Indkøb af drikkevarer og snacks, fødselsdagsbuffet

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Indkøb af drikkevarer og snacks, fødselsdagsbuffet

Indlægaf Zombie » 30. maj 2016, 13:45

Hej alle,

i starten af juni er min familie inviteret en søndag, til frokostbuffet og efterfølgende kagemand til kaffen, da jeg bliver 30.

I den forbindelse skal indkøbes drikkevarer

Hvis alle gæster kommer, bliver vi 30 voksne og 5 børn. En søndag fra 12-16 (cirka), så meget chillaxed.

Børnene har jeg ret godt styr på, men hvad skal jeg regne med af indkøb af drikkevarer til de voksne? Det er ikke en abefest overhovedet, og bliver nok lidt sommerligt og let.

- Danskvand
- Hvidvin
- Sodavand
- Øl
- Kaf' og te

Til børnene også:
- Hyldeblomstsaft
- Kakao (i stedet for kaf')


Jeg er i tvivl om mængder og om der er andet?
0
aka Forbies

:gammel:
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Indkøb af drikkevarer og snacks, fødselsdagsbuffet

Indlægaf Akehurst2 » 30. maj 2016, 14:56

Til en søndagsfrokost drikker folk ikke ret meget alkohol.

Især ikke, hvis de er i bil - der drikker de allerhøjst et enkelt glas eller max to, er min erfaring, og mange slet ikke.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Indkøb af drikkevarer og snacks, fødselsdagsbuffet

Indlægaf Bøtte » 30. maj 2016, 16:19

Jeg har lige holdt fødselsdag for 11 piger. Til frokost.
Der blev drukket 3 liter danskvand (blandet med hyldeblomstsaft), 2 l cola, 2 l Faxe kondi og næsten 2 l Nikoline. Og så var der taget max 2 glas af to åbne flakser sodavand.
Og så vand derudover.

Og en flaske hvidvin.

Måske du kan bruge det til noget?
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Indkøb af drikkevarer og snacks, fødselsdagsbuffet

Indlægaf Zombie » 30. maj 2016, 18:48

Tak for gode indlæg. Nu har jeg noget at arbejde ud fra. :)
0
aka Forbies

:gammel:
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Indkøb af drikkevarer og snacks, fødselsdagsbuffet

Indlægaf Muspel » 30. maj 2016, 21:02

Jeg er ret enig med santopia. Dog tror jeg, det er alt for meget sodavand. Men hvis du får drukket det selv bagefter, er det jo ikke det, der vælter budgettet.

Måske nogle alkoholfrie øl? Så der er andet end sodavand til de voksne, der skal køre?
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Indkøb af drikkevarer og snacks, fødselsdagsbuffet

Indlægaf StripesAddict » 31. maj 2016, 06:32

Ift. vinen, så er der nogle steder - måske også Superbrugsen ude ved dig, som tager uåbnede flasker retur - så kan du købe så du er sikker på der er rigeligt, men uden at hænge på det bagefter :)
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Indkøb af drikkevarer og snacks, fødselsdagsbuffet

Indlægaf Zombie » 31. maj 2016, 09:42

StripesAddict skrev:Ift. vinen, så er der nogle steder - måske også Superbrugsen ude ved dig, som tager uåbnede flasker retur - så kan du købe så du er sikker på der er rigeligt, men uden at hænge på det bagefter :)


Det er et forsøg værd. :)

Jeg ved, at hvidvin er det, som er i høj kurs. Men dels er der jo en del, som kører, og der er også flere som ammer og sådan. Men så inviterer jeg også et par RUC'ere, og så bør man ikke gå ned på øllen. :lol2:

Jeg overvejer at skrive til folk i indbydelsen, at de i forbindelse med SU'en gerne må give et praj om, hvad de evt. vil drikke og så liste forslagene. Men i forvejen er det en udfordring at folk overhovedet svarer, så jeg ved ikke om det er en Mount Everest at bede dem om dét også. :lol:
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Indkøb af drikkevarer og snacks, fødselsdagsbuffet

Indlægaf achillaxedprune » 3. jun 2016, 06:18

Zombie skrev:
StripesAddict skrev:Ift. vinen, så er der nogle steder - måske også Superbrugsen ude ved dig, som tager uåbnede flasker retur - så kan du købe så du er sikker på der er rigeligt, men uden at hænge på det bagefter :)


Det er et forsøg værd. :)

Jeg ved, at hvidvin er det, som er i høj kurs. Men dels er der jo en del, som kører, og der er også flere som ammer og sådan. Men så inviterer jeg også et par RUC'ere, og så bør man ikke gå ned på øllen. :lol2:

Jeg overvejer at skrive til folk i indbydelsen, at de i forbindelse med SU'en gerne må give et praj om, hvad de evt. vil drikke og så liste forslagene. Men i forvejen er det en udfordring at folk overhovedet svarer, så jeg ved ikke om det er en Mount Everest at bede dem om dét også. :lol:


Jeg synes, det ville være sådan lidt underligt at bede dem om at udfylde et drikkekort... Det er jo ikke værre, at hvis du løber tør for drikkevarer, så er der vand i hanen. Køb eventuelt en frisk citron eller lemon, så du også kan have almindeligt koldt vand stående med lidt citrus i.

Jeg ville selv, til den mængde mennesker, købe:
3 flasker vin.
En ramme øl.
4 flasker danskvand
6 flasker blandet sodavand
2-3 liter mælk (børn drikker også ofte mælk)
3 L kakao
Citron og/eller lemon
Noget lækkert juice

Og tillykke med den store dag!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Fest og bryllup"