Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 28. dec 2018, 15:24

Og vi holdt så også reception hvor der var en 40 ekstra inviterede. Der endte vi dog med en helveds masse afbud i ugerne op til, hvilket har påvirket mit forhold til nogle mennesker, fordi de meldte afbud lige inden med virkelig ringe begrundelse (f.eks. mandens kusine kom ikke fordi hendes mand havde fået en fibersprængning i benet!? Hans fætter skrev også en uge inden at han lige var blevet skilt og ikke kunne overksue det, det synes jeg var fair, men hans store datter har siden fortalt at han synes det var for dyrt i benzin og det var den rigtige grund til han ikke kom, skilsmissen havde været længe før men de havde bare ikke fortalt hele familien det før). DEr er en enkelt jeg overvejer at slette på facebook fordi hun ganske enkelt bare ikke dukkede op...

Men dem der kom til receptionen var jeg rigitg glad for at se, det var min yndlings del af dagen, så de fik det bedste synes jeg, selvom de ikke var med hele dagen.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Alphilia » 28. dec 2018, 15:51

englishchannel skrev:Er jeg den eneste, der har udfordringer med at skrive ønskeseddel til brylluppet? Vi inviterer 65 mennesker, så der skal alligevel en del ønsker til, hvis ikke vi skal ende med 15 håndmixere.

Vi er i 30'erne og har på bryllupstidspunktet boet sammen i 7 år, så vi mangler absolut intet til vores hjem. Hvad gjorde I andre "modne" par?


Vi ønskede os - og fik- mange gavekort til oplevelser. Med fare for at lyde utaknemmelig ville jeg ønske vi havde udspecificeret det lidt, så det ikke kun var “Smartboxes” (men det er nok også fordi jeg selv ville finde på noget lidt andet).
Derudover ønskede vi os ting, som kunne trænge til at blive erstattet herhjemme (primært køkkenting) og enkelte ting vi aldrig selv kommer til at få købt
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 28. dec 2018, 17:04

Vi inviterede både efter, hvem vi gerne ville se, og efter hvor mange der var plads til. Det betød at mine fætre og kusiner ikke blev inviteret, han inviterede nogle få af sine, mine onkler og tanter blev inviteret, hans gjorde ikke og så enedes vi om resten. F.eks. at de eneste børn, vi gad at have med, var familie.

Hvad angår ønskeseddel, var vi også ret meget på herrens mark, men endte med nogle få specifikke ønsker, penge til husbyggeri og ellers overraskelser.
Vi fik en masse skønne og brugbare gaver og nogle få ganske rædsomme.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Mi55y » 3. jan 2019, 02:32

Vi skal til bryllup om to uger. Der er gavekoordinator på. Vi skrev 3. Juledag angående den gave, vi gerne vil købe, men har stadig ikke fået svar. Kan vi godt tillade os bare at købe eller skal vi vente lidt længere på svar? Der er nemlig op til 5 dages leveringstid, så vil jo gerne have det ordnet snart.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 3. jan 2019, 02:48

Mi55y skrev:Vi skal til bryllup om to uger. Der er gavekoordinator på. Vi skrev 3. Juledag angående den gave, vi gerne vil købe, men har stadig ikke fået svar. Kan vi godt tillade os bare at købe eller skal vi vente lidt længere på svar? Der er nemlig op til 5 dages leveringstid, så vil jo gerne have det ordnet snart.


Jeg synes bare, at I skal købe den :) Koordinatoren har jo haft okay tid til at vende tilbage. Du kan evt. skrive, at nu har I købt gaven, så koordinatoren ved det.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf englishchannel » 21. apr 2019, 05:53

Jeg kunne godt bruge noget input til et bordplansdilemma.

Min kærestes ene forælder kommer oprindeligt fra udlandet, hvor noget af den familie også vil deltage i brylluppet. Udfordringen er, at der både er nogle betydelige sprogbarrierer i forhold til de andre gæster og at der også er tale om nogle kulturelle og politiske ting, der gør at de muligvis vil clashe med en del af vores danske gæster.

Jeg vil egentlig foretrække at sætte dem ved et bord for sig. Antalsmæssigt vil det ikke være skævt i forhold til de andre borde, og så vil snakken kunne gå frit på deres modersmål og vi risikerer ikke akavede situationer. Min kæreste mener, at det er uhøfligt så tydeligt at isolere en del af selskabet fra resten, men jeg føler oprigtigt at alle vil få en bedre aften, hvis de sidder sammen med folk, de let kan kommunikere med.

Hvad tænker I? Skal vi prøve at blande selskabet noget mere?
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Anlewi » 21. apr 2019, 06:07

englishchannel skrev:Jeg kunne godt bruge noget input til et bordplansdilemma.

Min kærestes ene forælder kommer oprindeligt fra udlandet, hvor noget af den familie også vil deltage i brylluppet. Udfordringen er, at der både er nogle betydelige sprogbarrierer i forhold til de andre gæster og at der også er tale om nogle kulturelle og politiske ting, der gør at de muligvis vil clashe med en del af vores danske gæster.

Jeg vil egentlig foretrække at sætte dem ved et bord for sig. Antalsmæssigt vil det ikke være skævt i forhold til de andre borde, og så vil snakken kunne gå frit på deres modersmål og vi risikerer ikke akavede situationer. Min kæreste mener, at det er uhøfligt så tydeligt at isolere en del af selskabet fra resten, men jeg føler oprigtigt at alle vil få en bedre aften, hvis de sidder sammen med folk, de let kan kommunikere med.

Hvad tænker I? Skal vi prøve at blande selskabet noget mere?


Hvilke sprog er i spil? Jeg tænker ikke det er et problem hvis det f.eks er engelsk, men er det spansk eller noget andet der ikke ligger lige til højrebenet, så ville jeg ikke blande
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf englishchannel » 21. apr 2019, 06:11

Anlewi skrev:
englishchannel skrev:Jeg kunne godt bruge noget input til et bordplansdilemma.

Min kærestes ene forælder kommer oprindeligt fra udlandet, hvor noget af den familie også vil deltage i brylluppet. Udfordringen er, at der både er nogle betydelige sprogbarrierer i forhold til de andre gæster og at der også er tale om nogle kulturelle og politiske ting, der gør at de muligvis vil clashe med en del af vores danske gæster.

Jeg vil egentlig foretrække at sætte dem ved et bord for sig. Antalsmæssigt vil det ikke være skævt i forhold til de andre borde, og så vil snakken kunne gå frit på deres modersmål og vi risikerer ikke akavede situationer. Min kæreste mener, at det er uhøfligt så tydeligt at isolere en del af selskabet fra resten, men jeg føler oprigtigt at alle vil få en bedre aften, hvis de sidder sammen med folk, de let kan kommunikere med.

Hvad tænker I? Skal vi prøve at blande selskabet noget mere?


Hvilke sprog er i spil? Jeg tænker ikke det er et problem hvis det f.eks er engelsk, men er det spansk eller noget andet der ikke ligger lige til højrebenet, så ville jeg ikke blande


Gæsterne kan tale engelsk, men med så kraftig accent at det nærmest ikke er forståeligt for den gennemsnitlige dansker (jeg har personligt rigtig svært ved at forstå dem, og jeg taler langt bedre engelsk end størstedelen af vores gæster).
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Anlewi » 21. apr 2019, 06:59

englishchannel skrev:
Anlewi skrev:
englishchannel skrev:Jeg kunne godt bruge noget input til et bordplansdilemma.

Min kærestes ene forælder kommer oprindeligt fra udlandet, hvor noget af den familie også vil deltage i brylluppet. Udfordringen er, at der både er nogle betydelige sprogbarrierer i forhold til de andre gæster og at der også er tale om nogle kulturelle og politiske ting, der gør at de muligvis vil clashe med en del af vores danske gæster.

Jeg vil egentlig foretrække at sætte dem ved et bord for sig. Antalsmæssigt vil det ikke være skævt i forhold til de andre borde, og så vil snakken kunne gå frit på deres modersmål og vi risikerer ikke akavede situationer. Min kæreste mener, at det er uhøfligt så tydeligt at isolere en del af selskabet fra resten, men jeg føler oprigtigt at alle vil få en bedre aften, hvis de sidder sammen med folk, de let kan kommunikere med.

Hvad tænker I? Skal vi prøve at blande selskabet noget mere?


Hvilke sprog er i spil? Jeg tænker ikke det er et problem hvis det f.eks er engelsk, men er det spansk eller noget andet der ikke ligger lige til højrebenet, så ville jeg ikke blande


Gæsterne kan tale engelsk, men med så kraftig accent at det nærmest ikke er forståeligt for den gennemsnitlige dansker (jeg har personligt rigtig svært ved at forstå dem, og jeg taler langt bedre engelsk end størstedelen af vores gæster).


Så ville jeg sætte dem ved eget bord. Det er nu engang sjovere at være i selskab med nogle man kan kommunikere med. Det samme tænker jeg gælder jeres udenlandske gæster
5
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 21. apr 2019, 11:21

Hvad med at ringe til den forælder og vende situationen med vedkommende inden, så kan I hører om hvad de tænker og lægge planen ud fra det? Og de får hørt en grund til deres placering på forhånd og dermed ikke noget de undre sig over/bliver fornærmede over til festen. Umiddelbart tænker jeg også det vil give alle den bedste fest. Jeg er blevet placeret ved et færøsk bord til en fest i svigerfamilien, og lige så snart de havde fået lidt at drikke gik snakken stort set kun på færøsk hvor jeg jo intet forstod... Jeg endte med at løbe ud og lege med børnene fordi det var røvkedeligt, også selvom de oversatte de gode jokes til mig efter de havde grinet...

Vi har også meldt fra til en fælles jul med en stor belgisk familie, for selvom de kan engelsk så er det ikke deres primære sprog og vores erfaring er at så snart snakken kører og festen er i gang slår mange folk over i deres modersmål, og så er det bare ikke særlig hyggeligt at det er to sprog, slet ikke når det så er et helt tredje der er det fælles sprog...
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zombie » 7. jun 2019, 11:31

Hvor vigtigt er det med tid til at skifte tøj mellem kirke og fest?

Vi havde egentlig tænkt vielse kl 14, så er man nok på feststedet kl 16 (en times vielse, så tages der billeder af gæsterne uden for kirken af fotograf, og transport til stedet).
Det får gæsterne så snacks/forret mens vi får taget nogle portrætter, og så er vi tilbage kl 17 agtigt og man kan spise lidt tidligt 17.30 ish.
Husk på det ikke er middag-middag men bare buffet, man sidder hvor man vil, børnene kan bimle rundt osv.

Vi havde ikke tænkt over, at nogle måske vil skifte osv., når vi gør det så casual.
0
aka Forbies

:gammel:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 7. jun 2019, 12:12

Zombie skrev:Hvor vigtigt er det med tid til at skifte tøj mellem kirke og fest?

Vi havde egentlig tænkt vielse kl 14, så er man nok på feststedet kl 16 (en times vielse, så tages der billeder af gæsterne uden for kirken af fotograf, og transport til stedet).
Det får gæsterne så snacks/forret mens vi får taget nogle portrætter, og så er vi tilbage kl 17 agtigt og man kan spise lidt tidligt 17.30 ish.
Husk på det ikke er middag-middag men bare buffet, man sidder hvor man vil, børnene kan bimle rundt osv.

Vi havde ikke tænkt over, at nogle måske vil skifte osv., når vi gør det så casual.


Jeg synes, det er mest relevant med tid til at skifte, hvis det er en formiddagsvielse og en aftensfest, hvor man vil føle sig utilpas i festlig aftenpåklædning tidligt på dagen.

Vi blev viet kl. 15.30 i kirke og derefter var der transport til feststedet. Der var ikke nogen, der skiftede.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zombie » 7. jun 2019, 12:22

Akehurst2 skrev:
Zombie skrev:Hvor vigtigt er det med tid til at skifte tøj mellem kirke og fest?

Vi havde egentlig tænkt vielse kl 14, så er man nok på feststedet kl 16 (en times vielse, så tages der billeder af gæsterne uden for kirken af fotograf, og transport til stedet).
Det får gæsterne så snacks/forret mens vi får taget nogle portrætter, og så er vi tilbage kl 17 agtigt og man kan spise lidt tidligt 17.30 ish.
Husk på det ikke er middag-middag men bare buffet, man sidder hvor man vil, børnene kan bimle rundt osv.

Vi havde ikke tænkt over, at nogle måske vil skifte osv., når vi gør det så casual.


Jeg synes, det er mest relevant med tid til at skifte, hvis det er en formiddagsvielse og en aftensfest, hvor man vil føle sig utilpas i festlig aftenpåklædning tidligt på dagen.

Vi blev viet kl. 15.30 i kirke og derefter var der transport til feststedet. Der var ikke nogen, der skiftede.


Hvor lang tid tager sådan en vielse egentlig?
0
aka Forbies

:gammel:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 7. jun 2019, 12:26

Zombie skrev:
Akehurst2 skrev:
Zombie skrev:Hvor vigtigt er det med tid til at skifte tøj mellem kirke og fest?

Vi havde egentlig tænkt vielse kl 14, så er man nok på feststedet kl 16 (en times vielse, så tages der billeder af gæsterne uden for kirken af fotograf, og transport til stedet).
Det får gæsterne så snacks/forret mens vi får taget nogle portrætter, og så er vi tilbage kl 17 agtigt og man kan spise lidt tidligt 17.30 ish.
Husk på det ikke er middag-middag men bare buffet, man sidder hvor man vil, børnene kan bimle rundt osv.

Vi havde ikke tænkt over, at nogle måske vil skifte osv., når vi gør det så casual.


Jeg synes, det er mest relevant med tid til at skifte, hvis det er en formiddagsvielse og en aftensfest, hvor man vil føle sig utilpas i festlig aftenpåklædning tidligt på dagen.

Vi blev viet kl. 15.30 i kirke og derefter var der transport til feststedet. Der var ikke nogen, der skiftede.


Hvor lang tid tager sådan en vielse egentlig?


Bum-bum... en tre kvarter, som jeg husker vores. Og så skal man jo lige ud af kirken og kramme alle gæsterne og smide med ris og sådan.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Lys » 7. jun 2019, 12:40

Zombie skrev:Hvor vigtigt er det med tid til at skifte tøj mellem kirke og fest?

Vi havde egentlig tænkt vielse kl 14, så er man nok på feststedet kl 16 (en times vielse, så tages der billeder af gæsterne uden for kirken af fotograf, og transport til stedet).
Det får gæsterne så snacks/forret mens vi får taget nogle portrætter, og så er vi tilbage kl 17 agtigt og man kan spise lidt tidligt 17.30 ish.
Husk på det ikke er middag-middag men bare buffet, man sidder hvor man vil, børnene kan bimle rundt osv.

Vi havde ikke tænkt over, at nogle måske vil skifte osv., når vi gør det så casual.



Som gæst indretter man sig jo også efter programmet. Når I planlægger casual fest, ser jeg ingen grund til at lægge tid ind til omklædning.
2

Tilbage til "Fest og bryllup"