Morgengave?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Morgengave?

Indlægaf flicka » 2. mar 2017, 20:05

Jeg grubler lidt over, hvad pokker jeg skal give min kommende mand i morgengave til vores bryllup. Og hvad jeg kan tillade mig at "ønske", hvis han skulle spørge efter ønsker/inspiration. Tråden her er derfor ment som en generel morgengave-tråd, hvor vi kan diskutere morgengaver og inspirere hinanden :)

Fik du morgengave?

Hvad fik/gav du?

Hvilken morgen gav/fik du morgengaven? Morgenen på bryllupsdagen eller morgenen efter (den første morgen som ægtepar)?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Morgengave?

Indlægaf girl_beat » 2. mar 2017, 20:13

Jeg hjælper dig nok ikke, for vi droppede morgengaverne og forkælede i stedet os selv (og hinanden) med en Michelin-middag på vores bryllupsrejse efter brylluppet :lun:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Morgengave?

Indlægaf flicka » 2. mar 2017, 20:20

Angelina skrev:Traditionelt set er det kun manden der giver kvinden morgengave, som tak for den gave hun gav ham på bryllupsnatten ;) I dag er det dog mest udbredt at begge par giver hinanden - de senere år er det også blevet mere og mere udbredt det gives på selveste bryllupsdagen - og ikke dagen derpå som førhen :)

Min morgengave til min mand var et års oplevelser - hans til mig var et stykke jord i Skotland, som også gav mig retten til at kalde mig Lady, fedeste gave ever :D

Rigtigt mange af "mine" brude får lavet boudoir portrætter i et smukt album som morgengave. Jeg havde en der fik tilføjet 100 grunde til at jeg elsker dig, ind i mellem portrætterne.


Fed gave! :klap:

Og I know, men manden har bebudet at han altså giver mig en morgengave uanset hvad traditionerne siger :genert:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Morgengave?

Indlægaf flicka » 2. mar 2017, 20:23

girl_beat skrev:Jeg hjælper dig nok ikke, for vi droppede morgengaverne og forkælede i stedet os selv (og hinanden) med en Michelin-middag på vores bryllupsrejse efter brylluppet :lun:


God ide. Det kunne jeg da foreslå ham. At vi forkæler os selv med en særlig oplevelse :gogo:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4146
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7789

Re: Morgengave?

Indlægaf Filipai » 2. mar 2017, 20:43

Herhjemme overvejer vi at give hinanden en tur til tatovøren. Og nej, ikke med noget matchende noget overhovedet. Men synes sgu også det er lidt kedeligt.
Vi overvejer også helt at droppe det, og give hinanden et hus i stedet :P Jeg lurer i hvertfald med for at få inspiration.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Morgengave?

Indlægaf Annione » 2. mar 2017, 23:19

Ingen morgengaver her. Jeg gik ud som et lys kl 04:30 efter vores bryllup, og min veninde crashede på gulvet i brudesuiten. Manden festede til kl 07.
Ingen hanky panky, What so ever... som om. Vi havde danset i 4 timer. Og haft den fedeste fest. Så vi tog de timers søvn vi kunne nå - og vaklede ned til morgenmad omkring kl 09:30 :-D

Til gengæld har han lovet mig en bryllupsrejse til hvert kontinent :love:
5
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Morgengave?

Indlægaf girl_beat » 3. mar 2017, 07:54

flicka skrev:
girl_beat skrev:Jeg hjælper dig nok ikke, for vi droppede morgengaverne og forkælede i stedet os selv (og hinanden) med en Michelin-middag på vores bryllupsrejse efter brylluppet :lun:


God ide. Det kunne jeg da foreslå ham. At vi forkæler os selv med en særlig oplevelse :gogo:

Jeg kan nu sagtens se pointen i en fysisk gave, fx et smykke, som man kan tage frem maaaaange år efter og mindes sit bryllup og den første morgen som mand og kone :)

Men tanken om alle de ting, der skulle købes til brylluppet, og det kæmpe gavebord hvor gæsterne virkelig havde flottet sig, blev næsten uoverskueligt materialistisk for mig. Jeg kunne simpelthen ikke rumme mere gaveræs og prioriterede derfor en fælles oplevelse :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Morgengave?

Indlægaf Elfenben » 3. mar 2017, 08:05

Jeg fik brilliantørestikkere i morgengave. De bringer ofte mine tanker tilbage til morgenen efte vores bryllup og den helt særlige stemning der :lun: jeg gav ham ikke noget (troede ikke vi var så traditionelle :lol: )
2
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Morgengave?

Indlægaf POCKETKITTEN » 3. mar 2017, 08:20

Jeg planlægger at give ham et godt ur med en personlig indskrivering bag på. Noget vi plejede at sige meget i begyndelsen af vores forhold. :)
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Morgengave?

Indlægaf mulledit » 3. mar 2017, 12:37

Jeg fik en antik guldmedaljon i en halskæde. Indeni var et billede af min farmor, som jeg var så ked at ikke kunne være med til brylluppet, da hun døde året før.

Jeg gav min man noget kunst af Kasper Eistrup.
2
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3901

Re: Morgengave?

Indlægaf Anlewi » 3. mar 2017, 12:51

Jeg fik en smuk halskæde og øreringe

Jeg gav min mand et ur
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Morgengave?

Indlægaf Fru Sunshine » 3. mar 2017, 13:26

Min mand var håbløst uromantisk lige med morgengaven. Jeg fik en Samsung tablet :lol:
Han fik et guldur.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Morgengave?

Indlægaf POCKETKITTEN » 3. mar 2017, 13:37

mulledit skrev:Jeg fik en antik guldmedaljon i en halskæde. Indeni var et billede af min farmor, som jeg var så ked at ikke kunne være med til brylluppet, da hun døde året før.

Jeg gav min man noget kunst af Kasper Eistrup.



Wauw, det er også en god idé med kunst. :)
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Morgengave?

Indlægaf Tricolette » 4. mar 2017, 08:25

Jeg fik et guldsmykker i morgengave - eller det vil sige at, jeg først fik det om tirsdagen, da han havde glemt alt om gaven midt i al glæden, og først kom i tanke om den, da en af hans kvindelige kollegaer spurgte til min morgengave :lol:

Jeg gav ikke ham noget, men til gengæld fik han en ekstra stor gave dagen før brylluppet, hvor han havde fødselsdag.
1
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Morgengave?

Indlægaf JoyNips » 4. mar 2017, 16:52

Han er glad for at fotografere, så vidt jeg husker? Hvad med et virkelig lækkert objektiv eller sådan noget i den dur? Ok, det skriger ikke ligefrem romantik, men det gør et ur jo heller ikke, og det er vist ellers lidt en klassiker...
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Fest og bryllup"