Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf Karkluden » 26. mar 2016, 20:01

Annione skrev:
Karkluden skrev:Oh yes. Min kusines kostede et par tusinde PR PERSON. Jeg måtte takke nej, da et SU-budget altså ikke holdt til både den slags polter, fest på slot, gave, transport osv. Og så blev de sgu skilt 7 mdr senere :stoned:

Jeg tænker også, at yoga kunne være fedt - der findes instruktører, der kan instruere i sådan noget yoga-inkl-baby-yoga.


Et par tusinde pr. person??? :nerve: Det håber jeg virkelig ikke mine veninder giver for min polterarbend. Så vil jeg hellere hygge med grill i Kongens Have, for 100 kr pr. mand.

Når det er sagt, så giver jeg gerne 1500 for min svigerindes polterarbend. Vil bare ikke have, at nogen føler sig tvunget til at give mig så dyr en "gave".

jeg døde også lidt. Og altså jeg er faktisk der, hvor det skulle være en af mine allerbedste veninder for at jeg ville overveje den pris, og dér ville jeg nok prøve at tale det lidt ned. Jeg har ingen søstre, og min kærestes søskende er gift, så det forholder jeg mig ikke til :D
Jeg synes seriøst, at 2000 kr for polter er sygt meget, når der også kommer gave, evt transport, evt overnatning, evt nyt tøj oveni til bryllup.
Vi skal til bryllup næste sommer hos et vennepar, og selvom hun er en af mine bedste venner, ville det godt nok være svært for mig at smide 2000 kr for en polterabend, må jeg nok erkende. Det er næsten det dobbelte af, hvad jeg har til mig selv til tøj, makeup, byture osv hver måned :gisp:
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf Alphilia » 26. mar 2016, 20:53

Til en af mine veninders polterabend (hvor jeg desværre ikke kunne deltage) malede de musselmega tallerkner, evt inkl en lille hilsen, på den kongelige porcelænsfabrik - dét synes jeg også er en god (og brugbar) idé, hvis man er til det
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf Annione » 26. mar 2016, 21:28

Lathyrus skrev:
Jeg har prøvet at deltage i polter hvor parret bliv skilt 7 UGER efter brylluppet :stoned: Det kostede dog kun 1000 kr pr person :lol:


Da fuq??? Havde han ligget i med stripperen, eller hvad? Det virker godtnok ikke særligt... gennemtænkt.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf Spjaerten » 26. mar 2016, 21:47

Jeg forstår ikke det skal skrues op i de her niveauer.

Jeg ville elske at blive hygget om men ville nægte at det skulle koste mere end alm middag ude / byturs budget.
4
Tryk på * :slem:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf StripesAddict » 27. mar 2016, 09:25

Hvis der er nogen der arrangerer polter for mig, så håber jeg virkelig også, at de holder det i et rimeligt niveau. Det er vigtigere for mig at alle har råd til at være med, end at vi skal noget ekstravagant. Derudover er stort set alle, som kunne tænkes at skulle med til sådan et arrangement, på SU, og så synes jeg slet ikke, det giver mening.
2
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf JoyNips » 27. mar 2016, 11:35

Min veninde pustede to (meget personlige, haha) glas til sig selv og sin kommende mand. Det var et sted inde bag Nyhavn.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf Marichen12 » 27. mar 2016, 11:53

Hvis det var mig og min baby på under 3 mdr. ville jeg sætte STOR pris på, ikke at skulle rundt en masse steder :genert: Så noget der kunne foregå hjemme ville jeg klart også foreslå. At jeg - udover brunch - er så ideforladt, at jeg ikke kan komme på noget, er en anden snak :blush:
3
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. mar 2016, 15:07

Marichen12 skrev:Hvis det var mig og min baby på under 3 mdr. ville jeg sætte STOR pris på, ikke at skulle rundt en masse steder :genert: Så noget der kunne foregå hjemme ville jeg klart også foreslå. At jeg - udover brunch - er så ideforladt, at jeg ikke kan komme på noget, er en anden snak :blush:



ja, hvis man planlægger flere ting, "rundt og omkring" så skal man ihvertfald sikre sig at babyen er "den sociale type" der ikke har noget imod at komme med ud i det blå, og er glad og tilfreds bare der er mad, barnevogn og tørre bleer inden for rækkevidde.
Den slags babyer findes jo, men der findes bestemt også dem der ikke er særligt kompatible med "klassisk polterabend"
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf Karkluden » 27. mar 2016, 15:21

Lathyrus skrev:
Karkluden skrev:
Allmost_Famous skrev:Er der nogen, der kan lægge hus til? Eller skal det være "ude"?

Jeg tænker dekorering af cupcakes, hvis I kan være hjemme hos nogen. Det kan også gøres til en rimelig penge. Sådan en polterabend kan godt nok ende med at blive dyr.

Oh yes. Min kusines kostede et par tusinde PR PERSON. Jeg måtte takke nej, da et SU-budget altså ikke holdt til både den slags polter, fest på slot, gave, transport osv. Og så blev de sgu skilt 7 mdr senere :stoned:

Jeg tænker også, at yoga kunne være fedt - der findes instruktører, der kan instruere i sådan noget yoga-inkl-baby-yoga.


Jeg har prøvet at deltage i polter hvor parret bliv skilt 7 UGER efter brylluppet :stoned: Det kostede dog kun 1000 kr pr person :lol:

Det er så weird. Her var det så også sådan, at under et år efter brylluppet (dvs 2 måneder-ish efter skilsmissen) flyttede der en 5 år yngre, men udseendemæssigt nøjagtig kopi af min kusine ind i deres tidligere fælles hus. Weeeird.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf Marichen12 » 27. mar 2016, 15:52

DD_81 skrev:
Marichen12 skrev:Hvis det var mig og min baby på under 3 mdr. ville jeg sætte STOR pris på, ikke at skulle rundt en masse steder :genert: Så noget der kunne foregå hjemme ville jeg klart også foreslå. At jeg - udover brunch - er så ideforladt, at jeg ikke kan komme på noget, er en anden snak :blush:



ja, hvis man planlægger flere ting, "rundt og omkring" så skal man ihvertfald sikre sig at babyen er "den sociale type" der ikke har noget imod at komme med ud i det blå, og er glad og tilfreds bare der er mad, barnevogn og tørre bleer inden for rækkevidde.
Den slags babyer findes jo, men der findes bestemt også dem der ikke er særligt kompatible med "klassisk polterabend"


Præcis - ingen af mine 4 havde gjort sig godt til "klassisk" polter :tie: :lol:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf Annione » 27. mar 2016, 16:02

Marichen12 skrev:
Præcis - ingen af mine 4 havde gjort sig godt til "klassisk" polter :tie: :lol:


Det er godt du gør opmærksom på det - jeg ved intet om børn. Det gør mange af de andre heldigvis :-D

Det er ganske muligt at den lille ny kun er 1,5 måned gammel, inden polterarbend. Datoen er ikke helt fastlagt. Og flere af de andre piger, der kommer med, har også termin i løbet af sommeren.

Oh well, så er der jo mere alkohol til mig :devil:
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf Bøtte » 27. mar 2016, 16:06

Til min polterabend som var ganske rolig fik vi først danseundervisning, så spiste vi på pizzaria hvor jeg selv skulle lave pizzaen (der var faktisk ret sjovt), efterfølgende lidt makeup undervisning i Body shop og til sidst fik vi i fællesskab og jeg alene taget nogle billeder af en veninde til en af deltagerne.
2
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvad skal man lave på en baby-venlig polterarbend?

Indlægaf Marichen12 » 27. mar 2016, 16:45

Annione skrev:
Marichen12 skrev:
Præcis - ingen af mine 4 havde gjort sig godt til "klassisk" polter :tie: :lol:


Det er godt du gør opmærksom på det - jeg ved intet om børn. Det gør mange af de andre heldigvis :-D

Det er ganske muligt at den lille ny kun er 1,5 måned gammel, inden polterarbend. Datoen er ikke helt fastlagt. Og flere af de andre piger, der kommer med, har også termin i løbet af sommeren.

Oh well, så er der jo mere alkohol til mig :devil:


Måske var det i øvrigt ligeså meget mig som nybagt mor (selv ved barn nr. 4), der ikke ville være gearet til de vilde udskejelser :genert: Jeg var til fødselsdag inkl. Elvira da hun var et par mdr. og selvom hun sov noget af tiden og var "nem" nok, blev jeg sgu ret stresset over, at jeg ikke vidste hvor længe freden varede :blush: Endte også med en overtræt, ked baby...
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:

Tilbage til "Fest og bryllup"