Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 18. jun 2017, 21:31

Filipai skrev:Ej jeg er lidt misundelig på jeres lokaler. De er så fine og lyse :love:


:kys:

Vi glæder os også sådan. Især efter idag, hvor vejret bare har været perfekt og vi har kigget lidt på billeder fra stedet.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf Joe » 18. jun 2017, 21:38

flicka skrev:Nå, her er et par billeder af lokalet. Det skal nok blive fint når der er dækket op og pyntet :lun:
Køkkenet bliver dækket af med hvidt stof.
]


Det ser hyggeligt ud! Hvordan stiller I bordene?
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 18. jun 2017, 21:57

Joe skrev:
flicka skrev:Nå, her er et par billeder af lokalet. Det skal nok blive fint når der er dækket op og pyntet :lun:
Køkkenet bliver dækket af med hvidt stof.
]


Det ser hyggeligt ud! Hvordan stiller I bordene?


Det ved vi ikke helt endnu, men formentlig som de står på billedet. Vi er ikke til hestesko eller til at sidde højbords :genert:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 20. jun 2017, 18:32

Kjolen er hentet og hænger i vores walk-in i dragtposen :lun:

Det er helt underligt at den er færdig og det er snart, vi skal giftes.
5
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 22. jun 2017, 17:43

Lige nu bliver aftenerne brugt på at vaske flasker. Og gruble over div. detaljer.

Jeg er ved at få grå hår over køleskabet til drikkevarer. Vi er nødt til at leje et ekstra køleskab til drikkevarer, men de udlejere, jeg har talt med, henter ikke om søndagen. Og vi kan ikke få lov til at lade køleskabet stå til mandag, fordi stedet er fuldt booket.
Og vi har ikke rigtig selv mulighed for at aflevere køleskabet, da vi ikke har anhængertræk på bilen og heller ikke har lyst til det, hvis nu vi skulle komme til at ridse det eller lignende.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Ongo
Indlæg: 25
Tilmeldt: 29. dec 2015, 18:08
Kort karma: 0
Likede indlæg: 27

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf Ongo » 23. jun 2017, 06:45

Skal det nødvendigvis være et køleskab? Måske et stort fad fyldt med is og så drikkevarer stukket ned i?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf Filipai » 23. jun 2017, 18:06

De fleste havne med fiskerbåde har man også mulighed for at købe "fisker is" hos. Vi har før købt 2 sorte sække for 50 kr.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 24. jun 2017, 07:57

Tak for jeres forslag om is istedet for køleskab, men det bliver lidt bøvlet at holde drikkevarer til 50-80 mennesker kolde på den måde i mere end 12 timer, desværre. Især hvis det bliver en varm dag.

Men det er bestemt meningen at noget af drikkevarerne skal være i baljer med is til receptionen for pyntens skyld. Det er mere til selve festen og generelt, vi gerne vil have et køleskab mere. Men ellers må vi jo alliere med familiemedlemmer der har en bil med trækkrog.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf Frandsen » 29. jun 2017, 12:09

Hvad med at købe et ekstra køleskab i stedet for at leje? Det gjorde vi, da vi i sin tid skulle holde barnedåb. Og så vidt jeg husker, kostede det ikke meget. Brugt kan du få et til få hundrede kroner.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 1. jul 2017, 08:34

Min polterabend blev herude på smatten igår. Meget hyggelig og våd dag på alle måder, hvor jeg blev proppet i den mest gyselige brudekjole fra genneren og blev sendt rundt på gåtur igennem hele festivalen inkl. div. quiz og drikkevarer.

Jeg er rigtig glad for at det blev sådan og at mine veninder kom herud for min skyld. Der tager jeg hatten af for dem! :lun:
7
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 2. jul 2017, 11:14

Hende som skulle have bagt vores kager har ikke helt mod på at bage kager til så mange, så vi skal til at finde ud af hvad vi gør.

Den ene mulighed er at hun bager et par gode bradepandekager og jeg selv bager noget på forhånd som kan fryses. Men jeg synes bare et eller andet sted at bradepandekage er lidt for kedeligt.

Vi har så fundet en bager, der bager petit fours, herunder maracons og små cheesecakes til sølle 8,75-8,95 kr stk. Vi er blevet anbefalet at der skal være 2,5 stykker pr. gæst til receptionen. Og med det in mente, så kan vi få et kagebord med flotte petit fours til under 1800 kr. Vi har dog ikke smagt dem endnu.

Den anden mulighed er at vi finder nogle bagere, der kan bage lidt forskellige kager. Men jeg vil helst ikke ræse forbi div. bagere på dagen og Roskilde er begrænset i udvalget ifht. Kbh, f.eks. Vi har godt nok lagkagehuset, men det er jo ikke meget ifht. Kbh, som har La Glace, Strangas osv.

Ellers kan vi lave en kombination af ovenstående med hjemmebagt kage, nogle petit fours og så et par gode fra Lagkagehuset :gruble:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf Annione » 2. jul 2017, 12:26

Hvor bliver det smukt, det lokale - især med alle de lys I skal have hængt op :lun:

Hvis der er tomme områder, hvor I ikke kan hænge noget op, så ser det rigtig fint ud med helium-oppustede balloner med lange bånd. Har lige været til et bryllup, hvor der var 250 i loftet, hvor vi skulle danse. Det var så smukt.
Det samme var der til min polterarbend (dog væsentligt færre :lol: ) det var så fint. Sjovt nok arrangeret af samme kvinde :-D Hun har nok en ting med balloner.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 2. jul 2017, 13:52

Annione skrev:Hvor bliver det smukt, det lokale - især med alle de lys I skal have hængt op :lun:

Hvis der er tomme områder, hvor I ikke kan hænge noget op, så ser det rigtig fint ud med helium-oppustede balloner med lange bånd. Har lige været til et bryllup, hvor der var 250 i loftet, hvor vi skulle danse. Det var så smukt.
Det samme var der til min polterarbend (dog væsentligt færre :lol: ) det var så fint. Sjovt nok arrangeret af samme kvinde :-D Hun har nok en ting med balloner.


Godt tip med ballonerne, tak :gogo:

Tak, vi håber også at det bliver fint. Lige nu virker det bare helt uoverskueligt :genert:
Men det skal vi nok få styr på inden brylluppet. Vi mangler at få styr på følgende:

- Drikkevarer (beregne og hente i Tyskland)
- Vine (vælge og købe :genert: )
- Velkomstdrink (vælge opskrift)
- Opskrifter til drikkedispenserne (lillesøster er bartender og sørger for at blande på dagen).
- Kage
- Lave bordplan
- Lave menukort, skilte osv.
- Fordele værelser til gæsterne.
- Finde køretøj, der kan køre de ældre/dårligt gående til/fra træet.
- Køleskab (transport af køleskab)

Og sikkert meget andet også. Vi får travlt :tie:
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf sigge » 2. jul 2017, 15:05

flicka skrev:Hende som skulle have bagt vores kager har ikke helt mod på at bage kager til så mange, så vi skal til at finde ud af hvad vi gør.

Den ene mulighed er at hun bager et par gode bradepandekager og jeg selv bager noget på forhånd som kan fryses. Men jeg synes bare et eller andet sted at bradepandekage er lidt for kedeligt.

Vi har så fundet en bager, der bager petit fours, herunder maracons og små cheesecakes til sølle 8,75-8,95 kr stk. Vi er blevet anbefalet at der skal være 2,5 stykker pr. gæst til receptionen. Og med det in mente, så kan vi få et kagebord med flotte petit fours til under 1800 kr. Vi har dog ikke smagt dem endnu.

Den anden mulighed er at vi finder nogle bagere, der kan bage lidt forskellige kager. Men jeg vil helst ikke ræse forbi div. bagere på dagen og Roskilde er begrænset i udvalget ifht. Kbh, f.eks. Vi har godt nok lagkagehuset, men det er jo ikke meget ifht. Kbh, som har La Glace, Strangas osv.

Ellers kan vi lave en kombination af ovenstående med hjemmebagt kage, nogle petit fours og så et par gode fra Lagkagehuset :gruble:


Hvis ellers I kan nå at prøvesmage, synes jeg, det lyder virkelig fint med petit fours. Det vil da være rigtigt flot og festligt med sådan en masse små, fine kager at vælge imellem. Men jeg har også en svaghed for ting i miniformat, så måske er det bare mig. :genert:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup i skoven ved fjorden 29.07.2017

Indlægaf flicka » 2. jul 2017, 15:22

sigge skrev:
flicka skrev:Hende som skulle have bagt vores kager har ikke helt mod på at bage kager til så mange, så vi skal til at finde ud af hvad vi gør.

Den ene mulighed er at hun bager et par gode bradepandekager og jeg selv bager noget på forhånd som kan fryses. Men jeg synes bare et eller andet sted at bradepandekage er lidt for kedeligt.

Vi har så fundet en bager, der bager petit fours, herunder maracons og små cheesecakes til sølle 8,75-8,95 kr stk. Vi er blevet anbefalet at der skal være 2,5 stykker pr. gæst til receptionen. Og med det in mente, så kan vi få et kagebord med flotte petit fours til under 1800 kr. Vi har dog ikke smagt dem endnu.

Den anden mulighed er at vi finder nogle bagere, der kan bage lidt forskellige kager. Men jeg vil helst ikke ræse forbi div. bagere på dagen og Roskilde er begrænset i udvalget ifht. Kbh, f.eks. Vi har godt nok lagkagehuset, men det er jo ikke meget ifht. Kbh, som har La Glace, Strangas osv.

Ellers kan vi lave en kombination af ovenstående med hjemmebagt kage, nogle petit fours og så et par gode fra Lagkagehuset :gruble:


Hvis ellers I kan nå at prøvesmage, synes jeg, det lyder virkelig fint med petit fours. Det vil da være rigtigt flot og festligt med sådan en masse små, fine kager at vælge imellem. Men jeg har også en svaghed for ting i miniformat, så måske er det bare mig. :genert:


Vi har bestilt smagsprøver til afhentning fredag. Det er jo en glimrende måde at starte weekenden på, ikke også? ;)
4
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll

Tilbage til "Fest og bryllup"