Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 7. aug 2017, 12:47

Neenah skrev:Altså, du kan da ikke bare skrive det der uden at komme med detaljer? :-D Hvad lavede I?



Jamen skal stadig lige sådan lade det synke ind, for ord kan slet ikke beskrive hvor perfekt en dag det var.

Jeg blev overrasket hjemme hos min mor med det mest overdådige brunch bord. Så skulle vi med toget ind til byen, og der havde de så arrangeret musikquiz, da jeg altid praler med hvor god jeg er :D, da vi så var godt derinde af fik jeg en pose med prinssesequiz, som skulle føre os hen til næste lokation. Skiiide sjovt, desværre var mig og mit følge bare 2 timer længere end beregnet om at komme igennem quizzen. Så det blev lidt stresset til sidst :D
Men det var rundt i østre anlæg, og igennem botanisk have. Jeg var lidt ked af at der manglede 2 af mine veninder. Men på ruten igennem quizzen sad de så og ventede. Så det var bare skide godt :D , så kom vi ind i kongens have, hvor vi nu var rimeligt forsinkede, men der fik vi lige spist nogle gode sandwiches, og så videre afsted med os, ud og danse burlesque. Efter det satte vi os ud i det grønne ned mod vandet (jeg har intet recall om hvor jeg var, havnebadet måske, jeg har ingen stedsans)
Og der havde de så sørget for et utal af lege, og det var skide hamrende sjovt. Efter det gik vi videre med den fine pyntede trækvogn, og der kunne jeg pludselig kende omgivelserne, og vi var tæt på min venindes lejlighed.
Der havde de så sørget for drinks i spandevis, smuk oppyntning, og mere quizzeri og pizza :D
Vi fik så klædt om fra vores træningstøj og tog så videre i byen. Jeg beholdte selvfølgelig tyllet på hele dagen.

Det var helt igennem en fantastisk dag.
8
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 8. aug 2017, 14:13

Der er begyndt at droppe nogle billeder ind fra den store dag, men de vil ikke vise mig dem alle sammen endnu de slyngler.
Lige endnu et hvor jeg er lidt mere appelsinfri , hvor de sødeste 11 veninder lige er klippet ud.
Mine to svigerinder kunne desværre ikke komme, men da jeg fandt ud af hvorfor det var sådan så var det så forståligt. Peters storebror skulle udstationeres til grønland pr 1.8, men valgte simpelthen at holde ferie for at kunne blive til hans polterabend, og så manglede der pasning til børnene. Og det med at hans bror kunne være med var simpelthen så stort og skønt. Kunne godt se at han blev meget meget glad for at se ham.
Hans søsters var der til morgenmaden, men havde samme morgen fået opkald fra sin bedste veninde om at hun var blevet indlagt under sin fødsel, så hun ville gerne afsted dertil. Og det kan jeg så godt forstå, hun ville nok ikke kunne have nydt dagen hvis hun tog med.
Screen Shot 2017-08-08 at 16.14.14.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Shmartiesh » 8. aug 2017, 14:20

Da vi poltede min veninde sidste år fik hun heller ikke nogen billeder, da vi samlede dem og lavede en bog hun fik til brylluppet. Så du får dem nok en dag :D
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 8. aug 2017, 14:45

Shmartiesh skrev:Da vi poltede min veninde sidste år fik hun heller ikke nogen billeder, da vi samlede dem og lavede en bog hun fik til brylluppet. Så du får dem nok en dag :D


Det gjorde vi også for min veninde sidste år. Så det er klart en mulighed, min fotoglade veninde tog i hvertfald en masse. Ellers er der i hvert fald en masse mennesker der har film af os.
Vi legede denne leg, og vi kunne bare ikke få sprunget de ballonner, det var så sjovt, og skabte mange grin af folk der ellers var omkring os :D

4
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Zonta » 21. aug 2017, 20:19

Filipai skrev:Igår ramte vi 6 måneders dagen inden dagen :P

Og det er begyndt at vælte ind med ting fra ebay.
Vi har fået:
Hældetude til sprutflaskerne
Tænger til at tage tilbehør til baren med
Sugerør
Små træhjerter til vores ramme "gæstebog"
Poser til tømmermændskits
Og små organzaposer til ris.

Lige et inspirations billede af vores rammegæstebog, den skal bruges til receptionen.
Til festen har vi fået besluttet at det skal være en bog hvor forside og bagside er i laserskåret træ og sat sammen med bogringe. indholdet bliver hvor der er plads til billeder fra vores photobooth, og så en side hvor gæsterne skal udfylde nogle ord og hvor der er plads til en lille smule tekst
Billede
Billede
og billede af en organzapose med ris :D
Screen Shot 2017-03-10 at 14.52.10.jpg

Lurer her... Nu lyder du til at have ret godt styr på det hele. Ville bare lige sige, at den der ramme-gæstebog også var til et bryllup, jeg var til sidste år. De havde lagt nogle tus-agtige ting til at skrive på træhjerterne med, men det flød SÅ meget ud, at der nærmest ikke kunne stå andet end 2 bogstaver og det blev noget gnidret noget. Så sørg lige for at teste hvad der skal skrives på hjerterne med :D
2
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Aquadorable » 21. aug 2017, 20:44

Zonta skrev:
Filipai skrev:Igår ramte vi 6 måneders dagen inden dagen :P

Og det er begyndt at vælte ind med ting fra ebay.
Vi har fået:
Hældetude til sprutflaskerne
Tænger til at tage tilbehør til baren med
Sugerør
Små træhjerter til vores ramme "gæstebog"
Poser til tømmermændskits
Og små organzaposer til ris.

Lige et inspirations billede af vores rammegæstebog, den skal bruges til receptionen.
Til festen har vi fået besluttet at det skal være en bog hvor forside og bagside er i laserskåret træ og sat sammen med bogringe. indholdet bliver hvor der er plads til billeder fra vores photobooth, og så en side hvor gæsterne skal udfylde nogle ord og hvor der er plads til en lille smule tekst
Billede
Billede
og billede af en organzapose med ris :D
Screen Shot 2017-03-10 at 14.52.10.jpg

Lurer her... Nu lyder du til at have ret godt styr på det hele. Ville bare lige sige, at den der ramme-gæstebog også var til et bryllup, jeg var til sidste år. De havde lagt nogle tus-agtige ting til at skrive på træhjerterne med, men det flød SÅ meget ud, at der nærmest ikke kunne stå andet end 2 bogstaver og det blev noget gnidret noget. Så sørg lige for at teste hvad der skal skrives på hjerterne med :D


Det kan jeg skrive under på! Vi lakerede hjerterne en milliard gange, og selv da var det en udfordring for gæsterne :D
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 21. aug 2017, 20:57

UH. godt tip. Det har vi faktisk slet ikke testet. De må jeg lige få luret på. TAK!
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Daine » 22. aug 2017, 04:31

Filipai skrev:UH. godt tip. Det har vi faktisk slet ikke testet. De må jeg lige få luret på. TAK!

Tjek om en Posca pen, str 1MR (den tyndeste) ikke kan. Det er akrylmaling der er i dem, og jeg synes ikke de flyder ud :) De kan fås hos boghandlere og Panduro Hobby.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Aquadorable » 22. aug 2017, 06:43

Daine skrev:
Filipai skrev:UH. godt tip. Det har vi faktisk slet ikke testet. De må jeg lige få luret på. TAK!

Tjek om en Posca pen, str 1MR (den tyndeste) ikke kan. Det er akrylmaling der er i dem, og jeg synes ikke de flyder ud :) De kan fås hos boghandlere og Panduro Hobby.


Det brugte vi, men det fungerer kun, når hjerterne er lakeret MANGE gange :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 22. aug 2017, 06:51

Aquadorable skrev:
Daine skrev:
Filipai skrev:UH. godt tip. Det har vi faktisk slet ikke testet. De må jeg lige få luret på. TAK!

Tjek om en Posca pen, str 1MR (den tyndeste) ikke kan. Det er akrylmaling der er i dem, og jeg synes ikke de flyder ud :) De kan fås hos boghandlere og Panduro Hobby.


Det brugte vi, men det fungerer kun, når hjerterne er lakeret MANGE gange :)


Okay, fik googlet mig til at en sharpie måske kunne hjælpe, eller at spraye hjerterne med klar akryl lak.. Det er virkeligt ikke indregnet i min tidsplan det her :D
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Aquadorable » 22. aug 2017, 07:11

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:
Daine skrev:
Filipai skrev:UH. godt tip. Det har vi faktisk slet ikke testet. De må jeg lige få luret på. TAK!

Tjek om en Posca pen, str 1MR (den tyndeste) ikke kan. Det er akrylmaling der er i dem, og jeg synes ikke de flyder ud :) De kan fås hos boghandlere og Panduro Hobby.


Det brugte vi, men det fungerer kun, når hjerterne er lakeret MANGE gange :)


Okay, fik googlet mig til at en sharpie måske kunne hjælpe, eller at spraye hjerterne med klar akryl lak.. Det er virkeligt ikke indregnet i min tidsplan det her :D


Vi blev også ret overraskede! Vi sprayede med klar akryllak, og de fik fire gange på hver side.

Bemærk at det skal tørre længe mellen hver gang.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Zonta » 22. aug 2017, 07:15

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:
Daine skrev:
Filipai skrev:UH. godt tip. Det har vi faktisk slet ikke testet. De må jeg lige få luret på. TAK!

Tjek om en Posca pen, str 1MR (den tyndeste) ikke kan. Det er akrylmaling der er i dem, og jeg synes ikke de flyder ud :) De kan fås hos boghandlere og Panduro Hobby.


Det brugte vi, men det fungerer kun, når hjerterne er lakeret MANGE gange :)


Okay, fik googlet mig til at en sharpie måske kunne hjælpe, eller at spraye hjerterne med klar akryl lak.. Det er virkeligt ikke indregnet i min tidsplan det her :D

Beklager :D Tænker dog, at det er bedre at vide nu end på selve dagen :D Og jeg syntes altså virkelig ikke det var en gæste"bog", der var værd at gemme efter alt er snadret helt ud og man ikke kan tyde ét enkelt bogstav :genert:

Jeg tror faktisk det var sådan nogle her https://www.grafical.dk/lumocolor-317-9 ... permanent/, der var blevet brugt til det bryllup.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 22. aug 2017, 07:15

Aquadorable skrev:
Filipai skrev:
Aquadorable skrev:
Daine skrev:
Filipai skrev:UH. godt tip. Det har vi faktisk slet ikke testet. De må jeg lige få luret på. TAK!

Tjek om en Posca pen, str 1MR (den tyndeste) ikke kan. Det er akrylmaling der er i dem, og jeg synes ikke de flyder ud :) De kan fås hos boghandlere og Panduro Hobby.


Det brugte vi, men det fungerer kun, når hjerterne er lakeret MANGE gange :)


Okay, fik googlet mig til at en sharpie måske kunne hjælpe, eller at spraye hjerterne med klar akryl lak.. Det er virkeligt ikke indregnet i min tidsplan det her :D


Vi blev også ret overraskede! Vi sprayede med klar akryllak, og de fik fire gange på hver side.

Bemærk at det skal tørre længe mellen hver gang.


Det lyder liiige som et job for min far :P Må ned i Arnold Busch en af dagene for at teste, og så må jeg overlade det der lakering til min far. Åndsvagt speciale der tager tid fra meget sjovere bryllupsplanlægning :P
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5235

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf girl_beat » 22. aug 2017, 07:19

Lidt forsinket - men hvor lød det bare sjovt og hyggeligt med din polterabend :lun: Jeg er lidt misundelig...
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Filipai » 27. aug 2017, 07:43

Her er lidt stille. Men det er bestemt ikke fordi det ikke rykker på bryllupsfronten. Det er bare det skide speciale der tager tid fra alt det sjove bryllupsdimsning. Men så er det jo godt man har en masse fantastiske venner og familie der gerne giver den en skalle.

Så en lille update. Vi har fået ringene, og de er helt igennem perfekte altså! Vi har fået alt vores alkohol og øller. Det blev leveret hjem til min mor, som bor lige ved feststedet. Det var meningen at der skulle gives besked dagen inden, men vi hørte intet, heldigvis så tjekkede jeg track and trace og opdagede i fredags at det ville blive leveret, så jeg kørte i hu hej hast afsted til min mor (som jo var på job), hvilket var heldigt, for fragtmanden ringede en time senere og sagde at nu var han der altså.
Så fik jeg også trænet arme den dag.

Heldet var også med os, da den vin vi havde valgt var nedsat fra 105 flasken, til 6 flasker for 249, og en af de oste vi har valgt var på 50%, så blev der lige købt 36 flasker vin og 3 kg ost, og da min mor havde foræret en gavekort hun havde vundet på 1500, endte jeg ud med 400 kr for hele molevitten. Udover det fik jeg lavet en aftale om at afhente oksemørbrad til 100 kr kg. Ganske fin deal.
Min mor og jeg fik også smagt et par hvidvine vi havde prøve købt, og fik valgt en, (uden hjælp fra den mega snobbede know-it-all "foodnerd"- som der stod på hans navneskilt, i Bilka) Og den er sørme også på tilbud i disse dage dog i en anden butik.

Jeg fik også testet skrift på et af træhjerterne, og fandt 2 penne der kunne skrive på, uden at flyde ud, og uden at de skal lakeres, så det krydser vi for også fungerer i praksis!

Min far og stedmor har også været igang. Der er blevet bagt bryllupskage til den store guldmedalje, og vi har fået prøvesmagt, og den er SÅÅ lækkert :ivrig:

Min far har fået lavet en polaroidramme der kan bruges ved vores photobooth. Vi har fået lavet en masse fine blomster til at pynte den, men har ikke fået taget billeder endnu.

Jeg har fået øvet mig på min bryllupsmakeup, det var lidt svært at fotografere i dårligt lys, farverne er en smule mere lilla/rosa i det, men jeg er selv fint tilfreds.

På torsdag skal jeg ned og have farvet min bund, så jeg igen ser "naturlig" blond ud, og håret skal prøveopsættes. Og efter det skal jeg direkte ned og hente min brudekjole, er SÅ spændt på at se den efter den har fået lavet udskæringen om, og syet 1,5 nummer ind :D

Oooog billedspam.
Ringe.jpg

Palle.jpg


Kage.jpg
Kage2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5

Tilbage til "Fest og bryllup"