Mine to drenge

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 119
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 208

Mine to drenge

Indlægaf Minimalista » 21. feb 2017, 08:36

Min kæreste og jeg skal giftes i år. Vi har to mindre drenge, som jeg gerne vil have er en del af dagen. Indtil videre er det helt sikkert, at de skal med til vielsen i kirken som foregår først på eftermiddagen.
Vi er så heldige, at vores yngstes dagplejemor har sagt ja til at passe drengene. Udgangspunktet har vi aftalt er, at drengene deltager i festen og at de bliver puttet på to af de værelser, vi har booket, hvor festen skal holdes. Derefter tager dagplejemoren hjem. Men min kæreste taler meget for, at drengene kan blive passet hos hende i stedet, fra når der er taget billeder efter vielsen. Jeg har det virkelig underligt med det og føler mig meget splittet. Dagplejemoren skal passe et andet barn på samme måde ifm. hans forældres bryllup og der tager hun drengen med hjem efter vielsen og passer ham indtil næste dag.
Det er sådan en dag, hvor der er meget fokus på os som par og hvor der også er en stor del opmærksomhed fra vores side rettet ud mod gæsterne. Vores drenge er - selvfølgelig qua deres alder - opsøgende ift. os. Jeg forestiller mig, at især den yngste kan få det svært med, at vi ikke kan give ham den fulde opmærksomhed denne dag. Omvendt har mine forældre og søskende allerede tilkendegivet, at de nok skal give en hånd med og tage dem med ud og lege mv.
Jeg tror, at ligemeget hvilken en af løsningerne det bliver, så vil jeg føle, at det er et kompromis og sådan må det være engang imellem. Men det vil være super rart med nogle indspark ift. problemstillingen!
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Mine to drenge

Indlægaf Akehurst2 » 21. feb 2017, 08:39

Hvor gamle er drengene?

Og hvilken slags fest er der lagt op til?
0
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 119
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 208

Re: Mine to drenge

Indlægaf Minimalista » 21. feb 2017, 08:50

Den yngste er 1 år og den ældste 5 år.

Det bliver en fest, hvor vi kommer til at sidde meget ved bordene. Men der er et rigtigt godt areal i form af udestuen lige op til, som vil være fint, når de skal lege og dermed ikke kan høres så meget ifm. taler. Udover det er der en græsplæne, som man træder ud på fra udestuen, hvor der kan spilles bold m.m., hvis ellers vejret tillader det den dag :)
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Mine to drenge

Indlægaf Luffegås » 21. feb 2017, 08:51

Jeg synes du skal lytte til din mand :) Ved godt det er familiefest, familier står sammen, og de siger de nok skal hjælpe og alt det, men det synes jeg også er noget hvor nogen så går på kompromis med at være gæster til en fest, og f.eks. må gå midt i en tale pga. børnene larmer. De lyder meget små, og jeg kan ikke se at deres behov er at blive til festen, hvis din mand gerne vil have "dig" for ham selv, hvis du forstår. Jeg synes du skal give dig selv lov at nyde dit bryllup i al dens glans og pragt, og så lade børnene få en sjov lørdag aften ude hos nogen andre. Børn over 5 år er noget andet mener jeg, men under, mener jeg de bør passes. De vil aldrig bebrejde jer at de ikke var med, de bliver ikke kede af det, hvis I bare fortæller børnene at det er planen hele tiden, og i stedet taler vielsen op :)
11
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Mine to drenge

Indlægaf Akehurst2 » 21. feb 2017, 08:55

Når de er så små, og det er et rimelig traditionelt bryllup med taler og sange og sidde ved bordet, så ville jeg lade dem passe efter vielsen.

Særligt den lille er jo helt uden interesse i brylluppet, og vil ikke kunne huske det alligevel. Ham på 5 vil måske kunne have mere glæde af det, men hvis han er eneste barn, så bliver det nok også hurtigt ret kedeligt for ham.
1
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 119
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 208

Re: Mine to drenge

Indlægaf Minimalista » 21. feb 2017, 09:28

Luffegås skrev:Jeg synes du skal lytte til din mand :) Ved godt det er familiefest, familier står sammen, og de siger de nok skal hjælpe og alt det, men det synes jeg også er noget hvor nogen så går på kompromis med at være gæster til en fest, og f.eks. må gå midt i en tale pga. børnene larmer. De lyder meget små, og jeg kan ikke se at deres behov er at blive til festen, hvis din mand gerne vil have "dig" for ham selv, hvis du forstår. Jeg synes du skal give dig selv lov at nyde dit bryllup i al dens glans og pragt, og så lade børnene få en sjov lørdag aften ude hos nogen andre. Børn over 5 år er noget andet mener jeg, men under, mener jeg de bør passes. De vil aldrig bebrejde jer at de ikke var med, de bliver ikke kede af det, hvis I bare fortæller børnene at det er planen hele tiden, og i stedet taler vielsen op :)


Ja det har jeg også tænkt over, at det ikke er meningen at gæsterne så skal påtage sig nogle opgaver ift. børnene, for det er svært at vide på forhånd, om dagplejemoren vil ha' nemt ved at beskæftige dem begge i løbet af eftermiddagen og starten af aftenen.
Generelt rammer du spot on, det er præcis de overvejelser, jeg har haft, dvs. hvad er børnenes behov, vil de senere kunne ærge sig over, at de ikke var en del af festen osv. Det er også derfor, at det betyder meget, at de kommer med på nogle af billederne efter vielsen. Vi har heller ikke inddraget vores ældste i nogle af detaljerne omkring brylluppet endnu, han ved kun, at vi skal giftes :D
0
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 119
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 208

Re: Mine to drenge

Indlægaf Minimalista » 21. feb 2017, 09:30

Akehurst2 skrev:Når de er så små, og det er et rimelig traditionelt bryllup med taler og sange og sidde ved bordet, så ville jeg lade dem passe efter vielsen.

Særligt den lille er jo helt uden interesse i brylluppet, og vil ikke kunne huske det alligevel. Ham på 5 vil måske kunne have mere glæde af det, men hvis han er eneste barn, så bliver det nok også hurtigt ret kedeligt for ham.


Vi har inviteret to piger i familien på over 10 år med. Den ene har en lillebror på 7 år, som nok ikke kommer med. Vores dreng og drengen på 7 plejer som regel at lege sammen men ikke hele tiden og nogle gange opsøger de ikke rigtig hinanden.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Mine to drenge

Indlægaf IrmaPigen » 21. feb 2017, 17:55

Bluebell skrev:Jeg ville lade dagplejemor tage drengene med hjem :)


Ditto. De har ingen glæde af sådan en fest. Og det vil blive mindre stressende for jer uden.
0
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 119
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 208

Re: Mine to drenge

Indlægaf Minimalista » 22. feb 2017, 08:52

Jeg har besluttet mig for at spørge dagplejemoderen, om hun har lyst til at passe drengene hjemme hos hende i stedet og om det vil være en okay ændring for hende, nu når det bliver med overnatning der osv. Men jeg har en god mavefornemmelse omkring det og det havde jeg ikke helt, før jeg oprettede tråden :)
4
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Mine to drenge

Indlægaf hotlips » 24. feb 2017, 03:16

Jeg ville holde mig til den første plan,jeg kunne ikke drømme om at blive gift og ikke have mine børn med til at fejre det, om ikke andet så måtte vi se om der kunne findes en løsning så børnene kunne blive der til de nu hver især ikke orkede mere og inden det få det bedste ud af det.

Det er jeres dag men det er også vigtigt for jer som familie og især et barn på fem vil sikkert kunne huske det i lang tid fremover,jeg har aldrig mødt et barn der var så stort der ikke gerne ville være med til at feste, i børnehaven er de bare så spændte hver gang der skal være fest.

På længere sigt så tænker jeg også at især i kirken og ved vielsen der har man jo ikke tid til at hygge med dem, og for mig ville det ikke være det jeg ønskede mig at se på billederne bagefter, at mine børn efter at have været med til vores bryllup i den del der var mest kedelig og hvor vi havde mindst muligt tid til at beskæftige os med dem så slet ikke var med til resten.
Det ville helt sikkert tælle meget for mig.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"