Fødselsdagsfest

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Fødselsdagsfest

Indlægaf De Suspekte Bryster » 1. aug 2016, 12:53

Jeg har fødselsdag om en måneds tid og vil lave et arrangement, hvor jeg først har familie og nære venner til spisning og derefter venner og bekendte til fest. Dem, der var med til spisning, kan så vælge at tage hjem eller blive. (Tænker at fx min mor og min veninde på 81 tager hjem).

Festen starter kl. 20, men hvad tid skal jeg invitere til spisning? Jeg tænkte først kl. 18, men så synes jeg ikke, der er nok tid inden festen; særligt når der også skal ryddes af fra spisning og spisebordet skal stilles ind til væggen. Så er kl. 17 nok bedre? Men det er lidt tidligt at spise...

Hvad tænker I om sådan et arrangement og har I prøvet det?
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Fødselsdagsfest

Indlægaf Marichen12 » 1. aug 2016, 12:58

Jeg tror jeg ville gå med den tidlige spisning. Jeg var til en lignende fest for et par måneder siden - det fungerede rigtigt fint. Vi spiste kl. 17 (buffet) og ja, så blev de ældre og dem der havde små børn med hængende så længe de gad og resten af os blev til den lyse morgen (jeg havde IKKE børn med :lol: )
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Fødselsdagsfest

Indlægaf LadyFox » 1. aug 2016, 12:59

Jeg synes 17 er meget passende. Jeg synes det er bedst hvis der er lidt luft, sådan at gæsterne ikke behøver at stresse til bords lige når de kommer ind af døren, og der også er god tid til både at spise og rydde af bagefter.
Hellere være en halv time foran planen end en halv time efter planen synes jeg.
2
...
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Fødselsdagsfest

Indlægaf Akehurst2 » 1. aug 2016, 12:59

Når der er venner, der er med til middag og venner, der "kun" inviteres til fest, kan man komme til at føle sig fravalgt eller "nedgraderet" som ven.

Jeg synes derfor, det er vigtigt, at man ikke kommer "midt i middagen", hvis man er en af dem, der kun er inviteret til fest og man gerne ville have været inviteret til det hele. Så jeg ville sørge for, at middagen er afsluttet før næste hold kommer.
2
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: Fødselsdagsfest

Indlægaf De Suspekte Bryster » 1. aug 2016, 13:17

Akehurst2 skrev:Når der er venner, der er med til middag og venner, der "kun" inviteres til fest, kan man komme til at føle sig fravalgt eller "nedgraderet" som ven.

Jeg synes derfor, det er vigtigt, at man ikke kommer "midt i middagen", hvis man er en af dem, der kun er inviteret til fest og man gerne ville have været inviteret til det hele. Så jeg ville sørge for, at middagen er afsluttet før næste hold kommer.


Jeg kan sagtens forestille mig situationer, hvor det kunne ske, men jeg kiggede lige på listen igen over dem, jeg ville invitere til festen og det burde ikke ske. Det er selvfølgelig godt at være opmærksom på :)
2

Tilbage til "Fest og bryllup"