Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf Mi55y » 2. nov 2016, 10:10

Jeg skal arrangere en aktivitet til vores årlige firmajulefrokost, som ligger i januar og mangler lidt inspiration.

- Det skal helst foregå i vores egne lokaler i Århus - ellers i midtbyen så vi kan gå rundt
- ca. 45 deltagere
- Aldersgruppe 30-75 og alle typer, da det er med partner
- Det skal ligge sidst på en fredag eftermiddag og må vare op til 2 timer
- Må meget gerne have maritimt tema
- Budget er 5.000,- +/-

Til vores juleafslutning i december skal vi have noget romsmagning og et historisk indslag om Århus, så alt i denne kategori er udelukket.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf Muspel » 2. nov 2016, 21:38

Måske en portvinssmagning? Portvinsklubben har hvis før lavet noget for firmaer? https://m.facebook.com/portvinsklubben/?locale2=da_DK

Maritimt tema i januar kan være lidt svært - det er nok ikke vejr til havnerundfart eller lign.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf Tibbler » 2. nov 2016, 21:44

En latterinstruktør
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf Danseprinsesse » 3. nov 2016, 05:13

Det er måske for dyrt, men jeg tænkte med det samme på dette:

https://duglemmerdetaldrig.dk/oplev/eve ... us-bugten/
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf Mi55y » 3. nov 2016, 05:45

Det er fine forslag, men det ene er en smagning og det andet noget historisk, som vi allerede skal noget indenfor i december.

Latterinstruktør er jeg ret sikker på min chef ikke er med på.

Har prøvet at se om jeg kunne finde nogle spændende maritime foredragsholdere men uden held so far...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf Frk._Strawberry » 3. nov 2016, 06:27

Jeg tænker måske en lille bitte smule ud af boksen og det rammer måske heller ikke alle aldre, men hvad med havkajak-roning?
Jeg er ret sikker på, at de gør det ude ved tangkrogen - også i januar :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf Mi55y » 3. nov 2016, 07:58

Frk._Strawberry skrev:Jeg tænker måske en lille bitte smule ud af boksen og det rammer måske heller ikke alle aldre, men hvad med havkajak-roning?
Jeg er ret sikker på, at de gør det ude ved tangkrogen - også i januar :)


Det duer ikke rigtigt, da vi netop har ansatte helt op i 70'erne. Det er f.eks. et stort ønske fra nogle af de unge mænd at komme ud og køre gokart, men der har en stor del af de ældre meldt blankt fra. Plus at det ikke må vare mere end 2 timer og med omklædning osv. så kommer det nok til at knibe.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf sigge » 3. nov 2016, 10:40

Hvis det skal være en maritim foredragsholder, hvad så med Mikkel Beha: http://artebooking.dk/mikkel-beha-erichsen/?gclid=CPjBvtGyjNACFckaGwodSYwKxw Det kan dog godt være, at han er så eksponeret, at han ikke er til at få ud indenfor jeres budget.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf Mi55y » 3. nov 2016, 10:49

sigge skrev:Hvis det skal være en maritim foredragsholder, hvad så med Mikkel Beha: http://artebooking.dk/mikkel-beha-erichsen/?gclid=CPjBvtGyjNACFckaGwodSYwKxw Det kan dog godt være, at han er så eksponeret, at han ikke er til at få ud indenfor jeres budget.


Havde selv tænkt tanken, men tror det er alt for dyrt. Til sammenligning koster en times stand-up med en relativt ukendt komiker 10.000,- - og så er det uden selvbestemt tema, som koster ekstra.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf sigge » 3. nov 2016, 10:59

Mi55y skrev:
sigge skrev:Hvis det skal være en maritim foredragsholder, hvad så med Mikkel Beha: http://artebooking.dk/mikkel-beha-erichsen/?gclid=CPjBvtGyjNACFckaGwodSYwKxw Det kan dog godt være, at han er så eksponeret, at han ikke er til at få ud indenfor jeres budget.


Havde selv tænkt tanken, men tror det er alt for dyrt. Til sammenligning koster en times stand-up med en relativt ukendt komiker 10.000,- - og så er det uden selvbestemt tema, som koster ekstra.


Holy crap, det var dyrt. Kunne man ikke høre i den lokale sejlklub, om de har nogle spændende folk derude, som kunne have lyst til at komme og fortælle om "deres liv på de syv verdenshave"? Eller er der ikke noget sømandshjem eller noget i Århus, hvor man kunne spørge. Jeg synes, jeg så noget i TV2 Østjylland om det på et tidspunkt.

Hvis det godt må være noget, hvor I er aktive i stedet for at blive "passivt underholdt" som ved et foredrag, hvad så med en lille konkurrence á la dem med at bygge det højeste tårn af spaghetti og skumfiduser. Til vores julefrokost for et par år siden, skulle vi bygge den længste bro af orangegrene, pålægschokolade og chokoladeknapper med krymmel samt en lighter. Broerne blev så prøvekørt for bæreevne med en legetøjsbil efterfølgende. Kunne man lave en maritim variant over det emne?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf Mi55y » 3. nov 2016, 11:18

sigge skrev:
Holy crap, det var dyrt. Kunne man ikke høre i den lokale sejlklub, om de har nogle spændende folk derude, som kunne have lyst til at komme og fortælle om "deres liv på de syv verdenshave"? Eller er der ikke noget sømandshjem eller noget i Århus, hvor man kunne spørge. Jeg synes, jeg så noget i TV2 Østjylland om det på et tidspunkt.

Hvis det godt må være noget, hvor I er aktive i stedet for at blive "passivt underholdt" som ved et foredrag, hvad så med en lille konkurrence á la dem med at bygge det højeste tårn af spaghetti og skumfiduser. Til vores julefrokost for et par år siden, skulle vi bygge den længste bro af orangegrene, pålægschokolade og chokoladeknapper med krymmel samt en lighter. Broerne blev så prøvekørt for bæreevne med en legetøjsbil efterfølgende. Kunne man lave en maritim variant over det emne?


Det lyder helt vildt sjovt! Og det kunne man jo godt, de kunne bare blive sat til at bygge et skib, som skulle kunne sejle. Vores ingeniører, som designer skibe til daglig, ville jo nok elske det, men ved ikke lige helt med deres koner. De ville nok komme til at stå lidt i baggrunden... Så den kan gemmes til et af vores arrangementer uden partner, tænker jeg.

Må prøve at høre min chef, om ikke han kender nogen, der kunne holde foredrag. Han har trods alt været i branchen i mange år.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf Lone » 4. nov 2016, 12:26

Måske kunne du kontakte Træskibsforeningen i Århus vedr. en foredragsholder?
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf Rapfisk » 4. nov 2016, 13:14

Eller nogen, der ved noget om vikingeskibe? Eller modelskibsbygning?
1
Livslinjen: 70 201 201
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Inspiration søges til firmaevent/aktivitet i Århus

Indlægaf Muspel » 5. nov 2016, 10:43

Mi55y skrev:
sigge skrev:
Holy crap, det var dyrt. Kunne man ikke høre i den lokale sejlklub, om de har nogle spændende folk derude, som kunne have lyst til at komme og fortælle om "deres liv på de syv verdenshave"? Eller er der ikke noget sømandshjem eller noget i Århus, hvor man kunne spørge. Jeg synes, jeg så noget i TV2 Østjylland om det på et tidspunkt.

Hvis det godt må være noget, hvor I er aktive i stedet for at blive "passivt underholdt" som ved et foredrag, hvad så med en lille konkurrence á la dem med at bygge det højeste tårn af spaghetti og skumfiduser. Til vores julefrokost for et par år siden, skulle vi bygge den længste bro af orangegrene, pålægschokolade og chokoladeknapper med krymmel samt en lighter. Broerne blev så prøvekørt for bæreevne med en legetøjsbil efterfølgende. Kunne man lave en maritim variant over det emne?


Det lyder helt vildt sjovt! Og det kunne man jo godt, de kunne bare blive sat til at bygge et skib, som skulle kunne sejle. Vores ingeniører, som designer skibe til daglig, ville jo nok elske det, men ved ikke lige helt med deres koner. De ville nok komme til at stå lidt i baggrunden... Så den kan gemmes til et af vores arrangementer uden partner, tænker jeg.

Må prøve at høre min chef, om ikke han kender nogen, der kunne holde foredrag. Han har trods alt været i branchen i mange år.


Eller I kunne brygge videre på ideen og gøre den 'kone-egnet'
Fx at det er i hold, hvor vedhæng er i grupper med hinanden. Eller en regel om, at den bliver bedømt på både flydeevne og kunstnerisk udtryk.

Og så skal I da ned og søsætte dem i åen og lave et regatta med tidstagning og start og målstreg.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"