Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 7. okt 2015, 04:14

girl_beat skrev:Btw. jeg overvejer at oprette en planlægningstråd på BK, men skal lige over dén hurdle, at man så ikke længere er anonym - og at potentielle gæster kan risikere at læse med :wacko:


Men mht. anonymiteten, så kommer det jo vel an på hvordan man vælger at bruge siten og hvad man poster?

Jeg tror, man sagtens kan have en planlægningstråd uden at gå i detaljer med ens forhold, hvem man er og med billeder uden ens ansigt.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 9. okt 2015, 09:31

Jeg fornemmer lidt, at vi primært kun er to til at holde liv i tråden...? :D

Anyway, @flicka, har du været ude og prøve brudekjoler? Jeg har været på min første prøvning, og det var en super god og hyggelig oplevelse, så nu har jeg bestilt én mere et andet sted :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Danseprinsesse » 9. okt 2015, 09:38

Jeg kan desværre ikke bidrage ret meget, for der er ingen, der vil giftes med mig. :sur:

Men jeg synes det er hyggeligt at læse om jeres tanker og forberedelser.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 9. okt 2015, 10:03

Jeg kan godt mærke, at jeg godt gad gentage mit bryllup.
Ikke giftes igen, men bare få dagen igen på præcis samme måde.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 9. okt 2015, 10:38

Jeg har aldrig haft den store prinsesse-for-en-dag drøm men må alligevel indrømme, at den romantiske stemning omkring forberedelserne og bryllup generelt smitter lidt af :lun:

Indtil videre har jeg i hvert fald syntes, det var hyggeligt at surfe rundt efter kjoler og besøge feststeder for at få et indtryk af, hvordan den store dag kan tage sig ud :) De overordnede ting som lokaler, dato, set-up osv. har været forholdsvis nemme at få på plads, da vi havde snakket os frem til, hvad vi hver især ønskede. Eneste 'hår i suppen' har været min svigerfamilie, som ikke rigtigt har kunne glæde sig på vores vegne. De er ret fordomsfulde og fastlåste i deres syn på mange ting, og da min kæreste har været gift før, har de primære kommentarer været 'tør du godt det igen?' og 'er det nu også nødvendigt?'. Jeg synes, det er småligt ikke at kunne glæde sig på hans vegne, og har det generelt sådan, at hvis man ikke har noget pænt at sige, så er det nok bedre at holde sin mund.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 9. okt 2015, 13:43

girl_beat skrev:Jeg har aldrig haft den store prinsesse-for-en-dag drøm men må alligevel indrømme, at den romantiske stemning omkring forberedelserne og bryllup generelt smitter lidt af :lun:

Indtil videre har jeg i hvert fald syntes, det var hyggeligt at surfe rundt efter kjoler og besøge feststeder for at få et indtryk af, hvordan den store dag kan tage sig ud :) De overordnede ting som lokaler, dato, set-up osv. har været forholdsvis nemme at få på plads, da vi havde snakket os frem til, hvad vi hver især ønskede. Eneste 'hår i suppen' har været min svigerfamilie, som ikke rigtigt har kunne glæde sig på vores vegne. De er ret fordomsfulde og fastlåste i deres syn på mange ting, og da min kæreste har været gift før, har de primære kommentarer været 'tør du godt det igen?' og 'er det nu også nødvendigt?'. Jeg synes, det er småligt ikke at kunne glæde sig på hans vegne, og har det generelt sådan, at hvis man ikke har noget pænt at sige, så er det nok bedre at holde sin mund.

Den drøm havde jeg faktisk heller ikke, og her er det mig, der har været gift før.
Min mand havde prinsesse-drømmen for os begge to, og jeg ville bare gerne giftes, så han fik lov at bestemme at det var i kirke og med karet og hele moletjavsen. Jeg ønskede mig bare en god fest og en pæn kjole. Jeg fik i den grad begge dele.

Og at jeg har været gift før, har heller ikke givet anledning til noget - heldigvis! Hans familie var bare glade for, at han omsider var kommet godt i vej (det er da heller ikke for tidligt som 44-årig :lol:) og min var slet ikke i tvivl om, at han og jeg hørte og hører sammen.

Din forlovedes familie er sgu da nogle klaphatte.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 10. okt 2015, 08:25

girl_beat skrev:Jeg fornemmer lidt, at vi primært kun er to til at holde liv i tråden...? :D

Anyway, @flicka, har du været ude og prøve brudekjoler? Jeg har været på min første prøvning, og det var en super god og hyggelig oplevelse, så nu har jeg bestilt én mere et andet sted :)


Desværre - der var flere deltagere i tråden i det unævnelige. Men mon ikke der kommer flere på banen herinde med tiden? :banan:

Nej, ikke endnu. Jeg tror ikke, jeg ender i en "rigtig" brudekjole. Det er ikke lige mig. Så jeg kigger faktisk andre steder end brudekjolesites osv. Men jeg tror da, jeg skal prøve brudekjoler når vi har lagt en dato og besluttet os endeligt for at det er nu. Bare for sjov og for at være sikker på at jeg ikke skal have en brudekjole.

Med rigtig brudekjole mener jeg de typiske kjoler. Store flotte kjoler med slør, men det er bare langt fra mig og min stil.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Wizzze » 10. okt 2015, 10:46

Er der noget specielt ved 2016?
Synes virkelig der er mange der planlægger et 2016 bryllup, og der er mange uformelle følere ude omkring datoer, og evt. blackout perioder osv. :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 10. okt 2015, 11:05

Wizzze skrev:Er der noget specielt ved 2016?
Synes virkelig der er mange der planlægger et 2016 bryllup, og der er mange uformelle følere ude omkring datoer, og evt. blackout perioder osv. :gruble:


Du kan sagtens nå at springe på :D
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 10. okt 2015, 11:06

Wizzze skrev:Er der noget specielt ved 2016?
Synes virkelig der er mange der planlægger et 2016 bryllup, og der er mange uformelle følere ude omkring datoer, og evt. blackout perioder osv. :gruble:


Hæh. Det tror jeg ikke. Måske er det opsvinget, der begynder at vise sig :lol:

Vi skal dog ikke giftes i 2016, for en god ordens skyld. Det bliver tidligst i 2017.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 10. okt 2015, 15:15

Åhr, manner :love: :dåne: :love:

Billede
6
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Craver » 10. okt 2015, 15:47

^Av, hvor er den bare helt igennem perfekt! :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
Hvor er den fra?

Kh mig. Som herregerne vil giftes. SNART. Men bliver holdt tilbage af praktisk kæreste, der vil giftes i 2018. FML.
0
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 10. okt 2015, 15:49

Craver skrev:^Av, hvor er den bare helt igennem perfekt! :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
Hvor er den fra?

Kh mig. Som herregerne vil giftes. SNART. Men bliver holdt tilbage af praktisk kæreste, der vil giftes i 2018. FML.


Paolo Sebastian. Couture, selvfølgelig :deer:

Hvorfor skal det absolut være 2018?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Craver » 10. okt 2015, 16:03

flicka skrev:
Craver skrev:^Av, hvor er den bare helt igennem perfekt! :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
Hvor er den fra?

Kh mig. Som herregerne vil giftes. SNART. Men bliver holdt tilbage af praktisk kæreste, der vil giftes i 2018. FML.


Paolo Sebastian. Couture, selvfølgelig :deer:

Hvorfor skal det absolut være 2018?


Den er virkelig fin!
Jeg tror også godt, jeg ville kunne lokke ham til at blive gift i 2017 - jeg tror dog, det er de ydre omstændigheder, der gør, at det er så langt ude i fremtiden. Vi kan ikke helt finde ud af, om vi vil holde en kæmpe fest, eller om vi vil tage en borgerlig vielse og så tage ud at rejse i et halvt års tid. Ingen af os har rigtig rejst rundt før. Min kæreste hælder mest til at rejse, og jeg er lidt i vildrede..
0
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 10. okt 2015, 16:10

Craver skrev:
flicka skrev:
Craver skrev:^Av, hvor er den bare helt igennem perfekt! :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
Hvor er den fra?

Kh mig. Som herregerne vil giftes. SNART. Men bliver holdt tilbage af praktisk kæreste, der vil giftes i 2018. FML.


Paolo Sebastian. Couture, selvfølgelig :deer:

Hvorfor skal det absolut være 2018?


Den er virkelig fin!
Jeg tror også godt, jeg ville kunne lokke ham til at blive gift i 2017 - jeg tror dog, det er de ydre omstændigheder, der gør, at det er så langt ude i fremtiden. Vi kan ikke helt finde ud af, om vi vil holde en kæmpe fest, eller om vi vil tage en borgerlig vielse og så tage ud at rejse i et halvt års tid. Ingen af os har rigtig rejst rundt før. Min kæreste hælder mest til at rejse, og jeg er lidt i vildrede..


Fin, men garanteret møgdyr, nu hvor den er en couture-kjole :deer:

Ah, det giver mening at I er lidt i tvivl og derfor ikke har afklaret hvornår det skal være. Men begge dele lyder nu ganske godt :)
Vi overvejer også at skære så meget ned på festen som muligt for at kunne rejse i længere tid efter brylluppet. Fordi det betyder mere for os at komme ud og rejse end at holde en fest, egentlig. Men det betyder noget for vores familier og venner at holde fest, så det vil vi også gerne. Også for at vise verden, at vi har valgt hinanden til for alvor. Det gør vi hver dag i forvejen, men vi vil gerne gå skridtet videre. Derfor vil vi gerne have et bryllup også. Men det bliver ikke et kæmpestort bryllup, fordi vi synes, det er fjollet at bruge 100.000+ på et bryllup og hellere vil bruge pengene på at rejse i længere tid.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll

Tilbage til "Fest og bryllup"