Plastik juletræet vinder frem

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Plastik juletræet vinder frem

Indlægaf Myresluger » 13. dec 2023, 11:49

Vi har plastik juletræ. Har haft vores i en del år efter hånden. Ud over grantræerne er fyldt med kryb og kravl og svamp og jeg ikke gider have nåle i hele huset, synes jeg det er noget miljø svineri. Vi har altid kun haft juletræ fra lillejuleaften til trediejuledag og det synes jeg er for vanvittigt at sprøjte et træ i årevis for at det kan stå i min stue i få dage. Jeg har også elektriske “stearinlys” :deer:
1
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7662
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 763
Likede indlæg: 21453

Re: Plastik juletræet vinder frem

Indlægaf Nesnay » 13. dec 2023, 20:02

Jeg er klart mest til ægte juletræer, men sidste år fik jeg aldrig et, da jeg var travl og stresset og ikke kunne overskue at indkøbe et træ, slæbe det op på anden sal og ikke mindst enten slæbe det ned igen med nåle overalt i hjem og opgang samt fejning af opgang eller dissektion oppe i lejligheden og bortskaffelse i sække.

Så tidligere i år bed jeg i det sure æble og købte et dyrt, lækkert kunstigt juletræ, og i år var det en lettelse bare at hente det i kælderen. Det kan godt snyde på afstand, men stammen afslører det. Det lever jeg med :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15420
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25799

Re: Plastik juletræet vinder frem

Indlægaf Delfin » 13. dec 2023, 20:17

Kunstige træer er ikke bygget til levende lys, og i år er det første år, vi ikke har levende lys på træet, så det har aldrig rigtigt været under overvejelse. Jeg overvejede det kort i starten af december, men efter et kig på kunstige træer, er det igen landet på et ægte træ. Jeg har allerede pyntet det for en uge siden, så jeg får mere glæde af det i år end tidligere, hvor det først er kommet ind lillejuleaften. Vores jul bliver en anden fremover, så alle traditioner bliver kigget lidt efter i sømmene. Hvis jeg selv skal holde julen næste år, overvejer jeg at købe et på rod, som kan komme ind og ud i nogle år, indtil det bliver for stort til stuen
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12254

Re: Plastik juletræet vinder frem

Indlægaf Smiling_Goat » 13. dec 2023, 21:39

For nogle år siden købte jeg et flot, kunstigt træ. Jeg boede i lejlighed og ideen var at træet skulle bruges hvert år og til evig tid. Så jeg spenderede en god sum penge på det, fordi det skulle være i orden. Året efter købte jeg en juletræsplantage (næsten) :sarkasme:

Så det flotte, flotte, dyre, kunstige juletræ har været oppe én gang, men i år overvejer jeg faktisk at sætte det op igen. Selvom jeg kan tage et ægte fra haven, så er jeg ikke sikker på, at jeg gider besværet. Det skal skæres til, slæbes ind, taber nåle og (gud bedre det) slæbes ud igen. Det er et værre bøvl hvert år. Det er fristende at bare sætte det kunstige op, så jeg nemt kan pille det ned igen d. 27. Uden at skulle ase, mase og fundere over, hvor jeg dog skal gøre af træet (skal det skæres til brænde? Skal det på komposten? Og HVEM skal dog udføre alt det arbejde?)
0

Tilbage til "Fest og bryllup"