Udgifterne til julemiddag mv.

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10134
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18214

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf .Magic. » 14. dec 2023, 09:15

Hos os betaler dem vi spiser hos.
Men vi kan dog godt tilbyde at lave noget og så tage det med, men tror ikke det er så meget pga økonomien men mere pga tiden :-)
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 179
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3921

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf Anlewi » 14. dec 2023, 09:19

Vi skal som altid være hos mine forældre.
Vi afregner ikke, men (næsten alle) kommer med noget.
Jeg sørger som sædvanligt for risalamande, hjemmelavet kirsebærsauce, mandelgave og en grønkålssalat
Min bror kommer vist med med hjemmelavet rødkål og sørger for de brunede kartofler (ikke fra glas)
Min svigerfar kommer med vinen
Resten sørger mine forældre for
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6357
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14645

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf Pjeps » 14. dec 2023, 09:19

Min bror og svigerinde holder, min mor betaler vidst det meste - Hun tager i hvertfald med min svigerinde ud og handler ind til både juleaften og 1 juledag.

Men de har ikke så mange penge, og hun har nok, så det er fair nok. Jeg kommer kun og spiser juleaften og tager derefter hjem og sover inden jeg skal på nattevagt. Jeg medbringer som regel mandelgaven.
1
:ninja:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6666
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 869
Likede indlæg: 18918

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf Æble » 14. dec 2023, 10:36

Vi plejer at deles om at lave maden også har man udgiften til det man medbringer. I år skal vi hjem til min søster og jeg medbringer to ænder, sovs, hjemmelavet konfekt risalamande og en værtsgave.
0
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf Kruspersille » 14. dec 2023, 10:56

Jeg skal holde hos mine forældre, sådan har det næsten altid været med undtagelse af de år, jeg har været ude at rejse.
Jeg er vegetar, så jeg tager min egen mad med (jeg skal til at have fundet på noget :gruble:), og så plejer jeg at tage chokolade med, fordi jeg bor tæt på en Peter Beier. De år, jeg har fået vin i julegave på arbejdet/bestyrelsesarbejde har jeg også taget den med.
Jeg tror ikke min bror og svigerinde tager noget med, måske havde de en rødkålssalat med sidste år, det husker jeg ikke helt.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7100
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13322

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf Rapfisk » 14. dec 2023, 19:17

Vi holder for vores torældre og min svoger. Min mor har doneret vin og kommer med risalamande og mandelgave. Min svigermor har vundet to ænder i banko, så dem har hun med :lol: Resten køber vi lidt i fællesskab, vi betaler nok det meste.
0
Livslinjen: 70 201 201
MrMister
Indlæg: 2400
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6952

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf MrMister » 14. dec 2023, 19:38

Før i tiden, når alle var hjemme hos mine forældre, stod de for alt. Med årene, og i takt med at alle er i forhold, har studeret færdigt, fået børn osv, begyndte mine forældre at fordele opgaverne ud (drikkevarer, chips, slik, konfekt, risalamande, salat, sågar and osv).

Nu, hvor vi skiftes til at lægge hus til, følger vi det sådan lidt løst så alle dækker lidt, men ingen dækker det hele. Grundlæggende forstår jeg opgaverne (og gør det gerne), men synes det er så skørt at alle skal i butikker for at købe noget, der tydeligvis findes en master-liste på. Bare send mig en regning (eller penge), så er det klaret med ét besøg.

Hos mine svigerfamilie betaler de alt. Med glæde. Jeg insisterer alligevel på at hjælpe praktisk (officielt for at hjælpe svigermor. Uofficielt fordi den, der ellers hjalp, ikke kunne lave et ordenligt måltid om det så galt hendes liv…), fordi de ikke bor i dk, tager vi altid vin med også.
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
rosena
Indlæg: 242
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 188

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf rosena » 14. dec 2023, 19:48

Hvis vi er hos mine forældre betaler og sørger de for alt.

I år skal vi være hos min svigerinde og svoger + deres 2 voksne sønner og mine forældre er også inviteret. De tager rødvin og ris a la mande med. Min mand og jeg sørger for mandelgave og en rødkålssalat. Det er ikke så meget økonomi, men mere for at hjælpe og deles lidt om tingene.
0
Muspel
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10764

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf Muspel » 17. dec 2023, 22:13

Vi er altid hos min søster og svoger. De køber ind. Men min far giver altid 500 kr i tilskud. Jeg handler til risalamande og mandelgave (og laver praktisk talt alt maden)
Min mor kommer også (mine forældre er skilt) det er aldrig faldet hende ind at tilbyde at tage noget med/ give et bidrag. Eller jo. Sidste år gjorde hun et stort nummer ud af at have en portvin med, som hun havde fået i gave.
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf Olaf » 17. dec 2023, 22:32

Vi medbringer enten alle noget eller deler regningen
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8952
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25647

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. dec 2023, 23:00

Vi deles typisk om det, deler opgaverne lidt ud, det handler ikke så meget om omkostningerne, men lige så meget om at dele det praktiske arbejde ud så ikke nogen står med det hele, det synes mest fair.
Værten plejer at have styr på selve maden, andre byder ind på risalamande, konfekt og knas, drikkevarer m.v.

I år er der os der holder julen, og vi har måtte insistere på at vi har styr på både mad og risalamande, min kæreste elsker at regere i køkkenet, og han vil helst selv :D min mor fik allernådigst lov til at komme med kirsebærsovs :lol:
I år er også en "lille" jul, vi bliver kun 10 personer, og kun 3 af 8 børn er med.

Og det er ikke fordi selve julemiddagen er vildt dyr at lave, vi er kun på flæskesteg, og der er jo som altid mega gode tilbud på div julerelaterede varer lige nu.
Vin er heller ikke noget nogle går op i, og mange af os vil hellere have en god øl til maden.
Så det er ikke familie middagen der vælter budgettet denne måned :tie:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf didas » 17. dec 2023, 23:44

Jeg holder altid jul hos min søster og svoger og de står for det hele og alle udgifter på nær risengrød, som jeg står for, men det er jo ikke den store udgift.

Omvendt holder jeg julefrokost d. 26. for de samme, der var med til jul, hvor jeg så står for det hele og alle udgifter.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13022
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1560
Likede indlæg: 21788

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf Pandesteg » 18. dec 2023, 07:40

Det har altid været værterne, der afholdt udgifterne i de år vi har holdt jul. Et år stak min svigermor mig dog 1000 kr som tilskud (der havde vi også overnattende gæster i flere dage inden og efter juleaften, så tror hun syntes vi skulle have et tilskud).
Vi bruger dog også den model hvor folk kommer med forskellige elementer. Hvis ikke vi holder hos min mor og hendes mand, så tager han vin med. Min morfar kommer som regel med mandelgave. Jeg har altid hjemmelavet rødkål med osv.

Men der er ingen i vores familie, der ikke har økonomi til at afholde juleaften.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9572
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 788
Likede indlæg: 7864

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf Sophies-mor » 18. dec 2023, 13:54

Vi holder. Vi betaler.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Udgifterne til julemiddag mv.

Indlægaf Studsgaard » 18. dec 2023, 14:28

Vi har i mange år holdt jul hos os selv. Og har på skift besøg af nogen fra min eller min mands familie.
Vi står for maden. Men generelt har folk tilbudt at tage noget med.
Oftes mandelgaven eller noget konfekt.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"