Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7801

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 5. sep 2017, 10:42

HappyPaww skrev:
Filipai skrev:Vi sad og snakkede lidt om hvorfor det egentligt er, at gæsterne ikke må smide jakken, før gommen har gjort det.
Er der nogen af jer der ved hvorfor. Min søde kæreste siger han har googlet uden at finde svar, og at jeg derfor skulle spørge jer :D

Det er vel bare gammel takt og tone. Noget med at gæsterne ikke kan tillade sig, at være uformelle uden værterne er det.

Vi har været til bryllup på en ekstremt varm sommerdag, hvor gommen tog totalt pis på gæsterne og beholdt jakken på i virkelig lang tid :lol: De stakkels mænd kampsvedte :D

Det har vi nemlig også. I ungarn med 37 grader.. Hvor var jeg glad for at have en let sommerkjole på der :D
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf HappyPaww » 5. sep 2017, 10:43

Filipai skrev:
HappyPaww skrev:
Filipai skrev:Vi sad og snakkede lidt om hvorfor det egentligt er, at gæsterne ikke må smide jakken, før gommen har gjort det.
Er der nogen af jer der ved hvorfor. Min søde kæreste siger han har googlet uden at finde svar, og at jeg derfor skulle spørge jer :D

Det er vel bare gammel takt og tone. Noget med at gæsterne ikke kan tillade sig, at være uformelle uden værterne er det.

Vi har været til bryllup på en ekstremt varm sommerdag, hvor gommen tog totalt pis på gæsterne og beholdt jakken på i virkelig lang tid :lol: De stakkels mænd kampsvedte :D

Det har vi nemlig også. I ungarn med 37 grader.. Hvor var jeg glad for at have en let sommerkjole på der :D

Ja, der har vi kvinder det nu engang lidt nemmere :D
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Kalimsofie » 5. sep 2017, 10:48

Filipai skrev:Seriøst hvor er vejrudsigter dog noget fanden har skabt!
De ændrer hele tiden på om det skal dryppe, pisse ned, være koldt eller lidt lunere. HELE TIDEN! Jeg burde fokusere på at skrive, men i stedet tager jeg mig selv i at tjekke vejrudsigten minimum 1 gang i timen, og helst på minimum 2 vejrsider.. Det er jo for dumt altså!



Vejrudsigten ændrede sig også dagligt i ugerne op til vores dag. Jeg valgte at ignorere det, mens både manden og min mor hang sig enoooormt meget i det. Mit bedste råd er at lade være med at tænke over det. Det hele skal sgu nok gå uanset vejret - og "vores" vejrudsigt viste sig jo også overhovedet ikke at holde stik på selve dagen alligevel :P
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 10. sep 2017, 12:03

kartoffelpizza skrev:Min veninde og jeg havde en klokkeklar aftale om at hjælpe med ALT praktisk ift hinandens bryllupper. Begge bryllupper blev planlagt ud fra det. Deres er afholdt og jeg KNOKLEDE løs, tog ferie osv for at hjælpe.
Nu kommer de og regner med at have en mini ny baby eller være meget højgravide til vores. Og regner ikke med at kunne hjælpe - måske kan de slet ikke komme da brylluppet er 4 timers kørsel fra deres bolig og vi ikke har babyer til festen.
Og det er da vidunderligt for dem og vi skal nok blive glade for den lille mus.
Men jeg er så skuffet og ked af det. Det var en AFTALE. Vi overholdt vores del til fulde og knoklede for at de fik deres drømmedag. Øv :whine:

(Og de er ikke 38 og sidste udkald. Så forstod jeg det bedre)

Og jeg ved godt man ikke må føle sådan, men det gør jeg. Når babyen er her kommer vi jo også til at elske den, men jeg synes det er svært at være sådan en der altid står på pinde for andre og gør ALT for dem og så kan man ikke regne med noget tilbage selv når det var en nedskrevet aftale...


Er hun gravid - eller "regner" de bare med det? Jeg ville slå koldt vand i blodet og se tiden an, hvis hun ikke er gravid. Det kan jo sagtens tage mange måneder.

Jeg forstår sagtens de følelser, du står med. Sådan ville jeg også have det, og hun burde nok have luftet, at graviditet ville være en "risiko". Men folk kan jo ikke have deres liv på stand by for andre på den måde, så jeg kan også godt forstå din veninde. Men ja, hun skulle helt sikkert have sagt noget.
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17197
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41863

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 10. sep 2017, 16:24

Aquadorable skrev:
kartoffelpizza skrev:Min veninde og jeg havde en klokkeklar aftale om at hjælpe med ALT praktisk ift hinandens bryllupper. Begge bryllupper blev planlagt ud fra det. Deres er afholdt og jeg KNOKLEDE løs, tog ferie osv for at hjælpe.
Nu kommer de og regner med at have en mini ny baby eller være meget højgravide til vores. Og regner ikke med at kunne hjælpe - måske kan de slet ikke komme da brylluppet er 4 timers kørsel fra deres bolig og vi ikke har babyer til festen.
Og det er da vidunderligt for dem og vi skal nok blive glade for den lille mus.
Men jeg er så skuffet og ked af det. Det var en AFTALE. Vi overholdt vores del til fulde og knoklede for at de fik deres drømmedag. Øv :whine:

(Og de er ikke 38 og sidste udkald. Så forstod jeg det bedre)

Og jeg ved godt man ikke må føle sådan, men det gør jeg. Når babyen er her kommer vi jo også til at elske den, men jeg synes det er svært at være sådan en der altid står på pinde for andre og gør ALT for dem og så kan man ikke regne med noget tilbage selv når det var en nedskrevet aftale...


Er hun gravid - eller "regner" de bare med det? Jeg ville slå koldt vand i blodet og se tiden an, hvis hun ikke er gravid. Det kan jo sagtens tage mange måneder.

Jeg forstår sagtens de følelser, du står med. Sådan ville jeg også have det, og hun burde nok have luftet, at graviditet ville være en "risiko". Men folk kan jo ikke have deres liv på stand by for andre på den måde, så jeg kan også godt forstå din veninde. Men ja, hun skulle helt sikkert have sagt noget.


Meget enig her... Hvis hun ikke er gravid endnu, så ville jeg slå koldt vand i blodet. Og hvis hun allerede er gravid, så er det jo sådan, det er.

Kan sagtens forstå din skuffelse, men børn er ikke noget tag-selv-bord, og hvad er alternativet? At de venter med at prøve at få børn til efter jeres bryllup?

Håber ikke, at du tager mit indlæg ilde op. Kan som sagt sagtens forstå din skuffelse.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17197
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41863

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 13. sep 2017, 19:24

Var inde hos min veninde og hilse på min brudekjole i går. Ih, jeg glæder mig til at få den på :love:
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Wizzze » 28. sep 2017, 05:12

Den ultimative prinsessedrøm er blevet virkelighed, nu kan du blive Disney prinsesse :D

Billede

Billede

Billede

http://www.asahi.com/ajw/articles/AJ201708310034.html
https://www.boredpanda.com/disney-weddi ... raudia-co/

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Seraphina » 30. sep 2017, 10:39

Weeee, jeg har fået min nye vintage vielsesring hjem fra Etsy. 3 dage på vej fra England, det var virkelig hurtigt! :banan:
Det bedste af det hele - jeg kan rent faktisk passe den!!! :klap: Det var lidt et sats... Godt nok sidder den lidt stramt, men jeg er også 7 måneder henne med en masse vand i kroppen.

Det er ikke nødvendigvis let at planlægge bryllup med få uger til (pt 2,5 uge), så iiih det er dejligt når tingene går som håbet. Så mangler vi bare min kommende mands ring fra guldsmeden :)
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zombie » 30. sep 2017, 12:58

kartoffelpizza skrev:Min veninde og jeg havde en klokkeklar aftale om at hjælpe med ALT praktisk ift hinandens bryllupper. Begge bryllupper blev planlagt ud fra det. Deres er afholdt og jeg KNOKLEDE løs, tog ferie osv for at hjælpe.
Nu kommer de og regner med at have en mini ny baby eller være meget højgravide til vores. Og regner ikke med at kunne hjælpe - måske kan de slet ikke komme da brylluppet er 4 timers kørsel fra deres bolig og vi ikke har babyer til festen.
Og det er da vidunderligt for dem og vi skal nok blive glade for den lille mus.
Men jeg er så skuffet og ked af det. Det var en AFTALE. Vi overholdt vores del til fulde og knoklede for at de fik deres drømmedag. Øv :whine:

(Og de er ikke 38 og sidste udkald. Så forstod jeg det bedre)

Og jeg ved godt man ikke må føle sådan, men det gør jeg. Når babyen er her kommer vi jo også til at elske den, men jeg synes det er svært at være sådan en der altid står på pinde for andre og gør ALT for dem og så kan man ikke regne med noget tilbage selv når det var en nedskrevet aftale...


En ting er din veninde som lægger krop til baby både før og efter fødsel. Men falder hendes mands arme af, fordi han bliver far?

Hvis de får en helt almindelig baby, synes jeg ærlig talt at han burde deltage i jeres bryllup som aftalt. Jeg mener, mange steder er det normalt, at far går tilbage på arbejdet efter 14 dage, jeg synes godt nok det er at stramme den, bare at melde sig helt ud på den måde.

Får hun veer mens han er afsted, så er fire timer rigelig tid. Fødslen går jo ikke rigtig i gang bare ved de første ved, særligt ikke når det er nr. 1. Jeg kan ikke forstå, de ikke prioriterer at bare én af dem stiller op.

Men ja, jeg kommer fra en social gruppe hvor man tænker ret anderledes...
0
aka Forbies

:gammel:
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 4. okt 2017, 18:29

Zombie skrev:
kartoffelpizza skrev:Min veninde og jeg havde en klokkeklar aftale om at hjælpe med ALT praktisk ift hinandens bryllupper. Begge bryllupper blev planlagt ud fra det. Deres er afholdt og jeg KNOKLEDE løs, tog ferie osv for at hjælpe.
Nu kommer de og regner med at have en mini ny baby eller være meget højgravide til vores. Og regner ikke med at kunne hjælpe - måske kan de slet ikke komme da brylluppet er 4 timers kørsel fra deres bolig og vi ikke har babyer til festen.
Og det er da vidunderligt for dem og vi skal nok blive glade for den lille mus.
Men jeg er så skuffet og ked af det. Det var en AFTALE. Vi overholdt vores del til fulde og knoklede for at de fik deres drømmedag. Øv :whine:

(Og de er ikke 38 og sidste udkald. Så forstod jeg det bedre)

Og jeg ved godt man ikke må føle sådan, men det gør jeg. Når babyen er her kommer vi jo også til at elske den, men jeg synes det er svært at være sådan en der altid står på pinde for andre og gør ALT for dem og så kan man ikke regne med noget tilbage selv når det var en nedskrevet aftale...


En ting er din veninde som lægger krop til baby både før og efter fødsel. Men falder hendes mands arme af, fordi han bliver far?

Hvis de får en helt almindelig baby, synes jeg ærlig talt at han burde deltage i jeres bryllup som aftalt. Jeg mener, mange steder er det normalt, at far går tilbage på arbejdet efter 14 dage, jeg synes godt nok det er at stramme den, bare at melde sig helt ud på den måde.

Får hun veer mens han er afsted, så er fire timer rigelig tid. Fødslen går jo ikke rigtig i gang bare ved de første ved, særligt ikke når det er nr. 1. Jeg kan ikke forstå, de ikke prioriterer at bare én af dem stiller op.

Men ja, jeg kommer fra en social gruppe hvor man tænker ret anderledes...



Jeg synes det er røvringe af veninden, og ville som veninde betale for at der kom nogen og hjalp med det praktiske når nu hun løb fra aftalen og havde høstet hendes del.

Når det er sagt ville min kæreste altså ikke få lov at kører 4 timer væk hvis jeg var højgravid, flere førstegangsfødende i min familie, inkl min mor, har født på få timer, jeg selv klarede det på under 4, men jeg blev også sat i gang med vedrop (fik dog også vehæmmende da fødslen skulle stoppes, så det havde nok gået endnu hurtigere hvis de ikke ahvde prøvet at stoppe fødslen). Den ene i min mødregruppe (også førstegangs) gik der 3 timer fra første ve til baby. Så 4 timer væk er langt væk imo. Men er barnet født kan han deltage, eller ligger brylluppet før hun har født kan de begge (altså selvfølgelgi kan en højgravid ikke hjælpe så meget som normalt, men man kan stadig lidt).
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ficus » 5. okt 2017, 15:59

Sådan lidt tilfældigt - er der nogen der ved om der hvor man bliver viet på Gentofte rådhus er pænt? Sådan ud fra alm standard pænt :-D

Altså rummet man bliver viet i. Hedder det noget specielt? :gruble:
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Kalimsofie » 5. okt 2017, 17:06

Ficus skrev:Sådan lidt tilfældigt - er der nogen der ved om der hvor man bliver viet på Gentofte rådhus er pænt? Sådan ud fra alm standard pænt :-D

Altså rummet man bliver viet i. Hedder det noget specielt? :gruble:


Godt spørgsmål. Vi overvejede Gentofte Rådhus, fordi det er sådan et flot rådhus, men jeg ved faktisk ikke, hvordan selve rummet til vielser ser ud. Du kan måske ringe derind og spørge?
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 6. okt 2017, 11:53

Ficus skrev:Sådan lidt tilfældigt - er der nogen der ved om der hvor man bliver viet på Gentofte rådhus er pænt? Sådan ud fra alm standard pænt :-D

Altså rummet man bliver viet i. Hedder det noget specielt? :gruble:


Du kan se rummet, hvis du googler Gentofte Rådhus vielse :)
1
K - 12.06.18 :love:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ficus » 6. okt 2017, 13:46

Aquadorable skrev:
Ficus skrev:Sådan lidt tilfældigt - er der nogen der ved om der hvor man bliver viet på Gentofte rådhus er pænt? Sådan ud fra alm standard pænt :-D

Altså rummet man bliver viet i. Hedder det noget specielt? :gruble:


Du kan se rummet, hvis du googler Gentofte Rådhus vielse :)


Synes det meste var lidt ældre billeder, men slog # og geotag op på Instagram og fik en ret god fornemmelse af det. Plus den flotte hall(?)! Tror man kan få taget nogle virkelig fine billeder der.
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 17. okt 2017, 18:46

Kan I anbefale folk til hår+makeup i Storkøbenhavn? Som i typer, der gerne kører hjem til folk på Amager og får dem til at se nogenlunde ud?
0

Tilbage til "Fest og bryllup"