Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 29. jul 2017, 10:05

Hvordan er det, er det virkelig billigere (men stadig lige god kvalitet) at få lavet smykker i Tyrkiet eller London, eller sådan noget? Har stødt på det et par gange.
Og er der andre ting, man med fordel kan rejse et sted hen for at få lavet/købe?

Jeg vil virkelig gerne på ferie.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 29. jul 2017, 14:22

Joe skrev:Hvordan er det, er det virkelig billigere (men stadig lige god kvalitet) at få lavet smykker i Tyrkiet eller London, eller sådan noget? Har stødt på det et par gange.
Og er der andre ting, man med fordel kan rejse et sted hen for at få lavet/købe?

Jeg vil virkelig gerne på ferie.


Diamanter er meget billigere i New York end I DK. Guld er billigere (og måske også diamanter) i Egypten. Mener også diamanter er billigere i London. Tyrkiet kunne jeg forestille mig havde billigere guld, men skal ikke kunne sige det med sikkerhed.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 29. jul 2017, 14:23

Filipai skrev:
Joe skrev:Hvordan er det, er det virkelig billigere (men stadig lige god kvalitet) at få lavet smykker i Tyrkiet eller London, eller sådan noget? Har stødt på det et par gange.
Og er der andre ting, man med fordel kan rejse et sted hen for at få lavet/købe?

Jeg vil virkelig gerne på ferie.


Diamanter er meget billigere i New York end I DK. Guld er billigere (og måske også diamanter) i Egypten. Mener også diamanter er billigere i London. Tyrkiet kunne jeg forestille mig havde billigere guld, men skal ikke kunne sige det med sikkerhed.


Edit: Angående NY så var jeg derovre da dollaren var lav, men det var stadigvæk kun 60% billigere for et par diamantørestikkere end herhjemme .
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 29. jul 2017, 15:21

Joe skrev:Hvordan er det, er det virkelig billigere (men stadig lige god kvalitet) at få lavet smykker i Tyrkiet eller London, eller sådan noget? Har stødt på det et par gange.
Og er der andre ting, man med fordel kan rejse et sted hen for at få lavet/købe?

Jeg vil virkelig gerne på ferie.


Måske jakkesæt til manden? :) Mener at Filipais kommende mand fik lavet sit i Egypten.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 29. jul 2017, 15:32

Aquadorable skrev:
Joe skrev:Hvordan er det, er det virkelig billigere (men stadig lige god kvalitet) at få lavet smykker i Tyrkiet eller London, eller sådan noget? Har stødt på det et par gange.
Og er der andre ting, man med fordel kan rejse et sted hen for at få lavet/købe?

Jeg vil virkelig gerne på ferie.


Måske jakkesæt til manden? :) Mener at Filipais kommende mand fik lavet sit i Egypten.


Det var i Thailand. Men der kunne man virkeligt få noget for pengene. Mener det var 2500 vi gav, og det var så i kashmir.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 29. jul 2017, 16:05

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:
Joe skrev:Hvordan er det, er det virkelig billigere (men stadig lige god kvalitet) at få lavet smykker i Tyrkiet eller London, eller sådan noget? Har stødt på det et par gange.
Og er der andre ting, man med fordel kan rejse et sted hen for at få lavet/købe?

Jeg vil virkelig gerne på ferie.


Måske jakkesæt til manden? :) Mener at Filipais kommende mand fik lavet sit i Egypten.


Det var i Thailand. Men der kunne man virkeligt få noget for pengene. Mener det var 2500 vi gav, og det var så i kashmir.


Ah, ja :D
Vi gav 12000 for min kærestes jakkesæt hos en skrædder i Odense, der lavede det hele fra bunden :tie: Så ja, man kan sagtens spare noget på den konto :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 9. aug 2017, 18:15

Jeg prøvede kjoler for første gang i dag. Jeg har endnu ikke truffet en beslutning om det skal være den jeg var vild med, eller jeg skal kigge videre. For det er jo, som jeg sagde til min netop single lillesøster, ligesom med mænd: Man ender ikke med den første man prøver.
Men det var i hvert fald ret stort. Jeg begyndte muligvis at græde lidt, da jeg havde kjole og slør på første gang - og det var ikke engang den kjole, jeg overvejer.
3
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 9. aug 2017, 20:14

Nogen herinde der har brugt/fundet en fotograf der ikke koster det hvide ud af øjnene i København? Men som samtidig tager fine billeder. Jeg er virkelig i fotokrise, vil ikke bruge en fjerdedel af bryllupsbudgettet på en fotograf men vil omvendt gerne have billeder fra dagen. Så please sig I kan hjælpe!
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Anlewi » 10. aug 2017, 04:24

godtnavn skrev:Nogen herinde der har brugt/fundet en fotograf der ikke koster det hvide ud af øjnene i København? Men som samtidig tager fine billeder. Jeg er virkelig i fotokrise, vil ikke bruge en fjerdedel af bryllupsbudgettet på en fotograf men vil omvendt gerne have billeder fra dagen. Så please sig I kan hjælpe!


http://galleri.kloster-foto.dk/#!album-2
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Code71 » 10. aug 2017, 08:35

godtnavn skrev:Nogen herinde der har brugt/fundet en fotograf der ikke koster det hvide ud af øjnene i København? Men som samtidig tager fine billeder. Jeg er virkelig i fotokrise, vil ikke bruge en fjerdedel af bryllupsbudgettet på en fotograf men vil omvendt gerne have billeder fra dagen. Så please sig I kan hjælpe!


Min bedste veninde har været bryllupsfotograf i mange år. Hun gør det stadig i hendes fritid. Hvis du er interesseret, kan jeg godt formidle kontakten?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Code71 » 10. aug 2017, 08:36

Nå men jeg må nok indse at jeg ikke var klar over hvad et bryllup forlanger af forberedelse. Vores bryllup er den 25.7.18 og kæresten er allerede i fuld gang med at planlægge alt muligt.

Jeg er nok lidt svær at begejstre, når hun kommer med det 165. billede af en kjole og spørger om den ikke ville være pæn til hende :lol:

Jeg skal nok bare lidt ind i kampen, kan jeg mærke
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 10. aug 2017, 14:13

3 indlæg der allesammen handler om den sides plakater, måske du skulle droppe din reklame, du prøver jo ikke en gang at pakke det ind.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 10. aug 2017, 14:23

Code71 skrev:Nå men jeg må nok indse at jeg ikke var klar over hvad et bryllup forlanger af forberedelse. Vores bryllup er den 25.7.18 og kæresten er allerede i fuld gang med at planlægge alt muligt.

Jeg er nok lidt svær at begejstre, når hun kommer med det 165. billede af en kjole og spørger om den ikke ville være pæn til hende :lol:

Jeg skal nok bare lidt ind i kampen, kan jeg mærke

De 'store linjer' som dato, sted og (pris)rammen for brylluppet er godt at have på plads i god tid - alt det andet kan I sagtens fylde på hen ad vejen :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 11. aug 2017, 03:51

Code71 skrev:Nå men jeg må nok indse at jeg ikke var klar over hvad et bryllup forlanger af forberedelse. Vores bryllup er den 25.7.18 og kæresten er allerede i fuld gang med at planlægge alt muligt.

Jeg er nok lidt svær at begejstre, når hun kommer med det 165. billede af en kjole og spørger om den ikke ville være pæn til hende :lol:

Jeg skal nok bare lidt ind i kampen, kan jeg mærke


Skynd jer at booke kirke og feststed. Vi var selv i god tid med at booke halvandet år før, men kender flere, der fik sig noget af en overraskelse over, at det var svært at få det ønskede sted eller den ønskede kirke, fordi de var lidt senere ude.
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Code71 » 11. aug 2017, 07:03

Aquadorable skrev:
Code71 skrev:Nå men jeg må nok indse at jeg ikke var klar over hvad et bryllup forlanger af forberedelse. Vores bryllup er den 25.7.18 og kæresten er allerede i fuld gang med at planlægge alt muligt.

Jeg er nok lidt svær at begejstre, når hun kommer med det 165. billede af en kjole og spørger om den ikke ville være pæn til hende :lol:

Jeg skal nok bare lidt ind i kampen, kan jeg mærke


Skynd jer at booke kirke og feststed. Vi var selv i god tid med at booke halvandet år før, men kender flere, der fik sig noget af en overraskelse over, at det var svært at få det ønskede sted eller den ønskede kirke, fordi de var lidt senere ude.


Det klarede vi allerede mens vi var dernede. Brylluppet skal holdes på Kreta, i Gouves.

Der er sådan en rigtig hyggelig lille kirke, som vi gerne måtte låne. Landet er jo græsk-ortodoks. Så præsten må ikke vie os. Men det må borgmesteren gerne. Så det bliver sådan.

Festen holder vi på en restaurant som ligger lige ved siden af kirken (100m) hvor restauranten er helt ud til strandkanten. Det bliver SÅ lækkert :blush2:
6
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Fest og bryllup"