tilbudt sig også til at hjælpe. Har to veninder som vil hjælpe til også, så det skal nok blive godt :lun:
14
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf Stars » 27. mar 2017, 12:31

Havefest lyder også rigtig hyggeligt. Det skal nok blive godt :)

Skulle det være ude, ville jeg høre om muligheden/prisen for at medbringe egne drikkevarer og betale prop-penge.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf Shmartiesh » 27. mar 2017, 15:02

Stars skrev:Havefest lyder også rigtig hyggeligt. Det skal nok blive godt :)

Skulle det være ude, ville jeg høre om muligheden/prisen for at medbringe egne drikkevarer og betale prop-penge.

Er der nogle steder som går med til det? Det er i hvert fald godt at spørge om da drikkevarer som regel er dyrest.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf billiebean » 27. mar 2017, 15:23

Vi holdt eftermiddagsfrokost/reception i vores lejlighed, hvor vi ommøblerede stuen ret intenst dvs. pakkede en masse ting sammen og stillede i soveværelset. Så fik vi plads til overraskende mange klapstole omkring et par lånte klapborde, og sammen med sofa+sofabord og vores altan (det var godt vejr, heldigvis) fik vi plads til lidt over 30 mennesker. Vi fik tapas bragt fra en udmærket restaurant til 3000 kr ca., som blev stillet an som buffet i køkkenet og så havde vi hentet drikkevarer ved grænsen og fået kusinen til at bage en flot kage (mod betaling selvfølgelig). Det var helt kanon vellykket:)
1
Apostrof
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:48
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1085

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf Apostrof » 28. mar 2017, 07:38

TS: Vi går i samme overvejelser, da vi også venter baby til 21. oktober og har så lidt impulsivt planlagt bryllup d. 20. maj, da der var mulighed for vielse i det fri denne dato, så nu har vi også under to måneder til invitation og planlægning af bryllup :shock:

Men ligesom jer vil vi også gerne holde det low-key og billigt. Vi er kommet frem til at holde det hjemme og så bestille catering, da vi faktisk har fundet flere med rigtig gode anmeldelser til billige penge (kuvertpriser på 150-200 kr). Det er godt nok på Sjælland, men der må findes nogle lignende forholdsvis gode catering muligheder til billige penge omkring Århus? Så slipper I for at lave noget selv, men kan holde prisen nede.

I kan ikke lave plads til 17 personer i stuen, hvis I kan rydde denne for møbler? I har ikke mulighed for at stable sofaen op i soveværelset eller nogle rare naboer, hvor I kan have sofaen stående hos dem for en weekend?

billiebean skrev:Vi holdt eftermiddagsfrokost/reception i vores lejlighed, hvor vi ommøblerede stuen ret intenst dvs. pakkede en masse ting sammen og stillede i soveværelset. Så fik vi plads til overraskende mange klapstole omkring et par lånte klapborde, og sammen med sofa+sofabord og vores altan (det var godt vejr, heldigvis) fik vi plads til lidt over 30 mennesker. Vi fik tapas bragt fra en udmærket restaurant til 3000 kr ca., som blev stillet an som buffet i køkkenet og så havde vi hentet drikkevarer ved grænsen og fået kusinen til at bage en flot kage (mod betaling selvfølgelig). Det var helt kanon vellykket:)


Det lyder helt vildt billigt med en kuvertpris på 100 kr/pers - hvor i landet var denne tapas restaurant?
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf Stars » 28. mar 2017, 08:14

Shmartiesh skrev:
Stars skrev:Havefest lyder også rigtig hyggeligt. Det skal nok blive godt :)

Skulle det være ude, ville jeg høre om muligheden/prisen for at medbringe egne drikkevarer og betale prop-penge.

Er der nogle steder som går med til det? Det er i hvert fald godt at spørge om da drikkevarer som regel er dyrest.


Ja, men det er ikke nødvendigvis billigere. En hurtig google-søgning antyder prop-penge på 50-200 kr/flaske.
Har dog ikke selv erfaring med det.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf milisa » 28. mar 2017, 16:06

Jeg kan slet ikke forstå, at det ikke skulle kunne lade sig gøre til jeres pris. Vi holdt 2 års fødselsdag med forret, stor buffet og 2 slags kage til dessert, øl, vin og sodavand ad libitum for 18000 for 28 personer inkl 2 børn. I har cirka halvdelen at gøre godt med, men det må da kunne lade sig gøre at finde noget mere simpelt og evt med 2 glas vin/øl i stedet for ad libitum til jeres budget?

Det her sted synes jeg personligt er fantastisk, og de har også fået rigtig god omtale: http://www.denlillekro.dk/

Der står ikke lige noget om selskabspriser, men du kan få en frokosttallerken for 170 kr - det efterlader immervæk en slat til drikkevarer, og jeg tænker da, de kommer med et bedre tilbud til et selskab, uden jeg dog ved det.

På samme måde kunne jeg forestille mig, at cafeerne ved åen kan være med? Faust har i hvert fald selskaber. Selvfølgelig vil I ikke kunne få en 5-retters menu med superduper grand cru premier extraordinaire suplime vine, men det virker jo heller ikke som om, det er det, I ønsker.

Men men men, jeg ved godt, at du skrev, I havde besluttet jer for havefest, jeg undrede mig bare.


Og så vil jeg da i øvrigt lige indskyde, at min næste fest skal indeholde en pandekagebil. Jeg ved ikke, hvad vi skal fejre, hvor, eller hvornår, men der skal satme være en pandekagebil!!! <3
0
Tally-ho
Brugeravatar
JackieK
Permanent bortvist
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21. jul 2017, 08:22
Kort karma: 0

Re: Hvordan holder vi det uformelt og billigt men samtidig godt?

Indlægaf JackieK » 21. jul 2017, 08:31

En lidt ældre tråd, kan jeg se. Men jeg faldt lige over den her tråd, da jeg selv er ved at skulle planlægge et bryllup. Og så så noget om at leje en kaffevogn til ens fest.
Og det kan jeg kun anbefale, hvis man selvfølgelig er en kaffeelsker, eller ved at der kommer en del kaffe-elskere, som der jo ofte er mange af.
De kommer med sådan en cool lille kaffevogn, og ofte er det rigtige baristaer som ved utroligt meget om kaffe, så det bliver lidt som at være til vinsmagning, hvor man virkelig får smagt på nuancerne.

Jeg har som i kan høre selv brugt sådan en kaffevogn, ja faktisk måtte vi hyre 2 forskellige firmaer ind, da vi blev over 250 gæster til en stor rund fødselsdag.

De kan begge 2 anbefales, selvom de muligvis er konkurrenter. Så her kan du finde begge 2:

(link fjernet af mod.)
0

Tilbage til "Fest og bryllup"