Hvordan skrive vi det formulering i en invitation?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Anja
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. aug 2016, 20:48
Kort karma: 0

Hvordan skrive vi det formulering i en invitation?

Indlægaf Anja » 11. aug 2016, 21:00

Hvordan formuleres det pænt, at tage billeder og film frabedes? :gruble:
Vi ønsker, at man ikke lægger noget op på Facebook eller andre sociale medier fra vort bryllup - uden vores tilladelse.
Bed i stedet venner og familie om at uploade deres fotos på nettet. F.eks. på Dropbox.com.
Tænkte på at det skulle stå i invitationen.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvordan skrive vi det formulering i en invitation?

Indlægaf superboa » 11. aug 2016, 21:13

Det kan være rigtig fint at skrive som en note i invitationen - jeg har heller ikke oplevet en præst i kirken, der ikke gerne nævnte det i starten af vielsen :)

Men hvis det skal skrives, så noget a'la "vi vil gerne frabede os, at i filmer/tager billeder under vielsen, samt at der bliver delt billeder på Facebook. I stedet må i meget gerne uploade evt. billeder til *navn på hjemmeside*"
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan skrive vi det formulering i en invitation?

Indlægaf Aima » 11. aug 2016, 22:01

"Billeder og video fra vielse og fest frabedes venligst delt på sociale medier, vi opfordrer i stedet til, at I deler eventuelt forevigede øjeblikke på *link til dropboxkonto*"

"Billeder og video fra vielse og fest må meget gerne deles i vores dropboxmappe *link*. Vi ønsker derudover ikke vores bryllup eksponeret på sociale medier."

"Da vi ikke ønsker billeder og video fra brylluppet på sociale medier, håber vi i stedet, I vil dele eventuelle fotos og optagelser med os i vores dropboxmappe *link*"
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan skrive vi det formulering i en invitation?

Indlægaf Aima » 12. aug 2016, 01:50

Dikus skrev:Nr 2. Den lægger ud med noget positivt (vi vil gerne dele). Det afgrænsende bliver dermed lettere at sluge og kommer til ar lyde som en principiel holdning til sociale medier. Er man uenig i den, er det mere spiseligt, når man lige har fået anvist et dele-sted


Jeg tror, jeg selv ville bruge nummer tre. Den virker mest uformel, og jeg synes egentlig ikke et forbehold om, at man ikke ønsker sit bryllup delt på sociale medier, er nødvendigt at gøre 'spiseligt' eller på anden vis undskylde, men det er muligvis bare mig der i forvejen er sådan lidt sociale medier-hys. Jeg kunne eksempelvis slet ikke finde på at dele billeder fra andre menneskers begivenheder, uden at have spurgt om lov først.

Alternativt kan man jo også vende formuleringen om: "Vi håber, I vil uploade eventuelle billeder og video fra brylluppet i *link til dropboxmappe*, da vi ikke ønsker begivenheden delt på sociale medier."
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvordan skrive vi det formulering i en invitation?

Indlægaf Studsgaard » 12. aug 2016, 05:56

Aima skrev:"Billeder og video fra vielse og fest frabedes venligst delt på sociale medier, vi opfordrer i stedet til, at I deler eventuelt forevigede øjeblikke på *link til dropboxkonto*"

"Billeder og video fra vielse og fest må meget gerne deles i vores dropboxmappe *link*. Vi ønsker derudover ikke vores bryllup eksponeret på sociale medier."

"Da vi ikke ønsker billeder og video fra brylluppet på sociale medier, håber vi i stedet, I vil dele eventuelle fotos og optagelser med os i vores dropboxmappe *link*"


Jeg ville selv vælge nr 3.
Den gør det klart i ikke ønsker noget på nettet. Men giver mulighed for et andet sted at dele. Men med fokus på i ikke ønsker tingene andre steder.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3994
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5239

Re: Hvordan skrive vi det formulering i en invitation?

Indlægaf girl_beat » 12. aug 2016, 08:25

Vi havde en lukket FB-gruppe, hvor vi op til brylluppet skrev hilsner, praktisk info, nedtælling osv. Inden festen skrev vi noget á la:
"I må hjertens gerne tage alle de billeder, I vil, men vi håber, at I vil respektere vores ønske om kun at uploade dem her i den lukkede gruppe. Så kan alle se hinandens billeder uden at resten af de sociale medier kigger med."

Det blev umiddelbart modtaget positivt og med stor forståelse fra alle :)
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Anja
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. aug 2016, 20:48
Kort karma: 0

Re: Hvordan skrive vi det formulering i en invitation?

Indlægaf Anja » 15. aug 2016, 20:20

Tusind tak alle sammen. :-)
0

Tilbage til "Fest og bryllup"