Bryllup ved fjorden 30.07.16

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf Olaf » 8. mar 2016, 17:47

StripesAddict skrev:Pt. arbejder jeg på invitationerne. Jeg har lavet opsætningen, sådan mere eller mindre, men mangler at færdiggøre et monogram/illustration til forsiden, og så skal vi lige endeligt have besluttet os for detaljer om festen, førend de kan færdiggøres helt. Jeg vil gerne have dem ud omkring påske (vi har varslet datoen). Derudover skal jeg have fundet ud af, hvor vi kan få dem printet på papir i en god, tyk kvalitet, men til en ok pris.

Jeg har købt guldkuverter i Søstrene Grene til at pakke dem i. Selveste invitationerne bliver formentlig sort/hvide. Derudover har jeg lige bestilt 68 (!) meter gammelrosa grosgrain bånd på e-bay (en sætning jeg aldrig nogensinde troede jeg skulle sige..). Det føles fuldstændig vanvittigt, men det er til at binde sløjfer rundt om kuverten, hvor der skal sidde en lille eucalyptusgren under, og umiddelbart kunne jeg se der skal bruges ca. 90 cm. pr. kuvert, og der skal laves 40 invitationer. Derudover vil jeg gerne have noget til overs til borddekorationer og evt. brudebuket, så det løb op. Slap med omkring 100 kr.


Det lyder flot. Afleverer I selv invitationerne? For ellers skal du lige tage højde for den knap så blide behandling posten udsættes for hos postdk
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 8. mar 2016, 17:51

Olaf skrev:
StripesAddict skrev:Pt. arbejder jeg på invitationerne. Jeg har lavet opsætningen, sådan mere eller mindre, men mangler at færdiggøre et monogram/illustration til forsiden, og så skal vi lige endeligt have besluttet os for detaljer om festen, førend de kan færdiggøres helt. Jeg vil gerne have dem ud omkring påske (vi har varslet datoen). Derudover skal jeg have fundet ud af, hvor vi kan få dem printet på papir i en god, tyk kvalitet, men til en ok pris.

Jeg har købt guldkuverter i Søstrene Grene til at pakke dem i. Selveste invitationerne bliver formentlig sort/hvide. Derudover har jeg lige bestilt 68 (!) meter gammelrosa grosgrain bånd på e-bay (en sætning jeg aldrig nogensinde troede jeg skulle sige..). Det føles fuldstændig vanvittigt, men det er til at binde sløjfer rundt om kuverten, hvor der skal sidde en lille eucalyptusgren under, og umiddelbart kunne jeg se der skal bruges ca. 90 cm. pr. kuvert, og der skal laves 40 invitationer. Derudover vil jeg gerne have noget til overs til borddekorationer og evt. brudebuket, så det løb op. Slap med omkring 100 kr.


Det lyder flot. Afleverer I selv invitationerne? For ellers skal du lige tage højde for den knap så blide behandling posten udsættes for hos postdk


Mange tak! Vi afleverer selv - ellers ville jeg slet ikke have turdet den slags. Men tak for påmindelsen :)

Jeg har temmelig lidt tiltro til postdanmark - så sent som i sidste uge modtog jeg en pakke der var MAST ind i postkassen, selvom jeg var hjemme og bor i stueetagen. Derudover kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at give 18 kroner for at sende et brev (eller hvor meget det nu koster at sende som b-post)*40. Så hellere afleverere dem selv, det synes jeg egentlig også er mere hyggeligt :)
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf Olaf » 8. mar 2016, 19:01

StripesAddict skrev:
Olaf skrev:
StripesAddict skrev:Pt. arbejder jeg på invitationerne. Jeg har lavet opsætningen, sådan mere eller mindre, men mangler at færdiggøre et monogram/illustration til forsiden, og så skal vi lige endeligt have besluttet os for detaljer om festen, førend de kan færdiggøres helt. Jeg vil gerne have dem ud omkring påske (vi har varslet datoen). Derudover skal jeg have fundet ud af, hvor vi kan få dem printet på papir i en god, tyk kvalitet, men til en ok pris.

Jeg har købt guldkuverter i Søstrene Grene til at pakke dem i. Selveste invitationerne bliver formentlig sort/hvide. Derudover har jeg lige bestilt 68 (!) meter gammelrosa grosgrain bånd på e-bay (en sætning jeg aldrig nogensinde troede jeg skulle sige..). Det føles fuldstændig vanvittigt, men det er til at binde sløjfer rundt om kuverten, hvor der skal sidde en lille eucalyptusgren under, og umiddelbart kunne jeg se der skal bruges ca. 90 cm. pr. kuvert, og der skal laves 40 invitationer. Derudover vil jeg gerne have noget til overs til borddekorationer og evt. brudebuket, så det løb op. Slap med omkring 100 kr.


Det lyder flot. Afleverer I selv invitationerne? For ellers skal du lige tage højde for den knap så blide behandling posten udsættes for hos postdk


Mange tak! Vi afleverer selv - ellers ville jeg slet ikke have turdet den slags. Men tak for påmindelsen :)

Jeg har temmelig lidt tiltro til postdanmark - så sent som i sidste uge modtog jeg en pakke der var MAST ind i postkassen, selvom jeg var hjemme og bor i stueetagen. Derudover kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at give 18 kroner for at sende et brev (eller hvor meget det nu koster at sende som b-post)*40. Så hellere afleverere dem selv, det synes jeg egentlig også er mere hyggeligt :)


Vi satte nemlig segl på selve invitationen i sin tid og jeg havde ikke lige tænkt at brevene jo blev maskinsorteret. Så nogle af seglene var knækket ved modtagelse.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 8. mar 2016, 19:24

Olaf skrev:
StripesAddict skrev:
Olaf skrev:
StripesAddict skrev:Pt. arbejder jeg på invitationerne. Jeg har lavet opsætningen, sådan mere eller mindre, men mangler at færdiggøre et monogram/illustration til forsiden, og så skal vi lige endeligt have besluttet os for detaljer om festen, førend de kan færdiggøres helt. Jeg vil gerne have dem ud omkring påske (vi har varslet datoen). Derudover skal jeg have fundet ud af, hvor vi kan få dem printet på papir i en god, tyk kvalitet, men til en ok pris.

Jeg har købt guldkuverter i Søstrene Grene til at pakke dem i. Selveste invitationerne bliver formentlig sort/hvide. Derudover har jeg lige bestilt 68 (!) meter gammelrosa grosgrain bånd på e-bay (en sætning jeg aldrig nogensinde troede jeg skulle sige..). Det føles fuldstændig vanvittigt, men det er til at binde sløjfer rundt om kuverten, hvor der skal sidde en lille eucalyptusgren under, og umiddelbart kunne jeg se der skal bruges ca. 90 cm. pr. kuvert, og der skal laves 40 invitationer. Derudover vil jeg gerne have noget til overs til borddekorationer og evt. brudebuket, så det løb op. Slap med omkring 100 kr.


Det lyder flot. Afleverer I selv invitationerne? For ellers skal du lige tage højde for den knap så blide behandling posten udsættes for hos postdk


Mange tak! Vi afleverer selv - ellers ville jeg slet ikke have turdet den slags. Men tak for påmindelsen :)

Jeg har temmelig lidt tiltro til postdanmark - så sent som i sidste uge modtog jeg en pakke der var MAST ind i postkassen, selvom jeg var hjemme og bor i stueetagen. Derudover kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at give 18 kroner for at sende et brev (eller hvor meget det nu koster at sende som b-post)*40. Så hellere afleverere dem selv, det synes jeg egentlig også er mere hyggeligt :)


Vi satte nemlig segl på selve invitationen i sin tid og jeg havde ikke lige tænkt at brevene jo blev maskinsorteret. Så nogle af seglene var knækket ved modtagelse.


Årh hvor ærgerligt! Du har helt ret i, at alt "dims" skal overvejes, hvis man sender med posten.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf milisa » 8. mar 2016, 21:15

Til mit bryllup på en pløjemark havde jeg lang hvid kjole med slæb og blonder og perler og hele skidtemøget. Praktisk? Nøh. Men hul da i det!

Vi gjorde i øvrigt også det med segl. Sad nok så sirligt og dryppede specialindkøbt voks og satte stempel og det hele. Kun for at se, at hele lortet smuldrede til ukendelighed, fordi brevene selvfølgelig blev maskinsorteret. Ja ja, så langt tænke vi ikke lige....
2
Tally-ho
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf LaScrooge » 8. mar 2016, 22:05

Neeejj, iiih! :D Tillykke, hvor fantastisk! Det er godt nok en vanvittigt smuk kjole, meget elegant :love: Jeg synes faktisk den er ret perfekt til et nedtonet bryllup, for man vil stadig kunne se, at det er dig, der er bruden, uden at det bliver marengsgrotesk i parken. Supersmuk! Og nu hvor jeg har læst din skotråd i Mode for anden gang og en prås gik op for mig om sammenhængen (:D), så tænker jeg faktisk, at et par sorte med nitter og spidse snuder sagtens ville kunne gå til den kjole, uden at blive for hårdt. Jeg tænker faktisk, at det vil skabe en meget flot og stilig kontrast.

Hvordan vil du sætte dit hår, tænker du? Du bliver smuk.

Og nu må du bare sige til, hvis det er helt off, men i stedet for en buket kunne du evt. have en blomst om håndleddet - hvis du googler prom flower bracelet og ser bort fra det tacky men i stedet tænker en elegant udformning, evt. fæstnet på et perlearmbånd, så får du ideen. En magnolia, hvis den kan fås i juli, ville være rigtig smuk til kjolen.

EDIT: Nå, man kan også google bridal flower bracelet, så er der generelt lidt mindre bling, selvom de stadig er liiiidt over the top :-D
0
And we both know: I will be delicious
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 10. mar 2016, 06:11

milisa skrev:Til mit bryllup på en pløjemark havde jeg lang hvid kjole med slæb og blonder og perler og hele skidtemøget. Praktisk? Nøh. Men hul da i det!

Vi gjorde i øvrigt også det med segl. Sad nok så sirligt og dryppede specialindkøbt voks og satte stempel og det hele. Kun for at se, at hele lortet smuldrede til ukendelighed, fordi brevene selvfølgelig blev maskinsorteret. Ja ja, så langt tænke vi ikke lige....


Det kan du selvfølgelig have ret i! Og jeg skal også have den kjole på - punktum.

Akkeja, i bagklogskabens klare lys kan man selvfølgelig godt se det, men hvor er det altså ærgerligt!
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 10. mar 2016, 06:14

LaScrooge skrev:Neeejj, iiih! :D Tillykke, hvor fantastisk! Det er godt nok en vanvittigt smuk kjole, meget elegant :love: Jeg synes faktisk den er ret perfekt til et nedtonet bryllup, for man vil stadig kunne se, at det er dig, der er bruden, uden at det bliver marengsgrotesk i parken. Supersmuk! Og nu hvor jeg har læst din skotråd i Mode for anden gang og en prås gik op for mig om sammenhængen (:D), så tænker jeg faktisk, at et par sorte med nitter og spidse snuder sagtens ville kunne gå til den kjole, uden at blive for hårdt. Jeg tænker faktisk, at det vil skabe en meget flot og stilig kontrast.

Hvordan vil du sætte dit hår, tænker du? Du bliver smuk.

Og nu må du bare sige til, hvis det er helt off, men i stedet for en buket kunne du evt. have en blomst om håndleddet - hvis du googler prom flower bracelet og ser bort fra det tacky men i stedet tænker en elegant udformning, evt. fæstnet på et perlearmbånd, så får du ideen. En magnolia, hvis den kan fås i juli, ville være rigtig smuk til kjolen.

EDIT: Nå, man kan også google bridal flower bracelet, så er der generelt lidt mindre bling, selvom de stadig er liiiidt over the top :-D


Årh Scrooge, du er alt for sød! Og du har ret, jeg elsker også den kjole :lun:

- og så er jeg altså virkelig glad for, at der er andre end mig der kan se lyset i de sorte sko :D Min mor syntes også de var dødflotte, og ift. at sort er et noget utraditionelt valg til brudesko var hendes kommentar, at det jo heller ikke er noget særligt traditionelt bryllup.
Eneste anke er at de nok ikke er så gode til den korte kjole, men når den ryger på tænker jeg at jeg måske allerede er røget i flade sko, så hvis jeg bare sørger for at skifteskoene passer til begge kjoler, så burde det være fint.

Jeg er i øvrigt vild med din idé med blomsterarmbåndet - det må jeg lige prøve at kigge videre på.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf girl_beat » 10. mar 2016, 16:25

StripesAddict skrev:
girl_beat skrev:^ Den ligner ret meget den kjole, jeg blev gift i på en strand for en uge siden :love: Min var en anelse mere simpel og helt hvid, men snittet og ærmerne minder meget om.

Og begge kjoler er SUPER flotte, forresten! :D


Tusind tak, hvor er du altså sød!

Jeg vil vildt gerne høre mere om jeres bryllup - og se din kjole! Husker jeg helt forkert, eller planlagde I ikke en mere "klassisk" fest? Og tillykke med vielsen!

( og tak for alle de søde grønne kort til jer andre :blush: )


Vi har planlagt en klassisk, men lidt uhøjtidelig, udendørsvielse og fest til sommer, men drømmen om at blive gift i strandkanten et eksotisk sted i verden blev med at spøge, og så gjorde vi det altså :D

Edit: Billede fjernet igen
Senest rettet af girl_beat 11. mar 2016, 09:14, rettet i alt 1 gang.
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 10. mar 2016, 16:38

girl_beat skrev:
StripesAddict skrev:
girl_beat skrev:^ Den ligner ret meget den kjole, jeg blev gift i på en strand for en uge siden :love: Min var en anelse mere simpel og helt hvid, men snittet og ærmerne minder meget om.

Og begge kjoler er SUPER flotte, forresten! :D


Tusind tak, hvor er du altså sød!

Jeg vil vildt gerne høre mere om jeres bryllup - og se din kjole! Husker jeg helt forkert, eller planlagde I ikke en mere "klassisk" fest? Og tillykke med vielsen!

( og tak for alle de søde grønne kort til jer andre :blush: )


Vi har planlagt en klassisk, men lidt uhøjtidelig, udendørsvielse og fest til sommer, men drømmen om at blive gift i strandkanten et eksotisk sted i verden blev med at spøge, og så gjorde vi det altså :D

Dette var umiddelbart lige et billede, jeg kunne finde, der viser kjolen forfra...


Sikke en flot kjole! Og hvor ser I glade og smukke ud.

Holder I så stadig den anden fest, eller hvordan? Og havde I jeres familie med, eller var det bare jer to?
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf girl_beat » 10. mar 2016, 16:51

StripesAddict skrev:
girl_beat skrev:
StripesAddict skrev:
girl_beat skrev:^ Den ligner ret meget den kjole, jeg blev gift i på en strand for en uge siden :love: Min var en anelse mere simpel og helt hvid, men snittet og ærmerne minder meget om.

Og begge kjoler er SUPER flotte, forresten! :D


Tusind tak, hvor er du altså sød!

Jeg vil vildt gerne høre mere om jeres bryllup - og se din kjole! Husker jeg helt forkert, eller planlagde I ikke en mere "klassisk" fest? Og tillykke med vielsen!

( og tak for alle de søde grønne kort til jer andre :blush: )


Vi har planlagt en klassisk, men lidt uhøjtidelig, udendørsvielse og fest til sommer, men drømmen om at blive gift i strandkanten et eksotisk sted i verden blev med at spøge, og så gjorde vi det altså :D

Dette var umiddelbart lige et billede, jeg kunne finde, der viser kjolen forfra...


Sikke en flot kjole! Og hvor ser I glade og smukke ud.

Holder I så stadig den anden fest, eller hvordan? Og havde I jeres familie med, eller var det bare jer to?


Vi holder stadig fest for venner og familie helt som planlagt - nu glæder vi os bare endnu mere! Vielsen på stranden var kun os to, i solnedgang og bare tæer :lun:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 10. mar 2016, 16:53

girl_beat skrev:
StripesAddict skrev:
girl_beat skrev:
StripesAddict skrev:
girl_beat skrev:^ Den ligner ret meget den kjole, jeg blev gift i på en strand for en uge siden :love: Min var en anelse mere simpel og helt hvid, men snittet og ærmerne minder meget om.

Og begge kjoler er SUPER flotte, forresten! :D


Tusind tak, hvor er du altså sød!

Jeg vil vildt gerne høre mere om jeres bryllup - og se din kjole! Husker jeg helt forkert, eller planlagde I ikke en mere "klassisk" fest? Og tillykke med vielsen!

( og tak for alle de søde grønne kort til jer andre :blush: )


Vi har planlagt en klassisk, men lidt uhøjtidelig, udendørsvielse og fest til sommer, men drømmen om at blive gift i strandkanten et eksotisk sted i verden blev med at spøge, og så gjorde vi det altså :D

Dette var umiddelbart lige et billede, jeg kunne finde, der viser kjolen forfra...


Sikke en flot kjole! Og hvor ser I glade og smukke ud.

Holder I så stadig den anden fest, eller hvordan? Og havde I jeres familie med, eller var det bare jer to?


Vi holder stadig fest for venner og familie helt som planlagt - nu glæder vi os bare endnu mere! Vielsen på stranden var kun os to, i solnedgang og bare tæer :lun:


Ej, det lyder altså også bare fantastisk! Min kæreste ville rigtig gerne have gjort noget alá det I har gjort; altså blive gift på en strand, bare os to. Men jeg kunne ikke rigtigt forestille mig, ikke at have vores familier med. Men I har da valgt det bedste af begge verdener :D
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 10. mar 2016, 17:37

Sko

Jeg har pt. de nude Pura Lopez hjemme på prøve, og derudover har jeg bestilt de sorte fra Sam Edelman, som jeg stadig venter på. Jeg tænker at de sorte er rigtig fine til den lange kjole, men jeg tror måske alligevel jeg synes det bliver for "hårdt" til skiftekjolen. Jeg skal dog uanset hvad have et par flade skiftesko, da vi forhåbentligt skal stå op og mingle en masse til festen. Jeg tænker at skiftekjolen højst sandsynligt ikke ryger på før jeg alligevel skifter til flade sko, så så længe de passer til den korte burde det være fint.

Jeg kunne dog stadig godt tænke mig at finde noget der ikke er for pussenusset, og pt. er jeg ret forelsket i tanken om et par i leoprint. Jeg ville egentlig have bestilt dem jeg har vedhæftet billede af, men de nåede at blive udsolgt. Jeg leder derfor efter noget lignende - dog gerne lukket i siderne, alternativt noget tilsvarende formmæssigt men ikke nødvendigvis i leo, eller en anden flad sko eller sandal, som ville være pæn til både den korte og den lange kjole.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 11. mar 2016, 16:50

Nåmenøh, det er lige gået op for mig, at de der invitationer jo snart skal ud! Derfor; er der nogen der kan anbefale et sted i KBH hvor man kan få printet tryksager? Det skal være et sted hvor jeg selv kan komme med filen på en usb/uploade den, da jeg jo laver invitationerne selv.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf HappyPaww » 11. mar 2016, 20:35

City print i store kongensgade er gode :)
0

Tilbage til "Fest og bryllup"