Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Hurrze » 17. maj 2016, 02:29

For mig er et drømme bryllup en kirkelig vielse, med hvid, brudepiger, salmer osv. Nu er jeg også kristen, og ville i det hele taget være ked af at blive viet andre steder en kirken. Det behøver dog ikke være det store hurlumhej, bare venner og familie. Gerne med fest bagefter, enten i lejede lokaler eller hjemme. Dette vil jeg dog helst have er bare hyggelig sammenkomst med nogle tradiotioner, ikke sådan at det er skruet vildt op med alting skal være fint, fornemt og sådan. Helst ikke alt for mange gæster, bare familie og de nærmeste venner. Bryder mig i forvejen ikke om mange mennesker.. Vil hellere have bare 15-20 mennesker end 40. Og så at jeg selfølgelig skal tilbringe natten med min brudgom, alene. Vil helst ikke have folk rendede rundt dagen efter, men istedet hygge sammen med morgenmad som mand og kone :)
1
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Karkluden » 17. maj 2016, 03:03

Hurrze skrev:For mig er et drømme bryllup en kirkelig vielse, med hvid, brudepiger, salmer osv. Nu er jeg også kristen, og ville i det hele taget være ked af at blive viet andre steder en kirken. Det behøver dog ikke være det store hurlumhej, bare venner og familie. Gerne med fest bagefter, enten i lejede lokaler eller hjemme. Dette vil jeg dog helst have er bare hyggelig sammenkomst med nogle tradiotioner, ikke sådan at det er skruet vildt op med alting skal være fint, fornemt og sådan. Helst ikke alt for mange gæster, bare familie og de nærmeste venner. Bryder mig i forvejen ikke om mange mennesker.. Vil hellere have bare 15-20 mennesker end 40. Og så at jeg selfølgelig skal tilbringe natten med min brudgom, alene. Vil helst ikke have folk rendede rundt dagen efter, men istedet hygge sammen med morgenmad som mand og kone :)

Man behøver da ikke ønske et traditionelt bryllup, fordi man er kristen?
Jeg anser mig selv som troende kristen, jeg beder til Gud etc, og jeg drømmer på absolut ingen måde om et traditionelt bryllup.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Hurrze » 17. maj 2016, 03:05

Karkluden skrev:
Hurrze skrev:For mig er et drømme bryllup en kirkelig vielse, med hvid, brudepiger, salmer osv. Nu er jeg også kristen, og ville i det hele taget være ked af at blive viet andre steder en kirken. Det behøver dog ikke være det store hurlumhej, bare venner og familie. Gerne med fest bagefter, enten i lejede lokaler eller hjemme. Dette vil jeg dog helst have er bare hyggelig sammenkomst med nogle tradiotioner, ikke sådan at det er skruet vildt op med alting skal være fint, fornemt og sådan. Helst ikke alt for mange gæster, bare familie og de nærmeste venner. Bryder mig i forvejen ikke om mange mennesker.. Vil hellere have bare 15-20 mennesker end 40. Og så at jeg selfølgelig skal tilbringe natten med min brudgom, alene. Vil helst ikke have folk rendede rundt dagen efter, men istedet hygge sammen med morgenmad som mand og kone :)

Man behøver da ikke ønske et traditionelt bryllup, fordi man er kristen?
Jeg anser mig selv som troende kristen, jeg beder til Gud etc, og jeg drømmer på absolut ingen måde om et traditionelt bryllup.


Nej, det behøver man ikke. Skriver jeg jo heller ikke, men jeg ønsker mig et traditionelt kirkebryllup og så er jeg også kristen :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Karkluden » 17. maj 2016, 03:07

Hurrze skrev:
Karkluden skrev:
Hurrze skrev:For mig er et drømme bryllup en kirkelig vielse, med hvid, brudepiger, salmer osv. Nu er jeg også kristen, og ville i det hele taget være ked af at blive viet andre steder en kirken. Det behøver dog ikke være det store hurlumhej, bare venner og familie. Gerne med fest bagefter, enten i lejede lokaler eller hjemme. Dette vil jeg dog helst have er bare hyggelig sammenkomst med nogle tradiotioner, ikke sådan at det er skruet vildt op med alting skal være fint, fornemt og sådan. Helst ikke alt for mange gæster, bare familie og de nærmeste venner. Bryder mig i forvejen ikke om mange mennesker.. Vil hellere have bare 15-20 mennesker end 40. Og så at jeg selfølgelig skal tilbringe natten med min brudgom, alene. Vil helst ikke have folk rendede rundt dagen efter, men istedet hygge sammen med morgenmad som mand og kone :)

Man behøver da ikke ønske et traditionelt bryllup, fordi man er kristen?
Jeg anser mig selv som troende kristen, jeg beder til Gud etc, og jeg drømmer på absolut ingen måde om et traditionelt bryllup.


Nej, det behøver man ikke. Skriver jeg jo heller ikke, men jeg ønsker mig et traditionelt kirkebryllup og så er jeg også kristen :)

Okay. Så misforstod jeg dit "nu er jeg også kristen". Det læste jeg som om et argument for, at dit drømmebryllup er meget traditionelt.. :)
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Akehurst2 » 17. maj 2016, 08:12

Mit drømmebryllup er at blive gift nogle flere gange (med samme mand, forstås).

Var en fuldstændig fantastisk dag og synes egentlig, det er lidt snyd, hvis man kun får et bryllup. Vi havde i høj grad mit drømmebryllup (traditionelt med kirkevielse og stor fest med familie og venner), men jeg vil da også gerne prøve at blive viet af Elvis i Las Vegas, og på en strand og i Paris og og og :love:
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5236

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf girl_beat » 17. maj 2016, 08:17

Akehurst2 skrev:Mit drømmebryllup er at blive gift nogle flere gange (med samme mand, forstås).

Var en fuldstændig fantastisk dag og synes egentlig, det er lidt snyd, hvis man kun får et bryllup. Vi havde i høj grad mit drømmebryllup (traditionelt med kirkevielse og stor fest med familie og venner), men jeg vil da også gerne prøve at blive viet af Elvis i Las Vegas, og på en strand og i Paris og og og :love:

Jeg hopper med på denne... Er allerede blevet viet i strandkanten på en lille ø i Maldiverne og skal have den store fest med borgerlig vielse, sammen med venner og familie, her til sommer - men derfor kunne man jo sagtens gøre det igen alverdens spændende steder :-D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Flowergirl » 17. maj 2016, 09:20

Hvis jeg kunne få lige hvad jeg ville have:

- Kirkelig vielse - kirken skal gerne være pyntet med store hvide blomsterdeorationer.
- På en dejlig sensommer dag - hvor vejret et lunt, vindstille og skyfrit, men hvor folk kan holde varmen ud.
- Drømmekjolen skal være fra Inbal Dror. :love:
- Dekorationen skal være elegant og classy i en lys farve, fx gad jeg godt have nogle mellemstore vaser med store blomsterdekorationer.
- Folk skal være flot og festligt klædt (dog ikke balagtigt).
- Det er primært vores familie som er inviteret.
- Der skal være et band som spiller lidt forskelligt godt musik så alle aldersgrupper kan være med.
- At der er en glad og festlig stemning.
- Fyrværkeri til slut på aftenen, hvorefter folk kan slå sig løs på sprutten og få gang i danskeskoene.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. maj 2016, 09:33

vi havde et meget traditionelt bryllup - og det var fint, vi havde en fantastisk dag.

Men i dag, ville jeg nok havde gjort det anderledes, ville have gjort det mere laidback på en måde.
Gerne noget med lidt mere uformel kirkelig vielse, eller udendøres vielse.
Og så strand, solskin, bål, musik, leg, hygge, minglen... massevis af fakler og kulørte lamper, tæpper på græsset
Bare en god sommerdag, med festlig stemning :)

Men dansk sommer er nok for uforudsigelig til at det overhoved lod sig planlægge :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Torn » 17. maj 2016, 10:51

Jeg har aldrig skænket det de store tanker, men prøvede lige at fornemme, hvad jeg ønsker - såfremt jeg ønsker et bryllup:

Et forårs- eller sommerbryllup med strålende solskin og 20 grader. Rådhusvielse (byens rådhus er en fantastisk, futuristisk bygning fra 1940'erne) og efterfølgende fest i vores baghave. Nærmeste venner og familie (50 - 60 mennesker) uden børn. Min bryllupskjole skal være behagelig og sommeragtig. Tapas-lignende middag. Masser af alkohol, dans og grin. Og så med min søde, pæne og kloge kæreste som brudgom.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Danseprinsesse » 17. maj 2016, 16:46

Jeg har nok egentlig to drømmescenarier og kan ikke helt vælge, hvilken jeg foretrækker.

Det ene er vielse på rådhuset, bagefter middag + en masse coktails på en afslappet restaurant - gerne tapas eller mexicansk, noget man kan hygge over længe. Gæsterne skal være vores forældre, søskende+familier og allernærmeste venner.
Efterfølgende overnatning på et lækkert hotel og så af sted på bryllupsrejse til Maldiverne, Cuba, Det røde hav, eller noget i den stil.

Den anden mulighed er at invitere den nærmeste familie til f.eks. Rhodos, hvor vi allerede har udpeget stranden til vielsen. Og derefter spise og feste sammen under åben himmel. Og kunne mødes igen næste morgen og drikke appelsinjuice og spise pandekager, mens ungerne leger sammen. :love:
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Marichen12 » 17. maj 2016, 17:25

Vi havde vores fælles drømmebryllup for 6 år siden (på fredag). Bare os to og vores børn (dengang kun to stk) og min far og hans kone. Vi blev viet en torsdag eftermiddag og bagefter sad vi i haven bag ved rådhuset og drak champagne og spiste kransekage. Så sagde vi farvel til mine forældre og ungerne, som tog i Tivoli. Vi tog et glas vin på Vesterbro Torv, inden vi gik på Formel B og spiste en masse lækker mad. Senere endte vi på et værtshus og drak øl med et par naboer (rent tilfældigt). Og så noget knalderi bagefter :slem:

Hvis vi skulle have holdt fest, ville det have været noget havefest, med grill, bobler og fadølsanlæg, gerne picnic-style...og så dans til den lyse morgen...
2
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf POCKETKITTEN » 17. maj 2016, 17:46

En smuk kirke, et smukt feststed med en middag med mange retter. Muligvis uden bordplan og helt bestemt uden stampen i gulvet og klirren med bestik og glas og kys fra halvdelen af salen, når den ene part går på toilettet.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Hurrze » 17. maj 2016, 22:03

Kommer lige en tilføjelse. Hvis jeg fik lov ville jeg elske at få spillet min ynglingssang i kirken, som er Nothing else matters.. :) :love:
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Fru Sunshine » 18. maj 2016, 04:33

Hurrze skrev:Kommer lige en tilføjelse. Hvis jeg fik lov ville jeg elske at få spillet min ynglingssang i kirken, som er Nothing else matters.. :) :love:

Når du kommer dertil, så snak med præst og organist.
Jeg gik ind til en strygerversion af "Stairway to heaven".
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf POCKETKITTEN » 18. maj 2016, 04:47

Og så skal der synges en smuk, trestemmig udgave af velsignelsen. :lun: Allerhelst af et kor af mine gode venner, som kan den i forvejen.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Fest og bryllup"