Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2017, 19:49

Ballademager skrev:
godtnavn skrev:
Ballademager skrev:Hvad gør I jer af tanker om bryllupskage? Vi har ikke særlig meget lyst til en traditionel kage, så overvejer muffins i stedet. Men det er også bare lidt kedeligt.

Har I nogen forslag?


Jeg ville ikke have noget imod at få en strangas kage :D Men muffins kan jo godt være godt, måske cupcake? Med lækker topping og ikke det der lyserøde smør der er på billige cupcakes. Altså med noget mousse/creme eller god smørcreme på toppen :)


Jeg kan ikke lide smørcreme, uanset hvor lækkert, det er lavet :genert: Mousse er ok, men ikke noget, jeg er helt pjattet med.

Strangaskage kender jeg ikke, men må lige Google :D


Jeg kan heller ikke lide smørcreme man ved jeg mange kan :) Strangaskage er meget klassisk, ikke dansker flødeskumsklassisk mere fransk-ish, men mousse som du jo ikke er pjattet med.

Hjerteformede jordbærkager har jeg også set til et bryllup, det smager også sygt godt, selvom det i smagene er lidt klassisk. Hvis min kæreste skulle vælge skulle vi sikkert have linser :lol: Jeg synes I skal gå efter kagebordet med alt muligt forskelligt, mon ikke også I har familie der kan lave lidt hvis de bare skal lave en brøkdel af kagen? Jeg ville elske sådan et bord :)
0
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Nomnom » 28. jun 2017, 19:55

Ballademager skrev:Hvad gør I jer af tanker om bryllupskage? Vi har ikke særlig meget lyst til en traditionel kage, så overvejer muffins i stedet. Men det er også bare lidt kedeligt.

Har I nogen forslag?


Vi skal have frugttærte. Vi bestiller noget lign. det på billedet og så med flere forskellige slags bær og frugt så det ikke kun er jordbær. Det er jo sådan set bare almindelig jordbærtærte med kransekage omkring. Men vi elsker jordbærtærte :savl:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2017, 20:21

Ballademager skrev:
godtnavn skrev:
Ballademager skrev:
godtnavn skrev:
Ballademager skrev:Hvad gør I jer af tanker om bryllupskage? Vi har ikke særlig meget lyst til en traditionel kage, så overvejer muffins i stedet. Men det er også bare lidt kedeligt.

Har I nogen forslag?


Jeg ville ikke have noget imod at få en strangas kage :D Men muffins kan jo godt være godt, måske cupcake? Med lækker topping og ikke det der lyserøde smør der er på billige cupcakes. Altså med noget mousse/creme eller god smørcreme på toppen :)


Jeg kan ikke lide smørcreme, uanset hvor lækkert, det er lavet :genert: Mousse er ok, men ikke noget, jeg er helt pjattet med.

Strangaskage kender jeg ikke, men må lige Google :D


Jeg kan heller ikke lide smørcreme man ved jeg mange kan :) Strangaskage er meget klassisk, ikke dansker flødeskumsklassisk mere fransk-ish, men mousse som du jo ikke er pjattet med.

Hjerteformede jordbærkager har jeg også set til et bryllup, det smager også sygt godt, selvom det i smagene er lidt klassisk. Hvis min kæreste skulle vælge skulle vi sikkert have linser :lol: Jeg synes I skal gå efter kagebordet med alt muligt forskelligt, mon ikke også I har familie der kan lave lidt hvis de bare skal lave en brøkdel af kagen? Jeg ville elske sådan et bord :)


Hvis jeg skulle vælge, så stod den på svenske kanelboller og cremesnegle. Elsker kager, der er lavet af gærdej med et eller andet sødt snask i :D Men det er ikke sikkert, at resten af gæsterne er helt med på den.

Men kagebord forskellige slags kage er faktisk en ret god ide. Vi kommer sandsynligvis til at holde en lidt lang reception, for nogle af de gæster, der ikke skal være med om aftenen, så der må godt være lidt at komme efter.


Jeres fest jeres valg, og altså, hvem elsker ikke kanelsnegle/boller?

Jeg har besluttet mig for at vi gør tingene på vores måde, også hvis det medførte kanelsnegle som bryllupskage. Måske være kreativ og få dem bygget op ala en croquem bouche, sådan i en spids med sukkerslør, det kunne være ret blæret :D
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 28. jun 2017, 21:06

Ballademager skrev:Hvad gør I jer af tanker om bryllupskage? Vi har ikke særlig meget lyst til en traditionel kage, så overvejer muffins i stedet. Men det er også bare lidt kedeligt.

Har I nogen forslag?


Jeg synes muffins/cupcakes er for kedeligt selv til hverdag, men den slags er jo smag og behag! :)

Vi fik cheesecake - det lavede jeg til min mand en af de første dages vi havde hjemme hos mig, fordi han aldrig havde smagt det før og han blev vild med det. Så det var oplagt at have som bryllupsgave. En jeg var elev sammen med havde en gigantisk hjerteformet jordbærtærte til hendes bryllup.

Er der ikke en eller anden kage både du og din kæreste begge godt kan lide - eller der er måske muffins?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 29. jun 2017, 05:01

Vi skal have kæmpe kagebord, når vi bliver gift til august :lun: 7-8 forskellige kager og bryllupskage. Lige noget for en kageelsker som mig :D

Vores kokke laver nogle af kagerne, mens familien laver resten.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Alphilia » 29. jun 2017, 13:45

Vi har tit snakket om et kagebord med forskellige kager som vi godt kan lide - fx cheesecakes og (gode) romkugler (min kærestes favorit).
Vi har ikke helt skruet vores festkoncept sammen endnu, men det involverer næppe en klassisk bryllupskage
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 29. jun 2017, 16:21

Jeg begynder at tænke at et kagebord kunne give mig min drømmekage, for så kunne man købe den til færre mennesker og selv bage alt muligt lækkert også, på den måde bliver det billigere og jeg kan stadig få kagen, det må overvejes!
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 30. jun 2017, 09:44

Vi mangler stadig transport. Vi havde egentligt bare sigtet efter en stor normal bus, (vi skal have transporteret ca 44-54 mennesker) Men så begyndte min far at ævle om londonbus, som så viser jeg at være umuligt at fremtrylle herovre på Sjælland, uden man skal betale deres tur fra jylland.
Så har vi prøvet at kontakte nogen med en veteranbus igennem bookaclassic, og det var mildest talt ikke en succes :tie: Forkerte oplysninger var oplyst på siden, og en ubehjælpsom indehaver af bussen, og en noget højere pris.

Så hvis i har noget godt kendskab til en fint transport middel der kan køre fra Lyngby til Greve og have plads til minimum 44 passagerer og til en max pris på 5000. Så byd endelig ind.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Undtagelsen » 30. jun 2017, 18:56

Jeg ved ikke hvad det koster, men har på et tidspunkt været til fest, hvor vi blev transporteret rundt i SAS-bussen fra linket.

http://www.bushistorisk-selskab.dk/busser/
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 30. jun 2017, 19:34

Undtagelsen skrev:Jeg ved ikke hvad det koster, men har på et tidspunkt været til fest, hvor vi blev transporteret rundt i SAS-bussen fra linket.

http://www.bushistorisk-selskab.dk/busser/


Kiggede faktisk på deres busser tidligere, men kunne ikke se på deres hjemmeside at de lejede dem ud. Må prøve at høre dem tak :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 18. jul 2017, 13:48

Nogen der ved hvor bred en ring skal være for at man kan indgraverer i den og læse hvad der står?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 18. jul 2017, 15:46

godtnavn skrev:Nogen der ved hvor bred en ring skal være for at man kan indgraverer i den og læse hvad der står?


Hvis den er mindre end 1,5 begynder det at blive svært at gøre det læseligt. Dermed ikke sagt man ikke kan, altså man kan jo stemple på meget små ting, men stadigvæk.
Hvor smal en ring tænker du?
Senest rettet af Filipai 18. jul 2017, 17:06, rettet i alt 1 gang.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 18. jul 2017, 16:39

Filipai skrev:
godtnavn skrev:Nogen der ved hvor bred en ring skal være for at man kan indgraverer i den og læse hvad der står?


Hvis den er mindre end 2,5 begynder det at blive svært at gøre det læseligt. Dermed ikke sagt man ikke kan, altså man kan jo stemple på meget små ting, men stadigvæk.
Hvor smal en ring tænker du?


Jeg må måle den senere, men tror kun den er omkring 2, men er røvdårlige til øjemål så det kan godt være helt ved siden af. Jeg overvejer stærkt at bruge min forlovelsesring til vielsesring fordi jeg ikke kan lide tanken om ikke at gå med den hver dag, og jeg er ikke til flere ringe på samme finger. Men erikke helt afklaret, og det ville kræve læselig skrift som jeg er bange for er en umulighed.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 18. jul 2017, 17:06

godtnavn skrev:
Filipai skrev:
godtnavn skrev:Nogen der ved hvor bred en ring skal være for at man kan indgraverer i den og læse hvad der står?


Hvis den er mindre end 2,5 begynder det at blive svært at gøre det læseligt. Dermed ikke sagt man ikke kan, altså man kan jo stemple på meget små ting, men stadigvæk.
Hvor smal en ring tænker du?


Jeg må måle den senere, men tror kun den er omkring 2, men er røvdårlige til øjemål så det kan godt være helt ved siden af. Jeg overvejer stærkt at bruge min forlovelsesring til vielsesring fordi jeg ikke kan lide tanken om ikke at gå med den hver dag, og jeg er ikke til flere ringe på samme finger. Men erikke helt afklaret, og det ville kræve læselig skrift som jeg er bange for er en umulighed.


Det kommer også an på hvordan den ser ud om de kan få den ind i selve maskinen, og det kommer også an på din ring størrelse om det kan lade sig gi sig. Skulle forøvrigt have skrevet 1,5 og ikke 2,5. Min forlovelsesring er 2 mm, og den kunne man i princippet godt på, men grundet stenen og den lille ringstørrelse kunne de ikke få den ind i graveringsmaskinen.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 18. jul 2017, 17:25

Filipai skrev:
godtnavn skrev:
Filipai skrev:
godtnavn skrev:Nogen der ved hvor bred en ring skal være for at man kan indgraverer i den og læse hvad der står?


Hvis den er mindre end 2,5 begynder det at blive svært at gøre det læseligt. Dermed ikke sagt man ikke kan, altså man kan jo stemple på meget små ting, men stadigvæk.
Hvor smal en ring tænker du?


Jeg må måle den senere, men tror kun den er omkring 2, men er røvdårlige til øjemål så det kan godt være helt ved siden af. Jeg overvejer stærkt at bruge min forlovelsesring til vielsesring fordi jeg ikke kan lide tanken om ikke at gå med den hver dag, og jeg er ikke til flere ringe på samme finger. Men erikke helt afklaret, og det ville kræve læselig skrift som jeg er bange for er en umulighed.


Det kommer også an på hvordan den ser ud om de kan få den ind i selve maskinen, og det kommer også an på din ring størrelse om det kan lade sig gi sig. Skulle forøvrigt have skrevet 1,5 og ikke 2,5. Min forlovelsesring er 2 mm, og den kunne man i princippet godt på, men grundet stenen og den lille ringstørrelse kunne de ikke få den ind i graveringsmaskinen.


Så er det positivt jeg har tykke fingre :lol: Men stenen kan måske blive et problem... Min tommestok siger den er 2 mm bred. Jeg ville bare synes det var så synd ikke at skulle gå med den mere allerede om 11 måneder...
0

Tilbage til "Fest og bryllup"