Den store juletråd 2023

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Sorenspige
Indlæg: 7136
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9520

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Sorenspige » 19. dec 2023, 20:43

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:
Kanga skrev:
Sorenspige skrev:Har I set blødt juleskum nogen steder? Ikke skumjulemænd, men det i lange spidse poser. Rema har tidligere haft det med juletræsform. I år er jeg ikke støt på det nogen steder.

Netto, både store og små poser.


Vores lokale Netto havde dem desværre ikke, da jeg var her i weekenden, men jeg er måske for sent ude. Det er bare først nu her, at jeg er kommet i tanke om dem.


Jeg har set noget i Lidl i sådan en lang og spids pose, hvor skummet vist var formet som gaver og juletræer. Har dog ikke smagt nogen af dem.


Tak, det lyder som det, jeg er på udkig efter.
1
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7673
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Nesnay » 19. dec 2023, 20:49

sigge skrev:Lige i år kan jeg mærke, at jeg ikke rigtigt gider at skulle være sammen med min familie nonstop d. 23.-26.12. Men jeg ved også, at mine forældre bliver kede af det, hvis jeg og min søster tager tidligere hjem eller kommer senere, fordi der bare er en hel række traditioner fordelt over de 4 dage.

Det bliver sikkert også hyggeligt nok, når jeg er der. Som introvert er det bare lidt hårdt at være sammen med andre mennesker uafbrudt (undtaget når jeg sover) 4 dage i træk. Og så vil jeg hellere sove i min egen seng og tage bad i mit eget badeværelse (for der er intet vandtryk hos mine forældre), men jeg gider heller ikke at køre frem og tilbage 1 time hver vej hver dag. Det var nemmere, da jeg boede i samme by som mine forældre, så jeg i det mindste kunne komme hjem til mig selv og sove.

Men jeg glæder mig til julemad. Jeg kan rigtigt god li' det, og heldigvis kan min mave også godt tåle det (for det meste).
Jeg bor i samme by som mine forældre og ville virkelig gerne sove hos mig selv, men det betyder simpelthen så meget for min mor, at børnene kommer hjem til jul, så jeg bider det i mig. Til gengæld er jeg der "kun" d. 23. til d. 25., selv om hun gerne så, jeg blev der mindst en dag længere.

I år er jeg lidt stolt af mig selv, fordi jeg har meldt afbud til den store familiejulefrokost d. 27. Jeg har ikke andre planer den dag, men jeg har simpelthen ikke overskud til det - det er langt ude på landet på Fyn, så jeg ville skulle køre med mine forældre og kunne ikke bare tage hjem selv, når jeg gerne ville, og jeg synes, den slags arrangementer er mere hårdt arbejde, end det er hygge. Så nu skal jeg intet andet den dag end at tulle rundt for mig selv :lun:
5
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7110
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13329

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Rapfisk » 19. dec 2023, 21:38

Kæmpe anbefaling af Jul på Hindsgavl på TV2. De har den helt rigtige julestemning. Der er tre afsnit på TV2 PLAY.
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17384
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3595
Likede indlæg: 42410

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf LaMariposa » 20. dec 2023, 05:07

Rapfisk skrev:Kæmpe anbefaling af Jul på Hindsgavl på TV2. De har den helt rigtige julestemning. Der er tre afsnit på TV2 PLAY.


Tak :love: Jeg elsker den slags programmer, når julestemningen lader vente lidt på sig. Det er perfekt at have kørende i baggrunden, mens man nusser rundt.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Nuttegris » 20. dec 2023, 05:54

Hos os har julestemningen gravet sig så langt ned under gulvbrædderne, som den overhovedet kan komme :(

2 ud af 4 i min lille familie har corona. Min datter er ved at være rask og nu ligger min mand. Synes ikke jeg laver andet end at spritte og spekulere på hvornår min søn og jeg mon får det.

Vi skal holde jul hos mine gamle svigerforældre for første gang, mens vi har haft børn og hele familien havde sådan glædet os til det. Hader at stå i den her limbo, hvor jeg ikke aner hvordan det ender. :(
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17384
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3595
Likede indlæg: 42410

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf LaMariposa » 21. dec 2023, 11:43

Hvis I mangler lidt feel good TV, så kan jeg anbefale Grethes Jul på TV2 Play. Den er så hyggelig.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10220
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18361

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf .Magic. » 21. dec 2023, 21:40

Det er godt nok en skuffende omgang at komme hjem til DK og se det (manglende) juleri.
Der er ikke engang julet i lufthavnen eller når man kører ind i “vores” by. Seriøst :sur:
Plus folk er fedtede med deres udendørsjulebelysninger :blush:

Jeg kan godt mærke at jeg ikke har været hjemme og julepyntehygge. Jeg har ikke engang fået mig et juletræ endnu :gisp:
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1023

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Lone » 21. dec 2023, 22:54

Vi skal ikke have ris a la mande i år af forskellige årsager. Derfor er der ikke rigtig noget at gemme mandlen i. Er der nogen, der har en god ide til noget spil-agtigt...så vi kan spille om mandlen i stedet for at finde den i desserten?
0
godtnavn
Indlæg: 11187
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13046

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf godtnavn » 21. dec 2023, 23:52

Lone skrev:Vi skal ikke have ris a la mande i år af forskellige årsager. Derfor er der ikke rigtig noget at gemme mandlen i. Er der nogen, der har en god ide til noget spil-agtigt...så vi kan spille om mandlen i stedet for at finde den i desserten?


Jeg kender nogen der laver en lille juledekoration med et juletræslys i (ved ikke om de er lavet på forhånd eller om de laver dem om eftermiddagen) under middagen står de så ved hver tallerken og tændes samtidig, den vis lys brænder ned sidst vinder en lysgave.

Skal det være noget med en mandel ville jeg bare gemme mandlen i noget andet, skal I slet ikke ahve en form for dessert?
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17384
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3595
Likede indlæg: 42410

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf LaMariposa » 22. dec 2023, 06:13

Lone skrev:Vi skal ikke have ris a la mande i år af forskellige årsager. Derfor er der ikke rigtig noget at gemme mandlen i. Er der nogen, der har en god ide til noget spil-agtigt...så vi kan spille om mandlen i stedet for at finde den i desserten?


Måske en fjollet idé, men hvad med at spille banko? Det er egentlig meget hyggeligt.
1
:lun: Be brave
Kanga
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3713

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Kanga » 22. dec 2023, 08:14

Lone skrev:Vi skal ikke have ris a la mande i år af forskellige årsager. Derfor er der ikke rigtig noget at gemme mandlen i. Er der nogen, der har en god ide til noget spil-agtigt...så vi kan spille om mandlen i stedet for at finde den i desserten?

Hvor mange bliver I? I kan spille omvendt banko. Alle får en plade, alle står op. Når der råbes et tal på og man har det på sin plade, sætter man sig ned. Den der står sidst får mandlen.
Senest rettet af Kanga 22. dec 2023, 08:59, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24647
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36857

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Daine » 22. dec 2023, 08:52

Kanga skrev:
Lone skrev:Vi skal ikke have ris a la mande i år af forskellige årsager. Derfor er der ikke rigtig noget at gemme mandlen i. Er der nogen, der har en god ide til noget spil-agtigt...så vi kan spille om mandlen i stedet for at finde den i desserten?

Hvor mange bliver I? I kan spille omvendt banko. Alle får en plade, alle står op. Når der råbes et tal på og man har det på sin plade, sætter man sig ned. Den der står sidst får manden.

Det spil vil jeg gerne være med til!! :D
7
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
godtnavn
Indlæg: 11187
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13046

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf godtnavn » 22. dec 2023, 12:32

Bedre sent end aldrig, jeg har styr på alle julegaverne :banan:

Mandens bliver dog uendelig kedelig, vi giver ikke store gaver i år da vi skal spare til barsel, og han ønskede sig ikke rigtig noget, så han får et cykelsædecover som kan sidde fast under sadlen så man altid har det med, og en ny lækker hovedpude fordi han har klaget over at den han har er dårlig, han har dog ikke selv tænkt så langt som til at ønske sig en :lol:

Jeg ville også gerne have fundet en ting mere til min bror, men der var udsolgt i hans størrelse så det når jeg ikke, men der er en gave og jeg tvivler ærligt på at han har fået købt til mig, så det er okay tænker jeg. Det er i hvert fald som det er.

At vi så stadig mangler et par pakkelegsgaver er en anden snak, det er også irriterende at være en familie på 4 hvor børnene ikke er store nok til selv at købe pakkelegspakker, så vi skal finde 12 gaver. Tænker de sidste må blive et par skrabelodder eller andet jeg kan få i Føtex når jeg alligevel skal ud og købe grøntsager i morgen.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12858
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 927
Likede indlæg: 12680

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Guilded_Lily » 22. dec 2023, 14:12

Nå, det ser ud til, at juleaften hos svigerne gennemføres. Fint nok, én bekymring mindre. Så tager vi Tour de Kirkegård (min mor og min mands bedsteforældre tre forskellige steder i Sønderjylland), når vi alligevel skal køre. Det frigav lige dagen i morgen til at få styr på hjemmet, det var rart. Jeg skal kun bytte gaver med min bror engang i morgen.

Jeg glæder mig til mandag, hvor vi holder engelsk jul med kalkun med all the trimmings. Vi laver det sammen med min søster på videocall fra UK. Det er superhyggeligt at gå og nusse med maden med et glas vin sammen med hende og hendes kæreste og svigerforældre :lun:
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 599
Likede indlæg: 11580

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Kerrigan » 22. dec 2023, 15:45

Jul i Mumbai... :lol:

Jeg har fundet danske småkager, rent faktisk bagt i Danmark, men de er virkelig kedelige. I morgen laver jeg risengrød til risalamande, så den kan køle ned til søndag (ligeså med fløden som ikke kan købes frisk, og skal køles ned minimum 12 timer før brug).
Vi er desværre løbet tør for julesmåkager... :fløjt:

I det mindste har jeg vanillestænger, det er ikke til at opstøve andet end vanillearoma og vanilleessens, selv i den her by. :8: :tie:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Fest og bryllup"