Den store bryllupssniksnak-tråd
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
^ Tak for tip - det flaskede sig dog med den anden
Jer, nu godt gifte - hvornår åbnede I gaver? I løbet af dagen, dagen efter, noget tredje?
Jer, nu godt gifte - hvornår åbnede I gaver? I løbet af dagen, dagen efter, noget tredje?
0
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
Alphilia skrev:^ Tak for tip - det flaskede sig dog med den anden
Jer, nu godt gifte - hvornår åbnede I gaver? I løbet af dagen, dagen efter, noget tredje?
Vi åbnede dagen efter, det havde vi også skrevet på forhånd at vi gjorde. Det tog os 3½ time, så aner ikke hvordan vi skulle få proppet det ind på dagen. Har skrevet personlige takkekort til alle (de sidste ryger i postkassen i løbet af denne uge) hvor vi også takker specifikt for gaven
1
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
Alphilia skrev:^ Tak for tip - det flaskede sig dog med den anden
Jer, nu godt gifte - hvornår åbnede I gaver? I løbet af dagen, dagen efter, noget tredje?
På dagen, når vi lige havde tid. Det var fedt at kunne se folk imens vi åbnede gaver.
0
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
Vi åbnede dagen efter, og den info havde vi også givet på forhånd, det tog os næsten 4 timer at åbner gaverne, det havde vi ikke haft tid til.
Vi åbnede 2 gaver på dagen, som var nogle der kom og sagde at det ville betyde noget, og det gjorde vi så selvfølgelig. Vi skrev personligt takkekort til alle, hvor vi også takkede for deres specifikke gave.
Vi åbnede 2 gaver på dagen, som var nogle der kom og sagde at det ville betyde noget, og det gjorde vi så selvfølgelig. Vi skrev personligt takkekort til alle, hvor vi også takkede for deres specifikke gave.
1
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
Vi åbnede alle kort og gaver på dagen - der var god tid mellem selve vielsen (vi blev viet på feststedet) og middagen, så den blev brugt på at tage billeder, spise bryllupskage, snakke med folk, sippe prosecco og åbne gaver.
1
-
- Midlertidigt udelukket efter eget ønske
- Indlæg: 5320
- Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
- Kort karma: 257
- Likede indlæg: 6680
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
Vi gjorde det dagen efter. Ville slet ikke have orket det på dagen. Og så skrev vi en personlig takkebesked til folk mens vi gjorde det på enten messenger eller sms.
1
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
Tak for input.
Jeg håber vi når det på dagen, det synes jeg selv er mest festligt - medmindre man samles til brunch el lign. dagen efter.
Vi må se, om det kan gøres løbende. Uanset, får alle et personligt takkekort efter festen
Jeg håber vi når det på dagen, det synes jeg selv er mest festligt - medmindre man samles til brunch el lign. dagen efter.
Vi må se, om det kan gøres løbende. Uanset, får alle et personligt takkekort efter festen
0
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
Vi havde rigtig god tid mens der blev spist kage og drukket kaffe så vi åbnede der. Det tog vel en times tid med afbrydelser.
Jeg tror de fleste var glade for at vi gjorde det der og jeg synes også det er rarest mens gæsterne er der.
Jeg tror de fleste var glade for at vi gjorde det der og jeg synes også det er rarest mens gæsterne er der.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
- Fru Sunshine
- Indlæg: 11519
- Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
- Kort karma: 1738
- Geografisk sted: Vendsyssel
- Likede indlæg: 16695
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
Alphilia skrev:^ Tak for tip - det flaskede sig dog med den anden
Jer, nu godt gifte - hvornår åbnede I gaver? I løbet af dagen, dagen efter, noget tredje?
Mens folk drak kaffe og spiste kage, efter at vi var blevet fotograferet. Der var afsat rigeligt tid, og jeg ville have hadet at skulle vente til dagen efter.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
Jeg synes også det er rart at se folk åbne gaver jeg giver, omvendt synes jeg der sker så mange federe ting til et bryllup som jeg som gæst hellere vil nyde, jeg synes det er synd hvis et brudepar bruger 3-4 timer af deres dag på at åbne gaver, den tid ville jeg som gæst hellere bruge på hyggelige ting sammen med dem, og så finder jeg det respektløst at jappe gennem gaverne fordi de skal nås at åbnes på dagen og tiden ikke rigtig er der.
2
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
VI åbnede gaver dagen efter og det tog os vel ca. 1½ time. Rigtig mange af vores gæster overnattede, så vi gjorde det i forbindelse med morgenmaden. Jeg synes det var ret fint Vi skrev (okay... Vi skriver stadig, selvom det er 4½ måned siden... ) personlige takkekort og takkede for de specifikke gaver til folk
0
J, juli 2018.
- Sustentaculum
- Indlæg: 861
- Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
- Kort karma: 140
- Likede indlæg: 1034
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
Hej
Vi står nu, lykkeligvis, også midt i bryllupsplanlægningen Og sikke mange til man skal tage stilling til..
Jeg må indrømme at jeg ikke lige havde forudset hvor omstændigt det er at planlægge sådan en stor fest.. Jeg har nogen spørgsmål, måske i kan hjælpe?
Vi regner med en borgerlig vielse, og vil egentlig gerne holde en reception, men alle de feststeder vi har fundet i "nærheden" har starttidspunkt mlm. 17 og 18. Så kan vi jo ikke nå at blive viet/holde reception inden? Jeg talte med en arrangør i dag, og han fortalte at mange valgt at blive viet på stedet, men jeg fik ikke lige spurgt "hvornår"
Næste dilemma bliver så. Hvis vi bliver viet på stedet, hvad gør man så med reception? Kan man tillade sig at bede receptionsgæsterne om at forlade stedet, når maden skal serveres? Vi regner umiddelbart med at blive 100-ish til receptionen, hvoraf ca. halvdelen skal videre til festen..
Yderligere.. Hvor langt kan man forvente at folk gider rejse for et bryllup? Vi bor i Nordsjælland, og gæsterne ligeså (80%), kan vi godt tillade os at holde festen fx. på midt sjælland, eller helt ude på vestsjælland?
Næste spørgsmål lyder.. In case vi holder det langt væk, tænkte vi at folk skulle have muligheden for at overnatte på stedet. I så fald, er det så en udgift vi skal holde, eller er det gæsterne selv? Jeg tænker det er voldsomt at bede gæsterne selv betale, men på den anden side, øger det jo også kuvertprisen en hel del for os, specielt hvis det ikke er et tilbud folk har tænkt sig at benytte?
... okay. Det blev temmelig mange spørgsmål. Jeg har flere. I må lige sige til hvis det er for irriterende, så opretter jeg min egen tråd
Vi står nu, lykkeligvis, også midt i bryllupsplanlægningen Og sikke mange til man skal tage stilling til..
Jeg må indrømme at jeg ikke lige havde forudset hvor omstændigt det er at planlægge sådan en stor fest.. Jeg har nogen spørgsmål, måske i kan hjælpe?
Vi regner med en borgerlig vielse, og vil egentlig gerne holde en reception, men alle de feststeder vi har fundet i "nærheden" har starttidspunkt mlm. 17 og 18. Så kan vi jo ikke nå at blive viet/holde reception inden? Jeg talte med en arrangør i dag, og han fortalte at mange valgt at blive viet på stedet, men jeg fik ikke lige spurgt "hvornår"
Næste dilemma bliver så. Hvis vi bliver viet på stedet, hvad gør man så med reception? Kan man tillade sig at bede receptionsgæsterne om at forlade stedet, når maden skal serveres? Vi regner umiddelbart med at blive 100-ish til receptionen, hvoraf ca. halvdelen skal videre til festen..
Yderligere.. Hvor langt kan man forvente at folk gider rejse for et bryllup? Vi bor i Nordsjælland, og gæsterne ligeså (80%), kan vi godt tillade os at holde festen fx. på midt sjælland, eller helt ude på vestsjælland?
Næste spørgsmål lyder.. In case vi holder det langt væk, tænkte vi at folk skulle have muligheden for at overnatte på stedet. I så fald, er det så en udgift vi skal holde, eller er det gæsterne selv? Jeg tænker det er voldsomt at bede gæsterne selv betale, men på den anden side, øger det jo også kuvertprisen en hel del for os, specielt hvis det ikke er et tilbud folk har tænkt sig at benytte?
... okay. Det blev temmelig mange spørgsmål. Jeg har flere. I må lige sige til hvis det er for irriterende, så opretter jeg min egen tråd
0
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
I kan tillade jer at holde det lige hvor I vil, men skal bare have med at det kan betyde afbud, at nogen gæster går tidligere for at nå sidste tog, hvor de hvis det blev holdt tæt på dem ville feste hele natten, nogen vil ike drikke alkohol fordi de skal kunne kører hjem da det jo er længere væk end en taxa kan betales som de måske ville vælge hvis det var tæt på osv. osv.. Men I kender jo jeres gæster, og har nok en idé om hvad de vil vælge Evt kunne I give halvdelen af overnatningen så gæsterne får det til en nedsat pris, og så skal melde f.eks. 2 måneder før om de vil gøre brug af tilbuddet, så betaler I ikke for folk der ikke bruger det, og det bliver samtidig ikke nær så dyrt for hverken gæster eller jer fordi I deler udgiften
Jeg ville personligt vælge at holde receptionen et sted lige ved vielsen, og så tager dem der skal med om aftenne med videre, det passer vel også meget godt hvis de steder I har kigget på først er fra kl 17
Jeg ville personligt vælge at holde receptionen et sted lige ved vielsen, og så tager dem der skal med om aftenne med videre, det passer vel også meget godt hvis de steder I har kigget på først er fra kl 17
0
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
Jeg låner lige jeres tråd og håber, det er ok
Efter en længere pause pusler jeg så småt med kjoler igen. En af dem, jeg har liggende, som fortjener en make-over, er denne fine sag, hvor skørtet egentlig er ret kikset. Til gengæld hører der et to-die-for slør i kæmpeformat til, så jeg leger lidt med tanken om at lave det til en ny, asymmetrisk underdel, der samtidig gør kjolen mere moderne.
Jeg har kun lige lavet en løs drapering,men hvad tænker i bryllupskyndige damer. Ligner det noget, der kunne blive til noget i færdig form? Jeg er selv ret vild med ideen, men formen er pt i bedste fald grov
Ryggen bliver lavet med dyb v-udskæring. Har ikke et ordentligt billede - jeg manglede nåle til at fiksere stoffet, så det endte ikke i et egentligt v, og skørtet er også draperet symmetrisk på billedet bagfra.
Efter en længere pause pusler jeg så småt med kjoler igen. En af dem, jeg har liggende, som fortjener en make-over, er denne fine sag, hvor skørtet egentlig er ret kikset. Til gengæld hører der et to-die-for slør i kæmpeformat til, så jeg leger lidt med tanken om at lave det til en ny, asymmetrisk underdel, der samtidig gør kjolen mere moderne.
Jeg har kun lige lavet en løs drapering,men hvad tænker i bryllupskyndige damer. Ligner det noget, der kunne blive til noget i færdig form? Jeg er selv ret vild med ideen, men formen er pt i bedste fald grov
Ryggen bliver lavet med dyb v-udskæring. Har ikke et ordentligt billede - jeg manglede nåle til at fiksere stoffet, så det endte ikke i et egentligt v, og skørtet er også draperet symmetrisk på billedet bagfra.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Re: Den store bryllupssniksnak-tråd
Sustentaculum skrev:Hej
Vi står nu, lykkeligvis, også midt i bryllupsplanlægningen Og sikke mange til man skal tage stilling til..
Jeg må indrømme at jeg ikke lige havde forudset hvor omstændigt det er at planlægge sådan en stor fest.. Jeg har nogen spørgsmål, måske i kan hjælpe?
Vi regner med en borgerlig vielse, og vil egentlig gerne holde en reception, men alle de feststeder vi har fundet i "nærheden" har starttidspunkt mlm. 17 og 18. Så kan vi jo ikke nå at blive viet/holde reception inden? Jeg talte med en arrangør i dag, og han fortalte at mange valgt at blive viet på stedet, men jeg fik ikke lige spurgt "hvornår"
Næste dilemma bliver så. Hvis vi bliver viet på stedet, hvad gør man så med reception? Kan man tillade sig at bede receptionsgæsterne om at forlade stedet, når maden skal serveres? Vi regner umiddelbart med at blive 100-ish til receptionen, hvoraf ca. halvdelen skal videre til festen..
Yderligere.. Hvor langt kan man forvente at folk gider rejse for et bryllup? Vi bor i Nordsjælland, og gæsterne ligeså (80%), kan vi godt tillade os at holde festen fx. på midt sjælland, eller helt ude på vestsjælland?
Næste spørgsmål lyder.. In case vi holder det langt væk, tænkte vi at folk skulle have muligheden for at overnatte på stedet. I så fald, er det så en udgift vi skal holde, eller er det gæsterne selv? Jeg tænker det er voldsomt at bede gæsterne selv betale, men på den anden side, øger det jo også kuvertprisen en hel del for os, specielt hvis det ikke er et tilbud folk har tænkt sig at benytte?
... okay. Det blev temmelig mange spørgsmål. Jeg har flere. I må lige sige til hvis det er for irriterende, så opretter jeg min egen tråd
Som gæst, til et bryllup hvor jeg holder af brudeparret, ville jeg køre til den anden ende af landet, hvis det var der de havde valgt at brylluppet skulle holdes. Måske i vil opleve at lidt færre kommer til vielse og reception, men tænker de fleste der kan, ville dukke op.
Hvis i skriver et start og sluttidspunkt og bruger ordet reception i en indbydelse til de gæster der ikke skal til festen, tænker jeg i måske kunne undgå at bede folk om at gå. Hvis vielsen er tidlig, kunne der måske være en times tid mellem reception og middag, hvor gæster der skal blive og evt overnatte på stedet, lige kan blive frisket lidt op, skifte tøj eller lign.
Ift overnatning så har jeg kun prøvet at det var noget vi som gæster selv har betalt. De fleste steder har det været lidt billigere priser end stederne normalr ville tage, bestilt gennem brudeparret, som har haft en eller anden frist til at melde tilbage at de skal bruge 30 værelser eller noget i den stil. Vi skal til et bryllup på Sydsjælland (bor i Nordsjælland) til august, hvor vi i forbindelse med at vi lige har fået Save The Date kort, gerne måtte melde ud om vi ville have et værelse + morgenmad.
0